Sivu 5/7

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Lähetetty: 4.8.2009 22:11
Kirjoittaja THI-900
Nyt meni viritys ja modifionti enemmän huoltotoimenpiteiksi. Tarvitsi tuossa menneenä päivänä hiukka jarruttaa ja sen jälkeen kolahti jarrupohjin lattiaan... Ei siinä sitten muutakuin ihmettelemään, että mistä vuotaa. No tietysti taakse jarrubalanssin säätimelle menevä putki oli rusahtanut poikki. :( Samalla katkesi vielä kuskin puolen takapuolelle menevä putki. Lisäksi jokainen putki oli perinteisesti aika tiukassa paskassa ja samalla lujassa kiinni. Ilmasruuvit hajosi takapyöristä molemmin puolin :D No onneksi 2x takajarrusylkkä ei maksanu motonetissä kuin 7,40 :D Ja taas toimii...

Ainut mitä vain ihmettelen, on se että kun toisen puolen sylkän toinen mäntä oli juuttonissa, niin silti meni katsastuksesta läpi jarruarvoinen 1,4kN / 1,2kN ja parempi lukema takaa siitä sylkästi missä mäntä oli jumis :D No aina ei voi voittaa.

Lisäksi tuntuu outoa nykimistä tasakaasulla ajettaessa, jos kierroksia on alle 2500. Ikävää kun tarvii ajaa 40km/h kakkosella, jos meinaa että ei oo het niskat juuttonis. Ostin jakajaan uuden pyörijän, kärjet ja kannen. Katsotaan olisko niistä apua. Jos ei ole, niin sitten vaihdetaan 50 tk suutin ykköselle. Kokeilin ruuvata puoli kierrosta seosruuvia rikkaammalle, mutta ei ollut mitään apua.

Ja torstaina sitten Haapsaluun! 8)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Lähetetty: 18.8.2009 23:29
Kirjoittaja THI-900
Haapsalussa tuli sitten käytyä. Kuten edellä mainostin vaihdoin kaikki syttyosat ennen reissua, mutta nykiminen ei poistunut. Vielä illalla ennen reissuun lähtöä ajattelin piruuttain kokeilla, josko 50 tk ykköselle tois avun. Laitoin siis suuttimen paikoillen ja säädin korvakuulolta. 1,5 kierrosta seosruuvia auki ja siinä olis paras käynti. Koeajo vahvisti, että 50 oli oikeampi suutin kuin 45. Kaikki nykiminen loppui ihan tyystin. 8) Vielä kun jostain sais sinne kakkoselle sen suuremman ilmasuuttimen.

Tosin kyllä se tollakin setupilla hyvin kulkee ==> luokassa lada 1,2-1,3l / takaveto saavutin parhaan loppunopeuden Haapsalun kokoontumisen DragRace kisassa nopeudella 105km/h.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 3.5.2010 22:40
Kirjoittaja THI-900
Tuli siinä heräteltyä RedBull talviteloilta. Nyt olikin totuttua pitempi talviuni kun laitoin tämän pelin seisomaan heti kun Kopeeka Classic tuli taloon eli elokuussa. Mutta eipä siinä kummempaa ollut. Talvella olen seurannut että jäähdytysneste ei jäädy ja sitä oli nytkin riittämiin. Samoin öljyä. Ei muuta kuin huikka kaasariin ja starttailemaan. Toisella yrityksellä jäi käymään ja siitä se sitten lähti. Viime vuonna vaihtamatta jääneen kakkosen ilmasuuttimen myös vaihdoin ja samalla kun Moposportissa vierailin otin myös kakkoselle suuremman tk:n Nykäisyähän ei kurkulta toiselle siirryttäessä tapahtunut, mutta laitoin suuremman nyt kumminkin. Nyt on alla olevat palat kiinni ja kulkee pikkulohkoksi kuin eläin :D En yli kuuden tonnin viittiny vedättää, mutta ykkösellä ja kakkosella olis vielä kiertänyt tuosta eteenpäin hyvin. Kolmoselta neloselle siinä kohtaa vaihtoi joi mielellään. Mutta ne osat.

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190

Näiden lisäksi sytkäennakko on 10 astetta ja kärjellinen jakaja on kiinni. Näillä ajetaan sitten seuraavat 1,5kk. Sitten alkaa projekti 1700 (pitää saada muut pois alta :D)...

OT: Tän vois mun mielestä siirtää tonne kokemuksia puolelle. Eli modet huomio.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 4.5.2010 23:22
Kirjoittaja THI-900
Tänään työreissula tapahtui kummi. Pari kertaa ikäänkuin olis sylkässy seoksen takaisin imusarjaan :? Tussahti sillai kummasti ja veto katkesi hetkeksi. Mikä ihme? Ei siis tapahtunut samalla kertaa vaan noin 15km oli tapahtumilla väliä.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 24.5.2010 20:21
Kirjoittaja THI-900
Nyt noin 200km edellisten tapahtumien jälkeen ei ole taas ollut ongelmia. Saas nähdä. Tarkoitus olis Mansoon tulla viikonloppuna. Jos senkin matkan menee ilman suurempi juttuja, niin varmaan voidaan uskoa että vika oli väliaikainen.

Viikonloppuna asentelin tähän 2107 mallin mustan lattiamaton. Tuli kyllä varsin tyylikäs. Jos jaksaa vääntää niin noin saa melko kivasti luksusta aikaan vähällä rahalla.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 15.7.2010 13:35
Kirjoittaja THI-900
RedBulilla ajeltu nyt 1,5kk ilman ongelmia. Katsastuksen suoritin tänään. häkä 2,5% ja HC 210 eli varsin hyvät arvot. Happi oli 4,9 ja syykin selvisi auton alla. Viimeisen pöntön hitsaus oli hitusen pettänyt ja siitä vetää välistä. Katsastus meni läpi, mutta takajarrujen eron takia ihan nipin napin.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 8.8.2010 22:04
Kirjoittaja THI-900
Tämä laitos meni perjantaina rakenteluseisontaan. Tänään alkoi sitten laitto. Purin kaiken koneen irroittamista silmällä pitäen pois. Enää kone on kiinni loodassa, huomenna nostetaan pikkupata pois. Se menee sitten Kopeeka Classicciin, mutta pitää se ensin pestä ja laittaa orggiskuntoon. :) Lisää seuraa lähiviikkona. Ensin tosiaan tarvii laittaa tuo kone tuohon toiseen autoon, kun sillä tarvii lauantaina ajaa yksi pariskunta avioliiton satamaan :D Kolkuttaa sen oma kone jo niin ikävästi, että en usko sen menevän 600km reissua.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 17.8.2010 14:55
Kirjoittaja THI-900
Huomenna tulee mittarii, laajakaistalambdamittariii!

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Lähetetty: 19.8.2010 12:41
Kirjoittaja THI-900
Ja niinhän se mittari tuli, komia on päles, ei voi muuta sanoa. Vielä pitää hakea hieman kytkentätarpeita, jotta saa siististi tehtyä sellaisen liikuteltavan mittaristopaketin. 8) Maanantaina pääsee sitten testailemaan, harmi kun ei ehdi yhtään enemmin :D

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Lähetetty: 3.7.2011 22:28
Kirjoittaja THI-900
Pikkuhiljaa edistyy. Aloin vaihtaa tiheämpää murikkaa. 4,3 pois ja 4,44 tilalle 8) Samalla koitan selvittää mystistä syytä takajarrujen jyrinälle jarrutettaessa märällä kovempaa. Hommasin uudet kengät nyt ainakin ja sitten huomasin, että kuskinpuolen laakeri rutisee. Mahtaa siinä sitten olla vika. :? Jokatapauksessa sinne tulee nyt toimiva alle ~100tkm ajettu vetari tilalle. Helpompi on vaihtaa koko vetari kun pelkkä lakru kun semmonen tossa nyt on. :)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Lähetetty: 3.7.2011 22:55
Kirjoittaja pressa
THI-900 kirjoitti: koitan selvittää mystistä syytä takajarrujen jyrinälle jarrutettaessa märällä
Laitappa hellalle muutama tippa vettä, laita kattila jossa on vettä hellalle, käännä hella päälle pian kuulet samantyylisen "jyrinän" tai siis samasta syystä johtuvan. Jarrukenkien kitkapinnassa oleva kosteus yrittää kiehua pois. Yksi vaihtoehto on tehdä kaksi 2mm viiltoa viistosti kenkiuen kitkapintaan jolloin höyry pääsee helpommin pois kengän ja rummun välistä.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Lähetetty: 3.7.2011 23:00
Kirjoittaja THI-900
Tiesin pressa tuon, että vesi siellä kiehuu, mutta miksi se tapahtuu vain tällä, kaikki muut takapotkut joilla olen ajanut ovat olleet vapaita tästä ominaisuudesta ;)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Lähetetty: 3.7.2011 23:18
Kirjoittaja mikko853
THI-900 kirjoitti:Tiesin pressa tuon, että vesi siellä kiehuu, mutta miksi se tapahtuu vain tällä, kaikki muut takapotkut joilla olen ajanut ovat olleet vapaita tästä ominaisuudesta ;)
Omissa takapotkuissa tuo ominaisuus on löytynyt kahdesta yksilöstä (2107 1700i -96 ja 2105 1200S -90) :)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Lähetetty: 4.7.2011 0:05
Kirjoittaja Jokari
Vajaa 4 vuotta mennyt ja vielä ei lisätehoa ole tullut...pitkiä on vuodet. :lol:

Ja jos vielä avaamatta meinaa sen 100 ottaa niin onnea yritykseen. Dynolappuja odotellessa.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Lähetetty: 4.7.2011 19:36
Kirjoittaja THI-900
Maltti on Jokari valttia... Katotaan nyt mitä tulee. Tärkeempää on saada se toimimaan kivasti + vetoja jonkin verran lisää. On 100 jos on, on 95 jos on.

Meni muuten toinen takajarrusylkkä vaihtoon. Oli kuollut ihan täysin. Toinenhan vaihtui pari vuotta sitten ja oli vielä ihan priimassa kunnossa.