Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään hävisi ajotietokoneen kellosta pisteet 10 ja 11.Kello on kuitenkin hyvin luettavissa.Viimeksi hävisi minuuttiviisari tunniksi ja sitä ennen kellon tunteja merkkaavat pisteet vilkkuivat kuin "tähdet iltataivaalla".Uskon vian korjaantuvan.Parasta ajotietokoneessa on kun se ilmoittaa:no error......no error.....no error....
Oisko toi "number error" niinku, koska "number" lyhennetään "no."Jaska HKI kirjoitti:Tänään hävisi ajotietokoneen kellosta pisteet 10 ja 11.Kello on kuitenkin hyvin luettavissa.Viimeksi hävisi minuuttiviisari tunniksi ja sitä ennen kellon tunteja merkkaavat pisteet vilkkuivat kuin "tähdet iltataivaalla".Uskon vian korjaantuvan.Parasta ajotietokoneessa on kun se ilmoittaa:no error......no error.....no error....
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Tänä iltana kävimme marketeissa vähän jouluostoksilla.Lähden aina,jos on mahdollista lämmitetyllä autolla.Lämmityksen ansiosta auto on lämmin ja lasit kirkkaat ja moottori viileähkö.Matkan aikana (5km) lämpötila laskee (katossa oleva termostaatti on lämmin,eikä huomioi vielä auton jäähtymistä).Kaupasta tullessa lasit ovat vetäneet huurteeseen(ilmassa oli kosteutta joka ei vielä tiivistynyt lämpimiin laseihin).Lämmityslaitteen termostaatti on parkissa olon aikana jäähtynyt ja lämmityslaite taas puhaltaa huomattavasti lämpimämpää kuin menomatkalla ja lasit kirkastuvat vähitellen.Lämmityslaitteen säätimeen ei koskettu.
Mitäs toi tarkoittaa, miks no ei voi olla "no" ?? siis "ei virhettä".Misha kirjoitti:Oisko toi "number error" niinku, koska "number" lyhennetään "no."Jaska HKI kirjoitti:Tänään hävisi ajotietokoneen kellosta pisteet 10 ja 11.Kello on kuitenkin hyvin luettavissa.Viimeksi hävisi minuuttiviisari tunniksi ja sitä ennen kellon tunteja merkkaavat pisteet vilkkuivat kuin "tähdet iltataivaalla".Uskon vian korjaantuvan.Parasta ajotietokoneessa on kun se ilmoittaa:no error......no error.....no error....
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Koska siinä ei oo mitään järkee ilmottaa että ei ole mitään vikaa.samarai kirjoitti:Mitäs toi tarkoittaa, miks no ei voi olla "no" ?? siis "ei virhettä".
Mulla on muuten nyt ihan hyvä olo ja mun tietokone toimii moitteettomasti. Mulla on ehjät kengät ja ehjiä laseja astiakaapissa. Jääkaapissa on paketillinen syömätöntä meetvurstia.
Ts. no error.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kyllä mä ainakin hammaslääkärissä toivon aina hartaasti, että ilmoitettaisiin "no error"Misha kirjoitti:Koska siinä ei oo mitään järkee ilmottaa että ei ole mitään vikaa.samarai kirjoitti:Mitäs toi tarkoittaa, miks no ei voi olla "no" ?? siis "ei virhettä".
Mulla on muuten nyt ihan hyvä olo ja mun tietokone toimii moitteettomasti. Mulla on ehjät kengät ja ehjiä laseja astiakaapissa. Jääkaapissa on paketillinen syömätöntä meetvurstia.
Ts. no error.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
Joo, jos hammaslääkärissä "vikakoodi" nollataan, se ei tapahdu vaivattomasti parin napin painalluksella, vaan edellyttää yleensä, ainakin jossain määrin kivuliaita, toimenpiteitä. Puudutteet on tosin keksitty, mutta ainakin meikäläisellä kita on puutunut vasta reilut puoli tuntia operaation jälkeen. Ja laskuhan on ihan niin kuin "merkkihuollossa" aina , kiitettävän suuri. Yleensä.samarai kirjoitti:Kyllä mä ainakin hammaslääkärissä toivon aina hartaasti, että ilmoitettaisiin "no error"Misha kirjoitti:Koska siinä ei oo mitään järkee ilmottaa että ei ole mitään vikaa.samarai kirjoitti:Mitäs toi tarkoittaa, miks no ei voi olla "no" ?? siis "ei virhettä".
Ts. no error.Ollut kyllä tähän mennessä toteutumaton "vikakoodi".
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Tsekkailin tänään vähän noita häiriöitä.Ensiksi työnsin lumiharjan penkin ja jarrupolkimen väliin jarruvalojen sytyttämiseksi.HB:ssä jarruvalopolttimot sijaitsevat peräluukussa.Polttimoiden pidikkeet saa käsin irti painamalla yhtäaikaa kahta kynttä.Rapsuttelin polttimon kannasta töhnät pois ruuvitaltan kärjellä.Jarruvalo syttyi.
Termostaatin puhaltimen kotelon irroitin Pressan ohjeiden mukaan.Itse puhallin on kolmella ruuvilla kiinni.Raotin pakettia ja suihkautin lukkospräytä väliin ruuvit kiinni ja kansi paikoilleen.Paketin saa irti myös liittimestä jos ei halua suorittaa toimenpidettä takapenkillä istuen.Molempiin toimenpiteisiin meni ehkä varttitunti aikaa.
Termostaatin puhaltimen kotelon irroitin Pressan ohjeiden mukaan.Itse puhallin on kolmella ruuvilla kiinni.Raotin pakettia ja suihkautin lukkospräytä väliin ruuvit kiinni ja kansi paikoilleen.Paketin saa irti myös liittimestä jos ei halua suorittaa toimenpidettä takapenkillä istuen.Molempiin toimenpiteisiin meni ehkä varttitunti aikaa.
Kerran käynnistettäessä ajotietokoneesta kuului "piip"-ääni.Tapanani on pitää tietokonetta latausjännite -asennossa.Ääni kuuluu silloin,jos jännite laskee 12 voltiin.Syy johtui varmaan rusaasta pätkäajosta ja takalasinlämmittimen käytöstä.
Löysin HB:n takaspoilerille yhden lisätarkoituksenkin.Sitä on hyvä käyttää tukikaiteena liukkaalla alustalla auton takaa kierrettäessä
Nykyautojen tapaan satakympissäkin on ulkonäön vuoksi tuulilasin ja konepellin välinen tila muovista tehty kovera lista.Talviolosuhteissa se täyttyy lumella ja jäällä.Usein jään saa poistettua vasta kun auton kehittämä lämpö on irroittanut jääkököt.
Löysin HB:n takaspoilerille yhden lisätarkoituksenkin.Sitä on hyvä käyttää tukikaiteena liukkaalla alustalla auton takaa kierrettäessä
Nykyautojen tapaan satakympissäkin on ulkonäön vuoksi tuulilasin ja konepellin välinen tila muovista tehty kovera lista.Talviolosuhteissa se täyttyy lumella ja jäällä.Usein jään saa poistettua vasta kun auton kehittämä lämpö on irroittanut jääkököt.
Sisälämppäri
Sisälämppärissä on sitten yksi tyyppivika! Eli lopettaa toimintansa ja kun konetilan puolelta koputtaa rintapellin äänieristettä niin alkaa taas toimia! Syys tähän on jumittuvat hiilet! Samaa vikaa ilmenee startti moottoreissa eli starttaus teho alenee!
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Katselin tossa äsken saksalaiselta nettisivulta satakympin testiä.Kovasti siinä valiteltiin ohjaustehostimen ja air-bagin puutetta,mutta eipä hintakaan ole paha-7700€.Kun miettii että Suomessa satakympistä pyydetään jotakuinkin 10 000€ kun tuo vanhan Ladan vaihdossa.Luulisi sillä hinnalla jonkinlaisen katteenkin saavan,vaikka enpä ole kuullut yhdestäkään satakympistä,jota ei ole takuuaikana korjattu.Eipä ole autojen hinnat harmonisoituneet,vaikka Suomessa tehdashinnat ovat Euroopan alhaisimpia.Hyvä EU
.
-
juhakki
Ostin auton käytettynä syyskuussa (vm.99), ja seuraavia asioita on tullut esille:
-lämmityslaitteessa toimivat vain kaikista kylmin ja kuumin, eli pitkässä ajossa joutuu vähän väliä pyörittään sitä hantaakia, ettei jäädy tai paistu
-ajonestolaiteen valo vilkuttelee tai syttyy palamaan joskus käynnistyksen jälkeen, eikä auto juuri koskaan lähde ekasta startista käyntiin
-keskuslukot eivät toimi kunnolla pakkasilla, ei mikään kiireisen ihmisen auto, kun saa tehdä tuntikausia töitä päästäkseen autoon sisälle
tekipä hyvää avautua..onneksi vanha nappikseni pysyi perhepiirissä, on monesti pelastanut, kun on autoa tarvinnut
-lämmityslaitteessa toimivat vain kaikista kylmin ja kuumin, eli pitkässä ajossa joutuu vähän väliä pyörittään sitä hantaakia, ettei jäädy tai paistu
-ajonestolaiteen valo vilkuttelee tai syttyy palamaan joskus käynnistyksen jälkeen, eikä auto juuri koskaan lähde ekasta startista käyntiin
-keskuslukot eivät toimi kunnolla pakkasilla, ei mikään kiireisen ihmisen auto, kun saa tehdä tuntikausia töitä päästäkseen autoon sisälle
tekipä hyvää avautua..onneksi vanha nappikseni pysyi perhepiirissä, on monesti pelastanut, kun on autoa tarvinnut
- Mosse-Aksu