Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Pysyykö tavetosen moottorissa 5w-40 täyssynteettinen? vai pitäskö sinne laittaa jotain kankeampaa ja mineraali öljyä? oliko vaan sattumaa että mulla lakkas koneessa pysymästä öljyt kun lisäsin synteettistä..
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Moottori joka on suunniteltu 60-luvulla tuskin tarvitsee mitään huippuohutta täys synteettistä, hyvälaatuinen 10W-40 mineraaliöljy. Ohut pesevä öljy tulee kyllä ulos joka stefalta ja venttiiliohjurikumeilta...
Nivaan laitoin Mobilin osasynt. 10w-40, katotaan tuleeko ulos tahattomasti...
Mutta sellainen pisti silmään, että esim. M-Filterillä öljynnsuodattimeksi on tarkoitettu MH 325,
ja omassa Nivassa on paikoillaan MH 301, joka on melkein tuplat pidempi mitä tuo 325 malli.
Onkohan sinne aikoinaan laitettu vain jokin joka sattuu sopimaan? Ja onkohan tuosta pidemmästä versiosta mitään haittaa, kun on kuitenkin ollut ainakin jo n.5-7tkm paikoillaan. Tuskin?
Mutta sellainen pisti silmään, että esim. M-Filterillä öljynnsuodattimeksi on tarkoitettu MH 325,
ja omassa Nivassa on paikoillaan MH 301, joka on melkein tuplat pidempi mitä tuo 325 malli.
Onkohan sinne aikoinaan laitettu vain jokin joka sattuu sopimaan? Ja onkohan tuosta pidemmästä versiosta mitään haittaa, kun on kuitenkin ollut ainakin jo n.5-7tkm paikoillaan. Tuskin?
Jos soppii olemaan, kuten näyttää sopivan, niin tuossa isommassa on lamelli tilavuus suurempi, niin oletettavasti enemmän sopii epäpuhtauksia, elikkä periaatteessa on parempi, perus ajoon, Ralli miehet käyttää vain Volvo suodatinta.. olen kuullut siitä täällä kerholla,
5W-40 täys synteettiset valvolinet itellä käytössä ja hyvin pysyy koneessa tuon vaihtovälin (n.8000km mulla). Ei ole tarvinu normaalisti lisäillä. Merkkien välillä on eroja öljyssä vaikka olisivatkin samaa viskositeettia. Mobil ei pysyny sisällä ollenkaan vaan sai lisätä tiheään. Shell pysyi vähän paremmin mutta kerran sai tuotakin lisätä vaihtovälillä. Toisessa koneessa voi tilanne olla että joku toinen merkki pysyy paremmin sisällä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Millä konstilla saa vaihdettua nappikseen pelkääjän puolen oven kahvan ulkopuolelle?toisen mutterin saa irti hyvin,toista ei millää, mahdu työkalut väliin.
Ota pienemmät työkalut, ei sinne iso räikkäväännin mahdu. Ota sopiva lenkkiavan jonka lyhennät niin että mahtuu.
Lenkkiavaimella mä nuo olen aukonut. En ole varma että mahtuiko pieni räikkä tuonne.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
pienellä räikällä lopuks auki sain, lenkkiavaimella ei auennu ku ahtaat paikat, hylsyn sai juur sinne ängettyä.
En tiiä onko pikkukysymys, mut kysynpä kumminkin niin et miks mun ladalla kestää aika "kauan" käynnistyä? 1.7i 2107 kyseessä. Oli siis vaikka +10 lämminta ja noin 3sek kestää startata, eli aika kauan kun kellosta aikaa kattoo. Lämpimänä käynnistyy normaalisti.
No kauanko kestää käynnistyä jos ensin väännät virrat päälle (bensapumppu pumppaa paineen) ja odotat sen kolme sekuntia ennenkuin starttaat? Anopin gm-samarassa käynistyminen tapahtuu lähes heti kun odottaa tuon paineen nousuajan. Hansikaslokeron alta muuten kuulu pieni releen naksahdus kun auto on valmiina käynistymään. Se että lähtee lämpimänä heti johtuu siitä ettei järjestelmä paineet ole ehtineet tippua.
Tuollainen vika voi viitata myös rikkoutuneeseen anturiin. Antaa väärää tietoa ulkoilman tai jäähdytysnesteen lämpötilasta.
Tjoo siis tietty pidän virrat päällä nii kauan et bensapumpun surina loppuu. Tarkotat sitä anturia, joka on tos syylärin letkun kohdilla? Se olikin irti ku tos syynäilin konehuonetta. No sen näkee sit vaikuttaako mittää ku seuraavan kerran käynnistelee.
Tyhjäkäyntiki tasaantu ja letti lakkas pyörimäst. Ny vast huomasin et pyöri koko aja. Mut eipä tuo nyt käytöllä oo ollukkaa ku siirrelty paikasta toiseen.

Siitä on hyvä aloittaa.tsikul kirjoitti: Tarkotat sitä anturia, joka on tos syylärin letkun kohdilla? Se olikin irti ku tos syynäilin konehuonetta. No sen näkee sit vaikuttaako mittää ku seuraavan kerran käynnistelee.