Sivu 5/6
Lähetetty: 27.3.2007 21:35
Kirjoittaja dJONY
Mitä v***a? Miksi siinä jotkut pinnapultit on ollut? Itellä ei ainakaan muistaakseni ole missään larpassa ollut pinnapultteja venäkopalla. Ja se johto nippu vaan irti siitä pelti härpäkkeestä venakoppaa irrotellessa...
Lähetetty: 27.3.2007 21:39
Kirjoittaja Jokari
No on sulla ihme Ladoja ollut. Kyllä siinä sylinterinkannessa törröttää pienet pinnapultit

Hieman helpompi asetella tiiviste niiden läpi, kuin asetella sitä pulttien kanssa, niinkuin Mara mainitsi.
Lähetetty: 27.3.2007 21:44
Kirjoittaja dJONY
Eiku perskele... Muistinkin väärin
No se olikin sitten öljypohjan divari vissiinkin missä on normi pultit...
No jokatapauksessa perässä on normi pultit...

Jotaka sitten on hanurista...

Lähetetty: 13.4.2007 18:21
Kirjoittaja meedio74
Jos meinaa tulla ladan kanssa epätoivo, lukaiskaapa seuraavasta ketjusta ranskalaisen merkin vikalistaa:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/t ... l_topics=1
Ote tekstistä:
"2000 ajetun km kohdalla meni kannentiiviste. Olisko kennon vuotaminen aiheuttanut vai mikä(hyvin alkoi tämän auton tarina). Auto alkoi käymään kolmella ja vikaa haettiin täälläkin useaan otteeseen. Kustannusarvio oli mielestäni posketon koneistamolla. Ja oliko järkeä maksaa semmoista summaa, kun vain pieni osa auton "paljon" ajetusta moottorista tulisi parempaan kuntoon. Päädyinkin vaihtamaan (tee se itse) vähän ajetun moottorin=120 tkm suoraan belgiasta. Moottoriin vaihdettiin vielä suomessa kaikki vähänkin vuotaneet stefat, kytkin, venttiilin varrenkumit, jakohihna+hihnat, (vesipumppu oli uudennäköinen) ja virranjakajan hilppeet ym ym. Hintaa muodostui paketille osineen noin 1000 euroa."
Meinasi välillä loppua usko ladan lujaan laatuun, kun yritin alapallonivelejä vaihtaa, mutta tuon ketjun lukeminen auttoi=)
Lähetetty: 13.4.2007 20:57
Kirjoittaja corona
Ah XM - AUTOJEN AUTO - tuommoisen kun saisi niin olisin valmis melko paljon tekemään! Ladaan kun alkoi lähestyä jakohihnan vaihto, niin vaihtoon meni koko auto, käyttöautohan tuo oli, 110. XM olisi jo yrittämisen arvoinen! Ymmärrän toki vanhempien ladojenkin laittajia, hienohan sekin on. Mutta XM tai DS tai ID tai... Ranskalaisia toki kaikki!
Lähetetty: 18.4.2007 19:06
Kirjoittaja Midi^
Tuli tänään korjattua toi kuskinpuolen ikkunanosto systeemi. Kyllä oli wittumainen homma!
Noh, ensinnäkin ikkunaveivi laikalla irti kun sen oli joku valopää liimannut kiinni. Vaijeri oli ihan solmussa ja se ylin rulla oli irronnut, joutu sinne porailemaan vähän uutta reikää ja pultilla kiinni.
Olin jo luovuttamassa ton vaijerin kanssa kun se oli niin joka suuntaan makkaralla mutta kokeilin vielä kerran laittaa kiinni ja kappas sehän alko pelaamaan.

Nyt täytyy käyttää varovasti ettei vaan posahda...
Niin joku 3-4 tuntia meni aikaa jos ei laske pakollista ruokataukoa mukaan.

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 20:11
Kirjoittaja Mara
Nyt kättä sydämelle kaikki, jotka olette 100% originaalin kannalla ja pienintäkin "tuninkia" vastaan;
Kuinka moni ihan oikeasti laittaa takaisin ne helevetin nostosilmukat kytkinkopan ylempien pulttien alle?
Jos olette niin pahoja tuunaajia, että jätätte ne pois, palakaa helevetin tulessa kaikki!
Kytkinremppa menossa ja mokomat silmukat hidasti hommaa yli tunnilla.

Lensi muuten aika pitkälle, kun viimein irti sain!
Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 20:15
Kirjoittaja lada combi
Mara kirjoitti:Nyt kättä sydämelle kaikki, jotka olette 100% originaalin kannalla ja pienintäkin "tuninkia" vastaan;
Kuinka moni ihan oikeasti laittaa takaisin ne helevetin nostosilmukat kytkinkopan ylempien pulttien alle?
Jos olette niin pahoja tuunaajia, että jätätte ne pois, palakaa helevetin tulessa kaikki!
Kytkinremppa menossa ja mokomat silmukat hidasti hommaa yli tunnilla.

Lensi muuten aika pitkälle, kun viimein irti sain!
Mä

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 20:15
Kirjoittaja Jokari
Mara kirjoitti:Nyt kättä sydämelle kaikki, jotka olette 100% originaalin kannalla ja pienintäkin "tuninkia" vastaan;
Kuinka moni ihan oikeasti laittaa takaisin ne helevetin nostosilmukat kytkinkopan ylempien pulttien alle?
Jos olette niin pahoja tuunaajia, että jätätte ne pois, palakaa helevetin tulessa kaikki!
Kytkinremppa menossa ja mokomat silmukat hidasti hommaa yli tunnilla.

Lensi muuten aika pitkälle, kun viimein irti sain!
Naulan kantaan!
Hoviasentajallakin paloi melkein tunti niiden kanssa nyhrätessä. Eikä kirosanoissa säästelty

Siinä on kyllä sellanen järjettömyys että huhhuh. Ihan kuin sitä konetta ei voisi muualtakin nostaa.
Tänään huomasin että pakosarjan takimmainen mutteri on ihan löysällä, oli melko haastava saada kiristettyä

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 20:38
Kirjoittaja köhmä
Ei kellään sattus olemaan vaikka kuvia noista nostosilmukoista?? En ilmeisesti ole nähnytkään tuollaisia.
Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 21:00
Kirjoittaja rammracing
Moi!
Eihän noit nostokorvakkeita löydy mistään Ladasta missä on kertaalleen nostettu kone pois.Pienet reijjät tulipeltiin pulttien kohalle auttaa huomattavasti kehän pulttien irrotusta.
T:A.Rämä RAMM RACING
Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 21:04
Kirjoittaja Jokari
köhmä kirjoitti:Ei kellään sattus olemaan vaikka kuvia noista nostosilmukoista?? En ilmeisesti ole nähnytkään tuollaisia.
No voit itse kuvitella L-muotoisen palikan, jonka päissä on kaksi reikää, toinen menee pultin alle ja toinen on se nostolenkki.
Tehtaan jäljiltä ne on aina just silleen että sillä taivutetulla lenkillä ei saa yläkautta niitä pultteja mitenkään aukaistua.
Nostokorvat täytyy hakata ihan suoriksi että saa avaimen pultinkantaan, mut se ei ookkaan niin helppoa kuin luulis

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 21:41
Kirjoittaja köhmä
Hetkonen..taivutettu lenkkiavain?? Eikö tavallinen sitten mahdu vai onko itsellä vaan tavallista kierompia lenkkiavaimia jo kaupasta ostettuna

Tajusin nyt ne nostokorvakkeet, kun annoit kuvauksen niistä...ei taida olla oikein loppuun asti mietitty niiden sijotusta?
Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 21:44
Kirjoittaja Jokari
Ne yläpultit saa näppärästi auki lenkkivaimella, jonka pää on sopivasti taivutettu. Tavallisella lenkillä ei kyllä onnistu.
Tolla tavalla ne on mun mielestä helpoin aukaista ja kiristää.
Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Lähetetty: 6.10.2007 23:07
Kirjoittaja rammracing
Moi!
Sekin riippuu et kumpi koppa on kyseessä eli kantti vao killi?
T:A.Rämä RAMM RACING