Sivu 5/12

Lähetetty: 13.5.2005 21:00
Kirjoittaja Stefa
Huomautettakoon vielä tuosta impin conventry climaxista että kyseessä on muuten täysalumiininen moottori. Siihen aikaan oli todella kevyt ja edistyksellinen moottori.

Lähetetty: 14.5.2005 18:26
Kirjoittaja Misha
Eipäs unohdeta tavallista Smarttia. Oisko peräti Coupen lisäksi ainoa nykyaikainen yhä valmistettava takamoottorivehje?

Kuva

Lähetetty: 15.5.2005 21:20
Kirjoittaja Stefa
En lukisi tuota smarttia takamoottoriseksi koska moottori on taka-akselin päällä, ei takana. Eli keskimoottorinen.

Lähetetty: 2.6.2005 11:17
Kirjoittaja Jankos
En huomannut oliko joku tuon tatran maininnut mutta tuossa ainakin on kuva moisesta v8 vehkeestä:

http://www.geocities.com/MotorCity/Boul ... 3-1-15.jpg

Lähetetty: 8.8.2005 17:27
Kirjoittaja uralrane
Pavlovits kirjoitti:Noista Fiiateistahan oli vielä lisenssillä valmistettuja Neckareita ja Zastavia.
Niin ja Seatin versiot myös.

Lähetetty: 15.8.2005 13:54
Kirjoittaja spede
Kuva

Autobianchi panoramica 500

Lähetetty: 18.8.2005 19:10
Kirjoittaja Misha
Oisko se nyt sit niin, että Porsche 911 ja sen sukulaiset on ainoita tuotannossa olevia takamoottoriautoja, kun boxterikin taitaa sitten olla keskimoottoriauto?

Onko tietoa mistään kehitysmaatuotannosta?

Lähetetty: 19.8.2005 10:32
Kirjoittaja Pavlovits
taitaapa näin olla. Hauskimmat ajohetket ovat talvisilta pikkuteiltä ja jääradoilta Vw 1500 S:llä ja 1600 TL:llä

Lähetetty: 19.8.2005 11:42
Kirjoittaja noose01
Mitenkäs nuo VW caravellet? joskus sellaisella pöristeltiin lappiin ja kone oli takana. Mutta onko se akselin päällä vai sen takana?

Lähetetty: 19.8.2005 14:20
Kirjoittaja jasu35
Stefa kirjoitti:Huomautettakoon vielä tuosta impin conventry climaxista että kyseessä on muuten täysalumiininen moottori. Siihen aikaan oli todella kevyt ja edistyksellinen moottori.
Niin ja lisättäköön vielä että moottori oli alunperin käytössä thames paloautossa ruiskumoottorina,mistä johtunee että imppikin kiersi jo vakiona noin 11000 kierrosta minuutissa. :shock: ne jotka on joskus rallikrossissa nähny miten imppi lähtee eivät heti unohda sitä saundia,se on kuin vihainen ampiaisparvi. :lol:

Lähetetty: 19.8.2005 19:05
Kirjoittaja Stefa
Jep, paloruiskuunhan tuo impin kone alunperin tehtiin, sittemmin keksittiin vasta että käyhän se pikkuautoonkin. Pirteä kiertämään se oli, mutta 11krpm kuulostaa jo legendalta.

Taitaa olla aika lailla viimeisiä massatuotanto-takamoottorisia nuo caravellet.

Lähetetty: 19.8.2005 22:13
Kirjoittaja FSO
Stefa kirjoitti:Jep, paloruiskuunhan tuo impin kone alunperin tehtiin, sittemmin keksittiin vasta että käyhän se pikkuautoonkin.
Myös FSO Syrenassa on paloruiskusta sovellettu moottori. Myöhemmin tilalle tuli Wartburgin paremmin henkilöautoon sopiva moottori.

Lähetetty: 21.8.2005 19:40
Kirjoittaja Pavlovits
noose01 kirjoitti:Mitenkäs nuo VW caravellet? joskus sellaisella pöristeltiin lappiin ja kone oli takana. Mutta onko se akselin päällä vai sen takana?
Takana on kuten kaikissa 1,2, ja 3 tyypin volkkareissa.
1= Kuplat
2= Kleinbuss-tyypin pakut
3= 1500, 1500 S, 1600 TL ja 1600 L
näistä 411 ja 412 malleista en sitten tiedäkään tyyppinumeroita, ne ovat liian nykyaikaa, mutta sama perusrakenne niissäkin vielä oli.

Lähetetty: 21.8.2005 19:43
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mitenkäs VW Karman Ghiat (vai miten se nimi menikään), takamoottoreita kai nekin. (Vai oliko jo mainittu jossain aiemmin)

Lähetetty: 22.8.2005 13:28
Kirjoittaja Pavlovits
Oli mainittu