nopea ohjaus
Eihän tuo nyt ihan bolt-on ole, mutta ei mielestäni mikään hirveän suuritöinen. Vielä jos on toinen etupalkki mihin tuon tekee ja sitten vain vaihtaa, niin jopa suht helppo. Noita ohjausvarsia ei kyllä sitten kannata itse ruveta hitsailemaan, voisi kokeilla joutessaan tehdä kokonaan uudet ihan tavan raudasta.
Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
joo,ei noi ohjausvarret niinkää onkelma oo, mut toi etupalkki hässäkkä on vähä ku tuota purkamista jonki verran..
ohjausvarsia vois tietty varmaan tehdä ihan mustasta CNC-työstökeskuksen avulla.. ohjelma vaan aikas hidas miettiä/mittailla..
kun tästä nyt kelit lämpiää niin eiköhän sitä vois ruveta pajottaan oikee urakalla..

ohjausvarsia vois tietty varmaan tehdä ihan mustasta CNC-työstökeskuksen avulla.. ohjelma vaan aikas hidas miettiä/mittailla..
kun tästä nyt kelit lämpiää niin eiköhän sitä vois ruveta pajottaan oikee urakalla..

Melkein kannattaisi etsiä toinen etupalkki johon tuon tekee ja sitten vain vaihto, itsellä jo pari palkkia odottamassa, toinen hammastanko-modifikaatiota odottamassa
Ei nuo ohjausvarret cn-koneita tarvitse, pylväsporalla olevassa kotipajassa pääsee kuitenkin asiallisella työllä alle puolen millin tarkkuuksiin, ja tuo kyllä riittää noihin. Tuo kartio täytyy vain mittailla ja kalvain etsiä.
Jakka tässä koulu kohtapuoleen loppuu, niin tuo pajoittaminen alkaa. Etenkin kuin kesäduunipaikan kaikki koneet saa iltaisin omaan käyttöön

Ei nuo ohjausvarret cn-koneita tarvitse, pylväsporalla olevassa kotipajassa pääsee kuitenkin asiallisella työllä alle puolen millin tarkkuuksiin, ja tuo kyllä riittää noihin. Tuo kartio täytyy vain mittailla ja kalvain etsiä.
Jakka tässä koulu kohtapuoleen loppuu, niin tuo pajoittaminen alkaa. Etenkin kuin kesäduunipaikan kaikki koneet saa iltaisin omaan käyttöön

Vauhdin tae - alamäki
tossa kävin taas noita kuvia kattelemassa ni mitä sille palkille käytännössä niinku tehään?
eli mitä meinaa: "laitettu umpiraudasta tuki sinne tyhjään koloon johon on porattu uudet kiinnikkeet"
niin no eihän se tartte cnc konetta mut semmonenkin tossa olis käytössä..
melkein kyllä muotoilen vähä noita manuaali jyrsimellä ettei insinööri katastuksessa kato pahalla ja pylvän koneella tosiaa ne reijät..
eli mitä meinaa: "laitettu umpiraudasta tuki sinne tyhjään koloon johon on porattu uudet kiinnikkeet"
niin no eihän se tartte cnc konetta mut semmonenkin tossa olis käytössä..
melkein kyllä muotoilen vähä noita manuaali jyrsimellä ettei insinööri katastuksessa kato pahalla ja pylvän koneella tosiaa ne reijät..
Eli siihen etupalkkiin on laitettu vahvisteeksi umpijöötiä jolloin siihen jöötiin on saatu tehtyä uudet reiät ja riitävän tukeva kiinnitys latukivarsille. Jos omaat ylimääräisen etupalkin ja katsot sitä ja noita kuvia rinnan, niin pitäisi hahmottua.
Vähän arveluttaisi leimalle tarjota itsetehdyillä kääntövarsilla, omaan nuo tulevat ihan jääleikkeihin. Tuo on kyllä sellainen nakelo, ettei hirveän vaikea olisi esittää laskelmiakaan tuon kestävyydestä. Tarvitsisi vaan jonkinlaiset mittalaitteet, moisiahan kyllä kouluilta löytyy. Mielummin kyllä askastelisin hammastangon kanssa, kuten tuon leimalle tulevan pelin kanssa tarkoitus onkin.
Vähän arveluttaisi leimalle tarjota itsetehdyillä kääntövarsilla, omaan nuo tulevat ihan jääleikkeihin. Tuo on kyllä sellainen nakelo, ettei hirveän vaikea olisi esittää laskelmiakaan tuon kestävyydestä. Tarvitsisi vaan jonkinlaiset mittalaitteet, moisiahan kyllä kouluilta löytyy. Mielummin kyllä askastelisin hammastangon kanssa, kuten tuon leimalle tulevan pelin kanssa tarkoitus onkin.
Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Kirjoitan nyt tuosta vanhasta asiasta, eli nyt on kysytty AKE:sta siitä rekisteriotteeseen mahdollisesti merkitystä kilpailukäytöstä (normaalisti suomen ajoneuvorekisterissä olevassa autossa..);
Jos lisätietomerkinnöissä on maininta "nopeuskilpailuauto" tai muuta vastaavaa, on ajoneuvo vapautettu tällä hetkellä pakokaasumittauksesta ja ko. ajoneuvolla EI SAA AJAA yleisessä liikenteessä muutoin kuin tieliikenteen katsastuksiin ja autokilpailuihin välittömästi liittyvissä siirtoajoissa sekä tietysti kilpailureitillä kilpailun aikana. Kuulemma valvontavastuu on kokonaan poliisilla, kukaan ei tosin osannut vielä sanoa minkälaiseen rikokseen syyllistyy kyseisen merkinnä omaavalla ajoneuvolla tien päällä liikkuessaan.. varmaahan kyllä on, että poliisi voi muistuttaa ainakin rikesakoilla varmuuden vuoksi..
Jos nyt tilanne on sellainen, että olisi vaikkapa ajettava sanotaan kotoa/tallilta esim. 10km päässä olevalle harjoittelukelpoiselle tienpätkälle, niin enpähän ainakaan itse tulisi siirtämään ralliautoa kärrillä vaan ajaisin sen sinne ja ehkä toivottavasti vielä takaisinkin. Miettiköön tilanteen kuitenkin jokainen itse omalla kohdallaan.
Faktatietojen selvittely vei aika kauan, ja vaati loppujenlopuksi katsastusmiehen soiton AKE:en ja katsastusasemaketjun vastaavalle.
Jos lisätietomerkinnöissä on maininta "nopeuskilpailuauto" tai muuta vastaavaa, on ajoneuvo vapautettu tällä hetkellä pakokaasumittauksesta ja ko. ajoneuvolla EI SAA AJAA yleisessä liikenteessä muutoin kuin tieliikenteen katsastuksiin ja autokilpailuihin välittömästi liittyvissä siirtoajoissa sekä tietysti kilpailureitillä kilpailun aikana. Kuulemma valvontavastuu on kokonaan poliisilla, kukaan ei tosin osannut vielä sanoa minkälaiseen rikokseen syyllistyy kyseisen merkinnä omaavalla ajoneuvolla tien päällä liikkuessaan.. varmaahan kyllä on, että poliisi voi muistuttaa ainakin rikesakoilla varmuuden vuoksi..
Jos nyt tilanne on sellainen, että olisi vaikkapa ajettava sanotaan kotoa/tallilta esim. 10km päässä olevalle harjoittelukelpoiselle tienpätkälle, niin enpähän ainakaan itse tulisi siirtämään ralliautoa kärrillä vaan ajaisin sen sinne ja ehkä toivottavasti vielä takaisinkin. Miettiköön tilanteen kuitenkin jokainen itse omalla kohdallaan.
Faktatietojen selvittely vei aika kauan, ja vaati loppujenlopuksi katsastusmiehen soiton AKE:en ja katsastusasemaketjun vastaavalle.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Eiks ne tukivarret ja alustan osat kaikki tyynni ole muotoon puristettua terästä(Ladassakin). Ja ne tukivarrethan on pistehitsaamalla koottu, näkee kun osat ovat puhtaana. Pakosarjat ovat yleensä valurautaa ja "helloja" on kokonaan valuraudasta, eivätkä tosiaankaan kestä iskuja. Korjatkaa jos olen väärässä. Moi!
Kyllä lähtee..!
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Menee yli hilseen taaserkkimalinen kirjoitti:Eiks ne tukivarret ja alustan osat kaikki tyynni ole muotoon puristettua terästä(Ladassakin). Ja ne tukivarrethan on pistehitsaamalla koottu, näkee kun osat ovat puhtaana. Pakosarjat ovat yleensä valurautaa ja "helloja" on kokonaan valuraudasta, eivätkä tosiaankaan kestä iskuja. Korjatkaa jos olen väärässä. Moi!

Oletko lukenut viestiketjua yhtään aikasemmiltä sivuilta??
Täällä keskustellan etupalkin muuttamisesta pois puskevasta mallista paremmin ohjausta tottelevampaan versioon.
Tuskimpa veli venäläinen olisi valurautaisia ohjausvarsia ladaan laittanut jos ei ne iskuja kestäisi.
Ja valurautaa ne ovat Erkkiseni

http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
erkkimalinen kirjoitti:Sorry, liikaa kaljaa, nyt kun luin niin näytti minustakin aikasen hassulta.. sattuuhan näitä.



http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r