Täähän rupee olemaan jännää jo
VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Nyt on hommattu siirtolaput penkitystä varten, pääsee vetämään viimeset testit ennen penkkiäkin. Samalla tilasin kilvetkin, tietenkin samoilla teksteillä kuin entisetkin
Täähän rupee olemaan jännää jo
Täähän rupee olemaan jännää jo
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
ei uskota
-> kuvia
-> kuvia
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Nyt on maatsin pajalla käyty, ja lada penkitetty. Hieman oli ongelmia ahtojen kanssa, koska kiinan paineesäädin temppuili. Eli ahtoja oli koko ajan niin paljon kun ahdin jaksaa työntää, 1,5bar
Ei tietoa paljon oli voimaa noilla ahdoilla.
Ahdot saatiin kuriin poistamalla koko säädin ja ahdot tippui 0,3bar:iin(hetkellisesti 0,5bar). Näillä ahdoilla saatiin ekasta vedosta 107 heppaa
, seuraavasta 103 ja parin vedon jälkeen saatiin leimalle kelpaava 92 heppaa.
Eli 92.2hv/4699rpm ja 157.9Nm/3548rpm
Käppyrän laitan kunhan kotikoneelle pääsen.
Nyt sitten enää leimaus, sitä ennen parannellaan taas
Käppyrä. http://aijaa.com/I20ro4
Ja kuva että varmasti lada kyseessä
http://aijaa.com/QNg7UW
Himpun verran pelotti että millo se veivi kurkkaa lohkosta
Ahdot saatiin kuriin poistamalla koko säädin ja ahdot tippui 0,3bar:iin(hetkellisesti 0,5bar). Näillä ahdoilla saatiin ekasta vedosta 107 heppaa
Eli 92.2hv/4699rpm ja 157.9Nm/3548rpm
Käppyrän laitan kunhan kotikoneelle pääsen.
Nyt sitten enää leimaus, sitä ennen parannellaan taas
Käppyrä. http://aijaa.com/I20ro4
Ja kuva että varmasti lada kyseessä
Himpun verran pelotti että millo se veivi kurkkaa lohkosta
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Onnittelut, sieltähä tuli mukavan kokoisia lukemia
vielä leima lappuun ja sitte kaikki uusiks ja enemmän tehoja
onko vielä sama kokoonpano mitä tuonne etusivulle olit kirjotellu?
Lada 21044 1700i -96
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Sama setuppi vieläkin. Joo seuraavaks tulee ruiskulla, ei toi kaasariturbo oo mukava ajaa pitemmän päälle. Penkityskin oli hankalaa kun vetää ainoastaan kaasu pohjassa 
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Mitäs ennakoita tuo kärjetön jakaja oikeen antaa? Ajattelin jos laskis perus ennakon tuonne 15-20 väliin ja laittas alipaine ennakon käyttöön. Keskipako säätö laitettu siis kiinteäksi. Jos sais paremmin toimimaan, sen aikaa kunnes laittas kokonaa uudet vermeet. Tai jos jollain on idea keskipako säätimen rajoittamiselle jotenkin. Jos sen sais rajattua vaikka 20 asteeseen niin sais perus ennakonkin sinne 5-10 asteeseen.
Johan on taas kirjoteltu kun tuhannes viesti tuli täyteen
Johan on taas kirjoteltu kun tuhannes viesti tuli täyteen
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Konttorilta soitettiin, että tilatut kilvet odottelee jo ladan saapumista katsastukseen
Sitä enne pitää laittaa taakse volvon kaasuiskarit, jotka tuli hommattua. Eteen tuli ennen penkitystä vaihdettua ne kybin gas a justit(900 saabin), on pirulainen kova keula nytten
Sitten pitää takavalojen polttimoita vaihdella, ja hoitaa jostain päästölappu. Sitten konttorille kyselemään josko sitä leimaa heltiäis
Velipojan 06:seen vaihdoin ladan omat gyb exel-G:t, nekin on jämäkät mutta 3 kertaa löysemmät kuin nuo gas a justit
Samalla tuli madallettua perää vielä puoli kierrosta lisää(edestä 2,5 ja takaa 3 kierrosta). Ja vaihdettua myös wolfracen slotmagit rosterilipalla alle koossa 7x15 ET25. Onhan se komee peli
Ja noista ennakoista vielä. Jossain oli että kärjellinen jakaja antaa n.30 astetta ennakkoa ja kärjetön n.40 astetta. Tämä vissiin pelkästään keskipako ennakko, koska kierroksillahan alipaine ennakkoa ei ole. Paljos sitten pelkkä alipaine ennakko antaa maksimi alipaineella?
Sitä enne pitää laittaa taakse volvon kaasuiskarit, jotka tuli hommattua. Eteen tuli ennen penkitystä vaihdettua ne kybin gas a justit(900 saabin), on pirulainen kova keula nytten
Sitten pitää takavalojen polttimoita vaihdella, ja hoitaa jostain päästölappu. Sitten konttorille kyselemään josko sitä leimaa heltiäis
Velipojan 06:seen vaihdoin ladan omat gyb exel-G:t, nekin on jämäkät mutta 3 kertaa löysemmät kuin nuo gas a justit
Ja noista ennakoista vielä. Jossain oli että kärjellinen jakaja antaa n.30 astetta ennakkoa ja kärjetön n.40 astetta. Tämä vissiin pelkästään keskipako ennakko, koska kierroksillahan alipaine ennakkoa ei ole. Paljos sitten pelkkä alipaine ennakko antaa maksimi alipaineella?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
No muistupa taas mieleen miks ei ollu alipaine ennakot käytössä kun pellin alle kurkkas, eihän siellä kaasarin kyljessä ole nippaakaan
No sellanen tulee varmaan ens viikon aikana freetechnicsiltä.
Samalla tuli revittyä konepellin eriste pois, kun sulaa muuten. Eli jos joku sellasta tarvii niin voin myydä pois. Ehjä kaikinpuolin, mitä nyt toisessa laidassa kirkkaampi kohta kun rupes ottaa lämpöö ahtimesta
Sitten tuli pistettyä uudet jarruvalon polttimot ja pistettyä uusia sulakkeita niin sain takavalot taas rokkaamaan.
Ja tottakai oikean puolen sivuvilkku taas pimeenä. Se ei sitten halua koskaan toimia
No onneks jossain varaston perukoilla on uudet vilkut ni voi vaihtaa nekin samalla.
Samalla tuli revittyä konepellin eriste pois, kun sulaa muuten. Eli jos joku sellasta tarvii niin voin myydä pois. Ehjä kaikinpuolin, mitä nyt toisessa laidassa kirkkaampi kohta kun rupes ottaa lämpöö ahtimesta
Sitten tuli pistettyä uudet jarruvalon polttimot ja pistettyä uusia sulakkeita niin sain takavalot taas rokkaamaan.
Ja tottakai oikean puolen sivuvilkku taas pimeenä. Se ei sitten halua koskaan toimia
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
vastaheitto
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Jos sulla on vielä kiinteä ennakko, niin kannattaa ennemmin rajoittaa sitä keskipako ennakkoa. Mielellään se tubosaabin kello siihen jakajaan niin saa vähän edes toimivuutta siihen sytkään.. Kyllä sen kaasarinkin saa pelittämään ahdettuna aina kiloon asti, mutta sen jälkeen yleensä tarvitsee lisärikastinpiiriä.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Saabin kello piti yhdessä vaiheessa jo tehdäkkin, mutta puutteellisten välineiden vuoksi siinä en onnistunut. Pitäis jossain vaiheessa se taas ettiä käsiin ja kokeilla uusiks. Keskipako ennakon rajaaminenkin on ollut suunnitteilla, meinaa vaan aina aika loppua kesken hommassa kun hommassa
Ykköskurkulle pitää suuttimia vaihtaa ni jos sais toimimaan muutenkin kuin kaasu pohjassa
Turbon päällekkin tuli hommattua se lämpö huppu, niin eipähän lämpene muut paikat turhaan
Ykköskurkulle pitää suuttimia vaihtaa ni jos sais toimimaan muutenkin kuin kaasu pohjassa
Turbon päällekkin tuli hommattua se lämpö huppu, niin eipähän lämpene muut paikat turhaan
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Suuttimet on nyt:
tk: 55/100
Pää: 162/170
Ilma: 170/140
Ykköselle jos koittas pienempää ilma suutinta ensiks. Kun 60km/h ylöspäin kiihdytys ei enää onnistu vähäisellä kaasulla
tk: 55/100
Pää: 162/170
Ilma: 170/140
Ykköselle jos koittas pienempää ilma suutinta ensiks. Kun 60km/h ylöspäin kiihdytys ei enää onnistu vähäisellä kaasulla
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
jaketech racinteam
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
jos vielä lämpenee ni laita lämpösuojapelti turbon päälle esim rosterista. katkasee lämmönsäteilynveli samara kirjoitti: Turbon päällekkin tuli hommattua se lämpö huppu, niin eipähän lämpene muut paikat turhaan
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
vastaheitto
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Eli vetää laihalle vai??veli samara kirjoitti:Suuttimet on nyt:
tk: 55/100
Pää: 162/170
Ilma: 170/140
Ykköselle jos koittas pienempää ilma suutinta ensiks. Kun 60km/h ylöspäin kiihdytys ei enää onnistu vähäisellä kaasulla
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
juu, lähtee vetämään laihalle. Niinhän se lähtee vapareissakin menemään laihalle matka ajossa, mutta kaasua lisäämällä rikastuu. Mulla ei tunnu rikastavan tarpeeks. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, ja ahdot tulee peliin niin seokset tulee sopiviks. Mutta just tolla osakaasu alueella tarvittais enemmän ennakkoa, mutta kohta saan alipaine ennakon käyttöön myös.
Sitten mietttinyt tota vivusto sarjaa jolla saa molemmat läpät samaan aikaan auki. Kun siinä tulee kakkosellekkin oma kiihdytyspumpun suutin. Lisärikastusta.
Sitten mietttinyt tota vivusto sarjaa jolla saa molemmat läpät samaan aikaan auki. Kun siinä tulee kakkosellekkin oma kiihdytyspumpun suutin. Lisärikastusta.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98