Sivu 5/9
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 29.1.2012 15:22
Kirjoittaja nikke95
ompas komiaan kuntoon rakennettu larppa

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 12.2.2012 21:52
Kirjoittaja Anttuu
Nonii!
Nyt alkaa Lada olemaan pikkuhiljaa valmis! Säädöissähän se ei vielä ole, kun suuttimet puuttuvat vielä, mutta englannista on tilaus kokoajan tulossa
Nyt on rengastus saatu ainakin ladaan valmiiksi, eli ladassa pyörii nyt 15" piikit. Edessä BF Goodrichit ja takana Lappi WM2. Renkaat on Etuveto-opelin vanteilla, joista keskiöitä siirretty 2 cm taaksepäin, eli kun niissä vakiona ET 49. niin nytten siellä jossain 30 kohdilla. Ja edessä on Ladan vakio 5mm levikepalat. Ja mikä parasta näissä renkaissa on, ne ei raappaa yhtään! Ainakaan tossa omalla tiellä, kun vähän kurvailin, niin ei ottanut kiinni. Olen hyvin iloinen siitä!

Saa nähdä sitten radalla ottaako kiinni, kun on vähän enemmän vauhtia ja sitten kanttaa oikeen kunnolla. No, sittehän sen näkee.
Tällaisia pikkujuttuja vielä tässä tullu tehtyä, esim vaihdekepin sieltä vaihdelaatikon päästä purkasin ne kumitsysteemit pois sieltä kepin sisältä, niin sai siihen keppiin vähän tuntoakin!
Jarrut vielä vähän hakusessa, väärät paineet, pitäisi saada taakse vähän enemmän painetta kun eteen, meinaa ruveta puskemaan kovasti, kun ennen kurvia vähän jarrulla himmaa.. Tää ongelma pitää saada ratkaistua. Tai sitten vaan pitää tiukata käsijarruvaijeria, että sais kengät nappaamaan nopeemmin kiinni
Kuvia ei oo nyt kyllä yhtään. Mutta laitan täst tämmösen pienen videopätkän, jossa vähän tossa kiihytän. Ei se vielä oikeen kule täysiä, kun säädöt hukassa, kun on niin väärät suuttimet. (selityksen makua

) Mutta ottaa sitten uuden videon, kun saa säätöihin
http://www.youtube.com/watch?v=1v_19bsByQE&fmt=18
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 13.2.2012 0:33
Kirjoittaja jaketech racinteam
Anttuu kirjoitti:
Jarrut vielä vähän hakusessa, väärät paineet, pitäisi saada taakse vähän enemmän painetta kun eteen, meinaa ruveta puskemaan kovasti, kun ennen kurvia vähän jarrulla himmaa.. Tää ongelma pitää saada ratkaistua. Tai sitten vaan pitää tiukata käsijarruvaijeria, että sais kengät nappaamaan nopeemmin kiinni
ota takaa säätöventtiili pois ja kato ettei pyöräsylinterit oo jumissa. isot pojat sanoo että menee liian hitaasti jos tarttee käsijarrua auton kääntämiseen

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 13.2.2012 18:50
Kirjoittaja START
tai sit oikee paineensäädin hyttiin ja potikasta säätämään.

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 13.2.2012 21:05
Kirjoittaja Anttuu
Joo, tota potikkasäädintä oon miettiny. Siellä on nyt se alkuperänen säädin (toimiva) ja oon lukinnu sen pultilla, että se vähäsen rajottaa. Mutta silti ottaa eturenkaat liikaa. Takana on kaikki jarruhilut uutta (kengät, sylinterit, jouset ja käsijarruvaijerikin on uusi). Taidan sen kunnon säätimen silti hakea.
Ja tolla käsijarruvaijerin kiristyksellä tarkotin, että sais kengät jo valmiiksi tarpeeks lähelle rumpua, että ottais nopeemmin kiinni jarrutettaessa. En suinkaan käsijarrulla meinaa jarrutella.
Tänää tuossa vielä tekaisin kaasarien imutorvien päälle verkot, ettei suurimmat oravat mahu menemään koneeseen!

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 14.2.2012 18:25
Kirjoittaja START
tohon omaan laitettiin perus potikka malli ja hydrauli kässäri, 80e tuli hintaa yhteensä, joten ei se mikään iso sijoitus ollut
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 16.2.2012 21:42
Kirjoittaja Anttuu
Joo-o. Pitää nyt keksiä joku näppärä keino tuohon jarrujen paineiden säätöön..
Muttajuu, hyvin tuntuu Lapanen kulkevan, mutta vähän jää harmittamaan tuo Ladan vakiolaatikon 2 - 3 välitys. Vähän sais lyhyempi noitten vaihteiden väli olla. Tuossa kun kyselin tutuilta niin suosittelivat, että ostaa lyhyen perän (5,3) niin saa jäälle sitten ns. "ajovaihteiksi" kolmosen ja nelosen, niin sitten ei olisi noi välityksien erot niin suuret. Ja sitten kakkosvaihde olisi niikun periaatteessa vain liikkeellelähtövaihde. Tämä voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto..
Mistäköhän saisi suht edukkaasti jonkun 5,3 perävälityksen...?
Mutta kyllä se tolla vakiolaatikolla tuntuu menevän aika hyvin! Pikkusen laskee kierrokset kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa alle tehoalueen, mutta ei tarvi ku hetki oottaa nii sit on taas vetoja

Saa nähä mitä sitten radalla käy :p Sitten sen näkeepi..
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 17.2.2012 20:11
Kirjoittaja START
venäjältä saa, parin-kolmen sadan paikkeilla taitaa uudet olla, jos en väärin muista
käytettyä tuurillaan joltain rallimiheltä.
tai sitten laittaa jonkun muun akselin
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 17.2.2012 20:34
Kirjoittaja pvdriver
Anttuu kirjoitti:Mutta kyllä se tolla vakiolaatikolla tuntuu menevän aika hyvin! Pikkusen laskee kierrokset kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa alle tehoalueen, mutta ei tarvi ku hetki oottaa nii sit on taas vetoja

kuulostaapa tutulta, tommostahan se on aina vakiolaatikoitten kanssa, eikä se perän vaihtokaan tiheemmäksi auta mitään, se on taas kolmivaihteinen + yks ryömintävaihde.
Anttuu kirjoitti:Joo-o. Pitää nyt keksiä joku näppärä keino tuohon jarrujen paineiden säätöön..
mulla on sellanen säätö siellä akselin ja paineensäätimen välissä että vivun etäisyyttä voi muuttaa, jos vaan alb-venttiili toimii eikä ole jumissa, toimii ihan hyvin.
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 18.2.2012 18:18
Kirjoittaja zhiguli
Anttuu kirjoitti:Joo-o. Pitää nyt keksiä joku näppärä keino tuohon jarrujen paineiden säätöön..
Muttajuu, hyvin tuntuu Lapanen kulkevan, mutta vähän jää harmittamaan tuo Ladan vakiolaatikon 2 - 3 välitys. Vähän sais lyhyempi noitten vaihteiden väli olla. Tuossa kun kyselin tutuilta niin suosittelivat, että ostaa lyhyen perän (5,3) niin saa jäälle sitten ns. "ajovaihteiksi" kolmosen ja nelosen, niin sitten ei olisi noi välityksien erot niin suuret. Ja sitten kakkosvaihde olisi niikun periaatteessa vain liikkeellelähtövaihde. Tämä voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto..
Mistäköhän saisi suht edukkaasti jonkun 5,3 perävälityksen...?
Mutta kyllä se tolla vakiolaatikolla tuntuu menevän aika hyvin! Pikkusen laskee kierrokset kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa alle tehoalueen, mutta ei tarvi ku hetki oottaa nii sit on taas vetoja

Saa nähä mitä sitten radalla käy :p Sitten sen näkeepi..
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1270687
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 28.2.2012 21:26
Kirjoittaja Anttuu
Jepjep.
Vähän huonoa ollut tuo jääradanteko. On nostanut vettä jään päälle, niin siellähän on niin paljon loskaa, ettei pääse auraamaan. Tai ainakaan tämänhetkinen kalusto ei riitä.
Elikkä huomen pitäs vissiin kuusaanlammelle lähtä ladaa ulkoiluttamaan ja testaamaan, että miten se nyt kulkee
Pääsee myös testaamaan noita jarruja, et miten ne nyt pelaa. Laitoin eteen Ferodon kisapalat. Josko niitä ei lämmittäisi niin kovasti, niin voisi jopa sitten takajarrut napata paremmin ja ennemmin kiinni kun etujarrut. Mut, sen näkee sitten!
Tähän viel tuuuuuning kuva:
http://i8.aijaa.com/b/00649/9667943.jpg

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 28.2.2012 23:43
Kirjoittaja matomaukka
missäspäin täällä oikein ajellaan?

mielenkiinnolla tullu seurattua tätä projektia.
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 29.2.2012 10:23
Kirjoittaja Anttuu
Kuusaanlammella. Täällä missä on Kss energian halli, vehon halli, raskone ja poliisien tekniikkakeskus. Ja onhan täällä tuo retkiluistelu tämän jääradan vieressä

En nyt osaa sanoa onko tää Kouvolaa vai Kuusankoskea. Vaikka kaikkihan täällä on yhtä Kouvolaa

Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 29.2.2012 22:00
Kirjoittaja matomaukka
No läsäkoskeksi tuon ainenkin valkealan pojjaat lukee

hitto en tiennykkään, että siellä suunnalla joku rata löytyy. no pitää tulla pällistelemään joku kerta radan varteen miten se pääsiäistipu taittuu.
Re: 1600 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 1.3.2012 10:56
Kirjoittaja Anttuu
Jaajaa:D
Juu, tulihan siellä eilen huristeltua jokunen tunti.
Ensiksi pitää sanoa suuret kiitokset Jokarille, joka vaivautui paikan päälle pällistelemään touhua. Hommahan menee näin:
Otettiin siinä auto trailerilta ja lähin ajelemaan radalle, kerkesin 3 kierrosta ajaa, nii Lada alko röpöttää ja sitte sammu. Eikä lähten käyntiin. No, sitten ootettiin 5min, auto hörähti käyntiin, toimi todella hienosti 10sek, ja taas sammui. Ja sama jatkui. Onneksi Jokarilla oli mukana oman Ladansa paksissa toinen sytytysyksikkö, niin kokeiltiin toisella yksiköllä, niin perkule sehän rupes pelaamaan! Eli HUUGO p*skana.
Sitten isäpaappa kävi motonetista hakemassa uuden yksikön, ja sitten taas mentiin! Muuta vikaahan ei Ladassa ollutkaan!
Radasta sen verran, että aika syherö rata. Luulen, että se on tehty vähän moottoripyöriä ajatellen (niitä siellä oli aivan pirusti ajamassa). Ei oikein sopinut rata näille mun välityksille (vakiolaatikko, 4,4 perävälitys). Ainut suora mikä siinä oli, niin nopeasti kun mittaria vilkasi niin sai sen 120 - 130 km/h vauhtia, mut sit piti jarruttaa, ja suoran päässä U:n muotonen kurvi. ja muut kurvit oli todella tiukkoja, eli 2 vaihteella piti ajaa koko muu rata melkeempä.
Mutta, ei saa rataa moittia, koska on tällä hetkellä ainut, mihin voi päästä ajamaan!
Tuosta vähän videoo:
http://www.youtube.com/watch?v=QSP_UJX0tbg&fmt=18
Pari kuvaa vielä.
http://i5.aijaa.com/b/00580/9676717.jpg
http://i8.aijaa.com/b/00894/9676718.jpg