VAZ-21013 - 1987 - Redbull - Isolohko kesäharraste

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt meni viritys ja modifionti enemmän huoltotoimenpiteiksi. Tarvitsi tuossa menneenä päivänä hiukka jarruttaa ja sen jälkeen kolahti jarrupohjin lattiaan... Ei siinä sitten muutakuin ihmettelemään, että mistä vuotaa. No tietysti taakse jarrubalanssin säätimelle menevä putki oli rusahtanut poikki. :( Samalla katkesi vielä kuskin puolen takapuolelle menevä putki. Lisäksi jokainen putki oli perinteisesti aika tiukassa paskassa ja samalla lujassa kiinni. Ilmasruuvit hajosi takapyöristä molemmin puolin :D No onneksi 2x takajarrusylkkä ei maksanu motonetissä kuin 7,40 :D Ja taas toimii...

Ainut mitä vain ihmettelen, on se että kun toisen puolen sylkän toinen mäntä oli juuttonissa, niin silti meni katsastuksesta läpi jarruarvoinen 1,4kN / 1,2kN ja parempi lukema takaa siitä sylkästi missä mäntä oli jumis :D No aina ei voi voittaa.

Lisäksi tuntuu outoa nykimistä tasakaasulla ajettaessa, jos kierroksia on alle 2500. Ikävää kun tarvii ajaa 40km/h kakkosella, jos meinaa että ei oo het niskat juuttonis. Ostin jakajaan uuden pyörijän, kärjet ja kannen. Katsotaan olisko niistä apua. Jos ei ole, niin sitten vaihdetaan 50 tk suutin ykköselle. Kokeilin ruuvata puoli kierrosta seosruuvia rikkaammalle, mutta ei ollut mitään apua.

Ja torstaina sitten Haapsaluun! 8)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Haapsalussa tuli sitten käytyä. Kuten edellä mainostin vaihdoin kaikki syttyosat ennen reissua, mutta nykiminen ei poistunut. Vielä illalla ennen reissuun lähtöä ajattelin piruuttain kokeilla, josko 50 tk ykköselle tois avun. Laitoin siis suuttimen paikoillen ja säädin korvakuulolta. 1,5 kierrosta seosruuvia auki ja siinä olis paras käynti. Koeajo vahvisti, että 50 oli oikeampi suutin kuin 45. Kaikki nykiminen loppui ihan tyystin. 8) Vielä kun jostain sais sinne kakkoselle sen suuremman ilmasuuttimen.

Tosin kyllä se tollakin setupilla hyvin kulkee ==> luokassa lada 1,2-1,3l / takaveto saavutin parhaan loppunopeuden Haapsalun kokoontumisen DragRace kisassa nopeudella 105km/h.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tuli siinä heräteltyä RedBull talviteloilta. Nyt olikin totuttua pitempi talviuni kun laitoin tämän pelin seisomaan heti kun Kopeeka Classic tuli taloon eli elokuussa. Mutta eipä siinä kummempaa ollut. Talvella olen seurannut että jäähdytysneste ei jäädy ja sitä oli nytkin riittämiin. Samoin öljyä. Ei muuta kuin huikka kaasariin ja starttailemaan. Toisella yrityksellä jäi käymään ja siitä se sitten lähti. Viime vuonna vaihtamatta jääneen kakkosen ilmasuuttimen myös vaihdoin ja samalla kun Moposportissa vierailin otin myös kakkoselle suuremman tk:n Nykäisyähän ei kurkulta toiselle siirryttäessä tapahtunut, mutta laitoin suuremman nyt kumminkin. Nyt on alla olevat palat kiinni ja kulkee pikkulohkoksi kuin eläin :D En yli kuuden tonnin viittiny vedättää, mutta ykkösellä ja kakkosella olis vielä kiertänyt tuosta eteenpäin hyvin. Kolmoselta neloselle siinä kohtaa vaihtoi joi mielellään. Mutta ne osat.

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190

Näiden lisäksi sytkäennakko on 10 astetta ja kärjellinen jakaja on kiinni. Näillä ajetaan sitten seuraavat 1,5kk. Sitten alkaa projekti 1700 (pitää saada muut pois alta :D)...

OT: Tän vois mun mielestä siirtää tonne kokemuksia puolelle. Eli modet huomio.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tänään työreissula tapahtui kummi. Pari kertaa ikäänkuin olis sylkässy seoksen takaisin imusarjaan :? Tussahti sillai kummasti ja veto katkesi hetkeksi. Mikä ihme? Ei siis tapahtunut samalla kertaa vaan noin 15km oli tapahtumilla väliä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt noin 200km edellisten tapahtumien jälkeen ei ole taas ollut ongelmia. Saas nähdä. Tarkoitus olis Mansoon tulla viikonloppuna. Jos senkin matkan menee ilman suurempi juttuja, niin varmaan voidaan uskoa että vika oli väliaikainen.

Viikonloppuna asentelin tähän 2107 mallin mustan lattiamaton. Tuli kyllä varsin tyylikäs. Jos jaksaa vääntää niin noin saa melko kivasti luksusta aikaan vähällä rahalla.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

RedBulilla ajeltu nyt 1,5kk ilman ongelmia. Katsastuksen suoritin tänään. häkä 2,5% ja HC 210 eli varsin hyvät arvot. Happi oli 4,9 ja syykin selvisi auton alla. Viimeisen pöntön hitsaus oli hitusen pettänyt ja siitä vetää välistä. Katsastus meni läpi, mutta takajarrujen eron takia ihan nipin napin.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tämä laitos meni perjantaina rakenteluseisontaan. Tänään alkoi sitten laitto. Purin kaiken koneen irroittamista silmällä pitäen pois. Enää kone on kiinni loodassa, huomenna nostetaan pikkupata pois. Se menee sitten Kopeeka Classicciin, mutta pitää se ensin pestä ja laittaa orggiskuntoon. :) Lisää seuraa lähiviikkona. Ensin tosiaan tarvii laittaa tuo kone tuohon toiseen autoon, kun sillä tarvii lauantaina ajaa yksi pariskunta avioliiton satamaan :D Kolkuttaa sen oma kone jo niin ikävästi, että en usko sen menevän 600km reissua.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Huomenna tulee mittarii, laajakaistalambdamittariii!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DG

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ja niinhän se mittari tuli, komia on päles, ei voi muuta sanoa. Vielä pitää hakea hieman kytkentätarpeita, jotta saa siististi tehtyä sellaisen liikuteltavan mittaristopaketin. 8) Maanantaina pääsee sitten testailemaan, harmi kun ei ehdi yhtään enemmin :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Pikkuhiljaa edistyy. Aloin vaihtaa tiheämpää murikkaa. 4,3 pois ja 4,44 tilalle 8) Samalla koitan selvittää mystistä syytä takajarrujen jyrinälle jarrutettaessa märällä kovempaa. Hommasin uudet kengät nyt ainakin ja sitten huomasin, että kuskinpuolen laakeri rutisee. Mahtaa siinä sitten olla vika. :? Jokatapauksessa sinne tulee nyt toimiva alle ~100tkm ajettu vetari tilalle. Helpompi on vaihtaa koko vetari kun pelkkä lakru kun semmonen tossa nyt on. :)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pressa
Viestit: 10508
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Viesti Kirjoittaja pressa »

THI-900 kirjoitti: koitan selvittää mystistä syytä takajarrujen jyrinälle jarrutettaessa märällä
Laitappa hellalle muutama tippa vettä, laita kattila jossa on vettä hellalle, käännä hella päälle pian kuulet samantyylisen "jyrinän" tai siis samasta syystä johtuvan. Jarrukenkien kitkapinnassa oleva kosteus yrittää kiehua pois. Yksi vaihtoehto on tehdä kaksi 2mm viiltoa viistosti kenkiuen kitkapintaan jolloin höyry pääsee helpommin pois kengän ja rummun välistä.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tiesin pressa tuon, että vesi siellä kiehuu, mutta miksi se tapahtuu vain tällä, kaikki muut takapotkut joilla olen ajanut ovat olleet vapaita tästä ominaisuudesta ;)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

THI-900 kirjoitti:Tiesin pressa tuon, että vesi siellä kiehuu, mutta miksi se tapahtuu vain tällä, kaikki muut takapotkut joilla olen ajanut ovat olleet vapaita tästä ominaisuudesta ;)
Omissa takapotkuissa tuo ominaisuus on löytynyt kahdesta yksilöstä (2107 1700i -96 ja 2105 1200S -90) :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vajaa 4 vuotta mennyt ja vielä ei lisätehoa ole tullut...pitkiä on vuodet. :lol:

Ja jos vielä avaamatta meinaa sen 100 ottaa niin onnea yritykseen. Dynolappuja odotellessa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Koneen vaihto alkanut

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Maltti on Jokari valttia... Katotaan nyt mitä tulee. Tärkeempää on saada se toimimaan kivasti + vetoja jonkin verran lisää. On 100 jos on, on 95 jos on.

Meni muuten toinen takajarrusylkkä vaihtoon. Oli kuollut ihan täysin. Toinenhan vaihtui pari vuotta sitten ja oli vielä ihan priimassa kunnossa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin