Sivu 5/25

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 15.3.2010 19:58
Kirjoittaja Laabani
Uitukki kirjoitti:Onhan sulla melkein 7 vuotta aikaa miettiä museorekisteröintiä.
Hyvä huomio tosiaan! Unohdin, että nykyään vaaditaan 30 vuotta museoon... :(

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 16.3.2010 14:13
Kirjoittaja lada.h.s

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 16.3.2010 17:01
Kirjoittaja lada.h.s
Mitä voisin tehdä autoni alkuperäiselle keulamerkille koska sen lasi on jostain syystä vahvasti himmentynyt? Haluaisin laittaa sen takaisin koska siinä
on kehys paremmassa kromissa kuin nykyisessä merkissä. Mutta olisi kiva saada se lasi siistimmäksi. Nykyisenä merkkinä 2101 mallin keulamerkki.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 16.3.2010 17:33
Kirjoittaja 'aatee'
Kirkasta lakkaa päälle.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 16.3.2010 17:37
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä mutta siinä on jostain tulleita ihmeellisiä erittäin pieniä naarmuja. Oisko hiominen luokkaa 1500 hiekkapaperilla ja lakkaa päälle, mitään?

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 10:38
Kirjoittaja lada.h.s
Uustuotantomerkkejä on saatavissa joten taitaa tuon merkin korjailu olla aika tekohengitystä. En sitä kylläkään hävitä vaan voihan sen laittaa vaikka
autotallin seinällä olevaan ylimääräiseen 2101sen maskiin kiinni koristeeksi.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 12:57
Kirjoittaja pvdriver
Ihme näpläämistä tuo siun homma vaan mikäs siinä jos kaiken pitää olla just eikä melkeen... :lol:

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 12:59
Kirjoittaja jaasu
pvdriver kirjoitti:Ihme näpläämistä tuo siun homma vaan mikäs siinä jos kaiken pitää olla just eikä melkeen... :lol:
Ihan samaa oon miettiny :lol: Onko sillä jotain väliä onko 2101 keulamerkki vai jonku muun?

tietenkin,onhan sitä jottain hyvä tehä. ei kuole tylsyyteen. 8)

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 13:08
Kirjoittaja THI-900
Kun tehään viimoisen päälle niin sitten tehdään :)

Siitä venttiilien säädöstä oli jutellut. Ota aikaa hommaan ja koita tehdä itse. Jos ei onnistu niin katselet jonkun luotettavan oloisen nyrkkipajan, jos hoidat säädön. Ladoja on ollut suomen teillä jo 40 vuotta niin joka pajalta luulisi löytyvän sellainen vanhempi asentaja joka tekee sen homman kouluarvosanaa 10++ vastaavasti.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 13:15
Kirjoittaja pvdriver
THI-900 kirjoitti:Ota aikaa hommaan ja koita tehdä itse. Jos ei onnistu niin katselet jonkun luotettavan oloisen nyrkkipajan, jos hoidat säädön. Ladoja on ollut suomen teillä jo 40 vuotta niin joka pajalta luulisi löytyvän sellainen vanhempi asentaja joka tekee sen homman kouluarvosanaa 10++ vastaavasti.
Niin, ja onko sen parempi itse osaamattomana sössiä homma kun antaa nyrkkipajan yrittää, ei ainakaan sitten omalla vastuulla onnistuminen/epäonnistuminen...

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 13:31
Kirjoittaja Jokari
Ladan venttiilien säätö vaatii mielestäni paljon enemmän kärsivällisyyttä kuin peruskippanan säätö tuosta rakenteesta johtuen. Vaikka sen on tehnyt 10+ kertaa, niin silti se vaatii pitkäjännitteisyyttä.
Tuo on just niitä paikkoja joissa on helppo vetää läskiksi kun suomalainen autokorjaamojen taso on...no sitä ei ole. Kun kattoo minkälaisia spedejä valmistuu amiksesta (1-2 luokasta voi tulla alan ammattilaisia) niin taso on taattu myös tulevaisuudessa.

Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin. Lada h.s:n ikäinen olin kun ne venat ekaa kertaa säädin käytännössä nollakokemuksella.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 13:55
Kirjoittaja jaasu
itse olin 14 kun 1200s säädin eka kerran venttiilit. Monta kirosanaa tuli,monet hermot palo,kädet oli verillä yms :lol: Lopussahan siinä tarvi isännän apua.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 14:00
Kirjoittaja lada.h.s
pvdriver kirjoitti: Ihme näpläämistä tuo siun homma vaan mikäs siinä jos kaiken pitää olla just eikä melkeen... :lol

Mitäs mä nyt oon näplänny?
Jokari kirjoitti: Ladan venttiilien säätö vaatii mielestäni paljon enemmän kärsivällisyyttä kuin peruskippanan säätö tuosta rakenteesta johtuen. Vaikka sen on tehnyt 10+ kertaa, niin silti se vaatii pitkäjännitteisyyttä.
Tuo on just niitä paikkoja joissa on helppo vetää läskiksi kun suomalainen autokorjaamojen taso on...no sitä ei ole. Kun kattoo minkälaisia spedejä valmistuu amiksesta (1-2 luokasta voi tulla alan ammattilaisia) niin taso on taattu myös tulevaisuudessa.

Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin. Lada h.s:n ikäinen olin kun ne venat ekaa kertaa säädin käytännössä nollakokemuksella.

Kyllähän tuota voisi kokeilla. Isäni osaa todennäköisesti auttaa. Varataan aikaa vaikka viikonloppu! Jos sitten ei onnistu niin joku muu saa tehä.
Sunnuntaina tein yhteishaun: hakutoive nro 1 Jyväskylän ammattikoulu Viitaniemi ja Autoalan perustutkinto!

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 14:06
Kirjoittaja pvdriver
lada.h.s kirjoitti:Mitäs mä nyt oon näplänny?
Vaikkapa noita merkin kiillotteluja ja viksailuja ja niistä murehtimisia nyt tarkotin... :lol:
lada.h.s kirjoitti:Sunnuntaina tein yhteishaun: hakutoive nro 1 Jyväskylän ammattikoulu Viitaniemi ja Autoalan perustutkinto!
Jos vihaa nykyautoja noin kovasti, (sikäli kun se kirjotteluistasi selviää), niin empä olisi ihan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi laittanu tuota... Meinaan, varmaa on jottet siellä kovin montaa ladan romua tule näkemään, puhumattakaan venoja säätämään... ;) Hommat on aika erilaisiakin välillä...

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.3.2010 14:12
Kirjoittaja pvdriver
Jokari kirjoitti:Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin.
Noin en sanoisi ikinä kenellekkään. Osoittaa suurta luottamuspulaa, meinaan kukaan ei ole hyvä kaikessa ja itse ainakin turvaudun usein hyvin monessa asiassa osaavampiin käsiin, on kyse koneistuksesta, maalauksesta, ompelusta tai ruuanlaitosta... Silloin kun lopputuloksella ei niin suurta väliä, eikä riski ole suuri niin itsekin voi yrittää... ;)