Sivu 5/8

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 5.7.2009 22:39
Kirjoittaja START
jep holkittaan joutuu 2-litrasen pyörän.
mulla siis 2-litrasen vinokoneen pyörä ja ladan startti. toimii niin kuin pitääkin

nyt sitten porsi lootakin :? ykköseltä kakkoselle tuhannesosasekuntin vaihto jonka onnistuin missaamaan, eli ei mennyt päälle.
rupesi rohisemaan. ja eikun kotia n. 5km rauhakseen pitäen veto päällä, jolloin rohisti vähiten
sitten loota pois, levälleen lattialle, ja vian selvitykseen.
hivenen kyseenalanen vika. rattaiden seassa oli joku ihme latan pätkä, joka osottautui magneetiksi. se saattaisi sopia etupalan pohjalla olevaan loveen. tiedä sitten.
myös kytkin akselin laakeri oli aika susi.
vaihtajat näyttivät ehjiltä
huomenna laakeri kauppaan ja koneistamolle nähtäväksi että mitä kaikkea rikki
jos ei parin seuraavan päivän aikana pääse kasaamaan, täytyy jäärata ladasta käydä purkamassa väliaikaseksi 4-vaihteine aski että pääsee viikonloppuna jurvaan.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 5.7.2009 22:50
Kirjoittaja Jokari
Olisko pikku budjetointi paikallaan ja seuraavaksi vaikka suorakytkentä tilaukseen, se kestää repimistä. Tai jos synkrolaatikon haluaa niin miten olisi vaikka Tremecci, ei hajoa :lol:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 5.7.2009 23:02
Kirjoittaja START
se on kato kiva pelata näitten p*skojen kanssa että mitä sitä suotta hyvää kerralla :lol:
kyl on joskus käyny mielessä suorakytky, ja tiedän kyllä mistä niitä saa, semmonen tuhannen euroa vaan kun olis ylimäärästä niin hommaisin heti.
tahtoo vaan tämän kanssa olla budjetti aika tiukalla kun tarvii tuota kallista japanilaista laittaa, ja siihen kelpaa vaan paras mahdollinen joten kyhnyä menee sitten niin törkeesti :shock:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 7.7.2009 18:20
Kirjoittaja START
paikallinen laatikko velho (rs auto) oli sitä mieltä että synkrot, laakerit, ja rattaat on OK, kytkin ja pääakselin välinen laakeri oli huono, ja uuden saan haettua huomenna.
myös kytkin kopalle tuleva stefa tuli hankittua, ei täysin oikea mutta leylandin vastaava on millin pienemmällä ulkohalkasijalla, jos sen saisi liimattua kiinni :?
takapään stefan jousta ajattelin kiristää ja kasata vanhalla, tähän hätään.
näyttäisi siis siltä että fiiatin lootalla ajetaan ehkäpä myös botniaringillä.

tai jos ei huomenna ole kasassa, kauheella kiireellä purkamaan jäärata-auton 4-vaihteista. täytyy muistaa että etuiskaritkin oottaa asennusta

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 7.7.2009 21:09
Kirjoittaja IlkkaHe
Mutis kirjoitti:Eli mikäs vauhtis ja startti yhdistelmä kavisi suoraan ilman modauksia tikkukoneen kytkinkoppaan (startti oikealla puolella, käypänen sileekylkiseen)?

2.0 Pysty TC:n vauhtis holokitettuna, kytkinlevy ja paineasetelma myös. kytkinkoppa tikkukoneen eli tartti vänkkerin puolelle. Tarttina ladan orggis ja kytkinkoppa täysin raiskaamaton.

Tällä toimii, omassa juuri kyseinen setti.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 7.7.2009 21:26
Kirjoittaja START
sama muuten^^ mutta vinokoneen pyörä ja raiskattu kytkin koppa. eli hitsattu alumiini latta ja väännetty kierteet ladan kytkimen työsylkälle

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 8.7.2009 22:48
Kirjoittaja START
laatikko kasassa, huomenna paikalleen ja testit, pikkasen jännittää että pitääkö ylimäärä ääniä. ensimmäinen laatikko meinaan minkä olen purkanut täysin osiin ja kasannut kokonaan

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 9.7.2009 10:38
Kirjoittaja IlkkaHe
Siis onko startin kiinnityksiä raiskattu sun kopassa?

Piti itelläkin työsylkälle tehä kiinnitys. Alumiini hitsiä kun ei ole, niin teimpä aluksi kiinnityksen rälläköimällä sopivan palasen kytkinkopasta jotta saa työsyltyn mahtumaan, jonkajälkeen sopiva sovitus kappale sen ja kopan väliin ja sitten pulteilla läpi kiinni. Toiminu ainakin tähän asti vaikka tuolla onkin se jämäkämpi paineasetelma ja polin on ihan tuntuvasti jäykempi. Jos ei kestä niin sit hitsautetaan.


Itekään en ole etes alakanu purkamaan nuita lootia, kun näyttää kuvistakin niin säätämiseltä, ja nimenommaan tarkalta touhulta :lol: jakun seon niin halpa ostaa vaan uus loota, tosin näitten fiatin lootien kanssa vähän eri homma.

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 9.7.2009 14:00
Kirjoittaja START
startin paikka vakio.
mullakin oli teräksinen "adapteri" aluksi läpipultilla kytkin kopassa, mutta ei sopinut ison vauhtiksen kanssa, joten käytin paikallisella alumiiniverstaalla tuikattavana.
ei se loota mikään ihmeellinen ole, ihmisen tekemä joten kyllä sen voi purkaa ja koota. lähinnä siirtäjien ja pääakselin takapään osien kanssa oli hieman miettimistä, kun kerkesivät mennä sekasin pöydällä kun jouduin välissä purkaan ja lisäileen puuttuvia osi :lol: samoin parit lukkorenkaan kuperat aluslevyt meinas mennä sekasin ja joutu arpoon että minkä kokonen mihinkin. no ehkä toimii ehkä ei, loppus vaan sade niin vihtis mennä pihalle asentaan :?

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 10.7.2009 17:21
Kirjoittaja START
perkeleen perkeleen kautta profeetan parran.
loota ehjä ja hyvässä iskussa, vauhtipyörän holkit käynyt väljiksi ja ei siis pysy kunnolla.
nyt sitten 4-vaihteista purkamaan ja vanhaa pyörää että saa huomiseks ajoon

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 11.7.2009 11:06
Kirjoittaja START
jep jep.
nyt toimii hienosti.
harmi vaan että päivä kerkesi näin pitkälle, jurvan reissu ei toteutunut, kun laturin hiilet sai kaupasta vasta yheksältä
tää on sitä motorsporttia :shock:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 11.7.2009 19:36
Kirjoittaja START
ihmeen mukavasti se liikkuu, taas kun pitkästä aikaa pääs kokeileen.
vakio perävälitys ja 4-vaihteinen loota kelaa sen reilu 6000 kelloon ihmeen ripeästi.
no jaa enemmänkin sais olla mutta kapealle hiekkatielle lähes sopivasti :D
saas nähä tuleeko käytettyä limppu sorvattavana vai oottaako elokuuta että pääsee koulussa ite tekeen.
loota olis muuten hyvä ja ehyt, kun sais sen pyörän.
arvaakos sitä keventää ilman tasapainotuksia? tolla vanhalla pyörällä kampura olis tasapainossa, joten tuntus tyhmältä sekottaa hyvä tasapaino. :?
kokonainen teräspyöräkin olis makee, jännä nähä tuleeko sit ikänä
ja välillä tuntuu että laittas koko laitoksen myyntiin ja tekis stage2 kanttilampun. rahotus vaan on nyt jo ihan kuralla näitten vehkeitten kanssa

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 12.7.2009 13:50
Kirjoittaja IlkkaHe
Ihtellä on vauhtipyörä vaan kevennetty, ei mitään tasapainotusta sen jälkeen. ei ainakaan huomaa mitään, mutta saa nähä millon se katkasee kampuran :lol:

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 12.7.2009 18:22
Kirjoittaja START
niin laakereitten päälle se voi käydä pitkässä juoksussa, mutta jos kellottaa suoraan niin eihän siihen pitäisi tulla heittoa :?

Re: nokan ajotusta, kansi hommia ja alakertaremppaa

Lähetetty: 13.7.2009 13:49
Kirjoittaja Mäntä
Mutis kirjoitti:oliskohan se 2.0 sitten vähän pienempi halkisijaltaan. epäilisin näin kun tuntuu tuo 1.6 olevan liian iso ladan startilla.

kokeiltiin tuota sileekylkisen vasemman puolen startin kytkinkoppaa ja saatiin justiin mallattua siihen tc koneen starttia (rälläkkää joutu näyttämään) jossa hampaat osuu kohdalleen justiin niinkuin pitääkin, mutta siinä tulisi sitten muita ongelmia vastaan jos pistää startin vasemmalle puolelle. esim öljypaine anturi ei mahtiusi startin ja lohkon väliin. sitten sekin että se ei ole toimiva startti, eli pitäisi ostaa uusi tc koneen startti.

Eli mikäs vauhtis ja startti yhdistelmä kavisi suoraan ilman modauksia tikkukoneen kytkinkoppaan (startti oikealla puolella, käypänen sileekylkiseen)?
Tämä muuten onnistuu tuossa omassa laitoin pari kuukautta sitten fiatin startin "väärälle puolelle" ja saa sen sinne mahtumaan..
ö-paine anturin joutuu kumminkin korvaamaan banjopultilla :wink:
Se Ladoihin saatava pikkustartti ois paras tähän, mutta siinä on väärä pultti "jako"..