Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Mitä v***a? Miksi siinä jotkut pinnapultit on ollut? Itellä ei ainakaan muistaakseni ole missään larpassa ollut pinnapultteja venäkopalla. Ja se johto nippu vaan irti siitä pelti härpäkkeestä venakoppaa irrotellessa...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No on sulla ihme Ladoja ollut. Kyllä siinä sylinterinkannessa törröttää pienet pinnapultit :D Hieman helpompi asetella tiiviste niiden läpi, kuin asetella sitä pulttien kanssa, niinkuin Mara mainitsi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Eiku perskele... Muistinkin väärin :oops:

No se olikin sitten öljypohjan divari vissiinkin missä on normi pultit... ;)

No jokatapauksessa perässä on normi pultit... ;) Jotaka sitten on hanurista... :D
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
meedio74

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Jos meinaa tulla ladan kanssa epätoivo, lukaiskaapa seuraavasta ketjusta ranskalaisen merkin vikalistaa:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/t ... l_topics=1
Ote tekstistä:
"2000 ajetun km kohdalla meni kannentiiviste. Olisko kennon vuotaminen aiheuttanut vai mikä(hyvin alkoi tämän auton tarina). Auto alkoi käymään kolmella ja vikaa haettiin täälläkin useaan otteeseen. Kustannusarvio oli mielestäni posketon koneistamolla. Ja oliko järkeä maksaa semmoista summaa, kun vain pieni osa auton "paljon" ajetusta moottorista tulisi parempaan kuntoon. Päädyinkin vaihtamaan (tee se itse) vähän ajetun moottorin=120 tkm suoraan belgiasta. Moottoriin vaihdettiin vielä suomessa kaikki vähänkin vuotaneet stefat, kytkin, venttiilin varrenkumit, jakohihna+hihnat, (vesipumppu oli uudennäköinen) ja virranjakajan hilppeet ym ym. Hintaa muodostui paketille osineen noin 1000 euroa."

Meinasi välillä loppua usko ladan lujaan laatuun, kun yritin alapallonivelejä vaihtaa, mutta tuon ketjun lukeminen auttoi=)
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

Ah XM - AUTOJEN AUTO - tuommoisen kun saisi niin olisin valmis melko paljon tekemään! Ladaan kun alkoi lähestyä jakohihnan vaihto, niin vaihtoon meni koko auto, käyttöautohan tuo oli, 110. XM olisi jo yrittämisen arvoinen! Ymmärrän toki vanhempien ladojenkin laittajia, hienohan sekin on. Mutta XM tai DS tai ID tai... Ranskalaisia toki kaikki!
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tuli tänään korjattua toi kuskinpuolen ikkunanosto systeemi. Kyllä oli wittumainen homma!

Noh, ensinnäkin ikkunaveivi laikalla irti kun sen oli joku valopää liimannut kiinni. Vaijeri oli ihan solmussa ja se ylin rulla oli irronnut, joutu sinne porailemaan vähän uutta reikää ja pultilla kiinni.

Olin jo luovuttamassa ton vaijerin kanssa kun se oli niin joka suuntaan makkaralla mutta kokeilin vielä kerran laittaa kiinni ja kappas sehän alko pelaamaan. :D Nyt täytyy käyttää varovasti ettei vaan posahda...

Niin joku 3-4 tuntia meni aikaa jos ei laske pakollista ruokataukoa mukaan. :roll:
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Mara »

Nyt kättä sydämelle kaikki, jotka olette 100% originaalin kannalla ja pienintäkin "tuninkia" vastaan;
Kuinka moni ihan oikeasti laittaa takaisin ne helevetin nostosilmukat kytkinkopan ylempien pulttien alle? :x
Jos olette niin pahoja tuunaajia, että jätätte ne pois, palakaa helevetin tulessa kaikki! :lol:
Kytkinremppa menossa ja mokomat silmukat hidasti hommaa yli tunnilla. :evil: Lensi muuten aika pitkälle, kun viimein irti sain!
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Mara kirjoitti:Nyt kättä sydämelle kaikki, jotka olette 100% originaalin kannalla ja pienintäkin "tuninkia" vastaan;
Kuinka moni ihan oikeasti laittaa takaisin ne helevetin nostosilmukat kytkinkopan ylempien pulttien alle? :x
Jos olette niin pahoja tuunaajia, että jätätte ne pois, palakaa helevetin tulessa kaikki! :lol:
Kytkinremppa menossa ja mokomat silmukat hidasti hommaa yli tunnilla. :evil: Lensi muuten aika pitkälle, kun viimein irti sain!
:lol: 8)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mara kirjoitti:Nyt kättä sydämelle kaikki, jotka olette 100% originaalin kannalla ja pienintäkin "tuninkia" vastaan;
Kuinka moni ihan oikeasti laittaa takaisin ne helevetin nostosilmukat kytkinkopan ylempien pulttien alle? :x
Jos olette niin pahoja tuunaajia, että jätätte ne pois, palakaa helevetin tulessa kaikki! :lol:
Kytkinremppa menossa ja mokomat silmukat hidasti hommaa yli tunnilla. :evil: Lensi muuten aika pitkälle, kun viimein irti sain!
Naulan kantaan!

Hoviasentajallakin paloi melkein tunti niiden kanssa nyhrätessä. Eikä kirosanoissa säästelty :lol:
Siinä on kyllä sellanen järjettömyys että huhhuh. Ihan kuin sitä konetta ei voisi muualtakin nostaa.

Tänään huomasin että pakosarjan takimmainen mutteri on ihan löysällä, oli melko haastava saada kiristettyä :shock:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Ei kellään sattus olemaan vaikka kuvia noista nostosilmukoista?? En ilmeisesti ole nähnytkään tuollaisia.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
rammracing
Viestit: 127
Liittynyt: 9.1.2007 5:00
Paikkakunta: Valkeala

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Eihän noit nostokorvakkeita löydy mistään Ladasta missä on kertaalleen nostettu kone pois.Pienet reijjät tulipeltiin pulttien kohalle auttaa huomattavasti kehän pulttien irrotusta.
T:A.Rämä RAMM RACING
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

köhmä kirjoitti:Ei kellään sattus olemaan vaikka kuvia noista nostosilmukoista?? En ilmeisesti ole nähnytkään tuollaisia.
No voit itse kuvitella L-muotoisen palikan, jonka päissä on kaksi reikää, toinen menee pultin alle ja toinen on se nostolenkki.
Tehtaan jäljiltä ne on aina just silleen että sillä taivutetulla lenkillä ei saa yläkautta niitä pultteja mitenkään aukaistua.
Nostokorvat täytyy hakata ihan suoriksi että saa avaimen pultinkantaan, mut se ei ookkaan niin helppoa kuin luulis :lol:
Viimeksi muokannut Jokari, 6.10.2007 21:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Hetkonen..taivutettu lenkkiavain?? Eikö tavallinen sitten mahdu vai onko itsellä vaan tavallista kierompia lenkkiavaimia jo kaupasta ostettuna :) Tajusin nyt ne nostokorvakkeet, kun annoit kuvauksen niistä...ei taida olla oikein loppuun asti mietitty niiden sijotusta?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ne yläpultit saa näppärästi auki lenkkivaimella, jonka pää on sopivasti taivutettu. Tavallisella lenkillä ei kyllä onnistu.
Tolla tavalla ne on mun mielestä helpoin aukaista ja kiristää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
rammracing
Viestit: 127
Liittynyt: 9.1.2007 5:00
Paikkakunta: Valkeala

Re: Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Sekin riippuu et kumpi koppa on kyseessä eli kantti vao killi?
T:A.Rämä RAMM RACING
Vastaa Viestiin