Sivu 5/5

Re: 2105 axtec (huono käyntiinlähtevyys)

Lähetetty: 4.2.2012 0:25
Kirjoittaja -jokke-
Noniin, taas mennään..Tälläkertaa oli bensaletku alkanu vuotamaan ja sitä korjaillessa yritin perehtyä ryypyn sielunelämään lääkkeinä bråkleen + paineilma + ruosteenirrotin + voitelu aine + toistoja, auttoi hetkeksi kunnes alkoi taas hirttämään (noh, pakkasta -27c)
Toimi hetken jo kohtuullisesti mutta nyt muutaman kerran polttanu check engine valoa (kun lähtee ajamaan kylmiltään, jonkinaikaa palaa kunnes sammuu) ja käy välillä kolmella tai ainakin kuulostaa siltä. Kierroksia ottaa paikallaan hyvin, aina välillä. Ajossa ei koskaan, vaan lähtee 'vetämään' vasta pitkällisellä herkuttelulla ja stumppaa pikkuhiljaa ja alkaa rötäämään.

Kävin moottoritiellä kokeilemassa, kolmosella jaksaa vetää sinne kahdeksaankymppiin jonkajälkeen ei vain kierrä enempää.
Isompia vaihteita tarjotessa vaudin sai hetkellisesti nousemaan 95km/h jonkajälkeen tippui taas 80km/h, elikkä maksimi etenemis vauhti on n.70km/h ja v*tuttihan se kun ei rekasta ohi päässyt, noh pelastinpahan rekkakusin loppupäivän. :)

Mistähän vikaa lähdettäis tälläkertaa metsästeleleen?

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 4.2.2012 12:16
Kirjoittaja degen
Tuntuisi siltä että siellä kaasarin vivustossa on jotain kränää, joka liittyy tohon ryypyn jumitteluun ja kaasuläppien avautumiseen. Itselläkin on ollut moista ongelmaa. Vivuston purku ja puhdistus ja kasaus voisi tehdä gudaa.

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 4.2.2012 13:49
Kirjoittaja -jokke-
degen kirjoitti:Tuntuisi siltä että siellä kaasarin vivustossa on jotain kränää, joka liittyy tohon ryypyn jumitteluun ja kaasuläppien avautumiseen. Itselläkin on ollut moista ongelmaa. Vivuston purku ja puhdistus ja kasaus voisi tehdä gudaa.

Kyllä vain, mutta tuntuisi ettei pelkkä vivusto veisi kiihdytyksestä kaikkea puhtia (kun lähtee kiihtymään ja sitten hyytyy :/)

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 4.2.2012 14:38
Kirjoittaja pressa
Mikäli ryyppyläppä ei palaudu niin kakkoskurkku ei aukea, selittäisi tuon "kesken loppumisen" kiidytettäessä. Kaasuttimen kyljessä olevat jouset ovat hivenen kuoleentuneet ja siksi pakkasen aiheuttama tahmaaminen estää oikean toiminnan. Kokeileppa kuumailma puhaltimella lämmittää kaasuttimen vivusto kuumaksi ja suorita koeajo...

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 20.2.2012 20:54
Kirjoittaja Lare
Lainataan topiccia kun samantyyppistä vikaa omassa axtecissa..

Eli auto on 2105 1500 axtec. Auto käy tyhjäkäyntiä nätisti mutta kaasua painaessa vähänkin nopeammin, auto hyytyy ja meinaa sammua. Hitaasti kaasua painamalla saa kiertämään korkeallekin. Solenoidiventtiilit pelittää ja kaasutin on tiukasti kiinni imusarjassa. Kiihdytyspumpun kalvo oli ok ja vivusto toimii pienen patentin avustamana (kumpikin kurkku aukeaa aina). Ryyppyläppä toimii niinkun pitää. Bensansuodatin vaihdettu. Sytytys säädetty kohdilleen ja ennakon säätö toimii. Alipaineletkut laitettu kaavion mukaan.

Alkaa hyvät neuvot olla jo tarpeen...uus kaasari on tulossa lähiaikoina kunhan joku käy Venäjällä. Siltiki haluisin tietää jos on jotain mitä vielä testata....

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 20.2.2012 21:03
Kirjoittaja sergei 1200L
Pääsuutin tukossa? kokeiles sellaista: hanska kädessä pienillä kierroksilla kädellä tukit imuaukon..
voi imaista sen roskan tms.

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 20.2.2012 21:17
Kirjoittaja mush
Tuleeko kiihdytyspumpun suuttimista bensaa? Suuttimet näissä on todella pienet ja menevät helposti tukkoon jos jotain ylimääräistä on sinne päässyt. Kalvon vaihdossa on voinut jotain roskia päästä liikkeelle.

Uusia Axtec-kaasuttimia ei valmisteta:
http://www.daaz.ru/eng/product/product21-1.htm

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 21.2.2012 19:53
Kirjoittaja Lare
Käytin tänään kaasarin vielä kerran auki, nyt puhdistin ihan perusteellisesti kaiken. Kyllä se nyt vähän paremmin rupesi toimimaan, sytytystä säädin vielä että ennakkoa on enempi kuin siinä ekalla pikkuviivalla (5astetta?) mikä vissiin on kirjojen ohjearvo. Nyt käy tyhjää hyvin ja kierroksilla vetää paremmin kuin koskaan minulla ollessa mutta ensimmäiset pari senttiä kaasua painaessa pitää tehdä hitaasti jottei hyydy/sammu. Tuon vaiheen yli kun menee niin vetoja löytyy eikä nyi/temppuile yhtään. Mitähän tuolle keksisi vielä että pääsisi oikein kunnolla nauttimaan lada-autoilusta? :)

Semmoinen lisäys että venttiilejä ei ole säädetty minun aikana eikä ketjua kiristetty..ne pitää tehdä mahdollisimman nopesti. Voiko tuollainen uupuminen johtua näiden säätöjen puutteesta?

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 23.2.2012 13:32
Kirjoittaja matomaukka
katso samalla, miten ilman putsarissa toimii talvi / kesä lämminilmavastus -härpäke. omasta hellcarb ladasta oli tuon läpän jousivastus viallinen. läppä on tällähetkellä ruuvipatentilla talviasennossa, eli pakosarjasta puskee pelkästään lämmintä ilmaa kaasariin. toimii ihan erilailla.

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 23.2.2012 14:59
Kirjoittaja THI-900
Se kaasupolkimen alun tukkoisuus voi johtua puhtaasti siitä, että kiihdytyspumppua ei ole säädetty kunnolla (en lukenut koko topiccia...) Käännä oikein hitaasti kaasua kädellä auki ja katso kurkkuun, kiihdytyspumpusta pitää tullu suihkaus ihan heti kun kaasua raottaa. Jos ei tule heti mitään, niin käännät kiihdytyspumpun vipua niin että tulee.

Re: 2105 axtec (ei kierrä, rötää ja paukkuu)

Lähetetty: 8.6.2012 12:55
Kirjoittaja Lare
Eipä oo tullu kirjoteltua aikoihin tänne foorumille. Ajattelin vähän kertoilla mitä on sitte viimeisen tapahtunut.

Eli hommasin venäjältä uuden kaasarin joka on myöskin sähköohjattu (yksi solenoidiventtiili/käsiryypyllä) ja uudet imusarjantiivisteet. Myös pakosarjan tiivisteet vaihdoin kun oli päässy löystymään mutterit ja polttanu vähän tiivistettä=kova säksätys. Nuiden toimenpiteiden jälkeen auto pelasi jo paremmin kuin koskaan ennen, kaasun uskaltaa painaa pohjaan milloin ja missä vaan eikä auto mieti lainkaan :) syttyennakkoa säädin vielä että nyt on n. 10astetta niin lähtee käyntiin lämpimänäki loistavasti 8) Pakoputki paikattiin myös kun oli pari vuotokohtaa.. Eilen sitte päästötestistä ekalla yrittämällä lappu kouraan, sanoisin jopa että yllättynyt olin! Kyllä tuo axtec on tosiaan mahdollista saada pelaamaan niinku oikea Lada, on se aika paljon työtä vaatinu mutta tyytyväinen saa olla :D