Taas lisää outoa liikennekäyttäytymistä. Tohon lähelle Halistentielle on tullu neljänkympin rajoitus kun siinä on nyppylä jonka takana on vilkkaasti liikennöity suojatie. Sitä käyttävät monet lapset ja autoilijat tietty kaahaa sitä valtaväylää yleensä yli kuuttakymppiä.
No ei pelkästään se että kun siihen ajaa että pitää noudattaa liikennerajoitusta, muttakun siinä on vähän väliä tutkapojat hiustenkuivaajaa heiluttelemassa puhumattakaan niistä lapsista joita sinne tielle syöksyy, jonka takia se raojitus ylipäätään siinä on.
No kun siinä nykyään sitten hidastaa lakinopeuteen 60kmh pätkän jälkeen niin takana ajavat alkavat käymään ihan kuumana. Tulevat takaluukuun kiinni ja joku on joskus tööttäillykkin. Käännyn aina meinaa oikealle aika pian sen hidastuskohdan jälkeen jolloin pitää jarrutellakin ja tietty ne on ihan kusi sukassa, vaikka vilkutan aina hyvissä ajoin.
Kyllä pitäis aina olla prkl haulikko mukana että vois opettaa vähän ajotapoja kautta profeetan parran
Haluaisin tuommoisen takaveto-ladan. Pahus vain että ei ole itsellä rahaa. Tässä kaupungissa noitakin näkee vain +60-vuotiailla, mutta eihän islle oikein voi mitään. Mikähän tuommoisessa laatikossa oikeastaan viehättää... onko se se ulkonäkö, vaiko onko taustalla enemmänkin juuri kokoajan lisääntyvä harvinaisuus? oli miten oli, oikeastaan hieman kutkuttaa ajatus, että sellaisen omistaisi...
Kirahvi666 kirjoitti:Haluaisin tuommoisen takaveto-ladan. Pahus vain että ei ole itsellä rahaa. Tässä kaupungissa noitakin näkee vain +60-vuotiailla, mutta eihän islle oikein voi mitään. Mikähän tuommoisessa laatikossa oikeastaan viehättää... onko se se ulkonäkö, vaiko onko taustalla enemmänkin juuri kokoajan lisääntyvä harvinaisuus? oli miten oli, oikeastaan hieman kutkuttaa ajatus, että sellaisen omistaisi...
mä olen aina yrittänyt olla jotenkin erillainen nuori, mutta nyt en ole enää nuori enkä oikein erillainenkaan, tuntuu että Ladisteja alkaa olemaan, täytyy ihan kohta siirtyä johonkin vielä vähemmän arvostettuun autoon.... niitä ei kyllä paljoa löydy. Samara on ehkä vielä ladisti piireissäkin vähän sivuutettu, ehkä se on liian tavallisen näköinen? joitain taas viehättää Ladassa takaveto ja virittämis mahdollisuudet, ny kun DX Corollat alkaa olemaan jo historiaa ei ole takavetoja kuin Mersut, Bemarit ja Ladat. On se sinänsä hienoa että takaveto-Ladakin on jo päässyt siihen ikäluokkaan että vanhempi sukupolvi käy jo taivastelemassa että "minullakin oli nuorena tällainen" Lada on elänyt jo sukupolvia!!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kirahvi666 kirjoitti:Haluaisin tuommoisen takaveto-ladan. Pahus vain että ei ole itsellä rahaa. Tässä kaupungissa noitakin näkee vain +60-vuotiailla, mutta eihän islle oikein voi mitään. Mikähän tuommoisessa laatikossa oikeastaan viehättää... onko se se ulkonäkö, vaiko onko taustalla enemmänkin juuri kokoajan lisääntyvä harvinaisuus? oli miten oli, oikeastaan hieman kutkuttaa ajatus, että sellaisen omistaisi...
Laatikkoladahan on siitä kiva, että se on vanhaa tekniikkaa, siinä on vielä semmoista 60-luvulta periytyvää autoilun fiilistä, vaikka munkin lada on vuoen -94 mallinen.
Ja tietty budjettipuolikin on olennainen. Moderni auto on ehkä nopeempi ja hiljasempi ja parempi ajettava. Mut jos mun auto makso 250€ ja uus auto maksaa 25.000€ niin joutuu miettimään, et onks moderni auto kuitenkaan 100 kertaa parempi.
Joku maksaa monta vuotta joka kuussa Ladan verran pystyäkseen liikkumaan samasta paikasta A samaan paikkaan B kuin ladistikin.
Misha kirjoitti:
Laatikkoladahan on siitä kiva, että se on vanhaa tekniikkaa, siinä on vielä semmoista 60-luvulta periytyvää autoilun fiilistä, vaikka munkin lada on vuoen -94 mallinen.
Ja tietty budjettipuolikin on olennainen. Moderni auto on ehkä nopeempi ja hiljasempi ja parempi ajettava. Mut jos mun auto makso 250€ ja uus auto maksaa 25.000€ niin joutuu miettimään, et onks moderni auto kuitenkaan 100 kertaa parempi.
Joku maksaa monta vuotta joka kuussa Ladan verran pystyäkseen liikkumaan samasta paikasta A samaan paikkaan B kuin ladistikin.
Totta, vielä tuosta vanhasta tekniikasta, että siitä vielä ymmärtää jotain jos korjattavaa tulee. Nykyautoihinhan ei itse pysty paljoa muuta tekemään itse kuin vaihtamaan renkaat. muutoin laitetaaan vaan johto koneeseen ja korjataan tietokoneella, tai ostetaan joku pirun kallis piiri
Ja löytyyhän Venäjältä myös maailman suurin tykki, jolla ei ole ikinä ammuttu (kukaan ei uskalla kokeilla). Ja vielä Venäjältä löytyy myös maailman suurin kirkonkello jota ei ole ikinä soitettu
terry kirjoitti:Kun olin ostamassa aikaisemmin Ladaa lapset sano et EI ku koulussa kiusataan!Näin oli kuulemma ollut kun mulla oli ensimmäinen Lada 1200S.
Mitä .....tun väliä
Sama juttu, kun mun lapset oli pienellä kyläala-asteella, paitsi... jos se Lada sattui olemaan jonkun kylän merkkihenkilön. Niitäkin nimittäin oli muutamilla ns. kakkosautona (lue vaimon).
tiimipeppu auki kirjoitti:Outo juttu mää taidan olla semmonen erilainen nuori ku mää olin jopa ylpee jo ennen ala-astetta ku isillä oli lada (1200s) eikä oo ikinä muita merkkejä omistanu.
Minä myös sain tuntea olevani erilainen nuori aikanaan, kun ajelin yli kymmenen vuotta vanhalla Mossella. Lisäksi minusta oli (ja on edeleen) jotain herkkää muissakin ns. itäautoissa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
aj kirjoitti:En tiedä oliko eräs Opel-kuljettaja ladanvihaaja vai vain kateellinen, mutta hieman epätavalliesti hän silti käyttäytyi.
Opel päätti vilkutella pitkiä koko matkan Pirkkalaan asti (muutama kilometri). Näinköhän otti koville Ladan taakse jääminen...
Se varmaan yritti viestittää sinulle, että Opel on auto kehityksen kärjestä, siinä on jopa pitkät valot. Ei varmaan raukka tiedä, että ne ovat jo kaikissa autoissa vakiovarusteena, peräti pakolliset.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Kamaz kirjoitti:Omasta mielestäni tuota pakokaasua ja sen kuumuutta voisi hyödyntää. Useammassakin autossa on vuosien varrella nähty savutuslaite. Pakosarjaan on tehty reikä, johon on vedetty kierre ja siihen on asennettu jarrujen ilmausruuvi. Siihen pissapojanletku kiinni ja säiliöön polttoöljyä. Savun määrä on niin valtava, että se karkottaa takuulla takanaroikkujan.
Pakokaasun painetta voisi hyödyntää monessa muussakin. Jossakin vanhassa autossa muistan nähneeni pakokaasulla toimivan äänimerkin. Vivulla käännettiin pakoputken eteen torvi.
Ai niin, johan kertaalleen suunnittelin Lada-jussin työkoneeseen pakokaasun paineella nousevan puskulevynkin. Kehitteillä on myös farmin tarpeisiin soveltuva pakokaasun paineella tyhjenevä WC, joka tavallaan ampuu panoksen junaradalle. (Tähän hankkeeseen voisi hakea viisivuotista taiteilija-apurahaa.)
On melkeinpä niin, ettei apurahaa enää tarvitse hakea. Se myönnetään automaattisesti...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
veli alexei kirjoitti:Näille perässä roikkujille ja pitkien vilkuttajille pitäs maksaa potut pottuina. Edelleen kyllä himoitten sitä pissapoikaa sinne Ladaan takapäähän. Eli laitetaan sinne johkin takakonttiin se toinen pissapoika. Se suunnataan sinne suoraan taaksepäin. Suuttimien nousukulman voi säätää kokeilemalla sopivaksi. Eli ruiskaisu ja tutkimus että onko osumakohta hyvä ajatellen että nesteen tulisi osua vaihtoehtoisesti perässä roikkujan tuulilasiin tai konepellille. Ammuksina tuulilaasin glykoli voisi olla hyvä ja jos tykki on suunnattu konepeltiin niin jarruneste voisi olla ihan pätevä. Molempia kun saa halvalla, helposti ja "tuho" on taattu.
Näissä viistoperä-autoissahan tuo on, mutta ei ole ainakaan minulla ollut mitään tarvetta millekkään vaurioitusmasiinalle. Polonezi on niin kamalan harvinainen ettei sitä kukaan kiusaa. Teknisesti hyvä juttu on takalasinpesimen erillinen säiliö ja täysin suunnattava (360 astetta ja vielä sivuillekkin) suutin.
Voisin vaikka väittää että isännän Suitza sj410-maasturi herättää enemmän huomiota kuin yksikään muu LADA.Auto on saanu vuosien aikaa monen monta kolhua ja järveen menoltakaan ei ole vältytty.Viimeksi yks isännän kaveri peruutti kuorma-autolla sen oikeeseen takanurkkaan.Onneksi oli liukas keli sillon niin ei tullu kun 2 isoa lommoa !!
Auto on muutenkin niin hilpee laite kun välitykset loppuu jo 60km/h.Takaovi aukee kun vedetään moponvaijerista tehtyä ns.kahvaa.Oma kahva hajos joskus ja uutta kun ei löydä mistään.Myös tankin korkki hukku joskus ja siihen yllätys yllätys sopi pv:n korkki(kyllä japsi osaa)!!Normaalista poikkeavaa autossa on kattotelineet joissa on työvalot,Boschin pistekaukovalot superled-parkeilla,6"valokaari valojen ympärillä,hieman korotettu,talvella 235/75-15" nahkat,kesällä vähä isommat.. .Kaiken huipuksi auto on viellä leimattu kuukausi sitten.Sen takia isäntä pitää siittä kun se on kylän ainoo suitza eli todellinen MAASTURI!!Millään ladalla kun on turhaa yrittää mennä ja kulkea omia polkujaan pahassa paikassa.
On mulla ollu tähän astisessa elämässä 36 autoa joista ladoja on ollu 27 kpl.Ikää mulla on 17v.Tosin ajo autoksi en ladaa kehtaa ottaa paitsi kesäautoksi sen mikä mulla ny on: pyorelamppunen farkku 2.0tc-koneella.
Pistäkää tosi ladistit paremmaks ja kattokaa mun ikää!!!!!!!!!
apriliaman kirjoitti:
Pistäkää tosi ladistit paremmaks ja kattokaa mun ikää!!!!!!!!!
mulla on Ladat ollut aina Ladoja ei mitään Fiat koneita, määrällisesti vähemmän mutta laatu korvaa määrän
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)