Sivu 35/78

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 27.5.2010 23:04
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Käytelkääs polttoainepumpun lipsuttimia niin ei tarvi sahata. Siksi ne siellä ovat. :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 28.5.2010 0:27
Kirjoittaja Jokari
Tuo hidas kuumakäynnistys ei liity polttoainepumppuun yhtään mitenkään...

Toisaalta, eipä se ainakaan minua häiritse. Niinkauan kuin siellä on Ladan kone kaasarilla, ilmiö ilmenee.

1970

Lähetetty: 1.6.2010 7:48
Kirjoittaja AI
Vaihdoin eilen 1970-Ladaan öljyt. Edellisen kerran nuo olikin vaihdettu kesällä 2007. Eipä pahasti mustat olleet, ei edes kunnolla tummanruskeatkaan. Oli tarkoitus vaihtaa jo ennen Manson reissua mutta kaatosateessa ei ihan hirveästi innostanut. Jäteöljyt poltetaan combissa johon myös käytetty öljynsuodatinkin meni. Ongelmajätettä tuli siis vain combin tieskuinkapaljonajettu-öljynsuodatin.

Käsijarru alkaa olla säätöä vailla vaikka se vasta äsken säädettiinkin, nousee keppi ihan pystyyn ennen kuin pitää. Pitää ryömiä auton alle...

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 1.6.2010 7:49
Kirjoittaja AI
Jokari kirjoitti:Niinkauan kuin siellä on Ladan kone kaasarilla, ilmiö ilmenee.
Mikähän vika tuossa OY:ssa sitten on kun ilmiö ei ilmene?

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 1.6.2010 7:50
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
audiq varoitti säätelemästä seisontajarrua. Ei parane ruveta. Menee kuulemma sekä seisontajarru että käyttöjarru sekaisin. :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 1.6.2010 12:19
Kirjoittaja AI
Elikkäs kun vaijerista kiristää niin käsijarru alkaa toimimaan polkimesta ja käyttöjarru kahvasta? Asia selvä...

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 1.6.2010 18:01
Kirjoittaja lada combi
Käsijarrua säädettäessä; jos on manuaalinen säätö rummun puolella (esim. nappiksessa epäkesko), niin aina ensiksi kengät rummun "iholle" ja sitten vasta vaijerista säätö, jos kahvan liikematka vieläkin suuri...

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 3.6.2010 0:35
Kirjoittaja audiq
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:audiq varoitti säätelemästä seisontajarrua. Ei parane ruveta. Menee kuulemma sekä seisontajarru että käyttöjarru sekaisin. :lol:
Sinua ei viitsi ongelmiesi keskellä neuvoa, koska suhtaudut neuvoihin melko ylimielisesti. Sen lisäksi vielä v*ttuilet sinua auttaville ihmisille, jotka ovat sinua paremmin perillä ajoneuvojen rakenteista.

Jos minäkin olisin aina v*ttuillut viisaammilleni sen sijaan, että kuuntelin nöyränä heidän vinkkejään ja opin paljon, niin minäkin varmana hehkuttaisin, että käsijarruvaijeria kannattaa aina tankkauksen yhteydessä kiriä muutama sentti.

Tee mitä teet, mutta älä ihmettele sitä, että joudut tekemään asiat aina vaikeamman kautta.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 3.6.2010 7:41
Kirjoittaja AI
1970
Outomaattisäädöt on sylintereissä eli vaijeria kireämmälle.

1972 OY
Tiistai-iltana nyppäsin combista Pioneerin kaiuttimet ja asentelin ne OY-Ladaan etujalkatiloihin ja keräsin Astonit johtoineen pois. Nyt soi kunnolla eikä kuulosta muovipurkilta. Ja johdotkin on nyt piilotettu. Soitinhan tuossa on kirpputorilta ostettu Silver Crest (Lidl-laatua) jossa SD-muistipaikka kätevästi etulevyn takana piilossa, ei jää muistitikku etulevystä törröttämään. Piti ihan 5,90 € sijoittaa 2 GB muistikorttiin...
Eilen taas työreissulla lähti joka kerta (yli 30 starttausta) lämpimänä käymään sahaamatta. Yhden kerran joutui kaksi kertaa starttaamaan kun ei ekalla lähtenytkään. Lämpöä oli erään liikkeen lämpömittarin mukaan 23 ja aurinko paisteli. En vieläkään ymmärrä mikä on tuossa vikana kun noin toimii, ruiskua tässä ei todellakaan ole vaan ihan ikivanha orkkiskaasutin (kai, pitää kyllä tarkistaa).

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 3.6.2010 7:45
Kirjoittaja lada.h.s
Älä hyvä mies valita siitä että se toimii noin hyvin! :) Toimispa minullakin yhtä hyvin äSSässä.

1972 Kaunotar

Lähetetty: 4.6.2010 7:43
Kirjoittaja AI
1972 Kaunotar liikkuu nyt omin voimin. Eilen vaihtelin kytkimen sylinterit ja jopa letkun metalliputken ja työsylinterin välille kun vanha oli niin tiukassa kiinni ettei halunnut irrota. Yllättävää kyllä, jarrut tuntuu toimivan. Akun kengät vaihtelin kun vanhat oli aika huonossa hapessa, miinuskenkä oli ihan alkuperäinen. Rompetorilta ostamani takalampun asensin paikoilleen ja johdotkin menivät näköjään oikeaan järjestykseen kun vanhaan epäkelpoon oli merkattu maalarinteipillä värit. Sen verran pihi myyjä on ollut että oli lampusta ottanut kaksilankaisen polttimon itselleen, piti sitten uusi laittaa. Samalla varastoja tonkiessa huomasin ettei yksilankaisia vilkunlamppuja enää olekaan, täytynee pari ostaa. Toisen takalampun punaista "lasia" yritin vaihtaa kun on niin haalistunut mutta ruuvi oli niin tiukassa että katkesi, pitää joku päivä yrittää porata jämä pois ja laittaa jollain peltiruuvilla kiinni. Illalla vielä vaihtelin katsastuskelpoiset renkaat alle. Ei, en todellakaan ole vielä sitä katsastukseen viemässä! Samalla havaitsin että oikea takajarru tuntuu hieman laahaavan, käsisäätöjä yritin käännellä, taaempi niistä jopa liikkui muttei tuntunut mitään vaikutusta mihinkään olevan. Yritin ottaa rumpua auki mutta eihän nuo tapit mihinkään pyörinyt ja ilta sen verran pitkällä oli että päätin jättää homman jollekin muulle päivälle. Tuossa auton alla könytessä löysin pari hitsattavaa paikkaakin lisää. Etulokarin ja pitkittäispalkin väli on aika haperoa, osittain sitä on sisäpuolelta paikkailtu mutta ei tuon näköisenä sitä kehtaa näytille viedä. Takaa pystytolppa johon poikittaistuki tulee kiinni on tässäkin aika pehmeä, pitää sellainen vielä tilata.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 4.6.2010 14:22
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
audiq kirjoitti:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:audiq varoitti säätelemästä seisontajarrua. Ei parane ruveta. Menee kuulemma sekä seisontajarru että käyttöjarru sekaisin. :lol:
Sinua ei viitsi ongelmiesi keskellä neuvoa, koska suhtaudut neuvoihin melko ylimielisesti. Sen lisäksi vielä v*ttuilet sinua auttaville ihmisille, jotka ovat sinua paremmin perillä ajoneuvojen rakenteista.

Jos minäkin olisin aina v*ttuillut viisaammilleni sen sijaan, että kuuntelin nöyränä heidän vinkkejään ja opin paljon, niin minäkin varmana hehkuttaisin, että käsijarruvaijeria kannattaa aina tankkauksen yhteydessä kiriä muutama sentti.

Tee mitä teet, mutta älä ihmettele sitä, että joudut tekemään asiat aina vaikeamman kautta.


RokkenRoll :lol:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 4.6.2010 16:46
Kirjoittaja audiq
PöyhöinKuusaalt kirjoitti: RokkenRoll :lol:
Niin, jokainen tyylillään korjatkoon autoansa, mutta nuo asiallisille neuvoille naureskelut eivät kuulu hyviin tapoihin, eikä paranna foorumin ilmapiiriä.

Ja ei ole mitään PöyhöinKuusaalt -nimimerkkiä vastaan. Osia kenties tulen herralta tilaamaan tulevaisuudessa, mutta vikatilanteissa neuvomiset jätän suosiolla muiden tehtäväksi.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 4.6.2010 19:08
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pahoittelun jos nyt viskoin audiq tuollaista puolivillaista pehmovhittuilua huumorin nimissä. Vejetään pois ja palataan asialliseen asiaan. Toivottavasti sopii. Eli jatketaan tässä näiden 70-lukulaisten tarinan seuraamista.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 4.6.2010 20:29
Kirjoittaja audiq
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:...Vejetään pois ja palataan asialliseen asiaan. Toivottavasti sopii.
Sopiihan se.