Sivu 5/10
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 19:58
Kirjoittaja samarai
Huomasin videosta, että Volgassasi on kaasutin vanhempaa tyyppiä K-22I. Ajattelin että se olisi II-sarjan kaasutin, koska jo omassani -63 mallissä oli K-104. Tutkailin hieman asiaa, niin selvisi, että tuota K-22I mallia on Volgiin asennettu kuitenkin vuodesta 1961 aina 1969 asti ja sen rinnalla on asennettu uudempia versioita.
http://gaz21.su/articles/history/carburetor.html
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 20:06
Kirjoittaja lada.h.s
Tuossa K-22 kaasarissa ei ole pääsuutinta ollenkaan vaan kara jolla säädetään seos samaantapaan kuin tyhjäkäynnillä.
Ja se on myös kurkun kooltaan suhteettoman pieni moottorin tilavuuteen nähden. Mutta kyllä se vain toimii.
Siinä on " suureneva kurkku " joka laajenee peltiläppien avulla hieman suuremmaksi kun imu käy riittävän kovaksi.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 20:22
Kirjoittaja t tulppu
Äkkiseltään näyttää kurkku olevan auki ilman ilmanputsaria ja esiilman lämmitystä.. vai katselinko vain huonosti tuommoinen pienireikä pilkottaa kaasarin päältä.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 20:51
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:Äkkiseltään näyttää kurkku olevan auki ilman ilmanputsaria ja esiilman lämmitystä.. vai katselinko vain huonosti tuommoinen pienireikä pilkottaa kaasarin päältä.
Imuilman esilämmitystä ei ole ollenkaan, Eikä kuulu edes olla.
Se kurkkua laajentava systeemi ei videoissa näy. Tuo näkyvä läppä on ryyppy.
Sitä systeemiä ei näy vaikka miten kurkkisi kaasariin. Se pitää purkaa, sillon sen voi nähdä.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 20:58
Kirjoittaja t tulppu
Eikö systeemissä oteta lämmintä ilmaa pakosarjalta...noo haitari putket saattaa olla70 luvun hommia. Jotkut autot oli niistä aika tarkkoja, jos ei ollut niin kurkut jäässä jo pikkupakkasilla.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 21:26
Kirjoittaja samarai
Hämärästi muistaisin, että pakosarjassa oli systeemi mikä lämmitti imusarjaa tjsp. Eiköhän Lada h.s selvitä asiaa, ettei tarvii alkaa sitä tutkimaan.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 23:09
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:Eikö systeemissä oteta lämmintä ilmaa pakosarjalta...noo haitari putket saattaa olla70 luvun hommia. Jotkut autot oli niistä aika tarkkoja, jos ei ollut niin kurkut jäässä jo pikkupakkasilla.
Tässä on imu ja pakosarja samaa kappaletta. Pakosarja pitää kaasuttimen ja imusarjan riittävän ( kesällä varmasti liian ) lämpöisenä joten jäätämistä ei tapahdu. Autotekniikan oppikirja vuodelta 196X nimeään järjestelmän "hot spot järjestelmäksi "
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 23:32
Kirjoittaja t tulppu
Hyvä sitten niin.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 19.1.2015 23:42
Kirjoittaja samarai
Siellä on lisäksi pakoaukon kohdalla läppä sisällä, jota lämpöjousi ulkopuolella ohjaa.
näkyy jotenkin tässä
https://99.img.avito.st/640x480/1030142799.jpg
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 9:27
Kirjoittaja t tulppu
Tais Volga olla ensimmäisiä laihaseos moottoreita maailmassa.. Tuossa on näköjään tulppa johon saa vaihdettua alipaine mittarin tai ilokaasu laitteet...
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 16:17
Kirjoittaja lada.h.s
Volgan imusarjalla saadaan kyllä aikaiseksi seoksen hyvä sekoittuminen, on nimittäin sen verran kulmikas kapistus
Pakoputki joka tähän ihan ostettiin, ei ollut ihan käypäinen, sitä pitää hieman asentaa. Taidetaan poikien kanssa rakentaa se ihan uusiksi. Se tehdään luultavasti 2 tuuman putkesta. Tosin minulla on tuolla kasassa naapurin trampoliinin jäänteet joista saisi kyllä hyvinkin tehtyä pakoputken. On suoraa torvea ja mutkia. Alkuperäinen vaimentaja on kait ostettava idästä.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 18:43
Kirjoittaja t tulppu
tai vaan tarvike tötterö jos 2 tuuman putkesta.. ehkä riittäisi.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 20:07
Kirjoittaja lada.h.s
t tulppu kirjoitti:tai vaan tarvike tötterö jos 2 tuuman putkesta.. ehkä riittäisi.
Riittää melko varmasti. Kunhan ei vaan tule liian hiljaista, Volgan kuuluu pöristä.
Yhdellä vaimentajallahan nämä on jo tehtaalta tulleet.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 20:52
Kirjoittaja t tulppu
ottaa ralli putken.Pöntön
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 20:58
Kirjoittaja lada.h.s
Uskoisin että Ladan orkkis asbestieristeinen takapönttö tarjoaa vaimennusta ja ääntä sopivassa suhteessa. Ja sen ulkonäkökin olisi aika sopiva.