Orkkis vai Tuning
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Orkkis vai Tuning
EI paljon naurata. Osa Suomen kansallishistoriaa on taas tuhoutunut.
Re: Orkkis vai Tuning
^Jos koet moisen ongelmaksi, ei muuta kun pelastamaan niitä orkkisklassikoita sitten.
Sillähän siitä selviää, nykyinen ajokki realisointiin ja orkkisLadaa koko rahalla.
Turha niistä on ruikuttaa, jos ei osallistu muuten kun netissä tilittämällä, vai mitä?
Sillähän siitä selviää, nykyinen ajokki realisointiin ja orkkisLadaa koko rahalla.
Turha niistä on ruikuttaa, jos ei osallistu muuten kun netissä tilittämällä, vai mitä?
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Orkkis vai Tuning
Jos ei rakasta Ladaa ja haluaa tuhota kaiken hyvän niin voihan sitä tietysti tuhota Ladojakin aikansa kuluksi jos on kerran ylimääräistä rahaa. Kaikilla köyhillä ei ole siihen mahdollisuuta.
Re: Orkkis vai Tuning
tuunaaminen mielestäni ei oo ladan tuhoamista vaan modifiontia, ulkonäön muuttamista ja erinlaisten laitteiden lisäämistä ja muuttamista.
ite olen orkkisladan kannalla mutta minulla ei ole mitään tuningladaa vastaan. se erottuu joukosta ja 2 samannäköistä ei ole.
ite olen orkkisladan kannalla mutta minulla ei ole mitään tuningladaa vastaan. se erottuu joukosta ja 2 samannäköistä ei ole.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10217
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Orkkis vai Tuning
aina tuninkimiehet vetoaa tähän, helppo tuohon onkin vedota, tuninki miehille riittää kun tuhoaa yhden yksilön kerrallaan ja tovereita on paljon jotka tekee samoin, mutta orkkismiehet on aika yksin pelastamassa kaikkia maailman Ladoja näiltä tuuninkimiehiltä. valitettavasti ne joilla on rahaa, ne pistää sen tuuninkiin, kalliiden tc-koneiden ja weberien hinnalla keräisi talteen jo monta papan helmeä... eikä tossa vielä kaikki tc-ladojen tekemiseen uhrataan orkkisia Fiateja, se on väärin sekin, tapetaan siis kaksi yhdellä iskulla. se on helppoa olla tuuninkimies.Mara kirjoitti:^Jos koet moisen ongelmaksi, ei muuta kun pelastamaan niitä orkkisklassikoita sitten.
Sillähän siitä selviää, nykyinen ajokki realisointiin ja orkkisLadaa koko rahalla.
Turha niistä on ruikuttaa, jos ei osallistu muuten kun netissä tilittämällä, vai mitä?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Orkkis vai Tuning
Noiden tc-ladojen tekemiseen ei kyllä uhrata yleensä koko fiiattia vaan pelkkä tekniikka, kun noita fiiatteja on aikanaan jo laitettu paaliin melko paljon. Niistä vain on otettu kone talteen, toisin kuin ladoista.
Ja miedosti tuunattu, mutta kunnolla viritetty lada vie kyllä käyttöautona orkkiksen 10-0
Orkkis lada on ollut hyvä auto joskus -60 luvun lopulla ja -70luvun alussa, kun vastassa on ollut mm. 100A Datsun, Ke- sarjan corolla, Kupla yms. yms.
Mutta takaveto lada ei juurikaan muuttunut parissa vuosikymmenessä. Tulihan siihen isolohko, 5-lovinen laatikko ja muuta pientä. Mutta sama auto se on silti
Ja miedosti tuunattu, mutta kunnolla viritetty lada vie kyllä käyttöautona orkkiksen 10-0
Orkkis lada on ollut hyvä auto joskus -60 luvun lopulla ja -70luvun alussa, kun vastassa on ollut mm. 100A Datsun, Ke- sarjan corolla, Kupla yms. yms.
Mutta takaveto lada ei juurikaan muuttunut parissa vuosikymmenessä. Tulihan siihen isolohko, 5-lovinen laatikko ja muuta pientä. Mutta sama auto se on silti
21013 2300tic
Re: Orkkis vai Tuning
Varsinkin kun Mirkut oli vielä valmistettu siitä itsestään ruostuvasta pellistä, niin niihin on kyllä korroosio iskenyt siinä määrin moneen että tekniikka on otettu vaan talteen.ralli lada kirjoitti:Noiden tc-ladojen tekemiseen ei kyllä uhrata yleensä koko fiiattia vaan pelkkä tekniikka, kun noita fiiatteja on aikanaan jo laitettu paaliin melko paljon. Niistä vain on otettu kone talteen, toisin kuin ladoista.
Kai ne moottoritkin pitäis vissiin antaa kaikki jokkismiehille särjettäväksi kun ei niitä Ladaankaan saisi kuulemma laittaa
Ladoja nyt voi paiskata paaliin tekniikkoineenkin kun noita tekniikkaosia tuntuu olevan joka huussin nurkalla ja venäjältä saa lisää
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Orkkis vai Tuning
persekeles määhän taidan olla sitten suomen kansallis historian vihoillisten kärkipäässä.. ei sormet riitä laskemaan ladojen määrää mikä on pihalla käynnyt mutta pari kymmentä taitaa olla likellä oikeaa. ja näistä osa on purettu ja laitettu osat kiertoon, jokunen ajettu jäällä loppuun ja romuralliakin on omaksi iloksi harrastettu.PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:EI paljon naurata. Osa Suomen kansallishistoriaa on taas tuhoutunut.
niin ja yhden olen täysin tuunannut pillalle ja toinen on työn alla....(ai niin se 88 nappiskin oli pilattu) ja ei, ei ole yö unet mennyt, tullut suru puseroon saati hymy hyytynyt
ja eikä auton romujen vuoksi mene
ihme ettei jenkki miehet oo pystyyn haukkunu vaikka noita 80 luvun pitkä kattojakin on kohta kymmenen omistuksessa ollut ja enempi ja vähempi on mielen mukaan rakeneltu tahi varaosiks purettu.
moottori pyörä puolella ainut on pappa tunturi joka on lähes orkkis, tuli laitettua super sportti tunturin ala kerta jotta sai neljä vaihdetta, muuten siisti ja orkkis, että eikös tässä ole paljon ennempi suomen kansallis historiaa pilattu, on kuitenkin mate in finland
toissa kesänä tosin crossi radalla ihmettelivät miten raaskiin vanhaa pyörää kuraisella radalla rääkätä, oli ajossa 125cc ja 400cc vm 79 rm suzukit, eivät yli siistejä mutta käyttö kunnostettuja ja ajanhengen mukaisia
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Orkkis vai Tuning
Lada-Jussi kirjoitti:aina tuninkimiehet vetoaa tähän, helppo tuohon onkin vedota, tuninki miehille riittää kun tuhoaa yhden yksilön kerrallaan ja tovereita on paljon jotka tekee samoin, mutta orkkismiehet on aika yksin pelastamassa kaikkia maailman Ladoja näiltä tuuninkimiehiltä. valitettavasti ne joilla on rahaa, ne pistää sen tuuninkiin, kalliiden tc-koneiden ja weberien hinnalla keräisi talteen jo monta papan helmeä... eikä tossa vielä kaikki tc-ladojen tekemiseen uhrataan orkkisia Fiateja, se on väärin sekin, tapetaan siis kaksi yhdellä iskulla. se on helppoa olla tuuninkimies.Mara kirjoitti:^Jos koet moisen ongelmaksi, ei muuta kun pelastamaan niitä orkkisklassikoita sitten.
Sillähän siitä selviää, nykyinen ajokki realisointiin ja orkkisLadaa koko rahalla.
Turha niistä on ruikuttaa, jos ei osallistu muuten kun netissä tilittämällä, vai mitä?
pakko oli tähänkin kommentoida... minusta ainakaan ei ole mitään pahaa jos kahdesta paskata tekee jotain silmää mielyttävää, vai pitäisikö mieluummin antaa muuttua maa palloksi?
harvoin olen nähnyt että jotain siistiä ja orkkista ruvetaan tuunaamaan, kyllä ainakin omissa aihioissa on monen kylä asentajan käden jälki näkynyt.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Orkkis vai Tuning
joo kyllä kaks paskaa saa paaliin heittää mutta ei saa kahesta paskasta yhtä hyvää tehdä.
on se kumma kun pitää palvoa jotain ruoste kasoja.
ihmisten tekeleitä ja kulkuneuvoja ne vaan on, ei sen kummenmpia
ja kyllä, olen itsekkin tuhonnut käyttiksessäni kaksi orkkis klassikkoa, tuo nappis on pilattu kun on eri tekniikka ja weeberi, eri sisusta ja väärä värikin. ja se auto mistä tuo tekniikka on, on jo sulatettu aikaa sitten, lähes ehjä 2107. pieniä ruttuja vaan kyljissä ja öljypohja rikki
on se kumma kun pitää palvoa jotain ruoste kasoja.
ihmisten tekeleitä ja kulkuneuvoja ne vaan on, ei sen kummenmpia
ja kyllä, olen itsekkin tuhonnut käyttiksessäni kaksi orkkis klassikkoa, tuo nappis on pilattu kun on eri tekniikka ja weeberi, eri sisusta ja väärä värikin. ja se auto mistä tuo tekniikka on, on jo sulatettu aikaa sitten, lähes ehjä 2107. pieniä ruttuja vaan kyljissä ja öljypohja rikki
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Orkkis vai Tuning
Onhan se tietysti hyvä, ko orkkiksia laitetaan seisomaan pellonlaitaan.. Katotaan sit 10 vuojen piästä, mitenkä niistä tehhään kaluja..
Jokainen tekee tyylillään..
Jokainen tekee tyylillään..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viestit: 702
- Liittynyt: 20.2.2008 20:28
- Paikkakunta: Pörsänmäki
- Viesti:
Re: Orkkis vai Tuning
Helppohan siitä on auto sitten kasata. Eipähän tarvitse alkajaisiksi lumikolaa takaluukun päältä irti repiä ja hernekeittopurkkia pakoputken päästä.
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Orkkis vai Tuning
no on se kyllä parempi että on tuunattuna ajossa kun että, mätänee pellolla ja ei oo enää koko autoo
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: Orkkis vai Tuning
Kummasti tuntuu olevan käsitystä ilmoilla että tuning = pulkka konepeltiin, mattamustaksi paukkupullolla kännissä ja sen jälkeen täysillä mäntyä päin, mielellään kylän isoimman sladin saattelemana
En tajua tota vinkumista sen perään jos haluaa parannella näistä rohjoista RAHAN, AJAN ja VAIVAN kanssa sellaisia ominaisuuksia joita näissä ei ole vakiona, kuten ajettavuus, moottorin kulkupuoli + optimaaliset seossäädöt, polttoainetaloudellisuus tai ohjaamoergonomia.
Näillä kun on jotain tarkoitusta verrattuna noihin pulkkamiesten harrasteisiin...
En tajua tota vinkumista sen perään jos haluaa parannella näistä rohjoista RAHAN, AJAN ja VAIVAN kanssa sellaisia ominaisuuksia joita näissä ei ole vakiona, kuten ajettavuus, moottorin kulkupuoli + optimaaliset seossäädöt, polttoainetaloudellisuus tai ohjaamoergonomia.
Näillä kun on jotain tarkoitusta verrattuna noihin pulkkamiesten harrasteisiin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™