Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Hieman pistää epäilemään. Ensihuolto on Ladassa noita tarkastuksia/korjauksia varten. Tosi hyvä kyllä, jos noin tehdään.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Jaska HKI kirjoitti:Tänään havaitsin ajosta tullessa,että oikeanpuolimainen roiskeläppä,joka on asennettu Malmin Delta-autossa roikkui ainoastaan kiinni enää sisäreunastaan.Tutkin kiinnitystä ja havaitsin,että jämerästä kiinnityksestä huolimatta asennuksessa ei oltu käytetty prikkoja ollenkaan.Kahdessa kiinnityskohdassa 10mm mutteri ja lättäpääruuvi olivat tulleet roiskeläpän läpi ja roiskeläppä roikkui ainoastaan yhden mutterin varassa.Muistaakseni asennusaika oli 23 minuuttia,mutta eihän prikat ole niin kalliita,etteikö niistä muutaman euron lisähintaa olisi voinut maksaa kun kokonaislasku oli yli 40€.Lisäksi havaitsin,että kuljettajan puolimainenkin roiskeläppä oli irti keskikiinnikkeestään.Tietenkin olisin saanut huolimattoman työn takuuseen,mutta eipä maksa vaivaa lähteä ajamaan kahtakymmentä kilometriä parin prikan ja kymmenen minuutin työn takia.Että tällaista tällä kertaa.
Mulla on ainakin sellaset ohuet "lattaraudat" niitten pulttien välissä roiske läpän päällä....... asennettu deltassa..... pysyy hyvin....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Misha kirjoitti:Mietin myös tossa sitä, että jos Ladan laatu on kerran niin epätasaista, niin miksei Delta sitten käy jokaista Ladaa läpi (ja mainosta tekevänsä niin) kohta kohdalta ja testaa että asiakkaalle luovutetaan varmasti hyväkuntoinen ja laadukas auto?
Kyllähän jokainen auto käy maahantuonti tarkastuksessa ja huollossa. Ei kai niitä vikoja pahemmin heti alussa olekaan. Miten ne voisivat tulla esille tarkastuksessa, jos niitä alkaa ilmaantua vasta esim. puolesta vuodesta lähtien.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
pena
Viestit: 207
Liittynyt: 14.10.2003 8:58
Paikkakunta: Pine Ridge (Mäntyharju); Vantaa

kelloa ei "huomattu"

Viesti Kirjoittaja pena »

Meikäläisen uudessa satakympissä aikoinaan kello kieltäytyi heti alkuun toimimasta.
Luulisi että autoa luovutuskuntoon pantaessa tuo seikka olisi ainakin huomattu. Takuun muodossa kello kyllä tuli vaihdetuksi.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tuli tänään käytyä talvikokoontumisessa Mobiliassa.Ajomatkaa tuli noin 300km.Erään havainnon tein lämmityslaitteen osalta:Kun lämmönsäädin on ala-asennossa niin lämpö ojautuu keskikonsolin kautta jalkatilaan.Keskikonsolin pinta,joka on oikeaa pohjetta (kaasujalka)vasten kuumenee hiostavan kuumaksi ellei jopa liiankin kuumaksi.Samoin käy hanskalokeron kun otin sieltä aurinkolasit niin ne väreilivät kuumuutta nenän päälle laitettaessa.Jos ei halua auton olevan hiostavan kuuma niin säätimen arvo 20 tai 22 astetta riittänee.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Jaska HKI kirjoitti:Tuli tänään käytyä talvikokoontumisessa Mobiliassa.Ajomatkaa tuli noin 300km.Erään havainnon tein lämmityslaitteen osalta:Kun lämmönsäädin on ala-asennossa niin lämpö ojautuu keskikonsolin kautta jalkatilaan.Keskikonsolin pinta,joka on oikeaa pohjetta (kaasujalka)vasten kuumenee hiostavan kuumaksi ellei jopa liiankin kuumaksi.Samoin käy hanskalokeron kun otin sieltä aurinkolasit niin ne väreilivät kuumuutta nenän päälle laitettaessa.Jos ei halua auton olevan hiostavan kuuma niin säätimen arvo 20 tai 22 astetta riittänee.
Saman asian (hanskalokeron lämpeneminen) huomasin tänä talvena itsekin. Laiton pari suklapatukkaa sinne ja parin ajotunnin jälkeen ne olikin sulana :D
Joissakin autoissa hanskalokero on jäähdytetty etuvetoisissa ladoissa se on näköjää lämmitetty :lol:
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Katsoin viimein tuossa joku aika sitten omastani niitä ruiskun polttoaineletkuja ja ne olivat ehjät. Oli näköjään joku noheva yksilö laittanut toisen letkun nippusiteellä kiinni, ettei hankaa toiseen kiinni.

Tuossa omistamassani yksikössä on kiusannut koko ajan pieni, hyvin terävä ääni, joka kuului aina kiihdytettäessä noin 3000 kierroksen kohdalla. En antanut sen enempiä häiritä, koska ääni ei ollut kova ja tiesipähän milloin kone vetää hyvin (siis ääni kuului koneen parhaalla vetoalueella). Kuitenkin ääni koveni aikaa myöten ja asialle oli tehtävä jotakin. Huollosta sanoivat, että saattaa olla pakosarja rikki! Kyllä se ääni olisi minusta hieman toisenlainen silloin...

Tutkiessani autoa, huomasin pakosarjan päällä olevan lämpösuojan olevan irti sarjasta tulipellin puolelta. Tarkemmin tutkiessa kävi ilmi, että pellin korvake oli tärinässä irronnut sarjasta. No, hieman Kemppiliimaa ja herkesi pärisemästä. Ja sarja halki, kaikkea kanssa...

Aurinkolaseista ja niiden säilyttämisestä 110:ssä ; keskikonsolissa olevat lämmityslaitteen suulakkeet ovat oikein oivalliset säilytyspaikat laseille, sen kun vain työntää sangat sisälle sinne suulakkeeseen. Ainakin itse säilytän siinä aurinkolasejani.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

lukot

Viesti Kirjoittaja 110HB »

No ny kävi nii että ei aamulla jassanu 110 startata ja eiku kaapelit kii ja virtaa antamaan, heti hörähti käyntiin. Johtu varmaan näistä pakkasista kun ei ole tuo ajo ku semmonen 10km ees taas työmatka ajoa.

Mutta mutta, tämän toimenpiteen jälkeen ei ole keskuslukko toiminut, sulake on ehjä.

Oisko vinkki vitosia kenelläkään?

Avainta kun kääntää kuskin ovessa, niin ei kuulu mitään naksuntaa mistään.
Jone
Viestit: 108
Liittynyt: 3.2.2004 9:36

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kapteeni Murphy iski jälleen. Mulla hajos lohkolämmittimen elementti just kovimpien pakkasten aikaan. Mutta ei se mitään. Hyvin on käyntiin lähteny ilmankin. Lämpenee vaan hitaammin. Tohon 110HB ongelmaan neuvoisin kokeilemaan: Varaa akku kunnolla täyteen, vie auto lämpimään halliin että se lämpiää kunnolla ja tarkista sulakkeiden sähköliitokset. Mulla aikoinaan keskuslukitus reistaili ja vika oli näissä liitoksissa.
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Tänä aamuna lähti taas ku unelma käyntiin, mutta keskuslukot ei toimi.

En ladannu akkua mitenkään, eikä autossa ole lohkolämppäriä, enkä myöskään pitänyt missään tallissa.

Täytyy vissii alkaa noita liitoksia tutkimaan.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

jos sen sulakkeen rassaus ei auta, itse katsoisin kuskin ovesta (verhoilu tietysti pois) että se "isäntämoottori" toimii ja että mekanismi toimii. Siellä oli muistaakseni myös monta johtoliitosta. Se keskuslukon rele oli muistaakseni pahassa paikassa siellä lämppärin takana apukuskin puolella. Purin silloin varmaan puoli autoa ja monta tuntia työtä ihan hukkaan kun etsin sitä keskuslukon sulaketta, missä oli tossa vikana, ehjä sekin oli mutta päistä hapettunut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jone
Viestit: 108
Liittynyt: 3.2.2004 9:36

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kuinkas pottumainen purettava 110.n oviverhoilu on? Onko kiinnikkeet herkkiä hajoamaan? Keväämmällä pitäis toisesta takaovesta verhoilu ottaa auki, kun ikkuna on jämähtäny kiinni.
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Oviverhous lähtee helposti irti. Ensin se kahva irti. Sitten alaosan ruuvit ja lopuksi revit sen verhoilun reunoja kiertäen. Irrotustyökalu helpottanee työtä.
Ehkä kannattaa tehdä lämpimässä niin ne muoviset kiinnikkeet ei menisi käyttökelvottomiksi. Kiinnikkeitä saa varaosina.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt kun on ollut pari viikkoa pakkasta,niin lukot ovat toimineet moitteettomasti.Itse pakkanen ei ole ongelmien syy,vaan kosteus ja lämpötilan vaihtelu nollan molemmin puolin.Akussakin oli havaittavissa lievää alivarausta,mutta sekin poistui Mobilian keikan ansiosta.Akku voi hyytyä talvella jos käynnistysten kuluttama amppeerituntimäärä on suurempi kuin latauksen lataama amppeerituntimäärä kunnossaolevasta latausjärjestelmästä huolimatta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Auton varoituspaneli ilmoitteli jostakin häiriöstä.Kun katsoin panelin suuntaan en havainnut yhtään palavaa merkkilamppua ennenkuin vasta kädellä varjostamalla.Se oli se "perinteinen" takajarruvalopolttimon häiriövalo.Kevätauringon valo oli niin kirkas että varoituslamppujen valovoima ei riitä luotettavan havainnon saamiseksi ilman aputoimenpiteitä.
Vastaa Viestiin