Sivu 35/46

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.11.2007 6:56
Kirjoittaja pappa- igor
pyörien lentely luultavsti johtu liian lyhyistä pulteista.. kun oli etupäästä otettu levikepalavanteen ja rummun välissä.. kumma juttu vaan että tällä on vedetty samalla rengastuksella luisua kuivalla asfaltillakin ja nyt kun oli liukasta niin alko renkaat lennellä... no tänään taas tulitetaan 8)

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.11.2007 6:59
Kirjoittaja pappa- igor
Mara kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen loppu :? toivottavasti.. vaihdoin myös ilma 140 ja pää 160 suuttimet, sisäkurkut ovat 30mm ... nyt on ilmeisesti kierroksilla seokset lähellä mutta sitten hukku alapään seokset.. käyp pirun rikkaalla, mitä sille vois tehdä :shock:
Pienet on sisäkurkut kierroskoneelle, ainakin vaparissa.
Noissa 40:ssä Lortoissa on se juttu, ettei niissä ole lisärikastuspiiriä ahtojen mukaan, kuten 45 ja 48:seissa, näillä on siis hankalampi saada seoksia kohdilleen sekä ala- että yläkierroksilla.
Kanavat voi toki kairata myös 40sten kansiin (jäljet/kohdat näkyy valussa.) ja asentaa lisäsuuttimet, joita saa isommista malleista tai kaasariosaliikkeistä. Näin olen joskus ite tehnyt.
Näin toimien alakierroksien seos on paremmin hallussa koska ei tarvita niin isoja suuttimia, kun bensaa tulee paineen alla niistä lisäsuuttimista.
täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommata :shock: jos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella :lol:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.11.2007 13:07
Kirjoittaja micco
pappa- igor kirjoitti:täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommata :shock: jos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella :lol:
Mitkäs seosputket kaasareissa on? Jos ne on jotkut vaparikoneeseen tarkoitetut niin kannattaa vaihtaa.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.11.2007 19:53
Kirjoittaja pappa- igor
micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommata :shock: jos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella :lol:
Mitkäs seosputket kaasareissa on? Jos ne on jotkut vaparikoneeseen tarkoitetut niin kannattaa vaihtaa.
ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 7.11.2007 13:46
Kirjoittaja micco
pappa- igor kirjoitti: ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
Emmätiiä. Kysäise Free Technicsiltä!

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 7.11.2007 14:23
Kirjoittaja pappa- igor
micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti: ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
Emmätiiä. Kysäise Free Technicsiltä!
kysyin jo..

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 7.11.2007 18:48
Kirjoittaja START
niistä renkaitten irtoamisesta
siinä vetarin päässä on niin hengetön se laippa missä ne kierteet on että ei ole ihme että rengas karkaa
myö laitettiin jäärata vehkeeseen pultit sieltä vetarin puolelta ja vanteen puolelle vaan ihan normi pyörän mutterit (siis niin kuin missä tahansa autossa jossa on "pinnapultit" ja pyörän mutterit)
oli vaan ehkä vähän lyhyet noi saabin pultit

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 10.11.2007 16:07
Kirjoittaja t.eskola
Täällä on varmaan porukkaa jotka on pelannu noitten DATien kanssa. Olis yks kysymys. Siinä on kaks solenoidia, toinen kurkun alaosassa ja toinen yläosassa. Tuo alempi on ilmeisesti jälkikäynnin esto mutta mikä tuo ylempi on? Siinä on ylemmän vieressä on paikat kahdelle letkulle. Toisesta menee bensa sisään, mutta mikäs toi toinen on. Kun solenoidiin laittaa virrat niin se menee sulki. Voiko tuon vain tulpata?

kiitos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 10.11.2007 16:21
Kirjoittaja Turbiini
Taitaa se toinen olla paluu tankille, ja solenoidin kytkentä niin että joutokäynnillä paluu on auki. Ilmeisesti ratkaisulla on haluttu varmistaa että varmasti bensanpaine pysyy joutokäynnillä niin alhaisena ettei neulaventtiili uita, lisäksi ratkaisu myös jäähdyttää kaasaaria. Ei sitä pakko ole toimintaan pistää, mutta jos kuumana on esim käynistysvaikeuksia tai muuta vastaavaa niin tuosta voi olla apua.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 10.11.2007 18:17
Kirjoittaja t.eskola
Tattista, tuo 'tekee järkeä'! Paluuksi sitä aprikoin, mutta en pystynyt keksimään mikä tuo logiikka on. Mistä tuolle solenoidille on tarkoitus ottaa ohjaus? Joskus näin kuvan jossa nuo molemmat solenoidit on yhdistetty samaan johtoon. Eikös tuolloin ulostulo ole koko ajan kiinni?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 10.11.2007 19:10
Kirjoittaja Turbiini
hmm oliskohan niissä ollu sitten joku kytkentä että pumppu jää pyörimään sammutuksen jälkeen kaasarin jäähdyttämiseksi?

Joka tapauksessa ohjauksen tuolle voi tehdä vaikka mikrokytkimellä kaasuvipuun, toisaalta joku painekytkin olisi hyvä olla lisänä joka varmistaa ettei ainakaan ahdoilla jää auki.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.11.2007 9:55
Kirjoittaja micco
Mulla on kaksi noita DATteja ollut mutta niissä ei ollut kuin yksi solenoidiventtiili jonka luonnollisesti poistin välittömästi. Myös bensanpaluulinjan löin tukkoon.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 21.11.2007 18:20
Kirjoittaja kangsta
tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön :lol: mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 21.11.2007 19:46
Kirjoittaja iigorr
kangsta kirjoitti:tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön :lol: mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?
300-4000 euroa :)

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 21.11.2007 21:17
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:
kangsta kirjoitti:tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön :lol: mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?
300-4000 euroa :)
parempi vaan kun varaa ton 4000€ tai pitää ladansa vakiona :?