VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kerrohan hinta uusille satuloille venäjältä, niin osais hahmottaa käytettyjen arvoa. Ettei maksa liikaa :lol:

Ja tuo 2112:han on 110HB, mutta onkos sitten farkussa ja sedanissa Erilaiset jarrut mukamas? Eli voiko noita jarrukiluja kattella muistaki 110:stä
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Hinta muodostuu sen mukaan minkälainen satsi "tilataan"?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eiköhä se satulat+letkut paketti riitä, muut palikat saa ihan suomen maastakin. Eli adapterit, levyt ja palat..
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

veli samara kirjoitti:Eiköhä se satulat+letkut adapterit, levyt ja palat..
Ok, järjestyy,
Viimeksi muokannut toktornivako, 7.4.2016 12:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

OK. Ajatellut tähän sitä 260mm levyllä olevaa settiä, luulis olevan tarpeeksi isot(vakio levy 200mm?). Mutta odotellaan ensin muita palikoita.
Kansipahvi saapui tänään, ja sitä pitäis alottaa asentamaan tossa ens viikonloppuna. Kunhan vaan tietäis ton liimaus homman.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu pitikin mainita että näihin ei sitten enään 13" pyörät sovi, ? Miksi siihen liimaa pitäis sotkea? Ei ainakaan normaalia metalli tiivistettä liimailla, kun siinä on valmiina jo pinnoite joka "liimaa"se.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Vanne homman tiesinkin. Niinhän se kysymys alunperin kuuluikin että tarvitseeko liimaa vai ei. Kysyin myös mansesta tätä asiaa jos ne tietäis asiasta jotain.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kyllähän siellä tiedettiin. Löytyy sivuilta nyt käyttö ohjeet pahville. Seuraava murhe enään että millä systeemillä ton kipinän jaon hoitaa. Tapoja tuntuu olevan monta, mutta mikä olis luotettava ja yksinkertainen unohtamatta kunnollista säädettävyyttä. Sen kun selvittää niin tietäis minkälainen megan pitää olla, tai siis mitä siinä pitää olla.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kaveri tekee Megan kuin Megan!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Juu sen muistankin, saattaa tulla vaikka "tilaus" jos hinta vaan kohdillaan. Nyt pitäis vaan keksiä paras vaihtoehto. Joten kysyisin nyt kaikilta mega tietäjiltä että miten on järkevin tehdä? Käyttää ladan omaa kärjetöntä jakajaa ja triggeri kampuralle, Fordin Edis vai joku vaggilainen hukkakipuna systeemi?

Jakaja systeemissähän ei tarvita ilmeisesti mitään muita lisäosia kuin triggeri ja anturi sitä lukemaan? Ja puolaa ohjataan megalla? Hall-anturilla ja 1700i:n triggerillä?
Edistä en oo vielä oikeen tajunnu miten toimii. Ilmeisesti kaikki sytkä rojut pitää hankkia erikseen, jolloin jakaja lähtee mäelle -> suorasytkä.

Ilmeisesti kaikista helpoin ois käyttää jakajaa, ja trikkeröinti jakajasta, mutta tarkkuus kärsii. Verrattuna kampuralta otettavaan tietoon.
Kaasuläpän asentotunnistinta ei ilmeisesti tarvita kun käytetaan kierrostietoa ja map-anturia?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

MS2:nen ja hukkakipinä puola on yksinkertaisin ja toimivin tässä luokassa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mitäs tämä vaatii? Jos sais jotain osa listaa. Hieman vielä utopiaa nämä sytkän ohjaukset
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

veli samara kirjoitti:Mitäs tämä vaatii?
Noo ensinnäkin hiukan rahaa :D
Toisekseen tuon Venäjältä edulliset ( kampiakselin hihnapyärän "trikkerin", jakopäänkopan jossa on asentoanturin paikka/anturi, budjetti mallin hukkakipinäpuolen 4.ruiskun täydellisen imusarjan ja kaveri tekee sen Megan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Kärjettömän jakajassa on jo valmiina hall-anturi, sitä pystyy hyödyntämään jo sellaisenaan. Jos haluaa paremman niin sen lisäksi kampiakselille toinen triggeri-kehä niin systeemin saa sekventaaliseksi. Tuo nivan 4.ruiskun imusarja ei välttämättä ole kovin hyvä virtausten kannalta. Löytyykö megasta jo nykyään automaattisäätö toiminto? Saattaa nimittäin säästää yhden ecun hinnan rullilla säädettäessä.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

hp7500 kirjoitti: Tuo nivan 4.ruiskun imusarja ei välttämättä ole kovin hyvä virtausten kannalta.
No kyllä se aina nuo kaasari "viritykset" voittaa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin