Sivu 5/6
Lähetetty: 28.3.2006 10:17
Kirjoittaja aropupu
Pöhö-Andrei kirjoitti:Tuskinpa tuo mistään kovin erikoisesta metallista on tehty, periaatteessa kipinäkokeella voisi saada tuohon selvyyttä. Mielestäni ihan perustanko kelpaa tuohon tarkoitukseen hyvin ja sitähän pystyy taivuttelemaan kohtuu mukavasti.
En usko että mikään perusrauta käy,niinkuin Stefa sanoi.
Siinähän ei juurikaan ole jousto-ominaisuutta niin eiköhän se varmaan ajan mittaan veny suuntaan ja toiseen
Sitten Slarba nojaa ensin vasemmalle,seuraavaksi oikealle ja viimeseksi tanko sanoo "naps"...
Lähetetty: 28.3.2006 11:10
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Jos pysytään tämän perusraudan kimmoalueella eli materiaalin myötolujuus on suurempi kuin kallistelun aiheuttamat rakenteen jännitykset niin siinä saa slarba nojailla ihan sitä tehden oikealle ja vasemmalle ja tästäkin huolimatta tuskin ikinä kuulemme tämä "naps" ääntä.
Eli tuo perusrauta kestää kyllä kestämisen puolesta siinä ikuisuuden.
Lähetetty: 28.3.2006 12:13
Kirjoittaja RTJN65
Jos nappais nuorrutusterästä ja vaikka 30mm tangon niin loppuis muuten ladan kallistelut.
Liityn pöhön kommenteihin varsin pitkälle.
Lähetetty: 28.3.2006 12:57
Kirjoittaja aropupu
Pöhö-Andrei kirjoitti:Jos pysytään tämän perusraudan kimmoalueella eli materiaalin myötolujuus on suurempi kuin kallistelun aiheuttamat rakenteen jännitykset niin siinä saa slarba nojailla ihan sitä tehden oikealle ja vasemmalle ja tästäkin huolimatta tuskin ikinä kuulemme tämä "naps" ääntä.
Eli tuo perusrauta kestää kyllä kestämisen puolesta siinä ikuisuuden.
No juu,pahoittelen tuota "naps" sanaa

Lähetetty: 29.3.2006 17:47
Kirjoittaja Stefa
Juu, ei patarautaa kyllä poikki saa mitenkään tuossa käytössä. Kuitenkin materiaalin vahvuus pitäisi olla ihan hurja että päästäisiin edes vakiovakaajan jäykkyyteen. Jousiteräs on tuohon mielestäni ainoa järkevä

Vallilan takomo voisi tehdä paksumpia aika edullisesti varmaankin.
Itsellä on muuten lämmön kanssa taivutettu tuplavakaaja, koska keulaa on levitetty niin paljon ettei tuo enää vakiomuodossaan ylty tukivarsiin. HYvin on kestänyt ainakin tämän talvea, tosin taivutuksen yritin tehdä kaikkien oppien mukaisesti.
Lähetetty: 29.3.2006 20:19
Kirjoittaja Esto_r
Laitan tänne kun ei löytynyt haulla vaikka vähän aikaa sitten luin jostain ton...
Eli kuinka pitkät on ladan jouset vakiona edessä ja takana... halkasijan sun muut mitat voi laittaa samaan...
Lähetetty: 14.5.2007 13:39
Kirjoittaja Mäntä
Viitsiskö joku laittaa kuvia tuplavakaajista vaikka sähköpostilla, kun ei enään nuo linkit toimi

Lähetetty: 14.5.2007 16:50
Kirjoittaja Aapo89
Minäkin ottasin mielellään vastaan kuvia tupla kallistuksen vakaajasta.
Lähetetty: 14.5.2007 19:31
Kirjoittaja robson
tännekin saa laittaa kuvia tuplavakaajasta.

Lähetetty: 14.5.2007 22:02
Kirjoittaja ladaracing pori
s-posti osoitteet saa laittaa yv:llä kiitos
Lähetetty: 16.5.2007 16:43
Kirjoittaja rokrok
Lähetetty: 16.5.2007 17:55
Kirjoittaja ladaracing pori
[quote="rokrok"]mulle ka!
harri_jou@pomarkkulainen.net[/quote]
Väärä osoite,ainakaan perille ei mennyt
Lähetetty: 16.5.2007 20:09
Kirjoittaja Esto_r
Itsellä on ne hydrauliputken telineet siellä tukivarren päässä... On rytyytyksessä kestänyt hyvin... tuppaa vaan pitemmän päälle liikkumaan joka johtunee siitä kun tuli viilattua turhan isot reiät. Muutenkin kiinnitys on aika kaukana tukivarresta koska osuisi vanteeseen (vakio). Runkoon kiinnitys on se perus kumeilla vanhan väliin...
Lähetetty: 19.5.2007 18:07
Kirjoittaja Larssi80
no perskeles saiskohan tännekkii kuvia?:D
offimaki@hotmail.com
Lähetetty: 19.5.2007 21:30
Kirjoittaja destor
Esto_r kirjoitti:Itsellä on ne hydrauliputken telineet siellä tukivarren päässä... On rytyytyksessä kestänyt hyvin... tuppaa vaan pitemmän päälle liikkumaan joka johtunee siitä kun tuli viilattua turhan isot reiät. Muutenkin kiinnitys on aika kaukana tukivarresta koska osuisi vanteeseen (vakio). Runkoon kiinnitys on se perus kumeilla vanhan väliin...
Niiden putkenkiinnikkeiden pitääkin olla ainakin toiseen vakaajaan "löysästi" kiinni jotta etupään joustoissa vakaajat pääsevät elämään keskenään. Itse laitoin ne alempaan vakaajaan liukuvasti, ja ylempään vaakaajaan lukitsin ne kokeeksi klemmareilla ja nyt ne on pysyneet siellä klemmareiden välissä eivätkä ole karanneet mihinkään.