näyttäis katalogien mukaan menevän samanlainen suodatin niin 110 ja Samara kuin takaveto ja Niva ruiskumalleihin.samarai kirjoitti:jaa, toihan outo juttu, ettei tunne. Itse olen ostanut noi bensaputsaritkin Virosta(originaali). Siinä paketissakin kyllä on mainittu että sopii sekä samara i että 110 i. Maksoi muistaakseni noin 6 euroa.Lada110 kirjoitti:Bensa suodatin oli aika hankala saada koska tarvikeluettelot eivät tunne 110:N suodatinta mutta ongelma ratkesi eli ruisku-samaran suodatin käy.....
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala

Olen havainnut kuljettajan puoleisessa taustapeilissä resonanssi-ilmiön.Kun lohkolämmitintä on käytetty niin koneen tyhjäkäynti on noin 800r/min. ja taustapeili resonoi niin että näkymä muuttuu vähintään sumuiseksi.Tielannetta ei helpottanut edes peilistä kädellä pitäminen.Heti kun kierrokset nousevat 1000r/min niin resonointi lakkaa.Ilmiötä ei esiinny kylmäkäynnistyksen jälkeen ilman lohkolämmitintä,jolloin kierrokset ovat noin 1000r/min.Kaiken lisäksi apukuskin puolimainen peili ei resonoi,vaikka peilin koko ja massa ovat samanlaiset.
Keksitkö millaisen ratkaisun ongelmaan, on meinaan ajankohtainen asia mullakin.Mosse-Aksu kirjoitti: Letkuissa ei ollut yhtään varaa vetää, että olisi saanut enää kiinnitettyä uudelleen.
Yks juttu josta en ole nähnyt vielä valitettavan on takakopan suojalevy. Siis se, joka peittää tavarat näkyvistä. Mulla meni ihan omia aikojaan mutkalle. Ei ollut tavaroita päällä tms. Olisko aurinko lämmittänyt, en tiedä. Mutta meni siis aivan mutkalle. Höyrysilitysraudalla sain oikaistua, mutta ei kestänyt kauan kun käpristyi taas. Laitoin puuriman alapuolelle, pulteilla kiinni ja kesti taas jonkin aikaa, mutta sitten väänsi rimankin mutkalle.
Pitänee askarrella esim vanerista uusi.
Eikö tuohon pissapojan letkuongelmaan voisi olla seuraavanlainen ratkaisu.Katkaistaan katosta tuleva letku mattoveitsellä kuten suuttimellekin menevä letkun jämä.(hyvin leikkaava terä ei muotoile letkun profiilia).Kärkipihdeillä pitäen jatketaan letkut toisiinsa joustavalla kumiletkulla.
Peräkontin näkösuoja Hb:ssä on kait vaihtelevaa laatua.Itselläni se on pysynyt hyvin kuosissa,mutta on nähnyt ulkomaisilla sivustoilla valitettavan,että se voi rojahtaa kasaan jo kirjan painosta.Olisiko sen valmistuksessa tai valmistusmateriaalin laadussa heittoa?Luukun reunaa nostavat hihnat hajosi minulla lähes uutena,joten luukun avaaminen ei sitä enää nosta.
Peräkontin näkösuoja Hb:ssä on kait vaihtelevaa laatua.Itselläni se on pysynyt hyvin kuosissa,mutta on nähnyt ulkomaisilla sivustoilla valitettavan,että se voi rojahtaa kasaan jo kirjan painosta.Olisiko sen valmistuksessa tai valmistusmateriaalin laadussa heittoa?Luukun reunaa nostavat hihnat hajosi minulla lähes uutena,joten luukun avaaminen ei sitä enää nosta.
Ittelle tuli äsken hammaslääkärintuolissa mieleen (kaikkea siinäkin tulee mieleen) että jos laittaisi jatkoa sinne moottorin päähän ja vetäisi sitten letkua niin, että riittäisi suuttimelle.
Tämä hattuhylly taitaa farmarissa olla isompi ja siten helpommin notkahtava. Fiatissa on kivanoloinen, semmonen kasaan rullautuva, vois ehkä mittailla olisko jossain autossa samanlevyinen. Uutta Ladan hyllyä ei varmaan kannata hankkia, hajonnee sekin. Ei tuo mitenkään välttämätön muuten olisi, mutta jotain arvokkaampaa jos säilyttää, niin ei ole tarvis rosvojen nähdä.
Tämä hattuhylly taitaa farmarissa olla isompi ja siten helpommin notkahtava. Fiatissa on kivanoloinen, semmonen kasaan rullautuva, vois ehkä mittailla olisko jossain autossa samanlevyinen. Uutta Ladan hyllyä ei varmaan kannata hankkia, hajonnee sekin. Ei tuo mitenkään välttämätön muuten olisi, mutta jotain arvokkaampaa jos säilyttää, niin ei ole tarvis rosvojen nähdä.
Kun yritin avata ovea tänään iltapäivällä,niin kuljettajan puoleinen lukko käyttäytyi kuin se olisi jäässä.Koska lämmintä oli varjossa +12 ja auringossa sitäkin enemmän niin päättelin,että se ei ole mahdollista.Lukon nuppia tiiraillessani lasin läpi näin,että lukitustappi,joka tulee oven verhoilun läpi pyrkii myös nostamaan oviverhoilun tappia ympäröivää verhoilua.Pari kertaa varovasti yritettyäni lukko avautui.Lukitusnuppi,joka on tangossaan normaaleilla kierteillä oli pari kierrosta löysällä.Pitänee laittaa nuppia ympäroivään holkkiin jotain spraytä ja tarkkailla tilannetta.
Järki palaa pätkittäin......havaitsin,että lukitustapissa oleva punainen merkkausteippi,jonka tarkoituksena lienee havainnollistaa ovien lukitustilaa voi olla häiriön syy.Kuljettajan ovessa kyseinen teippi menee ohjainholkin sisään.Teipin reuna voi aiheuttaa liikaa kitkaa.Rasvattuna on ovi toistaiseksi toiminut hyvin.
Viime päivinä on alkanut tuntua siltä,että riutuvat käteni vetelee viimeisiään kun ohjaus tuntuu erityisen jäykältä! Onneksi oletus oli väärä koska kotipihaani tullessa oikean etupyörän ylittäessä matalaa rotvallin reunaa rengas aivan selvästi pohjasi.Kun katsoin rengasta parkkipaikalla niin paine oli varmaan alle kilon.Ei muuta kuin vaihtohommiin.Peräkontista löytyi 14x185x60,venäläistä tekoa teräsvanteilla.
Muutenkin peräkonttia kaivaessani havaitsin,että peräkontin vasemmassa muovikaukalossa oli desilitran verran vettä.Kaukalon alus oli taas kuiva,joten veden on täytynyt tulla peräkontissa kuljetetuista tavaroista talven aikana.Ilmankos olen pitkälle kevääseen ihmetellyt takalasin huurtumista.Yksi mahdollisuus on se,että sisätilan lämmittimen käytön johdosta kosteus on tiivistynyt peräkontin lokasuojan pinnalle ja siitä tippunut kaukaloon.Ties vaikka olisi suunniteltu juttu.
Matot ovat kulutustavaraa.Kuljettajan puolimainen suojamatto on huomattavan kulunut siltä alueelta,jossa vasen kantapää koskettaa lattiaan.Arvelisin sen menevän ensi vuonna puhki.Puhjenneen renkaan vien tänään Tebikselle,missä olen ennenkin renkaitani paikannut.
Muutenkin peräkonttia kaivaessani havaitsin,että peräkontin vasemmassa muovikaukalossa oli desilitran verran vettä.Kaukalon alus oli taas kuiva,joten veden on täytynyt tulla peräkontissa kuljetetuista tavaroista talven aikana.Ilmankos olen pitkälle kevääseen ihmetellyt takalasin huurtumista.Yksi mahdollisuus on se,että sisätilan lämmittimen käytön johdosta kosteus on tiivistynyt peräkontin lokasuojan pinnalle ja siitä tippunut kaukaloon.Ties vaikka olisi suunniteltu juttu.
Matot ovat kulutustavaraa.Kuljettajan puolimainen suojamatto on huomattavan kulunut siltä alueelta,jossa vasen kantapää koskettaa lattiaan.Arvelisin sen menevän ensi vuonna puhki.Puhjenneen renkaan vien tänään Tebikselle,missä olen ennenkin renkaitani paikannut.
Mun HB:ssa vm:03 ei ole teippiä ovinupeissa, vaan punaiset muovirinkulat ja niillä on kyllä hyvin tilaa liikkua siinä ovipahvin reiässä.
Takakontin vesi havannoista sen verran, että takuuaikana käytin 2 kertaa
autoa huollossa, sen takia koska juuri vasemmanpuolen muovi lokerossa
oli vettä "reilusti"
Ne jotain massaa laitto sinne pikkuikkunan ympärille ja sen jälkeen ei ole vettä kontissa näkynyt.
Sama juttu oli ovipahvien kanssa, aina ku sato tai pesi auton, oli ovipahvien alareunat ihan märät. Tästä syystä auto kävi muistaakseni 4 kertaa huollossa, ja sai ne sen kuntoon....
Nyt tossa kun availin niitä pahveja, niin olivat huollossa laittanu kaikennäkösiä muttereita ja putkenpätkiä pahvin ja pellin väliin, niiden ruuvien kohdille mistä ne alamuovit on kiinni....
Takakontin vesi havannoista sen verran, että takuuaikana käytin 2 kertaa
autoa huollossa, sen takia koska juuri vasemmanpuolen muovi lokerossa
oli vettä "reilusti"
Ne jotain massaa laitto sinne pikkuikkunan ympärille ja sen jälkeen ei ole vettä kontissa näkynyt.
Sama juttu oli ovipahvien kanssa, aina ku sato tai pesi auton, oli ovipahvien alareunat ihan märät. Tästä syystä auto kävi muistaakseni 4 kertaa huollossa, ja sai ne sen kuntoon....
Nyt tossa kun availin niitä pahveja, niin olivat huollossa laittanu kaikennäkösiä muttereita ja putkenpätkiä pahvin ja pellin väliin, niiden ruuvien kohdille mistä ne alamuovit on kiinni....
HB:n takalasien pieni kolmioikkuna vaikuttaa liimalasilta.Liekö tehtaalla laitettu kittiä nuukanlaisesti.Ovien alareunat ovat pysyneet sentään kuivina.Voisihan tuota esimerkiksi kastelukannulla kokeilla lorottaa vettä ikkunan päälle ja seurata tuleeko sitä jostain läpi.Jos tulee niin voisi yrittää vielä takuuseen,koska vika on ollut aina,eikä normaalin kulumisen aiheuttamaa.
No nyt on tuo vararengaskin tullut kokeiltua.Ajokäytös on varsin hyvä,mutta moottoritienpeudella 110 rengas vispaa niin,että ratista kannattaa pitää kunnolla kiinni.Kyllä siinä tasapainotuspalakin näyttää olevan kiinni.Lisätasapainotuksella renkaasta voisi saada hyvän,mutta kun se on vain tilapäiskäyttöön tarkoitettu.Hyvänä pointtina on se,että venttiilin hatussa on venttiilityökalu,jolla venttiilin voi kiristää/vaihtaa.