Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jaska HKI kirjoitti:....onneksi omassani on kaikki mahdolliset vakuutukset.Jos palaa niin palakoon..se on korkemman käreess :lol: :lol:
Siinä vaan saattaa käydä kuskille/kyydissäolijoillekin hassusti, huonolla tuurilla.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään havaitsin mielenkiintoisen ilmiön.Auto oli parkkeerattu kallelleen siten,että kuljettajan puoli oli alempana kuin apukuskin puoli.Kuljettajan puolimaiset kahvat toimivat moiteettomasti,mutta apukuskin kahvat jäivät "auki asentoon" ja ne joutui painamaan käsin kiinni.Lukot toimivat moitteettomasti.Pitäisi kokeilla parkkeerata auto taas siten,että apukuskin puoli olisi alempana,niin silloin pitäisi jäätyä kuljettajan puolimaiset kahvat.Teoriani on se että lukkorakenteissa oleva klappi aiheuttaa kosketuksen oven rakenteisiin jonka johdosta liikuvat osat jäätyvät kosteuden vaikutuksesta kiinni.Teoriahan se on tämäkin.Aikoinaan Nissaneissa kyseinen ongelma oli aivan tavallinen.
Avatar
pena
Viestit: 207
Liittynyt: 14.10.2003 8:58
Paikkakunta: Pine Ridge (Mäntyharju); Vantaa

hankautuminen, mihin?

Viesti Kirjoittaja pena »

samara88 kirjoitti:En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikki :!:
Hälyyttävä tieto. En ole itsekään tarkistanut, mutta kysyisin varmuuden vuoksi etukäteen: mihin ne hankautuvat, ovatko ne jossakin määrin liikkeessä täristen yms.?
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

samara88 kirjoitti:En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikki :!: Hän oli lisäksi kokeillut niitä letkuja auton ollessa käynnissä ja sieltä oli alkanut tulla polttoainetta suihkuamalla. Oli kuulemma onnea, ettei ollut 110 syttynyt tuleen vielä.

Tuttuni oli huomannut tämän ongelman pissapojan tehdessä lakon ja mennessään sitä raplaamaan, oli havainnut polttoaineletkujen olevan märät. Tämä 110 on 16V koneella, en tosin tiedä onko sillä merkitystä.

Siispä, tarkista pikaisesti oman 110:si ruiskulle tulevien polttoaineletkujen kunto. Maahantuojalta tai lähimmältä merkkiliikkeeltä on turha kysellä näitä letkuja, sillä uusia ei ole kuulemma koko maassa. Jos alkaa itse väsäilemään uusia putkia, täytyy ottaa huomioon järjestelmässä vallitseva noin 3 kilon paine.

Omastani en ole vielä tarkistanut...

Jees!
Työ kaverilla oli käynyt samoin kun tarkistin letkut eli hinkanneet yhteen mutta eivät vielä puhki......... Faijalla taas eivät kosketa..... omasta en tarkistanut viell mut noihin kahteen muuhun laitoin sellasta muovi suojusta mitä kierretään sähkö johtojen päälle joten ei letkut heti mee puhki........ Delttalta sanovat että virosta saa uusia nopeiten........
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Vaihteistoöljy??? Moottori öljy 10w-30,10w-40...... eiiiiiii

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Käyttöohje kirjassa on sitten virhe.... se kertoo että vaihteistossa olis Moottoriöljyä eli 10w-30 tai 10w-40 mutta kun ei ole vaan sinne on laitettava GL-5 ainakin Festival mallissa....... vaihteistoöljyn tuoksun perusteella piti ihan soittaa delttaa ja varmistaa öljyn luokitus eli se on esim. Neste Hypoid S
75w-90....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vaihteistoöljy??? Moottori öljy 10w-30,10w-40...... eiii

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada110 kirjoitti:Käyttöohje kirjassa on sitten virhe.... se kertoo että vaihteistossa olis Moottoriöljyä eli 10w-30 tai 10w-40 mutta kun ei ole vaan sinne on laitettava GL-5 ainakin Festival mallissa....... vaihteistoöljyn tuoksun perusteella piti ihan soittaa delttaa ja varmistaa öljyn luokitus eli se on esim. Neste Hypoid S
75w-90....
toi on hassua kun samaroissakin venäläinen suosittaa vaihteistoon vaihteistoöljyä, mutta suomessa suositellaan manuaaleissa ja korjaamokäsikirjoissa moottoriöljyä. olisko sama homma sitten 110 Ladoissakin. tarkistin: venäläiset suosittaa 80W-85 voimansiirtoöljyä 110 Ladaan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olisi kiva tietää missä kohdassa ne hankautuvat letkut on?Voisi omassanikin katsoa kun autolla ajettu vasta 13 900km.Toisekseen johtuuko hankautuminen moottorin värinästä vai ruiskun painevaihteluista.Olisiko tuo vaihdelaatikon öljyn täyttöohje vain Venäjää varten?Olihan aikoinaan Fiat 600:n ja Citroen Visan vaihdelaatikkoöljyt ja moottoriöljyt samasta öljyn täytöstä.Tulipahan samalla vaihdettua molemmat yhtäaikaa.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Jaska HKI kirjoitti:Olisi kiva tietää missä kohdassa ne hankautuvat letkut on?Voisi omassanikin katsoa kun autolla ajettu vasta 13 900km.Toisekseen johtuuko hankautuminen moottorin värinästä vai ruiskun painevaihteluista.Olisiko tuo vaihdelaatikon öljyn täyttöohje vain Venäjää varten?Olihan aikoinaan Fiat 600:n ja Citroen Visan vaihdelaatikkoöljyt ja moottoriöljyt samasta öljyn täytöstä.Tulipahan samalla vaihdettua molemmat yhtäaikaa.
Letkut lähtee vasemmalta puoleta noin jarrupääsylinterin kohdalta ja kulkee sen ohi kaksi vahvistettua letkua joissa lokarin päässä pika kiinnitys ja moottorin päässä hydrayli liitin kiinnitys....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihteistoöljy??? Moottori öljy 10w-30,10w-40...... eiii

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lada110 kirjoitti:Käyttöohje kirjassa on sitten virhe.... .
Muutenkin koko manuaali on aika suurpiirteinen tekele, tai oli ainakin vuonna 2000. Lisäksi siinä ei ollut farmaria koskevia tietoja ollenkaan, vaan ne sain normaaleina A4 kokoisina monisteina. Niitä taisi olla peräti kaksi yksipuolisesti tulostettua arkkia.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Katsoin noita ruiskulle tulevia ja bensatankille meneviä letkuja.Letkut menevät ristiin siten,että ne koskettavat toisiaan.Omassa autossani oli aivan selvä hankausjälki.Näin ei välttämättä tarvitsisi olla jos polttoaineputki,joka tulee bensapumpulta ja toinen putki,joka palaa bensatankille olisi konehuoneessa eri järjestyksessä.Täytynee laittaa jotain vaipaa letkujen päälle,niin ne eivät vahingossakaan pääse hankaamaan toisiaan.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Löysin kotoa kirkasta muoviletkua.Leikkasin siitä reilun 10cm pätkät,2kpl.Leikkasin ne saksilla halki.Ujutin ne letkujen päälle siten,että halkaistu puoli tuli mahdollisesta kosketuskohdasta poispäin.Paikallaanpysymisen varmistin neljällä kappaleella nippusiteitä.Nyt homma on hanskassa :D .Ja mahdollinen letkuvuoto eliminoitu.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään havaitsin ajosta tullessa,että oikeanpuolimainen roiskeläppä,joka on asennettu Malmin Delta-autossa roikkui ainoastaan kiinni enää sisäreunastaan.Tutkin kiinnitystä ja havaitsin,että jämerästä kiinnityksestä huolimatta asennuksessa ei oltu käytetty prikkoja ollenkaan.Kahdessa kiinnityskohdassa 10mm mutteri ja lättäpääruuvi olivat tulleet roiskeläpän läpi ja roiskeläppä roikkui ainoastaan yhden mutterin varassa.Muistaakseni asennusaika oli 23 minuuttia,mutta eihän prikat ole niin kalliita,etteikö niistä muutaman euron lisähintaa olisi voinut maksaa kun kokonaislasku oli yli 40€.Lisäksi havaitsin,että kuljettajan puolimainenkin roiskeläppä oli irti keskikiinnikkeestään.Tietenkin olisin saanut huolimattoman työn takuuseen,mutta eipä maksa vaivaa lähteä ajamaan kahtakymmentä kilometriä parin prikan ja kymmenen minuutin työn takia.Että tällaista tällä kertaa.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tylsää, että tuommoisesta joutuu kärsimään. Delta ei näemmä panosta edes itse Ladan laatuun.

Mietin myös tossa sitä, että jos Ladan laatu on kerran niin epätasaista, niin miksei Delta sitten käy jokaista Ladaa läpi (ja mainosta tekevänsä niin) kohta kohdalta ja testaa että asiakkaalle luovutetaan varmasti hyväkuntoinen ja laadukas auto?

Ei luulisi vaativan älyttömiä tai nostavan hintaa mitenkään valtavasti, varsinkin jos "lujaa laatua lada" voisi taas hyvällä omatunnolla mainostaa 20 vuoden katkon jälkeen. Tulisi meinaa uusia (tai vanhojakin) asiakkaita.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Misha kirjoitti:Tylsää, että tuommoisesta joutuu kärsimään. Delta ei näemmä panosta edes itse Ladan laatuun.

Mietin myös tossa sitä, että jos Ladan laatu on kerran niin epätasaista, niin miksei Delta sitten käy jokaista Ladaa läpi (ja mainosta tekevänsä niin) kohta kohdalta ja testaa että asiakkaalle luovutetaan varmasti hyväkuntoinen ja laadukas auto?

Ei luulisi vaativan älyttömiä tai nostavan hintaa mitenkään valtavasti, varsinkin jos "lujaa laatua lada" voisi taas hyvällä omatunnolla mainostaa 20 vuoden katkon jälkeen. Tulisi meinaa uusia (tai vanhojakin) asiakkaita.
Nykyisillä myyntivolyymeilla ei työmäärä kyllä tarkistuksissa hirveä olisi. Mutta näitä tarkastuksia/kunnostuksia tehdään yleensä vaihtoautoille. Tarkastuksen läpikäynyt vaihtoauto saa sitten jonkin Titaani tms. nimityksen. Noi toimenpiteet kuuluis kyllä tehtaalle. Mutta toisaalta tuo olis kyllä yksi tapa kohentaa Ladan haalistunutta mainetta (ja autojen laatua). Ja myyntiä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No kesällä kun kaveri osti malmilta uuden ladansa niin myyjä kyllä väitti ihan totisella naamalla että ne käy kaikki uudet ladat huollon puolella läpi että ne on kunnossa ennen luovutusta. :shock:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vastaa Viestiin