Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Osku kirjoitti:Mulla oli myös takalasinpyyhkijä umpiruosteessa alle kaksi vuotta vanhassa STW:ssä. Hioin pyyhkijänvarren peltipuhtaaksi ja ruoste oli jo syöpynyt syvälle metalliin. Ruiskutin sinkkiprimerin ja päälle kiiltävän mustan. Saa nähdä kuinka kauvan kestää.
Oli noin viikon ollut meillä kun lähdettiin Naantalista Turkuun päin. Kohta alkoi uusi STW sauhuttaa kuin Häkkisen formula. Öljyt tuli ulos ja matka päättyi siihen.
Hinuri haki Ladan ja taksi vei meidät kotiin. Takuu maksoi ladan ja vakuutus taksimatkan.
Osku kirjoitti:Oli noin viikon ollut meillä kun lähdettiin Naantalista Turkuun päin. Kohta alkoi uusi STW sauhuttaa kuin Häkkisen formula. Öljyt tuli ulos ja matka päättyi siihen.
Hinuri haki Ladan ja taksi vei meidät kotiin. Takuu maksoi ladan ja vakuutus taksimatkan.
Vika: Öljyfiltteri löysällä.
Terv:Osku
Yess; meillä oli sama vika 2003 kun oli kuukausi ajeltuna uudella 110:llä.
Muuten kuka maksoi kuljetuksen huoltoon? Kasko vai Delta?
Jos kasko, niin silloin on väärä maksaja eli me kaikki kaskoa maksavat yhdessä; tai ainakin samaa vakuutusyhtiötä käyttävät...
Aamulla kun piti lähteä töihin havaitsin,että keskuslukitus ei toiminut.Istuuduttuani paikoilleen havaitsin,että parkit oli jääneet päälle imeneet akun kuiviin.Ei muuta kuin kaivamaan fillaria kellarista ja kiiruusti töihin.Nyt olisi ollut poikaa Pressan Pravdassa esittelemä valomuisti.Akku on nyt latauksessa ja akkuvettäkin siihen on lisätty eka kerran vuoden ja 8kk:n jälkeen.[/b]
pressa kirjoitti:siihen helmojen tiivisteen kuluttamiseen auttaa sähköteippi
eli laita musta teippi kynnykseen siihen kohtaan mitä tiiviste hinkkaa
kestää kulutusta paljon kauemmin kuin maali
Mitenköhän vaan mahtaa käydä, tekeekö isomman vahingon tuo teippi, kun se ei hengitä lainkaan. Ei olisi kiva jos teippi kestää mutta pelti alta poistuu
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
eihän se pelti sieltä teipin alta mihinkään poistu
samalla laillahan monissa uusissakin autoissa on koriteippiä suojaamassa kiveniskuilta
eikä sitä teippiä minkään ruostenpäälle laiteta
jos ruostetta niin hiotaan poisja maalataan ja sittenehyen maalipinnan päälle teippi lisäämään mekaanista kestävyyttä
110 HB kysyi on minulla mustat kynnyskotelot?...joo mustathan ne ovat ja kyllä niitä takuuseenkin korjattiin kun ei meinaa maali pysyä.Ovet minulla istuu hyvin mutta kun tiiviste koskettaa kynnyskoteloihin niin kynnyskotelon pinnassa ja tiivisteen pinnalla oleva pöly ja hiekka siellä välissä toimii hionta-aineena.Jos eturoiskeläpät on asennettu niin eturenkaista lentävä muju ei mene suoraan kynnyskoteloihin ja hankautuminen vähenee.Harvapa oven alatiivisteitä ja kynnyskoteloita päivittäin pyyhkii.
Kyllä, ne eturoiskeläpät suojaa. Ilmeisesti myös ovien etureunoja. Mulla ainakin hakkautui myös niistä maalit yllättävän korkealtakin.
On olemassa helmateippiä, jota joihinkin autoihin laitetaan jo ennen viimeistä maalausta. Mä olen ostanut sitä kerran automaalikaupasta. Ei ole kovin halpaa, mutta sitähän voi laittaa pelkästään ongelmakohtiin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Itselläni EI ole eturoiskeläppiä (nykyisin Lada-Jussin isällä) 110:sä, mutta sen sijaan siinä on jälkikäteen ostetut muovihelmat. Helmat ovat Venäjältä ja maksoivat peräti ~60 €. Ovat kyllä hintansa haukkuneet jo, ei ole enää noita kivieniskemisongelmia. Mitään muuta haittaa niistä ei ole kuin, että ne kuraavat housujenlahkeet erittäin onnistuneesti. Tämä siksi, että helmat pullistavat auton kylkilinjaa alhaalta.
Mikäli joku päättää laittaa helmat autoonsa, niin joutuu ottamaan pois ne ovien alemmat tiivisteet (jos autossa on ne). Ovet saa kyllä kiinni, muttei välttämättä auki...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Mistähän sellaiset helmat saisi hankittua. Kävin tässä aikaisemmin Turun Deltassa kyselemässä , eikä varaosaukko ollut ikinä kuullutkaan sellaisista. Sanoi vain, että heille kaikki tieto tulee siinä talossa viimeiseksi.