Sivu 5/42

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 5.1.2011 17:59
Kirjoittaja lola
Tuollaisia videoita sais olla enemmän tai vastaavat kuvina!!!! Ei tarviis räpeltää ja purkaa koko koslaa kiitos vinkistä. :D :D :D

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 5.1.2011 18:26
Kirjoittaja pvdriver
mun mielestä dexan testereissä tais olla joka mallille kuvat / video portin löytämiseksi. saatan olla väärässäkin tosi pitkä aika ku dexaa räpeltäny... kts:stä en vielä oo löytäny minkäänlaista opastusta vaan kyllä nuo pikkuhiljaa tulee tutuksi ja osaa etsiä... netistä varmaan löytyy apua oikeilla hakusanoilla...

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 6.1.2011 1:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja olipa poijaat semmoinen retki taas että ei satu jokaiselle koko ikänä. Kuusaal oli ennen Figaro eli Fiksula. Sitä mainostettiin seuraavasti: Tervetuloa FIGARON Päätähuimaaviin SEIKKAILUIHIN.

Tämän päiväinen keikka katsomaan Hokki - KooKoo Mestispeliä Kajaaniin kuuluu tuohon kategoriaan. Juuri palasin kotiin, joten tarinoidaanpa tuosta sitten myöhemmin lisää. Mutta kaikkea sitä... :shock:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 6.1.2011 15:32
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Kui PK kehtaakin täällä noin paljon kehua volkkaria, todellinen takin kääntäjä Ladoille.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 6.1.2011 16:17
Kirjoittaja tinuri
Noh noh. Ainakin itse olen Pöyhöin puolesta iloinen, että hän sai nyt kunnolla pelaavan auton itselleen. Ja eikös VäliPala ole vielä pihassa, sekä Iizikö se oli. Ja kertoileehan Jaskakin miten Audi kuljettaa häntä.

Minun puolesta kehukoon ja hyvä se on kuulkaas kuulla muistakin merkeistä. Tietää sitten toisten kokemusten kautta kannattaako vaiko eikö.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 6.1.2011 20:11
Kirjoittaja lola
Aatun auto ollut myynnissä npoin 3h ja jo kaksi katsojaa on tulossa klo 20-21 illalla onko nää niin hyviä????????? Siis kosla nettiautossa!!
perk....le no menee hyvä biili edullisesti :shock:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 15:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Takinkääntäjäpä hyvinkin. Mutta moniko on vääntänyt jatkuvasti viallisen SamaraKäyttiksen kanssa lähes 70 000km ja yli puolitoista vuotta? Näitä tähän kategoriaan kuuluvia Samsaroita on 2.

Ja onhan minulla valitettavasti vielä 6 Lataa, jotka siis kuuluvat luokkaan Ei Romuja. Romuja on sitten vielä jäljellä 3. UAZ 469B Capriolet Komandirsky -84 tieliikennekelpoinen on tietysti pahin takinkääntö ja kerettiläisyys. Myös Skoda Forman -91 on aivan pahinta laatua oleva virhe.

Mutta eihän siellä Kajaaninretkellä mitään ihmeempää sattunut. Kunhan kiusasin. Ei siis mitään Kuutakummempaa. :lol:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 15:52
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kyllähän siellä Kajaaninreissulla sen verran tapahtui että laitetaan tähän hauskuutukseksi tämä tarina.

Lähdin 3maissa iltapäivällä ajelemaan. Pakkasta oli rapiat ja päälle. Kevyttä pakkaslunta leijaili, mutta keli oli hyvä. Tankkasin kotona venäläistä reilut 20litraa. Jonkiverran tankissa olikin. Kulutukseksi ohjekirja lupaa 6litraa maantiellä, 8litraa yhdistettyä ja mitä lie kaupungissa. Ajajastahan se paljon riippuu. Aika nuukana ajajana olen itseäni pitänyt.

Jossain vaiheessa ajellessani mittari mukaan 100km/h aloin kiinnittää huomiota häiritsevään ääneen. Ääni kuulosti rengasmelulta. Ääni tosiaan kuului vain tuossa 100kieppeissä. Tein pientä kurvailua kokeillakseni vetoniveliä. En saanut selvää hävisikö ääni jompaan kumpaan suuntaan käännettäessä. Annoin olla.

Ongelmallista tämä autoharrastajan touhu. Aina pitää jotain kuunnella ja havainnoida. Ällöttävää! Ääni kuitenkin häiritsi edelleen ja yritin kuunnella mutkissa tarkemmin. Väitän, että oikea vetonivel ääntää tuossa nopeudessa ja aiheuttaa sen möykän. Eihän se mikään kova ääni ole mutta selvästi havaittava, kuitenkin vain tuossa 100vauhdissa.

Kun kabiini lämpiää kunnolla niin kuuma tulee, jos lämpöjä pitää täysillä. Tähänhän on totuttu Ladoissa. Samaroissani pidetään hana täysillä, mutta ajetaan pelkällä ajoviimalla eli ei puhallinta päällä. ViatonPiika antaa lämpöä todella hyvin, mutta pelkällä ajoviimalla puhallusta ei ole tarpeeksi. Puhallin on oltava ainakin 1 jotta saadaan ikkunat pysymään huurteettomana. Täytyy opetella säätämään lämppärihanaa. No, tämä ei ole siis ongelma vaan havainto.

Kabiini on iso, mutta sisusta on muhkea ja eristys siis hyvä. Totesin tämän myöhemmin kerrotussa tilanteessa. Eli kun lämmöt saadaan sisällä ylös, ne pysyvät hyvin. Tämä on ihan toista kuin Samaroissa tai TakaPotkuissa.

Noin puolimatkassa alkoi 100rajoitus. Olin ihmeissäni kun tällaisella normaalilla valtatiellä on talvella 100. RaukoillaRajoilla on pitkät etäisyydet ja tie on lähes pelkästään suoraa. Joensuusta Kajaaniinhan ajellaan Salpausselän jatketta eli Maaselkäkö se on.

Jossain vaiheessa aloin ihmetellä nypyttelyä. Vitosella hiljakseen kiihdytettäessä vedossa oli viivettä ja nypyttelyä. Tämä ilmiö esiintyi tietyllä vääntöalueella myös nelosella. Kevyellä rasituksella ja kovemmalla vedätyksellä tätä ilmiötä ei esiintynyt. Voi hemmetti ajattelin. Puolako se nyt sitten menee tällä retkellä. Olen ostattelemassa varapuolaa, mutta vielä minulla sitä ei ole. Puolavioista ainakin Mikko856 vinkkasi ja taisi tuolla VolkkariVoorumilla olla myös juttua noista. Eli varapuola on oltava hanskalokerossa.

Nypyttelyt eivät kuitenkaan pahentuneet ja välillä niitä ei ollut ollenkaan. Olin kuitenkin huolestunut tuosta asiasta kunnes tuli isompi huoli ja hätä. Matkaahan tässä retkessä edestakaisin on 460km. Jos kulutus on vaikka se 7litraa satasella niin eihän tuo tankkaukseni ja tankissa oleva pensa ehkä riittäisi. Jos siellä oli vaikka 25litraa niin silloin tuo olisi pitänyt riittää, mutta kun ei ollut tuttu tuo tankki ja mittarin toiminta. Eikä kyllä ole varmuutta että paljonko tuo 2litrainen kone syö tuolla Variant -kopalla. No, pensaahan saadaan YLEENSÄ huoltamoilta.

Sotkamon paikkeilla ajattelin, että pitänee ostaa jotain matkajuomaa ja päästää Neiti HauHau pissille. Kopeloin lompakkoa. Ei löydy mistään. Paniikki, hiki, kuuma, ärsytys ja ihmetyt!!! En kyllä muistanut ottaneenikaan lompsaa mukaan. Eli ei ollut pelkoa että se olisi hävinnyt. En sitä ollut tarvinnut matkalla eli Joensuuhun se oli jäänyt. Mitään hilujakaan ei ollut mukana. Lähes Kajaanissa, eikä rahaa. Milläs peliin pääsisi? Entäs pensa? No, se peliinpääsy nyt oli ensimmäisenä mielessä.

Päätin, että puhun itseni peliin. Kyllä kai Kajaanin Hokki voisi näin pitkästä matkasta tulleen MestisFanin päästää sisään mainosmielessä. Tähän ideaan turvautuen jatkoin matkaa Kajaaniin. Nypyttelyhuolet ja rengasääni-ihmettelyt jäivät taka-alalle tämän lompakkoepisodin ilmaantuessa.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 16:33
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Hyvissä ajoin sitten saavuin Vimepelinlaaksoon. Kampeuduin tuntemattomaan halliin ja rohkeasti kävelin istumapaikkalipputiskille. Kerroin tilanteen ja tarinan ja hetihän siitä lippu irtosi ihmettelyn ja hymyilyjen saattelemana. Lupasin mainostaa Hokkia ja ymmärrystä kaikaiselle epäonniselle kulkijalle.

Peli oli hieno taistelu ja viimeiseen asti tiukka. KooKoo vei väännön 1 - 0. Paikkoja olisi molemmilla ollut tappaa ottelu. Hokki sai lähes peräkkäin 2kappaletta 5 - 3 ylivoimia heti ensimmäisessä erässä. Mutta kun ei kelvannut niin ei. KooKoolla taas olisi ollut paikkoja lyödä peli 6 - 0 mutta kun ei kelpaa heillekään. Lopussa vielä alivoimalla Keinänen ja Baker kahdestaan maalivahtia vastaan. Ei kelvannut. Ja molemmilla lukuisia tolppalaukauksia. Hieno ja jännittävää katseltavaa riitti ihan viime sekunneille asti.

Sittenpä kohti Joensuuta. Polttoainemittari näytti huolestuttavia lukemia. Ohjekirja lupasi että vara-alueella oleva polttoainetankki sisältää 7litraa pensaa. No, enäpä tarkkaan saanut ohjekirjasta selvää missä se vara-alue alkaa. Alkaako se ensimmäisestä puhaisesta viivasta vai siitä, kun varoitusvalo syttyy. Ja oliko tässä edes varoitusvaloa. Lisäksi tajusin laskeneeni aivan vääri. Eihän 25litraa riitä tuolla kulutuksella 460km. :shock: Mutta kun en tiennyt paljonko tankissa oli kun viskasin sen vähän yli 20litraa sisään. Ja taitaa tuo vähän enemmän haukata kuin 7litraa 100vauhdilla. Tai mistä tuon tietää.

Ei kun ajelemaan kotiin. Välillä satoin paljonkin pakkaslunta ja pöllyä oli reippaasti. Nypyttely kyllä olivat hävinneet. Ei niitä ainakaan havainnut. Melua kyllä oikea vetonivel piti selvästi juuri siinä 100vauhdissa muttei karvan alle eikä yli.

Pensamittari hupeni huolestuttavasti. Ei auttanut kuin ihmetellä ja toivoa. Aloin kuitenkin olla varma, että joudutaan heti turvautumaan AL -turvaan. Olisihan sitä voinnut kokeilla käydä huoltsilla ruinaamassa pensaa, mutta ei ollut moisesta kokemuksia. Ehkä sieltä olisi laskulla saanut tällaisessa SäälittävässäTapauksessa jonkun tipan. Mutta en nyt sitten kokeillut moista. Pelkkää ruinaustahan tämä koko reissu oli jo tähän mennessä ollut.

Matka edistyi ja polttoainemittari viisari kaahasi kohti punaisen alueen vasenta äärilaitaa. Mitään varoitusvaloa tässä ei siis olisi. Matkaa näytti olevan vielä 140km. Ei voisi riittää ellei mittari näyttäisi aivan päin mitä lie. Kello oli puoli yksitoista. Valtimon jäi taa kuten Nurmeskin. Juukaa kohti köröttelin. Mitähän tästäkin tulisi.

Olin päättänyt, että tätä tankkia en testaa eli en aja tahallani tyhjäksi ja katso paljonko punaisella alueella on pensaa ja paljonko sillä ajaa. Nyt näytti siltä, että tähän mennään. Alettiin olla melkein asteikon vasemmalla laidalle eli loppu häämötti.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 17:14
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Vähän ennen Juukaa päätin sitten soittaa AL -turvaan. Vastaaminen kesti ja kesti. Ajattelin jo, että eikö se turva pelaakaan yöllä. Ja ei vastata. Lopulta kuitenkin vaimea ja jotenkin ylirauhallinen ääni vastasi. Liekö ollut jo vähän nukkumassa päivystäjä.

Kysyin ohjeita siitä, mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä. Siis ei ole polttoainetta eikä ole rahaa sitä ostaa. Turva lupaa tuoda polttoaineen vaikka keskelle korpea, mutta itse se pitäisi maksaa. Miten se on mahdollista kun ei ole valuuttaa mukana. Päivystäjä lupasi selvittää asiaa. Odottelin linjalla. Pelkäsin jo, että kohta puhelu katkeaa kun mitään ei kuulu.

Lopulta vähän epäröiden päivystäjä sanoi että saattaa olla mahdollista, että polttoainetta voidaan antaa laskulla. Riippuu kuulemma tuojasta. Kerroin sijaintini: noin 20km Juuasta pohjoiseen. Jotenkin päivystäjä vaikutti kovin epävarmalta tilanteesta johtuen.

Alettiin sitten siinä kysellä auton tietoja. Näissä aina ilmoitetaan rekisterinumero ja päivystys pelaa sitten sen kanssa. Latelin rekkarin useampaan otteeseen, mutta mitään ei kuulunut. Lopulta sitä kysyttiin ja se kuultiinkin. Taas päivystäjä näppäili ja tutki auton tilannetta.

Sitten päivystäjä alkoi hiljalleen ladella auton tietoja. Kyllä, kyllä, kyllä... Mutta sitten: Auto näyttäisi olevan AJOKIELLOSSA!!! :shock: :shock: :shock: Mitä ihmettä???

Olen vakuutusyhtiössä tehnyt autolleni vakuutuksen ja olettanut, että se rekisteröidään nimiini samalla 29.12.2010. Nyt minulla on polttoaine loppumassa. Mukanani ei ole ajokorttia. En tiedä mitä nopeusmittari todellisuudessa näyttää. Ja ViatonPiika on AJOKIELLOSSA! Voisiko mielenkiintoisempaa tilannetta olla? Olettekos kokeneet moista?

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 17:50
Kirjoittaja Pavlovits
Juuasta olisi järjestynyt rahaa ja bensaa kun olisi tuoon tiennyt.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 17:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi kenties ollut viisainta ja sutjakinta turvautua LadaToveriVerkostoon. Se näyttää olevan paljon tehokkaampi systeemi kuin AL -turva. Mutta ei sekään lopulta huono ollut. Pitääpä jatkaa illalla sepustusta.

Kiitos Pavlovitsille tiedosta ja ajatuksesta.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 20:18
Kirjoittaja 1500i
Koitappa arvata mistä vaisu suhtautuminen epämääräiseen pensan tuonti pyyntöön yöllä johtuu. Jos jonkin näköistä "koittajaa", kun tuntuu olevan liikenteessä. Millon ovat pensaa, vararengasta ym. apua vailla johonkin jumalanselän taakse, mutta kun niistä osa tahtoo jäädä hyvää tarkoittavan avunviejän omalle kustannukselle valitettavasti. En tarkoita, että sinä oisit ollut sellainen, mutta mistä ne sitä siellä puhelimen toisessa päässä tietävät sitten vielä jos autosta ilmenee ajokielto...
Sait siis kuitenkin lopulta pensaa?

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 21:36
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Siinäpä sitten puhelimessa AL -turvan päivystäjälle selittämään tilannetta:

Auto on lakien ja asetusten mukaan rekisteröity ja vakuutettu seuraavana päivänä ostamisesta. Vakuutusyhtiö antoi tietenkin saamani rekisteriotteen teknisen osan minulle päivämäärällä, virkailijan nimellä ja vakuutusyhtiön leimalla varustettuna. Paperit ovat lähteneet Trafiaan, mutta eivät jostain syystä ole vielä saapuneet. Jossain on tapahtunut virhe, kun rekisteröinti ei ole kirjautunut. Minä olen tehnyt sen, mitä minun on pitänytkin tehdä ja vielä heti seuraavana päivänä enkä 7päivän kuluessa. Vakuutusyhtiö yritti jo tuolloin keskiviikkona selvittää asiaa Trafian kanssa, mutta molemmat vain joutuivat pyörittämään päätään.

Ja minulla on se maksullinen AL -turva. Sitä ei kannata yrittää huijata. Etuudet menevät ja tulee sanktioita, jos ei toimi sääntöjen mukaan. Luin nämä säännöt tarkkaan. Kysyin siinä sitten, että mitenkäs menetellään. Jonkin aikaa taas kesti, kunnes päivystäjä ilmoitti, että hän yrittää ottaa Juuassa oleviin AL -turvapalvelumiehiin yhteyttä ja pyytää heitä sitten soittamaan.

Kurvasin Juuan ABClle odottelemaan lisätietoja. Kello oli jonkin verran vaille 11illalla ja nuorisoa notkumassa kuten nykyään noissa aina onkin. Istuskelin ja ihmettelin. Odottelin. Tiesin kyllä etteivät voi jättää auttamatta, koska AL -turvaehdoissa tällainen tapaus kuului ehtojen piiriin.

Meni siinä aikaa ja pällistelin. En tiedä kauanko meni ja väliäkö sillä. Kohta soitti päivystäjä ja sanoi, että kaikilla, joille hän yritti oli vain vastaaja päällä. No, mitäs sitten. Sovittiin että ajetaan niin pitkälle kuin kipossa pissiä riittää. Saattoihan olla, että pääsisinkin kotiin asti. Päivystäjä pyysi soittamaan jos pääsen kotiin, että saadaan tämä tapahtuma tiedostoihin kuitattua. Matkaa oli noin 85km ja polttoainemittarissa oli vielä yhden punaisen viivan verran matkaa vasemmalle viimeiseen valkoiseen viivaa.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Lähetetty: 7.1.2011 21:45
Kirjoittaja lada 1200s
Teitkö myös omistajanvaihdon? Ettei pelkästään vakuutus tullut sinun nimiin.