Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Mitä voisin tehdä autoni alkuperäiselle keulamerkille koska sen lasi on jostain syystä vahvasti himmentynyt? Haluaisin laittaa sen takaisin koska siinä
on kehys paremmassa kromissa kuin nykyisessä merkissä. Mutta olisi kiva saada se lasi siistimmäksi. Nykyisenä merkkinä 2101 mallin keulamerkki.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Kyllä mutta siinä on jostain tulleita ihmeellisiä erittäin pieniä naarmuja. Oisko hiominen luokkaa 1500 hiekkapaperilla ja lakkaa päälle, mitään?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Uustuotantomerkkejä on saatavissa joten taitaa tuon merkin korjailu olla aika tekohengitystä. En sitä kylläkään hävitä vaan voihan sen laittaa vaikka
autotallin seinällä olevaan ylimääräiseen 2101sen maskiin kiinni koristeeksi.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Ihme näpläämistä tuo siun homma vaan mikäs siinä jos kaiken pitää olla just eikä melkeen...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Siitä venttiilien säädöstä oli jutellut. Ota aikaa hommaan ja koita tehdä itse. Jos ei onnistu niin katselet jonkun luotettavan oloisen nyrkkipajan, jos hoidat säädön. Ladoja on ollut suomen teillä jo 40 vuotta niin joka pajalta luulisi löytyvän sellainen vanhempi asentaja joka tekee sen homman kouluarvosanaa 10++ vastaavasti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
THI-900 kirjoitti:Ota aikaa hommaan ja koita tehdä itse. Jos ei onnistu niin katselet jonkun luotettavan oloisen nyrkkipajan, jos hoidat säädön. Ladoja on ollut suomen teillä jo 40 vuotta niin joka pajalta luulisi löytyvän sellainen vanhempi asentaja joka tekee sen homman kouluarvosanaa 10++ vastaavasti.
Niin, ja onko sen parempi itse osaamattomana sössiä homma kun antaa nyrkkipajan yrittää, ei ainakaan sitten omalla vastuulla onnistuminen/epäonnistuminen...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Ladan venttiilien säätö vaatii mielestäni paljon enemmän kärsivällisyyttä kuin peruskippanan säätö tuosta rakenteesta johtuen. Vaikka sen on tehnyt 10+ kertaa, niin silti se vaatii pitkäjännitteisyyttä.
Tuo on just niitä paikkoja joissa on helppo vetää läskiksi kun suomalainen autokorjaamojen taso on...no sitä ei ole. Kun kattoo minkälaisia spedejä valmistuu amiksesta (1-2 luokasta voi tulla alan ammattilaisia) niin taso on taattu myös tulevaisuudessa.
Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin. Lada h.s:n ikäinen olin kun ne venat ekaa kertaa säädin käytännössä nollakokemuksella.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
pvdriver kirjoitti: Ihme näpläämistä tuo siun homma vaan mikäs siinä jos kaiken pitää olla just eikä melkeen... :lol
Mitäs mä nyt oon näplänny?
Jokari kirjoitti: Ladan venttiilien säätö vaatii mielestäni paljon enemmän kärsivällisyyttä kuin peruskippanan säätö tuosta rakenteesta johtuen. Vaikka sen on tehnyt 10+ kertaa, niin silti se vaatii pitkäjännitteisyyttä.
Tuo on just niitä paikkoja joissa on helppo vetää läskiksi kun suomalainen autokorjaamojen taso on...no sitä ei ole. Kun kattoo minkälaisia spedejä valmistuu amiksesta (1-2 luokasta voi tulla alan ammattilaisia) niin taso on taattu myös tulevaisuudessa.
Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin. Lada h.s:n ikäinen olin kun ne venat ekaa kertaa säädin käytännössä nollakokemuksella.
Kyllähän tuota voisi kokeilla. Isäni osaa todennäköisesti auttaa. Varataan aikaa vaikka viikonloppu! Jos sitten ei onnistu niin joku muu saa tehä.
Sunnuntaina tein yhteishaun: hakutoive nro 1 Jyväskylän ammattikoulu Viitaniemi ja Autoalan perustutkinto!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vaikkapa noita merkin kiillotteluja ja viksailuja ja niistä murehtimisia nyt tarkotin...
lada.h.s kirjoitti:Sunnuntaina tein yhteishaun: hakutoive nro 1 Jyväskylän ammattikoulu Viitaniemi ja Autoalan perustutkinto!
Jos vihaa nykyautoja noin kovasti, (sikäli kun se kirjotteluistasi selviää), niin empä olisi ihan ensimmäiseksi vaihtoehdoksi laittanu tuota... Meinaan, varmaa on jottet siellä kovin montaa ladan romua tule näkemään, puhumattakaan venoja säätämään... Hommat on aika erilaisiakin välillä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Jokari kirjoitti:Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin.
Noin en sanoisi ikinä kenellekkään. Osoittaa suurta luottamuspulaa, meinaan kukaan ei ole hyvä kaikessa ja itse ainakin turvaudun usein hyvin monessa asiassa osaavampiin käsiin, on kyse koneistuksesta, maalauksesta, ompelusta tai ruuanlaitosta... Silloin kun lopputuloksella ei niin suurta väliä, eikä riski ole suuri niin itsekin voi yrittää...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.