VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Käytelkääs polttoainepumpun lipsuttimia niin ei tarvi sahata. Siksi ne siellä ovat. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuo hidas kuumakäynnistys ei liity polttoainepumppuun yhtään mitenkään...

Toisaalta, eipä se ainakaan minua häiritse. Niinkauan kuin siellä on Ladan kone kaasarilla, ilmiö ilmenee.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

1970

Viesti Kirjoittaja AI »

Vaihdoin eilen 1970-Ladaan öljyt. Edellisen kerran nuo olikin vaihdettu kesällä 2007. Eipä pahasti mustat olleet, ei edes kunnolla tummanruskeatkaan. Oli tarkoitus vaihtaa jo ennen Manson reissua mutta kaatosateessa ei ihan hirveästi innostanut. Jäteöljyt poltetaan combissa johon myös käytetty öljynsuodatinkin meni. Ongelmajätettä tuli siis vain combin tieskuinkapaljonajettu-öljynsuodatin.

Käsijarru alkaa olla säätöä vailla vaikka se vasta äsken säädettiinkin, nousee keppi ihan pystyyn ennen kuin pitää. Pitää ryömiä auton alle...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Jokari kirjoitti:Niinkauan kuin siellä on Ladan kone kaasarilla, ilmiö ilmenee.
Mikähän vika tuossa OY:ssa sitten on kun ilmiö ei ilmene?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

audiq varoitti säätelemästä seisontajarrua. Ei parane ruveta. Menee kuulemma sekä seisontajarru että käyttöjarru sekaisin. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

Elikkäs kun vaijerista kiristää niin käsijarru alkaa toimimaan polkimesta ja käyttöjarru kahvasta? Asia selvä...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Käsijarrua säädettäessä; jos on manuaalinen säätö rummun puolella (esim. nappiksessa epäkesko), niin aina ensiksi kengät rummun "iholle" ja sitten vasta vaijerista säätö, jos kahvan liikematka vieläkin suuri...
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja audiq »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:audiq varoitti säätelemästä seisontajarrua. Ei parane ruveta. Menee kuulemma sekä seisontajarru että käyttöjarru sekaisin. :lol:
Sinua ei viitsi ongelmiesi keskellä neuvoa, koska suhtaudut neuvoihin melko ylimielisesti. Sen lisäksi vielä v*ttuilet sinua auttaville ihmisille, jotka ovat sinua paremmin perillä ajoneuvojen rakenteista.

Jos minäkin olisin aina v*ttuillut viisaammilleni sen sijaan, että kuuntelin nöyränä heidän vinkkejään ja opin paljon, niin minäkin varmana hehkuttaisin, että käsijarruvaijeria kannattaa aina tankkauksen yhteydessä kiriä muutama sentti.

Tee mitä teet, mutta älä ihmettele sitä, että joudut tekemään asiat aina vaikeamman kautta.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja AI »

1970
Outomaattisäädöt on sylintereissä eli vaijeria kireämmälle.

1972 OY
Tiistai-iltana nyppäsin combista Pioneerin kaiuttimet ja asentelin ne OY-Ladaan etujalkatiloihin ja keräsin Astonit johtoineen pois. Nyt soi kunnolla eikä kuulosta muovipurkilta. Ja johdotkin on nyt piilotettu. Soitinhan tuossa on kirpputorilta ostettu Silver Crest (Lidl-laatua) jossa SD-muistipaikka kätevästi etulevyn takana piilossa, ei jää muistitikku etulevystä törröttämään. Piti ihan 5,90 € sijoittaa 2 GB muistikorttiin...
Eilen taas työreissulla lähti joka kerta (yli 30 starttausta) lämpimänä käymään sahaamatta. Yhden kerran joutui kaksi kertaa starttaamaan kun ei ekalla lähtenytkään. Lämpöä oli erään liikkeen lämpömittarin mukaan 23 ja aurinko paisteli. En vieläkään ymmärrä mikä on tuossa vikana kun noin toimii, ruiskua tässä ei todellakaan ole vaan ihan ikivanha orkkiskaasutin (kai, pitää kyllä tarkistaa).
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Älä hyvä mies valita siitä että se toimii noin hyvin! :) Toimispa minullakin yhtä hyvin äSSässä.
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

1972 Kaunotar

Viesti Kirjoittaja AI »

1972 Kaunotar liikkuu nyt omin voimin. Eilen vaihtelin kytkimen sylinterit ja jopa letkun metalliputken ja työsylinterin välille kun vanha oli niin tiukassa kiinni ettei halunnut irrota. Yllättävää kyllä, jarrut tuntuu toimivan. Akun kengät vaihtelin kun vanhat oli aika huonossa hapessa, miinuskenkä oli ihan alkuperäinen. Rompetorilta ostamani takalampun asensin paikoilleen ja johdotkin menivät näköjään oikeaan järjestykseen kun vanhaan epäkelpoon oli merkattu maalarinteipillä värit. Sen verran pihi myyjä on ollut että oli lampusta ottanut kaksilankaisen polttimon itselleen, piti sitten uusi laittaa. Samalla varastoja tonkiessa huomasin ettei yksilankaisia vilkunlamppuja enää olekaan, täytynee pari ostaa. Toisen takalampun punaista "lasia" yritin vaihtaa kun on niin haalistunut mutta ruuvi oli niin tiukassa että katkesi, pitää joku päivä yrittää porata jämä pois ja laittaa jollain peltiruuvilla kiinni. Illalla vielä vaihtelin katsastuskelpoiset renkaat alle. Ei, en todellakaan ole vielä sitä katsastukseen viemässä! Samalla havaitsin että oikea takajarru tuntuu hieman laahaavan, käsisäätöjä yritin käännellä, taaempi niistä jopa liikkui muttei tuntunut mitään vaikutusta mihinkään olevan. Yritin ottaa rumpua auki mutta eihän nuo tapit mihinkään pyörinyt ja ilta sen verran pitkällä oli että päätin jättää homman jollekin muulle päivälle. Tuossa auton alla könytessä löysin pari hitsattavaa paikkaakin lisää. Etulokarin ja pitkittäispalkin väli on aika haperoa, osittain sitä on sisäpuolelta paikkailtu mutta ei tuon näköisenä sitä kehtaa näytille viedä. Takaa pystytolppa johon poikittaistuki tulee kiinni on tässäkin aika pehmeä, pitää sellainen vielä tilata.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

audiq kirjoitti:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:audiq varoitti säätelemästä seisontajarrua. Ei parane ruveta. Menee kuulemma sekä seisontajarru että käyttöjarru sekaisin. :lol:
Sinua ei viitsi ongelmiesi keskellä neuvoa, koska suhtaudut neuvoihin melko ylimielisesti. Sen lisäksi vielä v*ttuilet sinua auttaville ihmisille, jotka ovat sinua paremmin perillä ajoneuvojen rakenteista.

Jos minäkin olisin aina v*ttuillut viisaammilleni sen sijaan, että kuuntelin nöyränä heidän vinkkejään ja opin paljon, niin minäkin varmana hehkuttaisin, että käsijarruvaijeria kannattaa aina tankkauksen yhteydessä kiriä muutama sentti.

Tee mitä teet, mutta älä ihmettele sitä, että joudut tekemään asiat aina vaikeamman kautta.


RokkenRoll :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja audiq »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti: RokkenRoll :lol:
Niin, jokainen tyylillään korjatkoon autoansa, mutta nuo asiallisille neuvoille naureskelut eivät kuulu hyviin tapoihin, eikä paranna foorumin ilmapiiriä.

Ja ei ole mitään PöyhöinKuusaalt -nimimerkkiä vastaan. Osia kenties tulen herralta tilaamaan tulevaisuudessa, mutta vikatilanteissa neuvomiset jätän suosiolla muiden tehtäväksi.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pahoittelun jos nyt viskoin audiq tuollaista puolivillaista pehmovhittuilua huumorin nimissä. Vejetään pois ja palataan asialliseen asiaan. Toivottavasti sopii. Eli jatketaan tässä näiden 70-lukulaisten tarinan seuraamista.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Viesti Kirjoittaja audiq »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:...Vejetään pois ja palataan asialliseen asiaan. Toivottavasti sopii.
Sopiihan se.
Vastaa Viestiin