Perjantaina näkyi TV2:ssa "Näkemiin vaan murun" uusissa jaksoissa Ladoja (2105/2107 korilla). Autot oli kuulemma "statussymboleja Venäjällä", joten niitä vietiin siksi Englannista Venäjälle. Sitten niitä tuotiinkin takaisin "korjattavaksi". Noh, hieman epäselvä hämäystarina liittyy ilmeisesti (huumeiden?) salakuljetukseen. Seuraavissa jaksoissa selviää lisää.
Tänään ollut vilkas bongauspäivä, olen nimittäin tänään bongannut valkoisen, sinisen ja beiden 2107:n ja 110 farkun, joissa kaikissa kerhontarrat, sekä monta paljon tarrattomia mm. venäläisissä kilvissä olevan Chervolet Nivan. Ja kaikki täällä Kotkassa
Tänään kello 15.35, kun olin lähdössä töistä, viraston pihasta Koulukadulle Hämeenlinnassa, ohitse meni kerhon viirillä varustettu, monin tavoin koristeltu "kolhoosi" Lada. Saaristenkadun risteykseen saakka mentiin siinä peräkkäin. Eu-kilvet oli näköjään siihenkin autoon laitettu.
Noista eu-kilvistä. Tekisi mieli laittaa omaan moiset mutta siten että laittaisi eu-tunnuksen tilalle perinteisen sirppi- ja vasara-tunnuksen. Ihan vain mielipiteen ilmaisuna nykyistä suomen politiikkaa vastaan.
navlibahta kirjoitti:Viime viikon lopulla oli Kouvolan Prisman pihassa tummanvihreä ruisku-Niva. Ei mikään hirveän hyväkuntoinen, ruosteinen ja muutenkin nuhjuinen. Peräkärry perässä. Vm. about 1995.
Noita mallejahan ei Suomessa ole rekisterissä montaa, jostain muistan nähneeni tilaston, että viime vuonna 26 kpl. Tuokin yksilä muutaman vuoden sisään voi poistua.
Nb.
tarkennuksena, että ruisku-Nivoja rekisteröitiin suomessa ainoastaan 1996 ja silloin 26 kpl, ne kaikki oli vielä vuoden vaihteessa rekisterissä.
Luulisi ettei noi kovin äkkiä poistu liikenteestä, korkeintaan tilapäisesti, sen verran niitäkin on kyselty että ottajia olisi huonommallekin kyllä siitä kannattaa alkaa vaikka entisöimään, vaihtoehtona on tekniikan siirto vanhempaan tai tuoda saksasta käytetty ruisku-niva
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Männeellä viikolla näin Itä-Helsinkiläisessä pienkorjaamossa korjaamon omistajan armeijan entisen KAZ:in ilman kuomua,kaaret oli kyllä paikallaan.Seuraavana päivänä näin keltaisen Ferrarin liikenteessä.Ne kun sattuisi samoihin liikennevaloihin niin johan olisi tapaus!
Jaska HKI kirjoitti:Nyt tuli paha moka.Tuosta voisi käsittää,että korjaamon omistajalla on ollut joskus ykstyisarmeija.Se tarkoittaa sitä SA Int:ttiä.
tuli siinä joku muukin moka, ei ainakaan mun tietääksin KAZeja ole armeijalla ollut, ei kai muutenkaan paljoa vientiin tehty. tämä koutaissilainen kuorma-autohan oli ZIL tekniikkaan pohjautuva vetoauto, joka ZIL malleista poiketen olikin nokaton.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI kirjoitti:Olisiko se ollut UAZ.Auto on ollut radioautona.Sellainen lyhyenläntä 4-vetoinen.Karu käyttöpeli.
niin ja avomallinen voi, piikkinokkainen olis GAZ-69M, seuraavamalli UAZ-469BE tai sitten sen modernisoitu versio UAZ-315126-01
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tänään Vantaan Tikkurilan Bilteman pihassa klo 12.00.Viron kilvissä 2106.Kaksi 2105:sta Venäjän kilvissä.Yksi 2105 Suomen kilvissä.Sekä vielä oma 110.Lisäksi kaiken höysteenä Venäjän kilvissä musta Volga,jossa keula muistuttaa Ford Scorpionia.No johan oli kavalkadi kerrakseen!
Tänään Tuusulantiellä Helsingissä matkalla kaupunkiin päin punainen Samara 1500i kolmiovinen klo 16.20; taustapeilissä kerhon viiri.
Ken hän oli?
Olin Audilla liikenteessä, joten en kauhiast alkanut riehumaan...