Sivu 34/218

Lähetetty: 12.2.2005 15:17
Kirjoittaja R-J
Jaska HKI kirjoitti:....onneksi omassani on kaikki mahdolliset vakuutukset.Jos palaa niin palakoon..se on korkemman käreess :lol: :lol:
Siinä vaan saattaa käydä kuskille/kyydissäolijoillekin hassusti, huonolla tuurilla.

Lähetetty: 12.2.2005 19:54
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään havaitsin mielenkiintoisen ilmiön.Auto oli parkkeerattu kallelleen siten,että kuljettajan puoli oli alempana kuin apukuskin puoli.Kuljettajan puolimaiset kahvat toimivat moiteettomasti,mutta apukuskin kahvat jäivät "auki asentoon" ja ne joutui painamaan käsin kiinni.Lukot toimivat moitteettomasti.Pitäisi kokeilla parkkeerata auto taas siten,että apukuskin puoli olisi alempana,niin silloin pitäisi jäätyä kuljettajan puolimaiset kahvat.Teoriani on se että lukkorakenteissa oleva klappi aiheuttaa kosketuksen oven rakenteisiin jonka johdosta liikuvat osat jäätyvät kosteuden vaikutuksesta kiinni.Teoriahan se on tämäkin.Aikoinaan Nissaneissa kyseinen ongelma oli aivan tavallinen.

hankautuminen, mihin?

Lähetetty: 14.2.2005 14:13
Kirjoittaja pena
samara88 kirjoitti:En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikki :!:
Hälyyttävä tieto. En ole itsekään tarkistanut, mutta kysyisin varmuuden vuoksi etukäteen: mihin ne hankautuvat, ovatko ne jossakin määrin liikkeessä täristen yms.?

Lähetetty: 14.2.2005 20:22
Kirjoittaja Lada110
samara88 kirjoitti:En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikki :!: Hän oli lisäksi kokeillut niitä letkuja auton ollessa käynnissä ja sieltä oli alkanut tulla polttoainetta suihkuamalla. Oli kuulemma onnea, ettei ollut 110 syttynyt tuleen vielä.

Tuttuni oli huomannut tämän ongelman pissapojan tehdessä lakon ja mennessään sitä raplaamaan, oli havainnut polttoaineletkujen olevan märät. Tämä 110 on 16V koneella, en tosin tiedä onko sillä merkitystä.

Siispä, tarkista pikaisesti oman 110:si ruiskulle tulevien polttoaineletkujen kunto. Maahantuojalta tai lähimmältä merkkiliikkeeltä on turha kysellä näitä letkuja, sillä uusia ei ole kuulemma koko maassa. Jos alkaa itse väsäilemään uusia putkia, täytyy ottaa huomioon järjestelmässä vallitseva noin 3 kilon paine.

Omastani en ole vielä tarkistanut...

Jees!
Työ kaverilla oli käynyt samoin kun tarkistin letkut eli hinkanneet yhteen mutta eivät vielä puhki......... Faijalla taas eivät kosketa..... omasta en tarkistanut viell mut noihin kahteen muuhun laitoin sellasta muovi suojusta mitä kierretään sähkö johtojen päälle joten ei letkut heti mee puhki........ Delttalta sanovat että virosta saa uusia nopeiten........

Vaihteistoöljy??? Moottori öljy 10w-30,10w-40...... eiiiiiii

Lähetetty: 14.2.2005 20:27
Kirjoittaja Lada110
Käyttöohje kirjassa on sitten virhe.... se kertoo että vaihteistossa olis Moottoriöljyä eli 10w-30 tai 10w-40 mutta kun ei ole vaan sinne on laitettava GL-5 ainakin Festival mallissa....... vaihteistoöljyn tuoksun perusteella piti ihan soittaa delttaa ja varmistaa öljyn luokitus eli se on esim. Neste Hypoid S
75w-90....

Re: Vaihteistoöljy??? Moottori öljy 10w-30,10w-40...... eiii

Lähetetty: 14.2.2005 20:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lada110 kirjoitti:Käyttöohje kirjassa on sitten virhe.... se kertoo että vaihteistossa olis Moottoriöljyä eli 10w-30 tai 10w-40 mutta kun ei ole vaan sinne on laitettava GL-5 ainakin Festival mallissa....... vaihteistoöljyn tuoksun perusteella piti ihan soittaa delttaa ja varmistaa öljyn luokitus eli se on esim. Neste Hypoid S
75w-90....
toi on hassua kun samaroissakin venäläinen suosittaa vaihteistoon vaihteistoöljyä, mutta suomessa suositellaan manuaaleissa ja korjaamokäsikirjoissa moottoriöljyä. olisko sama homma sitten 110 Ladoissakin. tarkistin: venäläiset suosittaa 80W-85 voimansiirtoöljyä 110 Ladaan

Lähetetty: 14.2.2005 21:01
Kirjoittaja Jaska HKI
Olisi kiva tietää missä kohdassa ne hankautuvat letkut on?Voisi omassanikin katsoa kun autolla ajettu vasta 13 900km.Toisekseen johtuuko hankautuminen moottorin värinästä vai ruiskun painevaihteluista.Olisiko tuo vaihdelaatikon öljyn täyttöohje vain Venäjää varten?Olihan aikoinaan Fiat 600:n ja Citroen Visan vaihdelaatikkoöljyt ja moottoriöljyt samasta öljyn täytöstä.Tulipahan samalla vaihdettua molemmat yhtäaikaa.

Lähetetty: 14.2.2005 21:05
Kirjoittaja Lada110
Jaska HKI kirjoitti:Olisi kiva tietää missä kohdassa ne hankautuvat letkut on?Voisi omassanikin katsoa kun autolla ajettu vasta 13 900km.Toisekseen johtuuko hankautuminen moottorin värinästä vai ruiskun painevaihteluista.Olisiko tuo vaihdelaatikon öljyn täyttöohje vain Venäjää varten?Olihan aikoinaan Fiat 600:n ja Citroen Visan vaihdelaatikkoöljyt ja moottoriöljyt samasta öljyn täytöstä.Tulipahan samalla vaihdettua molemmat yhtäaikaa.
Letkut lähtee vasemmalta puoleta noin jarrupääsylinterin kohdalta ja kulkee sen ohi kaksi vahvistettua letkua joissa lokarin päässä pika kiinnitys ja moottorin päässä hydrayli liitin kiinnitys....

Re: Vaihteistoöljy??? Moottori öljy 10w-30,10w-40...... eiii

Lähetetty: 14.2.2005 22:19
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada110 kirjoitti:Käyttöohje kirjassa on sitten virhe.... .
Muutenkin koko manuaali on aika suurpiirteinen tekele, tai oli ainakin vuonna 2000. Lisäksi siinä ei ollut farmaria koskevia tietoja ollenkaan, vaan ne sain normaaleina A4 kokoisina monisteina. Niitä taisi olla peräti kaksi yksipuolisesti tulostettua arkkia.

Lähetetty: 16.2.2005 15:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Katsoin noita ruiskulle tulevia ja bensatankille meneviä letkuja.Letkut menevät ristiin siten,että ne koskettavat toisiaan.Omassa autossani oli aivan selvä hankausjälki.Näin ei välttämättä tarvitsisi olla jos polttoaineputki,joka tulee bensapumpulta ja toinen putki,joka palaa bensatankille olisi konehuoneessa eri järjestyksessä.Täytynee laittaa jotain vaipaa letkujen päälle,niin ne eivät vahingossakaan pääse hankaamaan toisiaan.

Lähetetty: 16.2.2005 17:05
Kirjoittaja Jaska HKI
Löysin kotoa kirkasta muoviletkua.Leikkasin siitä reilun 10cm pätkät,2kpl.Leikkasin ne saksilla halki.Ujutin ne letkujen päälle siten,että halkaistu puoli tuli mahdollisesta kosketuskohdasta poispäin.Paikallaanpysymisen varmistin neljällä kappaleella nippusiteitä.Nyt homma on hanskassa :D .Ja mahdollinen letkuvuoto eliminoitu.

Lähetetty: 19.2.2005 14:40
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään havaitsin ajosta tullessa,että oikeanpuolimainen roiskeläppä,joka on asennettu Malmin Delta-autossa roikkui ainoastaan kiinni enää sisäreunastaan.Tutkin kiinnitystä ja havaitsin,että jämerästä kiinnityksestä huolimatta asennuksessa ei oltu käytetty prikkoja ollenkaan.Kahdessa kiinnityskohdassa 10mm mutteri ja lättäpääruuvi olivat tulleet roiskeläpän läpi ja roiskeläppä roikkui ainoastaan yhden mutterin varassa.Muistaakseni asennusaika oli 23 minuuttia,mutta eihän prikat ole niin kalliita,etteikö niistä muutaman euron lisähintaa olisi voinut maksaa kun kokonaislasku oli yli 40€.Lisäksi havaitsin,että kuljettajan puolimainenkin roiskeläppä oli irti keskikiinnikkeestään.Tietenkin olisin saanut huolimattoman työn takuuseen,mutta eipä maksa vaivaa lähteä ajamaan kahtakymmentä kilometriä parin prikan ja kymmenen minuutin työn takia.Että tällaista tällä kertaa.

Lähetetty: 19.2.2005 21:09
Kirjoittaja Misha
Tylsää, että tuommoisesta joutuu kärsimään. Delta ei näemmä panosta edes itse Ladan laatuun.

Mietin myös tossa sitä, että jos Ladan laatu on kerran niin epätasaista, niin miksei Delta sitten käy jokaista Ladaa läpi (ja mainosta tekevänsä niin) kohta kohdalta ja testaa että asiakkaalle luovutetaan varmasti hyväkuntoinen ja laadukas auto?

Ei luulisi vaativan älyttömiä tai nostavan hintaa mitenkään valtavasti, varsinkin jos "lujaa laatua lada" voisi taas hyvällä omatunnolla mainostaa 20 vuoden katkon jälkeen. Tulisi meinaa uusia (tai vanhojakin) asiakkaita.

Lähetetty: 19.2.2005 23:05
Kirjoittaja R-J
Misha kirjoitti:Tylsää, että tuommoisesta joutuu kärsimään. Delta ei näemmä panosta edes itse Ladan laatuun.

Mietin myös tossa sitä, että jos Ladan laatu on kerran niin epätasaista, niin miksei Delta sitten käy jokaista Ladaa läpi (ja mainosta tekevänsä niin) kohta kohdalta ja testaa että asiakkaalle luovutetaan varmasti hyväkuntoinen ja laadukas auto?

Ei luulisi vaativan älyttömiä tai nostavan hintaa mitenkään valtavasti, varsinkin jos "lujaa laatua lada" voisi taas hyvällä omatunnolla mainostaa 20 vuoden katkon jälkeen. Tulisi meinaa uusia (tai vanhojakin) asiakkaita.
Nykyisillä myyntivolyymeilla ei työmäärä kyllä tarkistuksissa hirveä olisi. Mutta näitä tarkastuksia/kunnostuksia tehdään yleensä vaihtoautoille. Tarkastuksen läpikäynyt vaihtoauto saa sitten jonkin Titaani tms. nimityksen. Noi toimenpiteet kuuluis kyllä tehtaalle. Mutta toisaalta tuo olis kyllä yksi tapa kohentaa Ladan haalistunutta mainetta (ja autojen laatua). Ja myyntiä.

Lähetetty: 20.2.2005 9:16
Kirjoittaja jasu35
No kesällä kun kaveri osti malmilta uuden ladansa niin myyjä kyllä väitti ihan totisella naamalla että ne käy kaikki uudet ladat huollon puolella läpi että ne on kunnossa ennen luovutusta. :shock: