
Tosin eipä kelloa tule juuri vilkuiltua ajon aikana ja ratiossa on sitä varten jos tarvii.
Kyllä laatikkoladassakin lunta penkille tulee vaikka onkin kyljistään aika pysty. Pitäis autossa varmaan olla räystäät että ei tulis.Jaska HKI kirjoitti:Varauduin huomisen aikaiseen lähtöön ja kävin kaivamassa auton kinoksesta.Varauduin jäätyneisiin lukkoihin,siihen olin varannut hiustenkuivaajan lyhyellä jatkojohdolla.Kuten arvelinkin kuljettajan lukko oli jäässä.Sain sen sulatetuksi.Ovea avatessa katolla olevaa pakkaslunta valahti etupenkin reunukselle.Aamulla lukot ovat varmaan sulat sisälämmittimen ansiosta.Varmaankin joku ajattelee,että käyttäis aseöljyä,lukkospräytä ym....mutta on varmaan käytetty purkkki kaupalla.Kauko-ohjattu lukko olisi varmaan yksi mahdollisuus tai se saattolämmityskaapeli oven välissä.Kuukauden kulutttua on taas kevät niin voi varautua uuteen talveen.Näitten ongelmien kanssa on vain opittava "elämään".
Lada on ainutlaatuinen. Hyvässä ja pahassa.Jaska HKI kirjoitti:Jos autoa vertaa muihin autoihin niin 110 16V on:
-yhtä nopea kuin yli 20 000€:n perheauto
-yhtä edullinen kuin halvin auto
-yhtä tilava kuin 20 000€:n perheauto
-menee lumessa kuin 30 000€:n laatuauto
-kuluttaa polttoainetta kuin pikkuauto
-maavaraa enemmän kuin citymaasturissa
-huollettavuus kuin vanhanmallinen ruiskuauto
-pikkuvikainen kuin 15 vuotta vanha pikkuauto
-viimeistely kuin aidossa itäautossa
-luonnetta kuin aidossa Englantilaisessa urheiluautossa
Tällaista "sekametelisoppaa" ei muista autoista löydy!
joo katseltiin tossa veljen kanssa tota samaa hommaa ja todettiin, että se rako on muutenkin aika ahdas pyörän ja roiskeläpän välissä.Jaska HKI kirjoitti:Vasemmasta takapyöräkotelosta alkoi liikkeelle lähdettyä kuulua tuttua kahnutusta.Erityisesti se kuului kuopissa ja kaarteissa.Jäätynut lumi hankaa pyöräkaaren takaosassa takarenkaaseen.Syynä on roiskeläpän muodostama kuoppa lokasuojassa johon lumi alkaa kerääntyä.Pyörän liikkuessa sisäänpäin väli menee umpeen ja hankausääni kuuluu.Pitää kokeilla saisiko esimerkiksi silikonilla rasvattua roiskeläppiä,että lumi ei pysyisi niissä.
Onko tämä ihan yleisempikin ongelma, vaiko sattumanvarainen yksilövika? Kuulostaa vähemmän mielenkiintoiselta.samara88 kirjoitti:En muista, onko tästä asiasta ollut aikaisemmin puhetta: tuossa eräs tuttuni soitti ja kertoi 110:ssä havaitun sellainen ongelma, että ruiskulle tulevat / lähtevät polttoaineletkut olivat hankautuneet käytännössä poikkiHän oli lisäksi kokeillut niitä letkuja auton ollessa käynnissä ja sieltä oli alkanut tulla polttoainetta suihkuamalla. Oli kuulemma onnea, ettei ollut 110 syttynyt tuleen vielä.
Tuttuni oli huomannut tämän ongelman pissapojan tehdessä lakon ja mennessään sitä raplaamaan, oli havainnut polttoaineletkujen olevan märät. Tämä 110 on 16V koneella, en tosin tiedä onko sillä merkitystä.
Siispä, tarkista pikaisesti oman 110:si ruiskulle tulevien polttoaineletkujen kunto. Maahantuojalta tai lähimmältä merkkiliikkeeltä on turha kysellä näitä letkuja, sillä uusia ei ole kuulemma koko maassa. Jos alkaa itse väsäilemään uusia putkia, täytyy ottaa huomioon järjestelmässä vallitseva noin 3 kilon paine.
Omastani en ole vielä tarkistanut...