Sivu 39/52
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.1.2010 16:35
Kirjoittaja 1500i

Ei vissiin toiminu vai?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.1.2010 19:23
Kirjoittaja Zaporozhets
1500i kirjoitti: 
Ei vissiin toiminu vai?
Melkein voi nähdä Pöyhöin pihalla kiroamassa ja potkimassa samaraa.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 9.1.2010 15:01
Kirjoittaja pikku-maukka
mikäs tälläkertaa meni mönkään
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 11.1.2010 16:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
SÄMPY(LÄ) nyt sitten taas kuitenkin toimii. Ja ihan omaa huolimattomuuttani jouduin tuonne tällaisen

ItkuMerkin taas laittamaan. Mutta sehän siinä niin rankkaa onkin.
Laittelin siis starttipuolen kasaan ja toimi hyvin. Kerran vähän nikotti ja naksahti. Siitähän se huoli heräsi heti.
Ryhdyin kuitenkin sen jäähdytyspuolen kimppuun ja sain sen kasaan alta aikayksikön. Mutta sitten taas tihkutti ylävesiletkua pitkin! Onnksi kyseessä oli vain löysä klemmari. Vaihdoin kaikki NeuvostoKlemmarit kunnollisiin ja laittelein kaikki niin, että ne oli helppoa kiristää. Yleensähän moni klemmari on niin hankalaan paikkaan kiristetty, että niitä on pirullista ruuvata. Kaikissa laittamissani oli holkille sopiva pää. Ja jäähdytyspuoli siis piti.
Mutta sitten se KarjaRauta. Siinä olikin vääntämistä. Puskurin ja eturipustuksen pultit lähtivät helposti pois. Ensin näyttikin siltä, että homma on helppo. Mutta eipä ollutkaan. Yritin ensin pitkät puskuripultit ripustuksiin ja päin vastoin. Eihän sitä voi ensiyrittämällä saada niitä oikein kun ei ollut miettinyt tarpeeksi miten ne nyt olivatkaan.
KarjaRaudan asetelma ei ollut täysin sopiva. Nyt voin sanoa, että olisi pitänyt laittaa ensin eturipustusten kiinnikkeistä se kiinni ja sitten muokata puskurikiinnikkeitä, mutta kun taas väkisin yritti. Ja ne alaripustuksen kulmaraudat olivat niin hemmetin ahtaat niille pulteille. No, täytyy pyytää Nuorisoa ottamaan niitä kuvia.
Eli laitoin Karjaraudan pelkillä puskuripulteilla kiinni. Ihan tarpeeksi hevi on kiinnitys sitenkin.
Saatiin muutama valokuvakin tästä pakkastyövaiheesta. Laitellaan ne joskus näkyviin.
Palkinnoksi lähdin Kuusaalle syömään KepapRanskalaiset. Taas startti kerran vähän nöksähti. Mutta sitten starttasi kunnolla ja lähti hyvin käyntiinkin. FINEn panin piuhaan, koska autojen paikkaa vaihdettaisiin pihassa, jotta pääsisin FINEllä matkaan.
Ei muuta kuin hyvin mielin liikkelle toimivalla startilla ja hienolla KarjaRaudalla koristellulla SÄMPY(LÄ)llä. Mutta kuten arvata saattaa, minun tämän hetkisellä tuuritasollani kaikki ei ole aivan näin yksinkertaista. Pieni onnen sirpale tietää monta Pommisirpaletta, jotka haavoittavat taas melko kipeästi.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 11.1.2010 19:33
Kirjoittaja pikku-maukka
hyvä että taas joku näistä vempeleistä pelittä, voimia ja jaksamista tähän touhuun sinne.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 12.1.2010 18:15
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No, se startti ei sitten toiminutkaan. Tulin kotiin ja jäin SÄMPY(LÄ)n tienviereen siirtääkseni pihasta FINEn ja ajaakseni SÄMPY(LÄ)n peremmälle.
FINE ulos pihasta ja käymään tienvarteen. SÄMPY(LÄ)n startti ei kun naksuu vaan. Mitenkäs muuten. Siihen se sitten jäi seuraavaan päivään asti. Koitin minä hyppystarttia muttei kun heitti kaameat kipinäsuihkut.
No, mitä näitä tilittämään. Vikana oli löysällä ollut startin käyttövirtajohdin, joka siis tulee sieltä solenoidilta.
Nyt pelaa, mutta tänään taas oli edessä iso pommi.
Koska se FINEllä lähtö ei onnistunut, niin taashan nuo vekottimet olivat vääriäten päin pihassa. Ja SÄMPY(LÄ) kiukuistui kun piti ajaa pienen lumiköntin yli. vasen etusisälokari taas rullalle pyöräkoteloon.
No, olihan tuolla SÄMIssä ehjä lokari. Vaihdoin sen sitten SÄMPY(LÄ)än.
Ei näitä oikein jaksa edes kirjoittaa kun kaikki hommat kasaantuvat ja jaksamattomuus on todella lähellä. Minkäs teet.
Saattavat jäädä VenäjänReissaamisetkin pikkuhiljaa. Ei ole lelua, jolla reissata ilman kohtuuttomia ongelmia. No, VenäjäReissaushan on harraste, kuten kuuluisi olla tämä Lataaminenkin, joten senhän voi heittää hemmettiin heti kun huvittaa. On vaan ollut niin mukava Retkeillä, että ei millään tahdo ymmärtää että "... heitä helemettiin ..."
Niin ja ainakin oikean puoleinen vetonivel on niin valmis, että liekö kuljettaa enää edes Joensuuhun. Saati nyt sitten Sortavalaan korjaukseen. Itse en kyllä talvella ala vaihtamaan.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 13.1.2010 22:09
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Päätös on TEHTY.
LataLakko on yhden kaasarinvaihdon päässä tai sitten ei.
Eli nilkutan Joensuuhun. Vaihdan toisen kenties toimivana irrotetun Axtec -kaasarin SÄMPY(LÄ)än. Jos pelaa ei Lakkoa. Jos ei pelaa niin riittävä LataLakko pidetään varmasti.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 13.1.2010 23:39
Kirjoittaja pikku-maukka
toivotaan parasta, onnea ja menestysty niin matkaan kun vaihtoon.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 15.1.2010 21:37
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Matka tultiin miten kuten.
Pakattuani auton Kuusaal ja lämmiiteltyäni sen kunnolla starttasin.

Pelkkää ininää kojetaulun takaa
Mitenkähän tuo tulikin mieleen kun istahdin SÄMPY(LÄ)än! Onneksi ei ollut muuta vikaa kun + Kenkä vähän huonosti kiinni. Ihmeellinen oli ääni kyllä. Hyttysten ja muiden lentävien surinaa ja sirinää sieltä vain kuului.
Lappeenrannan kohdilla tietyöosuuksilla ajattelin, että matka loppui sitten juuri siihen tai myöhemmin suureen HurlumHeiPyörähdykseen. Jumitti etupyörissä niin hemmetisti.
Joko vetonivelet ovat täysin lopussa, laakerit ovat jumivalmiit, iskarit ovat irti tai kaikkea tätä ja vielä lisäksi vaikka mitä!
Auto ei toiminut kuin juuri tietyillä kierroksilla. Kaasarissa varmaan kaikki mättää. Ei tyhjäkäyntiä, ei kiihtyvyysominaisuuksia. Siinä 90km/h tietämillä kulki vitosella ja nelosellakin, mutta mieluummin vitosella.
Syttyjärjestelmäkin on varmaan ihan sekaisin.
Katsoin tulpat ennen lähtöä. Nokiset olivat, mutteivät karstaiset. Huonosti varmaan polttelee.
Kyllä tämän kanssa on nyt pidettävä oikeia TuumausTauko. Mahdottomaksi menee homma.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 18.1.2010 14:46
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Näin siinä sitten kävi. Paukut on Ammuttu. Lisää en osta, koska suuri osa alkoi mennä ohi maalitaulun tai vaarallisen lähelle itseä.
Tässä voisi kai sanoa, että Ylpeys ja Ahneus kävivät Lankeemuksen edellä. Olinhan jotenkin Uhoten varma, että Kesytyän kunnolla tuon SÄMPY(LÄ)n. Ja paljonhan sen eteen teinkin. Monia hienoja onnistumisia tuli ja opin paljon.
Nyt vain on tilanne se, että homma SEIS! Kun tilanne menee siihen, ettei mikään enää onnistu niin on uskottava. Ja nykyään uskon aina vain aikaisemmin. Siis jotain menee JääräPäänkin Kalloon.
Saatan toiki tuota Vekotinta ropeltaa, mutta hyvinkin hissukseen. Ja mikä tärkeintä: Alan ajamaan PolkuPyörällä.
Kaupankäyntihän on tietysti Lopetettava. Ja varsinkin hienot VenäjänReissut. Niitä ehkä eniten jään kaipaamaan ainakin näin alkuun. Sain viettää mukavia aikoja noilla reissuilla. Ja minä tosiaankin viihdyin. Ne olivat joskus todellisia Seikkailuja, joissa Miehestä otettiin Mittaa.
No, kaikkea voidaan jatkaa kun tilanne taas vähän helpottaa. Pikku Preikki tekee hyvää ja voi harrastaa noita muitakin itselle tärkeitä asioita. Ja nehän ovat jääneet täysin tämän Lataamisen jalkoihin.
Miksi tätä tähän höpötän? No, yksinkertaisesti siksi että itsekin uskoisin tosiaan, että tilanne on todellinen ja ainoa ratkaisu on tällainen LataLakko. Joku pitää Tipattomia, toinen Pitää UudenVuoden lupauksena, eräs pitäytyy samoissa kuvioissa kun ne toimivat niin hyvin ja jokunen laittaa kaien uusiksi kun vanha alkaa Raivostuttaa tai Oksettaa.
Minulle ehkä on parasta kuitenkin pitää vain LataLakko. Tämä harrastus on tehnyt minulle aivan käsittämättömän hyvää. Varsin tuoreena harrastajana olen vaan haukannut kohtuuttoman palan. Mutta todella hyviä kokemuksia olen saanut ja oppinut todella paljon. Ja saanut paljon mukavia tuttavia ja jopa Ystäviä.
Mutta jaaritus sikseen. Katsotaan miten pitkän tauon tarvitsen. Mutta olkoon se riittävä ja virkistävä.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 18.1.2010 15:07
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku. Laita Trump. huulillesi, pörisytä huuliasi, kuin leikki-ikäisenä ajoit autolla. Sitten nuotit nomerot ovat venttiili 1 lähinnä naamaa 2 keskimäinen 3 kauimmainen naamasta. C=000 D=103 E=120 F=100 G=000 A=120 H=020 C=000
Numerolla ilmaistaan mikä venttiili on painettuna alas. 0 tarkoittaa vapaata venttiiliä.
Siinä C duuri asteikko, kun tämä menee silmät kiinni niin osaat soittaa Ukkonoan.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 18.1.2010 22:27
Kirjoittaja Joen musikka
Ukki kirjoitti:Tervehdykset.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku.
Terkkuja Ukillekin.Tov.Pöyhöisen tekstejä silloin tällöin seuranneena ja yhteistyötäkin tehneenä ajattelen ettei trumpettia tarvita kun kuoroharrastaja kajauttaa...!Aamulla pitää lähteä sinne Pohjoiseen mutta takaisin tullaan!
Mušikka
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 19.1.2010 5:11
Kirjoittaja Ukki
Joen musikka kirjoitti:Ukki kirjoitti:Tervehdykset.
Osta itsellesi Trumpetti ja rupea soittamaan. Tässä alku.
Terkkuja Ukillekin.Tov.Pöyhöisen tekstejä silloin tällöin seuranneena ja yhteistyötäkin tehneenä ajattelen ettei trumpettia tarvita kun kuoroharrastaja kajauttaa...!Aamulla pitää lähteä sinne Pohjoiseen mutta takaisin tullaan!
Mušikka
Tervehdys.
Tervetuloa tänne lähemmäksi pororajaa. En ole ainakaan missään lukenut, että hän soittaisi Trumpettia. Sen käytön opettelu ja soittelu olisi uusi haaste ja ajankulu. Siinä Ladamurheet unohtuisivat. Melankolia häipyisi sen siliäntien.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 19.1.2010 9:28
Kirjoittaja Pavlovits
Onko varmaa, etteivät sen trumpetin venttillit valskaa tai solenoidit simahtele? Jos on, ei Pöyhönen noin helppoa harrastusta aloita.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 19.1.2010 9:55
Kirjoittaja Ukki
Pavlovits kirjoitti:Onko varmaa, etteivät sen trumpetin venttillit valskaa tai solenoidit simahtele? Jos on, ei Pöyhönen noin helppoa harrastusta aloita.
Tervehdys.
Mikäänhän ei ole absoluuttisen varmaa. On siinä senverran epävarmuutta, että se riittäisi aloittamiseen. Epävarmuus voisi olla 0,09% kieppeillä. Tämäkin oma arvio, joka on yhtä väärä kuin oikeakin.