Sivu 31/42
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 30.11.2011 22:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Vika on polttimossa. Se vaan on kärvähtänyt.
Näyttää muuten noita JärjenJättiläisiä tuolla liikenteessä olevan melkoinen määrä. Ja monella tällaisella on aivan liian kirkkaat valot, väärin suunnatut ja lisäspotit niiden päälle.
Katkaisijassa ei tosiaan ole mitään ongelmaa. Tässä ei todellakaan ole ajovaloautomatiikkaa.
Ja eräitä kaikkein suurimpia JÄRJEN JÄTTILÄISIÄ ovat ne, jotka ajelevat näillä keleillä takasumuvalo päällä ja ne raskaat ajoneuvot, jotka ovat koristelleet sen perälaudan mahtavalla patterilla Led -koristeita.
Vaihdetään polttimo kun sattuu huvittamaan. Joku ajaa koko katsastusvälin pimeällä lyhdyllä eikä edes huomaa mitään.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 1.12.2011 12:26
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt tämä järjenpikkujättiläinen sai tarkastettu sen vasemman etuvalon. Eihän siellä polttimossa vika ollutkaan. Polttimon kiinnittävä metallijousi oli sen verran mutkalle väännelty että eihän se maadoitus toiminut. Vääntelyä ja kokeilua. Nyt istuu polttimo hyvin ja kynttilät pelaa.
Pikkuvikoja ja helppo korjata, mutta kun ei aina viitsi edes tällaisia. Olisin tuon kyllä korjannut ennen seuraavaa pidempää retkeä, jossa tulee pimeäajoa. Täällä kaupunkikurvailuissa vaan ei ollut niin väliä.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 28.12.2011 11:56
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Näytti juuri tuleen Vuosipäivä tämän vekottimen kanssa. Ei mitään ihmeellistä. Kohtuu kovaa ajoa.
Laturihihna kiukkuaa edelleen noilla kosteilla keleillä. Pakkasilla ei toistaiseksi kuuluu juuri mitään sieltä suunnalta.
Etuvalot on paskat. Myös se vasen etuvalo, jossa on kaikki lelut paikallaan. Umpiot eivät näytä himmentyneiltä heijastinpinnoiltaan, mutta huonoilta ne tuntuvat. Liekö suuntauksessa ongelmia.
Ihan hyvä ettei suurempia kokemuksia kerry. Ei tosin jaksa enää kaikesta pienestä kirjoitellakaan tällaisen käyttiksen kanssa kuten aiemmin.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 28.12.2011 14:49
Kirjoittaja lada.h.s
Jos tämän ikäisissä Volkkareissa ajovalot vaikuttaa heikoilta on kuulemma tod.näk syy ajovalokatkaisijan kontaktipintojen palaminen/kuluminen, koska näissähän ajovalot eivät ole releohjatut.
Katkaisijan hetkuttelu saattaa auttaa asiaa. Näin oli ainakin meidän ex 1996 Passatissa jonka valot oli kuin sammuneet saunalyhdyt.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 28.12.2011 14:53
Kirjoittaja 1500i
lada.h.s kirjoitti:tod.näk syy ajovalokatkaisijan kontaktipintojen palaminen/kuluminen, koska näissähän ajovalot eivät ole releohjatut.

eli kaikki virta kulkee katkaisijan kautta?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 28.12.2011 16:09
Kirjoittaja THI-900
Omaan G3seen tuli tuossa laitettua pitkille releet ja ero on kun yöllä jä päivällä! Kyllä toi h.s:n juttu on ihan tosi - kaikki virta menee katkaisijan kautta, releitä ei oo.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 28.12.2011 16:26
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Täytyy joskus värkkäyspuuskassa katsoa se katkaisin. Mitään releohjauksia en uskalla alkaa tekemään. Ei ole tarpeeksi harrastuneisuutta ja huonosti laitetut omaviritteet on tullut joskus koettua. Siis nähtyä niitä jonkun muun tekeminä.
Tietysti jos jollakulla on antaa selkeät ohjeet hommaan niin voisihan tuota suunnitella.
Katkaisimen irrotus, tarkastus ja putsaushan on helppo homma. Näkeepä mitä siellä sitten on tai on olematta.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 28.12.2011 19:39
Kirjoittaja 1500i
"Mielenkiintoista" no...
Tuohon tapaan
http://www.autowiki.fi/index.php/Ajovalojen_releytys
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_604.jpg
eli ohjaus releelle alkuperäisistä johdoista tässä tapauksessa ja siitä eteen päin paksummilla johdoilla. Sekä tietenkin kunnon liittimet sekä maadoitus.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 30.12.2011 1:23
Kirjoittaja Evreka
Tuohon ohjeeseen, lähivalot kannattaa vetää omilla releillään, ei pimene koko keula jos tulee vika. Pitkille riittää 1 rele. Ja volkkarin (ja muidenkin) valojohdot on niin onnetonta narua säästösyistä ettei siinä pelasta hyväkään katkaisija, eikä 15 vuoden hapettaminen ainakaan auta. Oikea ratkaisu on releyttää, tai ostaa valmis paketti, joka pukataan vain paikoilleen. Olikohan motonetissä valonvahvistajan nimellä? Maksaa toki enemmän kuin itse metritavarasta tehdyt ja johdot voi olla ohuemmat.
Tekee vaikka toiselle puolelle ensin releytyksen ja ihastelee lopputulosta jonkin aikaa ennenku tekee toiselle puolelle
ffp:n foorumeilta aika äärimmäinen esimerkki releytyksestä, siis positiivinen sellainen.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=110289
Kannattanee ensin mitata jännite polttimon kannalta kuormalla (polttimo paikoillaan), voltin jännitehäviökin näkyy valotehossa.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 30.12.2011 5:49
Kirjoittaja Jaska HKI
1500i kirjoitti:lada.h.s kirjoitti:tod.näk syy ajovalokatkaisijan kontaktipintojen palaminen/kuluminen, koska näissähän ajovalot eivät ole releohjatut.

eli kaikki virta kulkee katkaisijan kautta?
....entä minun 5 vuotta vanhempi Audi joka on eräänlainen Volkkari,ei ainakaan peruutusvalojen narut kovin kummoisia olleet,miksi minulla ei ole katkaisinvikoja vai johtuisiko siitä että keulilla on 4 maagista rengasta?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 30.12.2011 14:37
Kirjoittaja 1500i
Ajatko paljonkin takaperin?

sille käytölle mikä peruutusvaloilla on riittää varmaan ohuemmat johdot, kuin ajovaloille. Toisekseen saksalainen...kröhöm joten aivan sama.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 30.12.2011 15:35
Kirjoittaja Pikkujehu
Minulla on käyttöautona ollut VW Golf II jo 21 vuotta. Kerran on pitänyt uusia ajovalokatkaisija. Ei ollut onneksi kallis ostos. Samaten tuulilasinpyyhkijän vipu (samalla vaihtoivat vilkku- ja pitkien valojen vivun) on mennyt kerran uusiksi. Nämä ovat näköjään tyyppivikaa vuodesta ja mallista toiseen....

Muuten on ollut idiootti- (=ladaharrastaja)varma auto, eivätkä pellit ole kuin pierunkuorta, että hetkessä puhkeaisivat...

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 1.1.2012 12:25
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pitipä vinkua noista valoista kun kerran toimivat. Nyt taas vasemman polttimon pidikejousi on suuttunut ja valo ei pala. Taivuttelua odotellessa...
Liekö jakopään suunnalta kuuluu kylmällä moottorilla kahnutusta. Ääni ei ole tasainen vaan jaksottainen. Poistuu moottorin lämmetessä. Taitaapi se vesipumppu sitten oirehtia tuollaviisiin eli laakeri kulunut. Eipä olisi ollut iso homma vaihtaa sitä jakopääremmin vaihdon yhteydessä mutta kuin ei... PerusMeininkiä!
Mutta tulihan sitä kokemuksiakin UudenVuodenAaton kunniaksi:
Lähdin laskettelemaan Niinivaaralta Niinivaarantietä alaspäin iltapäivästä. Keli oli vähän pakastumaan päin ja pientä liukkautta havaittavissa. Oltiin kuin tuossa Värtsilän Raja-Karjalassa. Lähellä on Suistamon-, Sortavalan-, Ruskealan-, Helylän- ja kaikkia rajantakaisia katuja. Ränni alas on aika ahdas, koska siinä on keskelä pieniä liikenteenjakajia jalkankulkijoita ja suojateitä turvaamassa. Kaupunkia kohti lasketeltaessa vasemmalla kulkee kunnon pyörätie ja oikealta asutukselta tulee pieniä pyörätiepätkiä, joista pääseen noiden liikenteenjakajien kautta kunnon pyörätielle.
Ruskealankadun kohdilla oikealla oli tällaisen pikkupyörätieliittymän kohdalla likaisen viininpunainen auto. Ihmettelin kuka tuonne on parkkeerannut. Ihmetys oli suurempi kun auton keula alkoi pukata suojatietä pitkin pääväylälle. Mitään ei ollut tehtävissä. Vauhtia oli noin 30km/h ja alamäki. Ja se keula vaan pukkaa siitä 5-10m päästä siihen tielle. Peli menetetty.
Vähän jarrua ja kevyt ohjaus vasempaan. Mutta osuuhan se. Kevyt kopsahdus ja iso vithutus. Onneksi en panikoinut ja vetäissyt Vorkkalia poikittain tai mikä vielä pahempaa kurvannut vastaantulevien kaistalle. En nyt muista tuliko sieltä ketään vastaan, mutta tuho olisi voinut olla paha. Ja linkussa siihen sivulta pukkaavaan auton keulaan olisi tietänyt kylkiluttua.
Puskasta pyörätien kautta suojatielle ja ajoradalle!!! Kuka ajelee näin? Tai ketkä voivat ajella näin? Heitelkääs arvauksia ennen kuin kerron tarkemmin.
Piti muokata tuota matkaa, joka minulla oli aikaa reagoida tuohon kohtaamiseen tämän suharin kanssa.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 1.1.2012 15:21
Kirjoittaja ff8728
Ikinuori mopoautoilija?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Lähetetty: 2.1.2012 11:31
Kirjoittaja THI-900
Täältä myös veikkaus mopoautoilijalle...
Ota umpio pois ja katso niitä kiinnikkeitä lampun kiinnikkeitä umpio kädessä, se on kumminkin niin helppo ottaa pois. Maski lähtee vetämällä ja umpio käyttämällä ladan 8mm orggistyökaluhylsyä ja ruuvaria
Tai sitten ostat multa h1 + h1 mallin umpiot, sopivat suoraan! Nakkaa yv, jos kiinnostaa ei oo kallihit. Voin myös vaihtaa ladan osiin.