Nivan-modifiointi osio!!!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
juu ,kyseinen setti majailee jämsässä nykyisin, tosi siisti olivat, parilla kaverilla on irrallisia mateen-nahkoja renkaita erinäisiä kokoja, joten pitänee testailla hieman eri kokoja alle, tuleekos noi vitaran valssit kanssa pihalle nivean kaarista ilman levityksiä?
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Se beige missä mulla ne vitaran vanteet on ni siinä on pienet levikkeet (vielä pari päivää) ja noin silmämääräsesti katottuna ni takana pysyy kotelon sisäpuolella ja edessä tulee kaaren yli jonkun pari cm, mut sekin tulee muuttuun ku tosiaan mulle tulee huomena ne mankelssit ja ne tuo rengasta ulospäin jonkin verran enemmän ja kaaretkin lähtee pois ja mahollisesti teen vielä jonkunnäköset ja -kokoset levityspalat ainaskin taakse ettei nappaa rengas kiinni pyöränkotelon takaseinään sisäänjoustossa. Mä kävin ton beigen muutoskatsastaan noille 235:lle ny ku on vielä levikkeet kiinni.
Vitaran vanteet siirtyy tohon punaseen ja siitä oonkin jo kaaret leiponut että siihen tarvii varmaan kehittää jokkut pienet levikkeet ainaskin muutoskatastukseen, siinä on nyt 185/75-16 orkkisvanteella ja metässä hankaa kiinni kotelon seinään.
Vitaran vanteet siirtyy tohon punaseen ja siitä oonkin jo kaaret leiponut että siihen tarvii varmaan kehittää jokkut pienet levikkeet ainaskin muutoskatastukseen, siinä on nyt 185/75-16 orkkisvanteella ja metässä hankaa kiinni kotelon seinään.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nivailijat huom.
Nyt kun on ollut näitä vähän kovempiakin pakkasia niin muistakaas semmonen kätevä pikku homma ku ootte rykässy auton kylmästä käyntiin ja annatte (toivottavasti) sen käydä hetken lämpöseks, niin alennusvaihteisto mahdollistaa vaihteisto- ja jakolaatikkoöljyjen notkistamisen.
Alennusvaihteisto vapaalle eli taaempi keppi keskiasentoon ja 4-vaihde silmään, onpahan vähän mukavempi lähtee runnoo niitä vaihteita kun on laatikossa öljytkin jo vetristyny.
Nyt kun on ollut näitä vähän kovempiakin pakkasia niin muistakaas semmonen kätevä pikku homma ku ootte rykässy auton kylmästä käyntiin ja annatte (toivottavasti) sen käydä hetken lämpöseks, niin alennusvaihteisto mahdollistaa vaihteisto- ja jakolaatikkoöljyjen notkistamisen.
Alennusvaihteisto vapaalle eli taaempi keppi keskiasentoon ja 4-vaihde silmään, onpahan vähän mukavempi lähtee runnoo niitä vaihteita kun on laatikossa öljytkin jo vetristyny.
kas niin, nyt tuli testattua nivaaan mankesseja ja 235/75-15 kummeja, edessä ei mahu kääntymään ilman kaarien muokkausta, takana ottaa kiinni vasta joustossa, hieman modifiontia taitaa tulla, edestä mittasin lokasuojan kaaresta kuvion reunaan 60mm
joten aika paljon pitäs niveaa lewittää, hyviä vinkkejä???
vai vaihtaa vanteet vähemmän lewittäviin ...
kaarien muokkaus tulee joka tapauksessa kun ei mahu nykysetkään 205/85-16 vapaasti joustossa pyöriin

vai vaihtaa vanteet vähemmän lewittäviin ...
kaarien muokkaus tulee joka tapauksessa kun ei mahu nykysetkään 205/85-16 vapaasti joustossa pyöriin

Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä taas orkkis miehenä tulen tännekin rähisemään
eikö ne alkuperäis kokoiset pyörtä ole juuri maasturiin sopivan kapeat ja korkeat? ainakin jossain testeissä on rengastusta pidetty hyvänä. Eikä silloin tarvitse lähteä koria muokkaamaan että mahtuu. normirengaskoko taitanee olla halvempikin?

eikö ne alkuperäis kokoiset pyörtä ole juuri maasturiin sopivan kapeat ja korkeat? ainakin jossain testeissä on rengastusta pidetty hyvänä. Eikä silloin tarvitse lähteä koria muokkaamaan että mahtuu. normirengaskoko taitanee olla halvempikin?

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Normirengasta ei taida mistään saada ja lähin mad. 185/75-16 ja orkkisvanteet ei sovi ku jos haluu rikkoo vetarit ruopimalla jossain umpihangessa, paksussa lumessahan se kapee menee paremmin mut eipä tarvi kyllä oikein maastoon mennä ku ne on niin sisällä että takana rengas hankaa pyöränkotelonseinään sisäänjoustossa.
Levee kantaa paremmin ja pystyy ajaan pienemmillä paineilla (en nyt tarkoita mitään off-trial kisoissa käytettävää 0,3bar paineita)!!!
Levee kantaa paremmin ja pystyy ajaan pienemmillä paineilla (en nyt tarkoita mitään off-trial kisoissa käytettävää 0,3bar paineita)!!!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Onkohan Liero tota sun Nivaas madallettu jos ottaa edessä kiinni vai ottaako siihen etukulmaan se kun on aikas lähellä jo noilla 6" leveillä vitara-vanteilla jotka ei levitä läheskään niin paljoo ku sun 7" leveet mankelit.

Rälläkkä vaan laulaan!! Ja taakse kannattaa sisäänjousto rajottaa sitten niin ettei raavi kiinni pyöränkotelon takaseinään, jää pian jumiin
Rälläkkä vaan laulaan!! Ja taakse kannattaa sisäänjousto rajottaa sitten niin ettei raavi kiinni pyöränkotelon takaseinään, jää pian jumiin

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
nivan kepeistä
mitä nivan kepiistä tapahtuu ku yhres on vaihteet toisesta hidas/nopia puali mut mitä pirua se yx tekee muutaku sytyttää sen valon koelaudassa?
Onko kukaan asentanu nivaan minkään muun merkin tekniikkaa?
itse mittailin volvonkonetta mut kylse piru on liian suuri urakka.
Onko kukaan asentanu nivaan minkään muun merkin tekniikkaa?
itse mittailin volvonkonetta mut kylse piru on liian suuri urakka.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti: