Sivu 5/6

toimii kuin pieni eläin.

Lähetetty: 3.12.2006 12:58
Kirjoittaja lada-juntti
Tylsä Lada, ei jätä tielle, ei järjestä sydämen tykytystä, ei yllätä nestevuodoilla. Elämä ladan kanssa on liian turvallista, keksisi nyt edes jotain häikkää, että saisi mennä vihaisena Delta-autoon vaatimaan takuukorjausta...
Asiasta kolmanteen, tänään tulee kuluneeksi tasan 35 vuotta kun Montereuxin kasino tuhopoltettiin Sveitsissä Geneve järven rannalla. Mitä sitten? sitä vaan , että tuon tulipalon oli näkemässä eräs Deep Purple niminen orkesteri ja tekivät tuosta tulipalosta kappaleen Smoke On The Water. Joku ladakerholainenkin on ehkä joskus kuullut....

Lähetetty: 3.12.2006 21:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo aika klassikko biisi ja jotenkin poikkee purplen muusta tuotannosta, astetta raskaammat kitarariffit, se on hyvä

Lähetetty: 8.12.2006 1:13
Kirjoittaja spedri
Nuista ohituksista puheenollen.
On niitä länsiautojakin ohiteltu ihan ongelmitta. Kokeilkaa vaikka :)
Pienempää silmään ja vilkkua.

Ehkäpä parasta puuhaa housut jalassa tuo ladalla ohittaminen :D

Ladan jarrut- musikaalinen instrumentti

Lähetetty: 7.2.2007 8:43
Kirjoittaja lada-juntti
Ladalla ajaessa joutuu silloin tällöin käyttämään jarruja, vaikka kuinka ennakoiden ja moottorijarrutusta hyväksi käyttäen ajelisi. Jarrutettaessa tapahtuu seuraavaa: oikea etujarru aloittaa kitisevän sävelteoksen nimeltä " jarrutan Ladaa ". Nopeasti mukaan orkesteriin yhtyy vasen etujarru, jolloin sävelmaailma muuttuu stereofoniseksi. Lopulta kitisevä musiikki muuttuu formaattiin dolby surround, kun takajarrutkin aloittavat kitisevän aariansa. Jos jarrua painaa voimakkaammin, sävelkorkeus nousee ja päinvastoin. Kunhan tässä vähän harjoittelen Ladan jarrujen soittoa, voin kanssaihmisten iloksi jaruttaessani soittaa kohtauksen aariasta figaron häät.

Re: Ladan jarrut- musikaalinen instrumentti

Lähetetty: 7.2.2007 9:24
Kirjoittaja pressa
lada-juntti kirjoitti:Ladalla ajaessa joutuu silloin tällöin käyttämään jarruja, vaikka kuinka ennakoiden ja moottorijarrutusta hyväksi käyttäen ajelisi..
kannattaa aina sillointällöin jarruttaa oikein voimakkaasti jolloin jarrulevyt ja rummut puhdistuvat
ja käsijarruakin kannattaa käyttää ettei jumiudu

Lähetetty: 8.2.2007 21:14
Kirjoittaja lada-juntti
Pressalle kiitos vinkistä. :D

Lähetetty: 8.2.2007 22:58
Kirjoittaja pressa
et ole ilmeisesti koskaan omistanut volvoa
nissähän oli ennen alkuperäiset viheltävät palat

Lähetetty: 9.2.2007 8:25
Kirjoittaja lada-juntti
Kyllä en!

Lähetetty: 10.2.2007 17:20
Kirjoittaja Jaska HKI
40 000km ja 3,5 vuotta takana.Jarrut pelanneet kuin unelma ja ilman kitinöitä.

Lähetetty: 1.3.2007 20:12
Kirjoittaja lada-juntti
Jaskalle: sama vika rahikaisella. Mutta Ladasta; 15000 ajettu ja pahaa sanaa ei voi sanoa. Ehkä jarrujen kitinä ärsyttää muita, mutta kun nyt lämpötila ulkona nousi plussan puolelle, kitinä katosi. Lada kulkee... kulkee... kulkee...,kunnes halkee, mutta sitä pitää kysyä Hannekselta.

Lähetetty: 11.3.2007 14:17
Kirjoittaja larssi21074
Ladan jarrupalat on aika pirun kovaa ainetta! Meillä on iskän satakymppi 100000km ajettu eikä vieläkään tarvii ORKKISpaloja vaihtaa!! Jarrulevytkin vielä hyvät.

Minun 110 on 250000km ajettu, kerran vaihettu palat mutta orkkislevyt!

Kysynpähän vaan että missä autossa kestää moisia ajomääriä jarrut!!
Takajarrut myös molemmissa ovat rahinasta huolimatta kunnossa ja alkuperäisosilla edelleen!

Lähetetty: 11.3.2007 18:03
Kirjoittaja Artsi
11ostw 60 000km/3,5v ja neljännet laikat, viides vaihto. Olen "korjannut" helvetillisen ravistuksen aina uusiin vaihtamalla. Kerran vein laikat sorvarille joka ei löytänyt heittoa sadasosamilliä enempää, ei sorvannut olakkeitakaan vaikka pyysin. Vaihdoin sitten ihmeparantuneet edellisten kolmansien täristimien tilalle ja jatkoin täriseviä jarrutuksia tyyliin "kyllä orkkis nivelet kestää". Laikkojen kuluessa lisää alkoi sitten oikeasta etunurkasta hiljaisen vauhdin jarrutuksissa kuulua selvä klonkotus johon kyrpiintyneenä ostin taas uudet jotka kahden kuukauden jälkeen taas tärisevät. Lienee oikea napa pienempi (laikan reikään väljempi) ja keskityksen muututtua sisempi olake alkaa loikkuutuksen vai miten lie. Väljyyden päättelen siitä että oikea purkautuu tipahtamalla kun vasenta joutuu pieksämään. Junan-veturin jarrukiljuntaääniä voimakkaampi Ladan vastaava hävisi kuparirasvaamalla männän pää ja satulan palan taukseen ottavat osat.

Lähetetty: 11.3.2007 18:27
Kirjoittaja larssi21074
Iskän autossa tuota ravistelua oli hieman jossai 10000km kohdilla eli lähes uutuuttaan mutta hävisi sitten.

Huhtikuun 1.päivä

Lähetetty: 1.4.2007 10:05
Kirjoittaja lada-juntti
No nyt se sitten tapahtui, mitä olen koko ajan pelännyt. Olin tulossa seinäjoelta kuusseiskaa kotiinpäin ( 110 km/h lasissa), kun moottorin merkkivalo alkoi palaa ja heti senjälkeen vilkkumaan. Hidastin välittömästi nopeuden kuuteenkymppiin (onneksi) kun auton etoosasta kuului helvetinmoinen pamaus ja etupyörät lukkoon. Onneksi kytkimen pohjaan lyöminen palautti ohjattavuuden. Sain Ladan pysäytettyä tienpenkalle ja ihmettelin helvetinmoista mustaa savua mikä puski konepellin alta. Noh avaamaan konepeltiä ja pahimman savun hälvettyä huomasin, että sylinterilohkon kyljessä on kämmenenkokoinen aukko ja sieltä pilkisti esiin jokin, mikä muistutti kiertokankea. Konetila oli muutenkin kuin räjähdyksen jäljiltä. Että sellainen tapaus. Olisi sittenkin pitänyt ostaa kymmenenvuotias Corolla........... Aprillia, syö silliä ja kuravettä päälle!!!!! Ei Ladaa mikään vaivaa!!! :twisted:

Lähetetty: 1.4.2007 15:19
Kirjoittaja Jaska HKI
....toi oli aika hyvä :lol: .Aprillipäiväni on pelastettu :lol: