Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mulla on ainakin sellaset ohuet "lattaraudat" niitten pulttien välissä roiske läpän päällä....... asennettu deltassa..... pysyy hyvin....Jaska HKI kirjoitti:Tänään havaitsin ajosta tullessa,että oikeanpuolimainen roiskeläppä,joka on asennettu Malmin Delta-autossa roikkui ainoastaan kiinni enää sisäreunastaan.Tutkin kiinnitystä ja havaitsin,että jämerästä kiinnityksestä huolimatta asennuksessa ei oltu käytetty prikkoja ollenkaan.Kahdessa kiinnityskohdassa 10mm mutteri ja lättäpääruuvi olivat tulleet roiskeläpän läpi ja roiskeläppä roikkui ainoastaan yhden mutterin varassa.Muistaakseni asennusaika oli 23 minuuttia,mutta eihän prikat ole niin kalliita,etteikö niistä muutaman euron lisähintaa olisi voinut maksaa kun kokonaislasku oli yli 40€.Lisäksi havaitsin,että kuljettajan puolimainenkin roiskeläppä oli irti keskikiinnikkeestään.Tietenkin olisin saanut huolimattoman työn takuuseen,mutta eipä maksa vaivaa lähteä ajamaan kahtakymmentä kilometriä parin prikan ja kymmenen minuutin työn takia.Että tällaista tällä kertaa.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllähän jokainen auto käy maahantuonti tarkastuksessa ja huollossa. Ei kai niitä vikoja pahemmin heti alussa olekaan. Miten ne voisivat tulla esille tarkastuksessa, jos niitä alkaa ilmaantua vasta esim. puolesta vuodesta lähtien.Misha kirjoitti:Mietin myös tossa sitä, että jos Ladan laatu on kerran niin epätasaista, niin miksei Delta sitten käy jokaista Ladaa läpi (ja mainosta tekevänsä niin) kohta kohdalta ja testaa että asiakkaalle luovutetaan varmasti hyväkuntoinen ja laadukas auto?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
kelloa ei "huomattu"
Meikäläisen uudessa satakympissä aikoinaan kello kieltäytyi heti alkuun toimimasta.
Luulisi että autoa luovutuskuntoon pantaessa tuo seikka olisi ainakin huomattu. Takuun muodossa kello kyllä tuli vaihdetuksi.
Luulisi että autoa luovutuskuntoon pantaessa tuo seikka olisi ainakin huomattu. Takuun muodossa kello kyllä tuli vaihdetuksi.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Tuli tänään käytyä talvikokoontumisessa Mobiliassa.Ajomatkaa tuli noin 300km.Erään havainnon tein lämmityslaitteen osalta:Kun lämmönsäädin on ala-asennossa niin lämpö ojautuu keskikonsolin kautta jalkatilaan.Keskikonsolin pinta,joka on oikeaa pohjetta (kaasujalka)vasten kuumenee hiostavan kuumaksi ellei jopa liiankin kuumaksi.Samoin käy hanskalokeron kun otin sieltä aurinkolasit niin ne väreilivät kuumuutta nenän päälle laitettaessa.Jos ei halua auton olevan hiostavan kuuma niin säätimen arvo 20 tai 22 astetta riittänee.
Saman asian (hanskalokeron lämpeneminen) huomasin tänä talvena itsekin. Laiton pari suklapatukkaa sinne ja parin ajotunnin jälkeen ne olikin sulanaJaska HKI kirjoitti:Tuli tänään käytyä talvikokoontumisessa Mobiliassa.Ajomatkaa tuli noin 300km.Erään havainnon tein lämmityslaitteen osalta:Kun lämmönsäädin on ala-asennossa niin lämpö ojautuu keskikonsolin kautta jalkatilaan.Keskikonsolin pinta,joka on oikeaa pohjetta (kaasujalka)vasten kuumenee hiostavan kuumaksi ellei jopa liiankin kuumaksi.Samoin käy hanskalokeron kun otin sieltä aurinkolasit niin ne väreilivät kuumuutta nenän päälle laitettaessa.Jos ei halua auton olevan hiostavan kuuma niin säätimen arvo 20 tai 22 astetta riittänee.

Joissakin autoissa hanskalokero on jäähdytetty etuvetoisissa ladoissa se on näköjää lämmitetty

Katsoin viimein tuossa joku aika sitten omastani niitä ruiskun polttoaineletkuja ja ne olivat ehjät. Oli näköjään joku noheva yksilö laittanut toisen letkun nippusiteellä kiinni, ettei hankaa toiseen kiinni.
Tuossa omistamassani yksikössä on kiusannut koko ajan pieni, hyvin terävä ääni, joka kuului aina kiihdytettäessä noin 3000 kierroksen kohdalla. En antanut sen enempiä häiritä, koska ääni ei ollut kova ja tiesipähän milloin kone vetää hyvin (siis ääni kuului koneen parhaalla vetoalueella). Kuitenkin ääni koveni aikaa myöten ja asialle oli tehtävä jotakin. Huollosta sanoivat, että saattaa olla pakosarja rikki! Kyllä se ääni olisi minusta hieman toisenlainen silloin...
Tutkiessani autoa, huomasin pakosarjan päällä olevan lämpösuojan olevan irti sarjasta tulipellin puolelta. Tarkemmin tutkiessa kävi ilmi, että pellin korvake oli tärinässä irronnut sarjasta. No, hieman Kemppiliimaa ja herkesi pärisemästä. Ja sarja halki, kaikkea kanssa...
Aurinkolaseista ja niiden säilyttämisestä 110:ssä ; keskikonsolissa olevat lämmityslaitteen suulakkeet ovat oikein oivalliset säilytyspaikat laseille, sen kun vain työntää sangat sisälle sinne suulakkeeseen. Ainakin itse säilytän siinä aurinkolasejani.
Tuossa omistamassani yksikössä on kiusannut koko ajan pieni, hyvin terävä ääni, joka kuului aina kiihdytettäessä noin 3000 kierroksen kohdalla. En antanut sen enempiä häiritä, koska ääni ei ollut kova ja tiesipähän milloin kone vetää hyvin (siis ääni kuului koneen parhaalla vetoalueella). Kuitenkin ääni koveni aikaa myöten ja asialle oli tehtävä jotakin. Huollosta sanoivat, että saattaa olla pakosarja rikki! Kyllä se ääni olisi minusta hieman toisenlainen silloin...
Tutkiessani autoa, huomasin pakosarjan päällä olevan lämpösuojan olevan irti sarjasta tulipellin puolelta. Tarkemmin tutkiessa kävi ilmi, että pellin korvake oli tärinässä irronnut sarjasta. No, hieman Kemppiliimaa ja herkesi pärisemästä. Ja sarja halki, kaikkea kanssa...
Aurinkolaseista ja niiden säilyttämisestä 110:ssä ; keskikonsolissa olevat lämmityslaitteen suulakkeet ovat oikein oivalliset säilytyspaikat laseille, sen kun vain työntää sangat sisälle sinne suulakkeeseen. Ainakin itse säilytän siinä aurinkolasejani.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
lukot
No ny kävi nii että ei aamulla jassanu 110 startata ja eiku kaapelit kii ja virtaa antamaan, heti hörähti käyntiin. Johtu varmaan näistä pakkasista kun ei ole tuo ajo ku semmonen 10km ees taas työmatka ajoa.
Mutta mutta, tämän toimenpiteen jälkeen ei ole keskuslukko toiminut, sulake on ehjä.
Oisko vinkki vitosia kenelläkään?
Avainta kun kääntää kuskin ovessa, niin ei kuulu mitään naksuntaa mistään.
Mutta mutta, tämän toimenpiteen jälkeen ei ole keskuslukko toiminut, sulake on ehjä.
Oisko vinkki vitosia kenelläkään?
Avainta kun kääntää kuskin ovessa, niin ei kuulu mitään naksuntaa mistään.
Kapteeni Murphy iski jälleen. Mulla hajos lohkolämmittimen elementti just kovimpien pakkasten aikaan. Mutta ei se mitään. Hyvin on käyntiin lähteny ilmankin. Lämpenee vaan hitaammin. Tohon 110HB ongelmaan neuvoisin kokeilemaan: Varaa akku kunnolla täyteen, vie auto lämpimään halliin että se lämpiää kunnolla ja tarkista sulakkeiden sähköliitokset. Mulla aikoinaan keskuslukitus reistaili ja vika oli näissä liitoksissa.
jos sen sulakkeen rassaus ei auta, itse katsoisin kuskin ovesta (verhoilu tietysti pois) että se "isäntämoottori" toimii ja että mekanismi toimii. Siellä oli muistaakseni myös monta johtoliitosta. Se keskuslukon rele oli muistaakseni pahassa paikassa siellä lämppärin takana apukuskin puolella. Purin silloin varmaan puoli autoa ja monta tuntia työtä ihan hukkaan kun etsin sitä keskuslukon sulaketta, missä oli tossa vikana, ehjä sekin oli mutta päistä hapettunut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Nyt kun on ollut pari viikkoa pakkasta,niin lukot ovat toimineet moitteettomasti.Itse pakkanen ei ole ongelmien syy,vaan kosteus ja lämpötilan vaihtelu nollan molemmin puolin.Akussakin oli havaittavissa lievää alivarausta,mutta sekin poistui Mobilian keikan ansiosta.Akku voi hyytyä talvella jos käynnistysten kuluttama amppeerituntimäärä on suurempi kuin latauksen lataama amppeerituntimäärä kunnossaolevasta latausjärjestelmästä huolimatta.
Auton varoituspaneli ilmoitteli jostakin häiriöstä.Kun katsoin panelin suuntaan en havainnut yhtään palavaa merkkilamppua ennenkuin vasta kädellä varjostamalla.Se oli se "perinteinen" takajarruvalopolttimon häiriövalo.Kevätauringon valo oli niin kirkas että varoituslamppujen valovoima ei riitä luotettavan havainnon saamiseksi ilman aputoimenpiteitä.