Sivu 37/218
Lähetetty: 1.4.2005 18:49
Kirjoittaja corona
Eikö kukaan huomaa toivottaa uutta (kohtalon)toveria tervetulleeksi? Niinpä minä; tervetuloa joukkoon tummaan. Vaikka mikäs tumma tämä joukko, on vaun sellainen sanonta.
Lähetetty: 2.4.2005 13:01
Kirjoittaja Jaska HKI
Uutuuden tahmeus vaihdelaatikosta on hävinnyt.Ajettu noin 15 000km.Ykkönen menee hyvin päälle jo auton liikkuessakin.Nopeissa vaihdoissa kakkosen synkronointi ei tahdo ehtiä mukaan ja vaihtaminen hidastuu.
Lähetetty: 2.4.2005 19:54
Kirjoittaja Lada110
Mulla oli myös alussa kankeet vaihteet ja pitkään oli myös toi kakkosen synkro homma mutta nyt toimii ihan jees ajettu 34tkm..............
Lähetetty: 5.4.2005 0:46
Kirjoittaja Largoidi
Toisella osastolla mainittu lämppärin puhaltimen jumittuneiden hiilien ongelma oli myös takalasin pyyhkimen moottorissa. Pari kunnon timmiä moottoriin ja taas toimii. Suomessa on ilmeisesti liian tasaiset tiet...
Lähetetty: 5.4.2005 9:11
Kirjoittaja pressa
vaihdettu vaihteisto öljyt
laitoin api gl5 w75-90 täyssynteettistä ( vanha öljy haisi mielestäni hypoidille vaikka pitäisi muka olla moottori öljyä toisissa topikeissa lisää tästä öljy hommasta)
Lähetetty: 5.4.2005 19:52
Kirjoittaja Jaska HKI
No nyt on taas kesäkumit alla.Paineet olivat laskeneet joka renkaassa säilytyksen aikana tasan 0,5 kp.Toisessa etupyörän ripustuksessa oli jarrupalan kuluneisuus johtimen liitin irronnut.Kuitenkaan se ei ole sytyttänyt merkkivaloa.Taka renkaat vaihdoin auton ollessa tuettuna siten,että käsijarrua ei oltu vedetty.Näin vältytään jarrurummun mahdollinen muotoutuma silloin kun pyöränpultit ja vanne ei tue rumpua renkaan ollessa irroitettuna kesärengasta paikalleen laitettaessa.Ohjaus keskittää aivan erilailla kesärenkaiden ollessa alla,mutta eiköhän tuohon taas tottune.
Lähetetty: 6.4.2005 9:36
Kirjoittaja Pavlovits
Siis ettäkö käsijarru muotoilisi jarrurumpua ?
Yritin pähkäillä tätä maalaisjärjellä ja tulin siihen tulokseen, että pyöränpultithan ovat melko keskellä rumpua ja luulisi rummun muotoutumisen tapahtuvan ennemminkin lähempänä ulkoreunaa
Jäin vähän epäilevälle kannalle, mutta hyvillä perusteluilla voin kääntää takkini.
Lähetetty: 6.4.2005 11:41
Kirjoittaja corona
Niin siis tämähän oli tuossa toissa vuonna, kun katsastuksessa takajarrut olivat eritehoisia. Silloin katsastusmies mulle selitti tämän käsijarrun päälläolon vaikuttavan noin. Se kai jää jotenkin soikealle. No joka tapauksessa, ei liene syytä epäillä näitten katsastusmiesten asiantuntemusta. Nyt oli taas jarrut kunnossa, kun kävin katsastamassa pari päivää sitten. Ja renkaat oli vaihdettu ilman käsijarrun päälläoloa.
Lähetetty: 6.4.2005 16:09
Kirjoittaja pressa
soikeus on yksi mahdollisuus mutta myös se että keskitys muuttuu koska ne pienet ruuvit ei jaksa pitää rumpua 100% kohdillaan jos kengät vetää sivuun ja nivellyshän kengissä on siten että takimmainen työntää etummaista eli rumpu pyrkii taaksepäin
Lähetetty: 6.4.2005 16:46
Kirjoittaja samara88
Silloin joskus kauan sitten, kun 110 tuli markkinoille, kerrottiin autossa olevan Samaraa kevyempi ohjaus. No, eilen illalla selvisi tämäkin asia ja tarkemmin mistä se johtuu.
Samaran hammastangon hammastus on perinteinen suorahampainen, kun taas 110:ssä on vinohampainen. Huomasin tämän eilen, kun avasin Samaran irrallaan olevan tangon ensiksi ja sen jälkeen 110:n. Tangon jouduin avaamaan rasvausta varten, kun tuntui jotenkin jäykälle ja kuivalle. Nyt toimii kuin rasvattu, ei tarvittu kuin hieman öljyä tippakannusta ja vaseliinia.
Lähetetty: 7.4.2005 14:39
Kirjoittaja Sepi
Alkoipa farmarissani vm.-00 takapyyhkijä temppuilemaan. Aluksi pyyhkijän palautus ei toiminut, vaan pyyhin pysähtyi heti kun katkaisinvivusta pyyhkimisen päätti lopettaa. Myöhemmin pyyhkijä ei toiminut enää kuin silloin tällöin, joten aloin remonttiin. Vikaa ei sitten tarvinnut etsiä kauaa. Otin takaluukkuun menevien johtojen kumisen suojaletkun irti ja sieltähän se paljastui - kaksi piuhaa oli irtopoikki ja lopuistakin oli eristeet murtuneet. Johdot oli vissiin laitettu vähän liian kireälle Suomen kylmiin keleihin, sillä mikään ei niitä siellä hangannut ja muutenkin ne tuntuivat ihan notkeille. Korjaus hoitui väliaikaisesti eristysnauhalla, kun ei ollut liittimiä lähettyvillä. Olisi varmaan muidenkin viisasta vilkaista noita johtoja ennen kuin syntyy oikosulku.
Lähetetty: 7.4.2005 15:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Kyseinen paikka on ongelma kaikissa niissä autoissa,joissa johdot kulkevat saranapuolella.Kuparijohdin katkeaa aina ennenpitkää.Katkeamiseen vaikuttaa kuparin säikeiden lukumäärä,kaapelin vaipan kovuus,luukun avauskerrat.Esimerkiksi Fordeissa virta tuodaan peräluukulle peräpeilissä olevien joustokontaktien kautta ja niinpä kyseistä vikaa ei tässä ratkaisussa esiinny.
Lähetetty: 8.4.2005 0:26
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mulla meni myös samanikäisen farmarin takalasin pesimen letku poikki. Siellä oven ja katon välissä olevan läpivintikumin sisällä on liitos, jonka letkujen sisällä oleva liitospala on metallia. Metalli oli leikannut letkun siististi poikki. Letkuissa ei ollut yhtään varaa vetää, että olisi saanut enää kiinnitettyä uudelleen. Vian oire: lasille ei tullut vettä mutta sisälle kylläkin sitten jonkun ajan kulutta.
Lähetetty: 8.4.2005 10:48
Kirjoittaja Lada110
Bensa suodatin oli aika hankala saada koska tarvikeluettelot eivät tunne 110:N suodatinta mutta ongelma ratkesi eli ruisku-samaran suodatin käy.....
Lähetetty: 8.4.2005 23:48
Kirjoittaja samarai
Lada110 kirjoitti:Bensa suodatin oli aika hankala saada koska tarvikeluettelot eivät tunne 110:N suodatinta mutta ongelma ratkesi eli ruisku-samaran suodatin käy.....
jaa, toihan outo juttu, ettei tunne. Itse olen ostanut noi bensaputsaritkin Virosta(originaali). Siinä paketissakin kyllä on mainittu että sopii sekä samara i että 110 i. Maksoi muistaakseni noin 6 euroa.