Mistä "laulusta"
Re: Mistä "laulusta"
Nyt kun googlettelin, niin jotkut olivat varmoja, että koppakosla oli ninenomaan T-Ford ja tuossa minun kuvassa oli A-malli.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Tervehdys!
Mistähän on tällainen pätkä?
Liekkien alla tuskaansa huutaa maa.
On kasvot sotilaan niin väsyneet,
jossain rakkaani silmät ummistaa.
Laivoissa näen sotalippujen liehuvan,
kansilla liekkien ahnaasti riehuvan.
Mistähän on tällainen pätkä?
Liekkien alla tuskaansa huutaa maa.
On kasvot sotilaan niin väsyneet,
jossain rakkaani silmät ummistaa.
Laivoissa näen sotalippujen liehuvan,
kansilla liekkien ahnaasti riehuvan.
Tuon keskimmäisen värssyn sävel tulee mieleen ja ikäänkuin Katri.Helenan laulamana, mutta vielä loputkin muistuvat kunhan tässä illan makustelee.
Tere!
Kunhan menneitä muistelin.
Sinällään tuo biisi on mielestäni sodanvastaisuuden parhaimmistoa. On ainakin yksi suomalainen versio, joka on sanoitettu ns. niin vapaasti kuin mahdollista, mutta niin tarkasti kuin mahdollista ja vastaa paremmin alkuperäistä sanomaa.
Liekö sulla sama "vika" kun mulla? Jos sanoituksen rytmiikka on hyvä, niin se hakee "fagmentoituneelta kiintolevyltä" (tarkoitan nyt vain itseäni) sävelen soimaan päähän ja sanojakin muistuu mieleen entistä enemmän. Mutta sitten on se inhottava vaihe.. sallittaneen ilmaisu.. tuttu perse, muttei tule nimi mieleen.Pavlovits kirjoitti:Tuon keskimmäisen värssyn sävel tulee mieleen ja ikäänkuin Katri.Helenan laulamana, mutta vielä loputkin muistuvat kunhan tässä illan makustelee.

Sinällään tuo biisi on mielestäni sodanvastaisuuden parhaimmistoa. On ainakin yksi suomalainen versio, joka on sanoitettu ns. niin vapaasti kuin mahdollista, mutta niin tarkasti kuin mahdollista ja vastaa paremmin alkuperäistä sanomaa.
Kun ei tule mieleen niin ei tule. Kiintolevyn eheytys olisi tarpeen. Yksi pirstoutunut tiedosto laulaa tuon keskimmäisen rivin sävelellä: rakkaani ei ole syntynyt sotimaan.
Tervehdys!
Kuten sanottu kappaleen nimen muistaminen on monesti hankalinta.
Kappale on alkuperäiseltä nimeltään.. La riva bianca, la riva nera.
Haettu kappale on Katri Helenan esittämänä nimeltään.. Äänesi mä kuulen.
Toinen suomenkielinen versio vastaa sanoitukseltaan paremmin alkuperäistä ja esittäjänä Marion Rung. Marionin kappale on nimeltään.. Valkea ranta, musta ranta.
Kuten sanottu kappaleen nimen muistaminen on monesti hankalinta.
Kappale on alkuperäiseltä nimeltään.. La riva bianca, la riva nera.
Haettu kappale on Katri Helenan esittämänä nimeltään.. Äänesi mä kuulen.
Toinen suomenkielinen versio vastaa sanoitukseltaan paremmin alkuperäistä ja esittäjänä Marion Rung. Marionin kappale on nimeltään.. Valkea ranta, musta ranta.
Sieltähän se tulikin tätä kirjoittaessani. HyväUubeegee kirjoitti:Katri Helena: Äänesi mä kuulen.
Minulla pyöri mielessä partisaanivalssi, ei hyvä tuo muistipuoli mulla...
warre 353w sedan,
Tässä ei ole mitään kompaa eikä vinkkiä , vaan ihan tuttu kappale:
Paistaa päivä toisinaan
Joskus pilvet peittää maan
Mutta takaa pilven synkänkin
Valo loistaa kuitenkin
Paistaa päivä toisinaan
Valo loistaa kuitenkin
Tere!
On fundeerattu ja fundeerattu, tuloksetta.Pavlovits kirjoitti:Tässä ei ole mitään kompaa eikä vinkkiä , vaan ihan tuttu kappale:
Paistaa päivä toisinaan
Valo loistaa kuitenkin
Jukka Kuoppamäki-Kultaa tai kunniaa.
Kun tämä aihe näyttää vähän hiljenevän, niin ajattelin peräänkuuluttaa viinalauluja. Ei siis mitään semmoista yleistä, että juodaan viinaa, tai ei tippa tapa, vaan sellaisia, joista käy ilmi minkälaisen alkoholijuoman kanssa läträtään.
No tämän tietää sitten heti kaikki:

Olisko se sitten Jerry Cotton jolle kelpasi vain neljän ruusun bourbon?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
kuten arvasin, liian helppo...