Sivu 5/6
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 17:35
Kirjoittaja larssi21074
markku kirjoitti:Aivan jussi , kyllä osasivat tehdä komeen koneen jo 70 luvulla italialaiset ........ ladassa ei olla vielä päästy edes 2008 lähellekään samoja lukemia

Ladan 1,5 moottori saastelaitteineen parhaimmillaan n. 64 DIN hv/l
fiatti aikoinaan kovamaineisella twin camilla 59,5 - 68,75 SAE hv/l
Eli kyllähän tuo nyt aika melkoisen lähellä on..
Ja puhutaan eri tarkoitukseen suunnitellusta moottorista.
tänä päivänä samantyylisten samaan käyttöön suunniteltujen koneiden eli
fiat punto 1,4 77hv
lada kalina 1,4 89hv
hitsi tuosta silti kiistelemään.
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 21:11
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella

Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 29.2.2008 22:52
Kirjoittaja Pallokorva
Jokari kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella

Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole

Alkuperämaa lienee tässä nyt se perimmäinen aatos ja kulkua johdattava tähti.
Muussa tapauksessa ehdottomasti tuo esittämäsi "kunnon kasi". Tosin ikinä emme tule tätä nykysäännöksillä suomen kilvissä näkemään. Valitettavasti...
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 1.3.2008 18:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella

Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole

tosi tekiä kiusaa tosta GAZin koneestaki monta sataa hv, ite hakisin kasilla lähinnä tyyliä ja paras tyyli tulee kun konekin on samasta maasta kuin auto.
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 19.3.2008 9:45
Kirjoittaja RAMLERSSI
eikös viimesis polle pick-upeis oo lukkoperä,ihan säman näkönen kiinnityksiltään ku ladas
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 19.3.2008 17:24
Kirjoittaja Team perseauki racing
Lada-Jussi kirjoitti:Jokari kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella

Mitä helevettiä laittamaan tollasia alitehoisia maamoottoreita, kunnon kasissa on 300+ heppaa ja ylärajaa ei ole

tosi tekiä kiusaa tosta GAZin koneestaki monta sataa hv, ite hakisin kasilla lähinnä tyyliä ja paras tyyli tulee kun konekin on samasta maasta kuin auto.
tästä olen samaa mieltä.. nuo neukku kasit ei työn jälellään yhtään häpeän ameriikan moottorille ja sanoohan sen järkikin jo litra tilavuus on esimerkksi viisi litraa niin pakosti siitä saa enmepi kuin 150 hummaa ja vääntöäkin ihan kivasti. nuihin venäläisiin kaasuttimiin en ole perehtynyt mutta jokin nelikurkkuinen neukku kaasari on taatusti samaa tasoa kuin ameerikan poikien holley, suuri maa suuret toleranssit...
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 20.3.2008 21:59
Kirjoittaja Marko
jos en ihan väärin muista,nii Dakar on voitettu 7 kertaa kamazilla.Miks pitää laittaa viiatin kone,ku ladast saa saman helpost(ainakii mie saan),kertokaa MIKSI?Perusteluks ei riitä,et se on ladan kone,ku ei näytetä tietävän mistää MITÄÄ.
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 20.3.2008 22:04
Kirjoittaja Jokari
Tarvitseeko kaikkia asioita aina selitellä järkisyillä? Jos joku virittää ladan omaa konetta, se on ok. Jos joku laittaa fiiatin koneen, niin se on ok. Jos joku laittaa vaikka mersun koneen sinne, niin sekin on ok.
En minäkään kysele, miksi joku ajaa saranalla...
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 20.3.2008 22:28
Kirjoittaja Marko
jooo,eikä tarvii aina puhuu moottoreist,millä ei muka tekis mitää.
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 20.3.2008 23:03
Kirjoittaja START
mistä koneesta tahansa saa ihan hyvän ja tehokkaan kun vaihtaa kaikki sisuskalut niin että vanhaa ei jää muuta kun lohko.. joistain koneista saa kuitenkin tehoa saman verran vaikka jotain vanhoja osia olisi vielä käytössä
sehän vasta hienoa onkin kun tehään jostain venäläisestä maamoottorista korkealle vinkuva kisakone. helppohan sitä tehoa on saada kun heittä keulalle jokun nykyaikasen v8:n. mutta se vaatiikin jo jotain kun siitä ladan 1600 koneesta otetaan sama kun 4litrasesta ahetusta kasista
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 21.3.2008 18:40
Kirjoittaja Team perseauki racing
määrittele nykyaikainen kasi.... 90 luvullakin nuo ovat täysin rakenteeltaan 60- 70 luvulta enkä usko että 2000 luku on mitään isoja muutoksia tuonnut, no ruisku nyt on voinnut tulla mutta muuten yhtä karkeaa
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 21.3.2008 18:52
Kirjoittaja J-Tech
Chrysler 300c HEMI loisto esimerkki nykykasista 2000-luvulla.On edelleen työntötanko moottori.kehityksen kärjessä nuo pöljät jenkit...

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 21.3.2008 20:28
Kirjoittaja Team perseauki racing
J-Tech kirjoitti:Chrysler 300c HEMI loisto esimerkki nykykasista 2000-luvulla.On edelleen työntötanko moottori.kehityksen kärjessä nuo pöljät jenkit...

turha toimivaa on muuttaa ja yksinkertainen on kaunista
vehkeen pitää olla mahdollisimman yksinkertainen toiminta varmuuden takaamiseksi... lada on hyvä esimerkki mutta eipä ole valittamista ole ollu chervoletin pikkulohkon toimivuudesta, edes ryyppyä en ole saanut aikaiseksi asennella ja joka aamu on avaimesta käyntiin lähtenyt. tietokone ohjattu kaasutin ja jakaja on lepikossa ja tilalla normi jakaja ja perus kaasari
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 22.3.2008 8:29
Kirjoittaja START
lähinnä hain takaa jotain eurooppalaisten tekemää kasia. (audi bmw..) ja on ne kehittynyt, jenkit nyt vielä käyttää työntö tankoja mutta "nykyaikasissa" on sentään kannen yläpuoliset nokat ja neljä venttiiliä/sylinteri ja kunnon ruiskutekniikka
hyviä esimerkkejä löytyy tekniikan huippu kehityksestä myös muita: dodge viper ja edelleen ne työntö tangot (niin se v10 oli alunperin jonkun kuorma-auton moottori mutta dodgella joku älypää keksi istuttaa sen urheiluautoon) noinkin hienossa autossa luulisi jo olevan modernia tekniikkaa mutta jenkit ovat näköjään niin tyytyväisiä vanhaan että mitä sitä muuttaan. jos huomataan että japanilaisten ja eurooppalaisten autoissa on tehoja ja kulkua enemmän lyyään siihen vanhaan kasiin tuplasti lisää kuutioita että saadaan tehot nouseen..
Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko
Lähetetty: 22.3.2008 10:28
Kirjoittaja _Roberto_
no mikäs siinä on että on litra tilavuutta jenkki autossa eiks se oo niitten idea

mutta aika moni jenkki kasi on nelisylinterisiä kun niiillä ajetaan hitaasti ja sittenku polkaistaan lähtee loputkin mukaan ja tankki on tyhjä.