Sivu 33/78

Re: Lada 1970, 1971 & 1972

Lähetetty: 9.5.2010 14:25
Kirjoittaja HavanaClub
Moro!

Tuo uusin hankintasi, 1972 näyttää kyllä aika puhkinuss*tulta!

Etulokasuojan vaihto oikein tehtynä on käsittämättömän ikävä homma ja vie aikaa. Toisaalta nykyisten leipominen takaisin hyviksi ei ole ihan helppoa sekään. Myös takapelti on varmasti mielenkiintoinen tehdä, ovista onneksi selviää vaihtamalla suoraan uudet.

Toivottavasti projekti ei maksanut kovin paljon.
Tsemppiä!

Re: Lada 1970, 1971 & 1972

Lähetetty: 9.5.2010 14:44
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Saahan noita takapeltejä. Kiinnilaitto on itetenkin se pistehitsausysteemin takia aina vaikeaa.

Re: Lada 1970, 1971 & 1972

Lähetetty: 9.5.2010 20:46
Kirjoittaja AI
HavanaClub kirjoitti:Tuo uusin hankintasi, 1972 näyttää kyllä aika puhkinuss*tulta!
Kiitos kannustuksesta. Puhkinuss*ttu oli tarkoituskin olla... Huomenna sitten tulee vähän vähemmän Puhkinuss*ttu projekti rinnalle.

Re: Lada 1970, 1971 & 1972

Lähetetty: 9.5.2010 21:09
Kirjoittaja Jaccez
Mikäs helevetin huuhentaali täällä hyppii silmille? :shock:

Re: Lada 1970, 1971 & 1972

Lähetetty: 9.5.2010 21:15
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Antaa Junnujen huudella. Tai helppo sanoa kun eivät huutele minulle. Mutta täytyy itsekin skarpata, ettei ota kuuleviin korviin vai pitäisikö sanoa NäkeviinSilmiin kaikkia pikkupihinää.

Re: Lada 1970, 1971 & 1972

Lähetetty: 10.5.2010 7:42
Kirjoittaja AI
Niin, ja enhän minä missään ole sanonut että tästä Puhkinuss*tusta Kaunottaresta mitään näyttelykapinetta ollaan tekemässä. Käyttöautoksi tuo on hankittu. Mutta lisää aiheesta sitten myöhemmin.

1972

Lähetetty: 10.5.2010 19:24
Kirjoittaja AI
Tänään sitten tuli tuo 1971 jonka Nettiautosta ostin. Ei se ollut 1971 vaan 1972, ilmoituksen mukaanhan sen piti olla 1970. Kaikki toimii luki ilmoituksessa, jarrut toimivat vähän liiankin hyvin, asfaltilla se kulki jotenkuten mutta hiekalle teki tenän ja kaivoi kuopat takarenkaiden alle. Ilmankos se ajamalla tuonti siirtyi rekkakyydiksi Lahden Traspointille... Ei sitä myyjä takaisin Pohjanmaallekaan halunnut viedä joten hinta tipahti jonkin verran ja Lada vaihtoi omistajaa. 120 € maksoi kyyti hinausautolla tänne kotipihaan, hyvin rullasi takarenkaat kun tarpeeksi lekaa takavanteille tarjosi että kengät irtosivat rummuista... Pääsylinteri näkyy jumissa olevan vaikka ihan uuden näköinen on, nyt pyörii eturenkaatkin kun on putket irti. Jarrusatuloissa tuntuu kaikki olevan jumissa, toisella puolella tapinkorvatkin rikki. Tilasin sitten uudet satulat molemmin puolin. Hitsattavaa tuossa ei kyllä ole kuin enintään toisessa takalokarissa, senkin meinasin kitillä paikata. Yhtään hitsattua paikkaa en löytänyt kun alla könysin, enkä reikääkään. Tunkinkorvatkin ovat tallella ja ehjät. Etulokarit taitaa olla vaihdetut. Eli nyt sitten on neljä mustakilpistä Ladaa pihassa, ei ihan täysijärkistä... Nyt vaan odotellaan noita satuloita Venäjältä ja niiden vaihdon ja takajarrujen tarkistuksen ja mahdollisen korjauksen jälkeen yrittämään katsastukseen. Ai niin, painelaakeri taitaa vähän elämöidä, eipähän tarvitse liikennevaloissa vaihde päällä kytkin pohjassa valon vaihtumista odotella...

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 11.5.2010 21:55
Kirjoittaja markku
AI eikö olisi aika siirtyä 2000 luvulle ja ostaa VARMA , TALOUDELLINEN , KESTÄVÄ , 8) ja NYKYAIKAINEN :lol: 110 :o

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 13.5.2010 8:20
Kirjoittaja AI
markku kirjoitti:AI eikö olisi aika siirtyä 2000 luvulle ja ostaa VARMA , TALOUDELLINEN , KESTÄVÄ , 8) ja NYKYAIKAINEN :lol: 110 :o
Ei ei ei! Onhan tuossa tuo patonki jos alkaa Ladat ottamaan pattiin. Se on tältä vuosituhannelta, tylsä kuin mikä...

Lada 1970

Lähetetty: 13.5.2010 8:23
Kirjoittaja AI
1970:llä olin työreissussa eilen. Hyvinhän tuollakin pärjäsi. Alkaa oppiman jo kaupungissa ajoakin. Ryyppyä täytyy näköjään pitää hiukan päällä ettei niin hypytä liikkeellelähdöissä eikä nypytä hitaassa ajossa ja kytkin pitää muistaa varovasti nostaa. Kaasutin pitää joku päivä ottaa ja vaihtaa.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 13.5.2010 9:00
Kirjoittaja Jusu
Jos se nyt laihuuttaan nypyttää niin kokeilepa ruuvata seosruuvia pari kierrosta rikkaammalle, eipä lie siinä niin nuukaa kun siitä edes päästöjä mitata...

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 13.5.2010 11:58
Kirjoittaja AI
Kyllä tuota rikkaammalle on yritetty säätää pari kesää sitten muttei ruuvista tapahtunut mitään.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 13.5.2010 14:00
Kirjoittaja pressa
Ilmavuotoa??

1972

Lähetetty: 14.5.2010 7:55
Kirjoittaja AI
OY-Ladaan (nimi rekisterikilvestä) eli uusimmasta hankinnasta tuli vaihdettua jarrupääsylinterin. Ihan uuden näköinen oli mutta käyttämättömyyttään jumittunut. Putket irti ollessa jarrua painaessa vain takajarrupiiriltä tuli nestettä. No nyt kuitenkin uusi paikoillaan. Putkissa on vielä ilmaa mutta tuntuu nyt toimivan, mitä nyt poljin vähän löysän oloinen. Oikealta puoleltahan minä maanantaina yritin ilmaruuvia avata muttei auennut, eikä auennut satulan yli menevä putkikaan. Vasenta puolta en edes yrittänyt kun on ne tappien korvat rikki. Torstaiksi tilasin suosiolla pajalle ajan jossa ainakin vasen satula vaihtuu ja oikeakin jos ei ammattimieskään sitä purettua saa! Iltapäiväksi on sitten katsastus varattuna.

Tuulilasinpesulaite ei toiminut. Tutkin kytkentöjä ja se oli asennettu töötille josta lähtee johto kojelaudan kytkimelle ja sitä kautta pesulaitteen moottorille. Siis tööttiä pitää painaa ennenkuin virtaa tulee kytkimelle! Mikähän idea tuossakin on? No, ei se kuitenkaan toiminut, virtaa moottorille tuli mutta moottori ei pyöri mihinkään. Asensin perään minkälie mistäromustalie moottorin ja töötin sijasta otin virran työvalon pistokkeesta niin johan toimii, eikä tarvitse sitä tööttiäkään painaa!

Laitoin Ladan käymään. Kamala rääkäys kuului kun starttasin ja huomasin ettei painelaakeri pitänyt enää mitään ääntä. Sen verran Lada otti nokkiinsa tuosta jarrusylinterin vaihdosta että rikkoi kytkinsylinterinsä. Kyllä kytkin juuri ja juuri toimii mutta polkimen liikerata lienee parin sentin luokkaa ja meinaa jäädä alas. Saa samalla vaihtaa korjaamolla kun tostaina sinne muutenkin vien.

Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972

Lähetetty: 14.5.2010 7:56
Kirjoittaja AI
pressa kirjoitti:Ilmavuotoa??
Kyllä ilmat hyvin on renkaissa pysynyt :lol: