NUMEROPELI osa 3
Re: NUMEROPELI osa 3
Juuri niin. Kuvassa Mirafiorin tehdas Torinossa. Sieltähän se Ladakin on alkunsa saanut.
http://img-fotki.yandex.ru/get/4703/289 ... 1_XXXL.jpg
http://img-fotki.yandex.ru/get/4703/289 ... 1_XXXL.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: NUMEROPELI osa 3
Nyt ei laiteta enää Fiiattia,vaikka siitäkin löytyisi 132


Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: NUMEROPELI osa 3
Kyseessä varmaankin Saipa 132.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: NUMEROPELI osa 3
133:


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: NUMEROPELI osa 3
Tervehdys!
Muuan tuttavani oli aikoinaan Hankkijan leivissä.
Hänellä oli työsuhdeautona, ei Fiat vaan vastaava (Zastava).
Ei olle Fiat, vaan istuimesta arvaillen vastaava.
Seat 133.
Muuan tuttavani oli aikoinaan Hankkijan leivissä.
Hänellä oli työsuhdeautona, ei Fiat vaan vastaava (Zastava).
Ei olle Fiat, vaan istuimesta arvaillen vastaava.
Seat 133.
Re: NUMEROPELI osa 3
Seattiahan siinä haettiin.
134:

134:

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: NUMEROPELI osa 3
Romaniasta ei löytynyt hakemallakaan mitään,(Daciahan tuo auto lienee).
Tuohon veturin tehoon kai tässä viitataan. 1Kw=1,34 hv
135

Tuohon veturin tehoon kai tässä viitataan. 1Kw=1,34 hv
135

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: NUMEROPELI osa 3
Ko. 4x4 veturin tehoon viitattiin, vaikka käytännössä siitä varmaan löytyy enemmänkin tehoa kuin 0,7kW.
Oliskohan Kreikan tukipaketti 135 000 000 000 e.
Oliskohan Kreikan tukipaketti 135 000 000 000 e.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: NUMEROPELI osa 3
Tervehdys!
Minä purnaan arvoituksesta 134.
Neliveto pyöri mullakin mielessä jossain vaiheessa. Mutta kun 1kW = 1,36hv, niinpä arvelin kyseen olevan jotain muuta.
Jos 1kW olisi 1,34 hv, pitäisi putoamiskiihtyvyyden olla luokkaa 9,95 m/neliösekunti.
Tuollaiseen kiihtyvyyteen ei päästä edes napa-alueilla.
Joku on tullut joskus sellaiseen tulokseen, että hevosen teho olisi n. 3 hevosvoimaa.
Tiedäpä tuota sitten.
Minä purnaan arvoituksesta 134.
Neliveto pyöri mullakin mielessä jossain vaiheessa. Mutta kun 1kW = 1,36hv, niinpä arvelin kyseen olevan jotain muuta.
Jos 1kW olisi 1,34 hv, pitäisi putoamiskiihtyvyyden olla luokkaa 9,95 m/neliösekunti.
Tuollaiseen kiihtyvyyteen ei päästä edes napa-alueilla.
Joku on tullut joskus sellaiseen tulokseen, että hevosen teho olisi n. 3 hevosvoimaa.
Tiedäpä tuota sitten.
Re: NUMEROPELI osa 3
Kyllähän sitä purnata saa, mutta se ei auta tässä numeropelissä.
http://conversion.konverter-jedinica.co ... je_moc.php
>1 kilowatt (KW) = 1.341 horse power(KM)
Omien kokemuksien perusteella venäläinen 8hp Veterok-perämoottori vastaa korkeintaan 5hp Jammua.

http://conversion.konverter-jedinica.co ... je_moc.php
>1 kilowatt (KW) = 1.341 horse power(KM)
Omien kokemuksien perusteella venäläinen 8hp Veterok-perämoottori vastaa korkeintaan 5hp Jammua.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 3
Terve!
Tov. samarain yksikkömuunnin väittää olevansa "metric", mutta kyllä se on jotain muuta.
Yksi metrinen hevosvoima on 75 kpm/s. Määritelmän mukaisesti kilopondi on 9,80665 N (ei riipu gravitaatiokiihtyvyydestä, vaan on määritelty niin).
Siten 1 hv = 0,73549875 kW ja 1 kW = 1,3596216173039 hv
Sen sijaan imperial horsepower (HP, 550 ft*lbf/s) on noin 0,7457 kW, käänteislukuna se noin 1,341.
menestystä tehon metsästykseen
SvS
Tov. samarain yksikkömuunnin väittää olevansa "metric", mutta kyllä se on jotain muuta.
Yksi metrinen hevosvoima on 75 kpm/s. Määritelmän mukaisesti kilopondi on 9,80665 N (ei riipu gravitaatiokiihtyvyydestä, vaan on määritelty niin).
Siten 1 hv = 0,73549875 kW ja 1 kW = 1,3596216173039 hv
Sen sijaan imperial horsepower (HP, 550 ft*lbf/s) on noin 0,7457 kW, käänteislukuna se noin 1,341.
menestystä tehon metsästykseen
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 3
No tässä tapauksessa Kustaan purnaus hyväksytään sitten ilman muuta.
Enpä vain löytänyt netistä äkkiä muita muuntimia ja oman kännykänkin muuntimessa on vain tuo 1,34.
Tästä löytyy vielä kolmaskin "sähköinen hevosvoima" - näyttää olevan vielä aavistuksen pienempi kuin tuo "hp".
http://www.statman.info/conversions/power.html
Suhde kiloWattiin "1,36" näkyy olevan ilmaistu vertailutehoissa lyhenteellä "PS" ja se "1,34" lyhenteellä "hp".
Ilmeisesti Pavlovits hyväksyi tuon 135:n, niin
136:

Olettaisin hankalaksi, niin tunnettua automerkkiä haetaan ja siltä löytyy jopa 2 erilaista versiota tuosta numerosta.

Tästä löytyy vielä kolmaskin "sähköinen hevosvoima" - näyttää olevan vielä aavistuksen pienempi kuin tuo "hp".
http://www.statman.info/conversions/power.html
Suhde kiloWattiin "1,36" näkyy olevan ilmaistu vertailutehoissa lyhenteellä "PS" ja se "1,34" lyhenteellä "hp".
Ilmeisesti Pavlovits hyväksyi tuon 135:n, niin
136:
Olettaisin hankalaksi, niin tunnettua automerkkiä haetaan ja siltä löytyy jopa 2 erilaista versiota tuosta numerosta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: NUMEROPELI osa 3
Terve!
Hobujõud onkin ihmeellinen juttu.
Se sähköinen hevosvoima on hivenen suurempi kuin horsepower, mutta ero on alle tuhannesosa, joten siitä ei sen enempää.
Käytössä on ollut ainakin höyrykattilahevosvoima (boiler horsepower) noin tehoyksikkönä, sitten maailmalla on ollut leegio verohevosvoimia, jotka ovat nimensä mukaisesti fiskaalisia yksiköitä, esimerkkinä Citroën 2CV.
Mutta onneksi meillä siirryttiin SI-järjestelmään ja kilowattiin jo noin 40 vuotta sitten, joten hevosvoimista puhutaan enää lähinnä ravipiireissä ja vanhojen ajoneuvojen perinteiden vaalimiseen liittyen.
SvS
Hobujõud onkin ihmeellinen juttu.
Se sähköinen hevosvoima on hivenen suurempi kuin horsepower, mutta ero on alle tuhannesosa, joten siitä ei sen enempää.
Käytössä on ollut ainakin höyrykattilahevosvoima (boiler horsepower) noin tehoyksikkönä, sitten maailmalla on ollut leegio verohevosvoimia, jotka ovat nimensä mukaisesti fiskaalisia yksiköitä, esimerkkinä Citroën 2CV.
Mutta onneksi meillä siirryttiin SI-järjestelmään ja kilowattiin jo noin 40 vuotta sitten, joten hevosvoimista puhutaan enää lähinnä ravipiireissä ja vanhojen ajoneuvojen perinteiden vaalimiseen liittyen.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: NUMEROPELI osa 3
Kauan se kestää tuo SI-järjestelmään siirtyminen. Vai oletteko nähneet senttimittaisia kuvaruutuja tai autonrenkaita. Kukahan rohkea ottaisi uusintapainoksen Seitsemästä veljeksestä, jossa Juhani sanoisi: sinä 15,24-senttinen Eeroni.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.