150km/h sai mittariin kovalla yrityksellä. Mistähän taikoisi lisähevosia, 1.5 16v tai 1.6 16v motit tietysti olisivat yksi vaihtoehto, mutta eipä noita ole kauheasti tarjolla, saatika että omaisin taitoja moisen vaihtamiseen. Huippunopeutta en tässä tavoittele, vaan ohituskiihtyvyyttä.mikko853 kirjoitti:Juu mittarin sai hiljaiseksi.1500i kirjoitti:En ole huomannut että takakontin muovit nitisisi tai olisivat nitisseet samarassani koskaan. Muuten olen saanut nuo ikävät mittariston natinat pois (silikoonia vastakkain oleviin pintoihin) ainakin näin kesäkelissä vaikka ajankin sorateitä pakosta jokapäivä ei silti natise. Talvi on tietysti eri asia silloin voi kuulua jonkinlaista natinaa mittaristosta kun kylmästä lähtee.
Saitko loppumaan tuon mittarin naputuksen?
Vähän kun muuttaa vaijerin asentoa jalkatilasta/konehuoneesta liikuttamalla vaijeria niin ääni muuttuu tai lakkaa. Voihan vaijerin kuorta pyöräyttää kun löysää molemmista päistä ensin.
Laiskan puoleiselta tuntuu meno, kulutus ja kulku muuten ihan ok, mutta mittariin ei saa 140km/h enempää, tuossakin todellinen vauhti karvan yli 130.. Ei toki missään pakko ole kovempaa päästä, mutta 155 lupaavat jo huippujakin mokomalle. Nelosella ottaa tuon 140km/h mittariin, siihen tyssää kiihtyminen, vitosella ei päästä sen pidemmälle.
Myös 110:n hydraulisen ohjaustehostimen sovitus pellinalle kiinnostaisi, mahtaako olla vaikeakin projekti?
Kuskin penkin kiskoja ajattelin muokata jotta penkkiä saisi taaemmas, nyt saa ajella melkein polvet suussa, pienemmän ratin laitoin jo tilaukseen. Mitään kuppipenkkiä en ala tähän sovittamaan.
Jokin kaunis päivä pitää purkaa auton sisustaa vielä lisää ja koittaa laittaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin bitumimattoa eristeeksi, ehkä se siitä joskus hiljenee tarpeeksi.
Sitten kysymys itämaan tietäjille, saako Venäjältä parempia sivupeilejä Samaraan? Ei tarvita sähkösäätöä eikä lämmitystä, vaan vähän suuremmat ja ennenkaikkea tukevammat, orkkikset kun väpättävät jo 80km/h vauhdissa niin ettei meinaa selvää saada.
Samaten pyyhkijöiden varret, saako Samaraan sopivia joissa koukkukiinnitys? Kaikissa sulissa olisi tuo kiinnike valmiina, Samaraan sopivia kiinnikkeitä kun ei tule enää missään mukana, yhdet Championit löysin Motonetistä, olivat viimeiset. Näiden kiinnikkeisiin ei vaan muut sulat sovi, ovat muotoiltu niin että vakiomallinen sulka jää oikeasta reunasta irti lasista. Ennenkuin kukaan älähtää niin tuleehan esimerkiksi Boschin sulkien mukana tappimallin kiinnikkeet jotka käyvät esim. takavetoisiin, mutta Samarassa tuo tappi on jostain syystä paljon kauempana, kiinnikkeet eivät ole tarpeeksi syviä. Nuo ruuvattavat yleismallin kiinnikkeet kyllä tiedetään, ei kovin hyviä kokemuksia niistä.
Tuore huomio: Oikealle kaartaessa jos ajaa jonkun kuopan tai töyssyn yli, kuuluu takaa kolinaa.. Pitää joskus tutkia mikä moisen aiheuttaa. Nelipyöräsuuntauksen ja iskareiden vaihdon voisi tälle tehdä kyllä, vähän vetää vasempaan jos ratista päästää irti ja jarrutellessa niiaa vähän liikaa.. jarrulevytkin lienee kierot kun tärisyttää jarrutettaessa.. kaikkea pientä, alkaa olla jo niin wanha että tulee kaikki ladamaisuudet esiin
