Takamoottoriautoja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Huomautettakoon vielä tuosta impin conventry climaxista että kyseessä on muuten täysalumiininen moottori. Siihen aikaan oli todella kevyt ja edistyksellinen moottori.
Vauhdin tae - alamäki
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Eipäs unohdeta tavallista Smarttia. Oisko peräti Coupen lisäksi ainoa nykyaikainen yhä valmistettava takamoottorivehje?

Kuva
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En lukisi tuota smarttia takamoottoriseksi koska moottori on taka-akselin päällä, ei takana. Eli keskimoottorinen.
Vauhdin tae - alamäki
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

En huomannut oliko joku tuon tatran maininnut mutta tuossa ainakin on kuva moisesta v8 vehkeestä:

http://www.geocities.com/MotorCity/Boul ... 3-1-15.jpg
uralrane

Viesti Kirjoittaja uralrane »

Pavlovits kirjoitti:Noista Fiiateistahan oli vielä lisenssillä valmistettuja Neckareita ja Zastavia.
Niin ja Seatin versiot myös.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Kuva

Autobianchi panoramica 500
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Oisko se nyt sit niin, että Porsche 911 ja sen sukulaiset on ainoita tuotannossa olevia takamoottoriautoja, kun boxterikin taitaa sitten olla keskimoottoriauto?

Onko tietoa mistään kehitysmaatuotannosta?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

taitaapa näin olla. Hauskimmat ajohetket ovat talvisilta pikkuteiltä ja jääradoilta Vw 1500 S:llä ja 1600 TL:llä
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Mitenkäs nuo VW caravellet? joskus sellaisella pöristeltiin lappiin ja kone oli takana. Mutta onko se akselin päällä vai sen takana?
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Stefa kirjoitti:Huomautettakoon vielä tuosta impin conventry climaxista että kyseessä on muuten täysalumiininen moottori. Siihen aikaan oli todella kevyt ja edistyksellinen moottori.
Niin ja lisättäköön vielä että moottori oli alunperin käytössä thames paloautossa ruiskumoottorina,mistä johtunee että imppikin kiersi jo vakiona noin 11000 kierrosta minuutissa. :shock: ne jotka on joskus rallikrossissa nähny miten imppi lähtee eivät heti unohda sitä saundia,se on kuin vihainen ampiaisparvi. :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jep, paloruiskuunhan tuo impin kone alunperin tehtiin, sittemmin keksittiin vasta että käyhän se pikkuautoonkin. Pirteä kiertämään se oli, mutta 11krpm kuulostaa jo legendalta.

Taitaa olla aika lailla viimeisiä massatuotanto-takamoottorisia nuo caravellet.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
FSO
Viestit: 235
Liittynyt: 1.7.2005 21:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSO »

Stefa kirjoitti:Jep, paloruiskuunhan tuo impin kone alunperin tehtiin, sittemmin keksittiin vasta että käyhän se pikkuautoonkin.
Myös FSO Syrenassa on paloruiskusta sovellettu moottori. Myöhemmin tilalle tuli Wartburgin paremmin henkilöautoon sopiva moottori.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja

1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

noose01 kirjoitti:Mitenkäs nuo VW caravellet? joskus sellaisella pöristeltiin lappiin ja kone oli takana. Mutta onko se akselin päällä vai sen takana?
Takana on kuten kaikissa 1,2, ja 3 tyypin volkkareissa.
1= Kuplat
2= Kleinbuss-tyypin pakut
3= 1500, 1500 S, 1600 TL ja 1600 L
näistä 411 ja 412 malleista en sitten tiedäkään tyyppinumeroita, ne ovat liian nykyaikaa, mutta sama perusrakenne niissäkin vielä oli.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Mitenkäs VW Karman Ghiat (vai miten se nimi menikään), takamoottoreita kai nekin. (Vai oliko jo mainittu jossain aiemmin)
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oli mainittu
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin