Niin tai sitten ne joille ei satu edes läheltä piti tilanteita ovat vaan varovaisia kuskeja. Ja vaikka alkutalveen verrattuna nopeudet lisääntyvät, niin se vaan johtuu siitä että kestää hetki totutella uusiin kitkaominaisuuksiin. Jos ei rajoja tunne on hyvin pian tolpan ympärillä.Mosse-Aksu kirjoitti:Totta kai ajotavalla on merkitystä. Ajotavalla voi vähentää riskiä joutua onnettomuuteen, mutta se ei poista sitä kokonaan. Ei, vaikka alla olisi kuinka hyvät kumit, mutta hyvillä renkailla ja varovalla ajotavalla riski on kaikkein pienin. Lisäksi varovaisuudella tuppaa olemaan tapana pienetyä, kun ei satu mitään tai ei ole läheltäpiti tapauksia. Voi päästä vuosia ilman havereita, mutta lopulta rohkeuden lisäännyttyä ei enää kuulukkaan "koskaan ei ole sattunut mitään"-ryhmään. Rohkeudenlisääntymisilmiön huomaa joka vuosi siitä, että alkutalvesta poikkeuksetta yleinen ajonopeus kasvaa ajan kuluessa.
Nastarenkaat
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Nastarenkaat
No nyt ne on sitten alla. Uutukaiset Nokia Hakkapeliitta kakkoset. Tulis vaan lunta. Tai ei sittenkään, alkaa nimittäin nuo omakotitalo asujan "ihanuudet", elikkäs jalkakäytävän kolaaminen ja liukkaudenpoisto. Hitto, toisia varten täytyy puhtaana pitää, enhän sitä itte pahemmin käytä.
Sitäpähän saa mitä tilaa ;=)
Sitäpähän saa mitä tilaa ;=)
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
nyt on ne (ilmaiset) 155 insa turbot alla ja kyllähän ne pitää kun rauhassa ajaa. oli hylätty käytöstä jonkun melun takia mutta paskat ne mitään ääntä pidä. ja on muuten kevyt veivata rattia vähän kapeammilla nakeilla. piti oikein kuvia ottaa kun vanteet kiiltelee ja itse autokin on melkein puhdas.
tossa pienessä avatarissa on pari tuntia vanha kuva, piti vaihtaa se kesäinen pois. harmi etten saa oikeen kokosia tänne sivuille.
tossa pienessä avatarissa on pari tuntia vanha kuva, piti vaihtaa se kesäinen pois. harmi etten saa oikeen kokosia tänne sivuille.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
tulen nyt kuokkimaan tänne ketjuun mutta, mutta...
eli miten päin te olette hakkapeliittanne laittanut, kun niissä ei ole mitään pyörimissuuntaa ilmoitettu. Hakkapeliitta kymppi tai ysi se malli on.
Eli miten päin kuvio renkaan pyörimissuuntaan nähden:
/ \ / \
vai
\ / \ /
toisin päinhän tuo varmaan auttaa kiihdytyksessä ja toisinpäin jarrutuksessa?
eli miten päin te olette hakkapeliittanne laittanut, kun niissä ei ole mitään pyörimissuuntaa ilmoitettu. Hakkapeliitta kymppi tai ysi se malli on.
Eli miten päin kuvio renkaan pyörimissuuntaan nähden:
/ \ / \
vai
\ / \ /
toisin päinhän tuo varmaan auttaa kiihdytyksessä ja toisinpäin jarrutuksessa?
Juu maanantaina oli todella pliukasta. Alla n. 5mm pintaa omaavat hakkapeliitta q:t vuodelta x. Suolaa ei ollu taas säästelty ohitustiellä. Mutta mutta.... Tuossa pirkkahallin suoralla tuli painettua pikkasen liikaa kaasua, edestä käänty hitaampi pois ja kolmosella tarjosin pintakaasua. Ja sekunnin parin vähän enemmän, käsistähän lada lähti. Onneks ei tullu ketään vastaan ja pirkkahallin parkkipaikan rotvallit ovat mallia koriste. Pienellä pompulla parkkipaikalle, ei vaurioita (vauhtia n. 40 km/h). Sanomattakin selvää, että ladan keula lähti _vasemmalle_
Omaan piikkiin kyllä menee, tänään vaihdan nastakiekot alle (talvivanteet vihdoinkin maalattu). Peräronttiin täytynee pistää lisäpainoa. Niijjuu, tuossa aamulla ei ollut ihan yhtä liukasta kuin eilen, tosin herwannan valtaväylällä ei ollut suola vielä purrut kunnolla, petollisen liukas parista kohtaa -> perä kirjotteli muutaman kerran. Tiedän kyllä mukavampiakin tapoja unenpöpperön karkoittamiseen...

Omaan piikkiin kyllä menee, tänään vaihdan nastakiekot alle (talvivanteet vihdoinkin maalattu). Peräronttiin täytynee pistää lisäpainoa. Niijjuu, tuossa aamulla ei ollut ihan yhtä liukasta kuin eilen, tosin herwannan valtaväylällä ei ollut suola vielä purrut kunnolla, petollisen liukas parista kohtaa -> perä kirjotteli muutaman kerran. Tiedän kyllä mukavampiakin tapoja unenpöpperön karkoittamiseen...
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Mulla on kans nokian q:t fordissa jolla käyn koulussa, yhessä renkaassa 3mm pintaa muissa vähän enemmän. Ei hyvät. Perjantaina pitäis laittaa pinnatut nastarenkaat vanteille, pito tuskin paranee mutta onpahan jotain piikkejä ainakin.
Joutuu varmaan alkaan kulkeen bussilla jossain vaiheessa kun ei ole lämmitystolppaakaan.

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Huomasin tuossa renkaita vaihtaessa, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovat Continental Vikingit. En ehkä itse olisi valinnut noita, mutta ovathan ne nyt sitten käyttämättömät. Aika näyttää. Kyllä ne ainakin tämän aamun liukkailla hyvin pitivät. Ei niissäkään ollut pyörimissuuntaa merkitty.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Alkaa pelottaa noi teidän jutut. Meinaan kun on viäkin kesäkumit alla. Mutta on tässä ajotaukoakin ollut jo kohta taas viikko.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Heitänpähän taas talviaiheisen varoituksen: Kun niitä lisäpainoja laitellaan niin sellasia sitten etteivät lähde lentoon. Ei mitään metristä teräsakselin pätkää konttiin pyörimään. Hiekkasäkkiä tai sitten rautaa liinoilla kiinni.
Piti tuolloin maanantaina talvikumit laittaa alle. Vaikka pirun hauskaa oli jopa etuvedollakin kun kävin noin 50 kilometrin lenkin aamusella ajamassa kesäkumeilla. Meni tuo konttorireissukin enemmän kuin hyvin, oli hieno päivä. Nyt vaan taas viitisen astetta lämmintä eikä lumesta tietoakaan
Piti tuolloin maanantaina talvikumit laittaa alle. Vaikka pirun hauskaa oli jopa etuvedollakin kun kävin noin 50 kilometrin lenkin aamusella ajamassa kesäkumeilla. Meni tuo konttorireissukin enemmän kuin hyvin, oli hieno päivä. Nyt vaan taas viitisen astetta lämmintä eikä lumesta tietoakaan

Vauhdin tae - alamäki