Sivu 4/12
Lähetetty: 10.5.2005 18:25
Kirjoittaja zenoloP
Magnum2300 kirjoitti:Eikös noi puolalaiset 126:t ole aikalailla samaa tavaraa kuin italialaisetkin. Eikös molemmissa 126:ssa ole sama kakspyttynen ilmajäähdytteinen kone?
FSM 126p ja Fiat 126 ovat teknisesti yhtenevät. Lopuksihan Puolasta jopa tuotiin FSM 126p:tä Fiatina. Samalla tehtaalla valmistetaan nykyään muun muassa Fiat Pandat.
Lähetetty: 10.5.2005 18:28
Kirjoittaja zenoloP
Toveri Sladimir kirjoitti:Jaaha?On ainakin kilpailukäyttöön luokiteltu FSO 126 nimellä.Ja siitä vesijäähdytyksestä väittäisin, että em. auto ja Fiat 126 malliin tuli vesijäähdytteinen moottori siinä vaiheessa, kun se muuttui 3-oviseksi.Ei kai siinä takaovea olisi, jos kone olisi pystyssä (Fiat 500:n kone).
Aika kummallista tuommoinen, sillä 126 ei missään tapauksessa ole FSO. Ehkäpä nimike johtuu siitä, että FSO:lta on ennestäänkin luokiteltu 125p, ja siten oli helpompi saada luokittelu. No, en tiedä, koska en ole juurikaan mistään kilpailujutuista tietoinen.
Lähetetty: 10.5.2005 18:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
eikös Fiat 126 ollut pidemmän aikaa ihan vain puolassa valmistettu malli ja sieltä sitä myytiin Fiatina muuallekin. Onkos taas murtoluku-Fiat ennemmin keskimoottorinen kuin takamoottorine?
Serpuhovilaiset SMZ tehtaan inva-ajopelit oli kans takamoottorisia:

Lähetetty: 10.5.2005 19:48
Kirjoittaja Martigan
Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.
Lähetetty: 10.5.2005 20:39
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Martigan kirjoitti:Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.
Eihän kaikki Skodatkaan ole takamoottorisia!!Vai ovatko?Naapurin uudessa Suberbissakin se taitaa olla edessä!
Lähetetty: 10.5.2005 21:56
Kirjoittaja zenoloP
Lada-Jussi kirjoitti:eikös Fiat 126 ollut pidemmän aikaa ihan vain puolassa valmistettu malli ja sieltä sitä myytiin Fiatina muuallekin. Onkos taas murtoluku-Fiat ennemmin keskimoottorinen kuin takamoottorine?
Tuota hainkin takaa epämääräisessä selityksessäni. Fiat X1/9:ää sanotaan ainakin Fiat Abarth-klubin sivulla takamoottoriseksi
http://www.fiat-abarth.net/fiat19.html
Lähetetty: 10.5.2005 22:51
Kirjoittaja Osku
estate kirjoitti:Sunbeam / Hillman Imp
Renault R8, R10, Alpine, Dauphine
Jalta
Tatra
BMW 700
Steyer-Puch
Porsche
Skoda 1000MB, 1100MB, S100-100L, 105-120
NSU Prinz
Autobianchi
Autobianchi on etumoottorinen.
http://www.globalcar.com/datasheet/Auto ... hiA112.htm
Katso kohtaa: Engine location
Terv: Osku
Lähetetty: 11.5.2005 8:39
Kirjoittaja estate
A112 onkin etuvetoinen, sehän oli Fiat 127:n proto. Mutta Autobianchi Bianchina oli takatuuppari.
Lähetetty: 11.5.2005 9:08
Kirjoittaja Pavlovits
Martigan kirjoitti:Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.
Jos naapurisi Goggo on etumoottorinen, on kyseessä luultavasti Goggomobil Isar , jollaisella on myös aikoinaan tullut ajelluksi. Useimmat goggoobilit olivat kuitenkin takamoottorisia.
Tuo Smart on selvä keskimoottoriauto
tässä vielä Fiat Multipla

Lähetetty: 11.5.2005 9:11
Kirjoittaja Pavlovits
Murtoluku-Fiat eli Fiat X 1/9, on päivänselvä keskimoottoriauto. Niitä näkee vielä joskus jäärata-ajoissa.
Lähetetty: 11.5.2005 9:20
Kirjoittaja Pavlovits
Rizhto kirjoitti:Cutbrod puuttuu vielä listasta. Kyseessä on saksalainen, muistaakseni 600 kuutioinen, pikkuauto. Törmäsin aikanaan malliin erään vanhan valokuvanegatiivin kautta. Siinä oli kuvattu ihmisiä poseeraamassa oudon auton vieressä. Meni tovi, ennen kuin selvis auton merkki ja malli. Kai niitä Suomeenkin tuli, kun kuvakin on otettu.
ainakin tätä mallia tuotiin:

Lähetetty: 12.5.2005 8:25
Kirjoittaja Pavlovits
Ja vielä tällainen: Simca 1000 Coupe

Lähetetty: 12.5.2005 14:21
Kirjoittaja vesanen
Nyt on kyl listasta jääny yks takatuuppari pois. BMW 700, bmwkin on tehny takamoottori autoja toi 700 oli pieni bemari joka oli varustettu pienellä 2 pyttysellä bokseri koneella.
Lähetetty: 12.5.2005 15:02
Kirjoittaja noose01
vesanen kirjoitti:Nyt on kyl listasta jääny yks takatuuppari pois. BMW 700, bmwkin on tehny takamoottori autoja toi 700 oli pieni bemari joka oli varustettu pienellä 2 pyttysellä bokseri koneella.
Oli se tuolla jossain välissä
Autobianchi on tosiaan etumoottorinen etuveto, toissa viikolla käytiin sellaisesta hakemassa vaihdelaatikko ja pakosarja, eikä kontin puolella hääritty

Lähetetty: 13.5.2005 8:27
Kirjoittaja Pavlovits
Nyt alkavat mainitsemattomat takapotkut käydä vähiin. Minä en ainakaan keksi enää lisää, jos ei noista jo mainituista aleta kaivelemaan eri muunnoksia ja riitelemään joistakin nykyisistä superautoista, ovatko ne taka- vai keskimoottoriautoja.
Pähkäilin kauan ,eivätkö engelsmannit todellakaan tehneet muita takakoneisia, kuin nuo Impit, enkä kyllä keksinyt muita. Cuuten Impissähän oli alunperin paloruiskuun kehitetty Covenry climax- moottori.
Kun tuolla edellä mainittiin Rättärin kaksimoottorinen Sahara-malli, laitan tähän vielä kuvan Twinistä, jonka takamoottori on taka-akselin päällä, eli keskimoottori.
Jos joku vielä keksii uuden auton tähän luetteloon, hänelle papukaijamerkki.
http://www.geocities.com/rhaimakainen/Gallery/twini.jpg
[img][/img]