Sivu 4/4

Lähetetty: 13.4.2005 20:59
Kirjoittaja Kamrat
ESKRacing kirjoitti:ladaan istuu ainakin ascona b:n kone hyvinkin nätisti.. jopa laatikko käy paremmin ladaan kuin opelixiin..
leimaamisen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia..
tossa yks semmonen lada tulossa..
Siis Saksan Ladasta kone Ladaan :lol:

Kiinnoistaisi tietää kyllä vähän enemmän rojektista.

Minkä tehoinen kone, tartteeko koria leikellä yms...

Ja onko kuvia?

Lähetetty: 13.4.2005 22:28
Kirjoittaja vesanen
Menee hyvä lada pilalle jos siihen laittaa opelin koneen :twisted: .ei ei ei
Viritä vaikka ladan omaa konetta tai fiat tc

Lähetetty: 14.4.2005 11:00
Kirjoittaja Lada_VFTS
Kamrat kirjoitti:
ESKRacing kirjoitti:ladaan istuu ainakin ascona b:n kone hyvinkin nätisti.. jopa laatikko käy paremmin ladaan kuin opelixiin..
leimaamisen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia..
tossa yks semmonen lada tulossa..
Siis Saksan Ladasta kone Ladaan :lol:

Kiinnoistaisi tietää kyllä vähän enemmän rojektista.

Minkä tehoinen kone, tartteeko koria leikellä yms...

Ja onko kuvia?
Jaahas kaveri on mennyt paljastamaan projektista :evil: . No tarkennetaan nyt hieman koneen tietoja, ym muutoksia mitä tarvitsee tehdä.

-Lohko opel 19s cih, ylikokoon porattuna
-kansi opel 2.2 cih(vakiona paremmat kanavat ja isommat venttiilit, eroa ei huomaa päällepäin 19s kanteen :wink: )
-Kampiakseli opel 2.2cih :shock:
- Kaasutin todennäköisesti aluksi weber dgv, jossain vaiheessa 45mm vaakatuplat

Muutoksia joutuu tekemään jonkin verran.

-Öljypohja käännettävä toisinpäin ja madallettava 3-4cm(kuppi etupuolelle)
-Öljypumpun imuputki muokattava
-Kallistuksen vakaajaa laskettava n.100mm alaspäin
-Kardaanitunneliin koputeltava lekalla tilaa vaihteensiirto vivuille 1-2 cm per puoli.
-Kardaania hieman muokattava
-Koneen kiinnikkeet tehtävä itse.

Opelin koneen tekniset tiedot

Teho 90hv/5100rpm
Vääntö 149Nm/2500rpm
Iskutilavuus 1897cc
Paino 132kg

Ladan 1700i koneen tekniset tiedot

Teho 84hv/5400rpm +20%=100,8hv
Vääntö 137Nm/3400rpm
Iskutilavuus 1690cc +25%=2112,5cc
Paino 115kg +20%=138kg

Eli opelin kone täyttää hienosti nämä vaatimukset. Miksi sitten opelin kone pitää laittaa eikä fiatin TC:tä, no tuolla koneella on ajettu n.100km porauksen ja laakerien vaihdon/hionnan jälkeen. Kone on rakennettu alakerralta vastaavaksi kuin suurin osa f-ryhmän opelin rallikoneista on. Ja yksi hyvä syy tuohon valintaan on se että alkaa nuo tc koneet olla ongelmallisia löytää varsinkin semmoisia mitkä saa laittaa ladaan. Kuvia voin yrittää laittaa tänään, jos aika riittää.

Lähetetty: 14.4.2005 13:31
Kirjoittaja Stefa
Osui silmään tuon 1700i:n paino. Onko tuo itse punnittu vai jostain lähteestä? Ja mitä tuohon 115kg kuuluu?

Lähetetty: 14.4.2005 17:52
Kirjoittaja larppa
-Lohko opel 19s cih, ylikokoon porattuna
-kansi opel 2.2 cih(vakiona paremmat kanavat ja isommat venttiilit, eroa ei huomaa päällepäin 19s kanteen )
Eikös 2.2 kannessa ole imukanavat pakokanavia ylempänä, kuten 2.4 kannessakin(->imusarjakin on erilainen)? S2.2 kansi on kyllä paremmin virtaava kuin 1.9/2.0 ja venat on jo vakiona 45/40, kun 2.0 muistaakseni 42/37.. 1.9 taitaa omata vielä pinemmät venat...

Lähetetty: 14.4.2005 17:53
Kirjoittaja larppa
-Lohko opel 19s cih, ylikokoon porattuna
-kansi opel 2.2 cih(vakiona paremmat kanavat ja isommat venttiilit, eroa ei huomaa päällepäin 19s kanteen )
Eikös 2.2 kannessa ole imukanavat pakokanavia ylempänä, kuten 2.4 kannessakin(->imusarjakin on erilainen)? S2.2 kansi on kyllä paremmin virtaava kuin 1.9/2.0 ja venat on jo vakiona 45/40, kun 2.0 muistaakseni 42/37.. 1.9 taitaa omata vielä pinemmät venat...

Lähetetty: 15.4.2005 10:14
Kirjoittaja Lada_VFTS
Stefa kirjoitti:Osui silmään tuon 1700i:n paino. Onko tuo itse punnittu vai jostain lähteestä? Ja mitä tuohon 115kg kuuluu?
Tuo paino on delta-autosta kysytty(Laineen Eerolta), uskoisin että se paino on kone apulaitteineen.

Lähetetty: 15.4.2005 10:24
Kirjoittaja Lada_VFTS
larppa kirjoitti:
-Lohko opel 19s cih, ylikokoon porattuna
-kansi opel 2.2 cih(vakiona paremmat kanavat ja isommat venttiilit, eroa ei huomaa päällepäin 19s kanteen )
Eikös 2.2 kannessa ole imukanavat pakokanavia ylempänä, kuten 2.4 kannessakin(->imusarjakin on erilainen)? S2.2 kansi on kyllä paremmin virtaava kuin 1.9/2.0 ja venat on jo vakiona 45/40, kun 2.0 muistaakseni 42/37.. 1.9 taitaa omata vielä pinemmät venat...
Juurikin näin. Kanavat taisi olla 0.5-1cm korkeammalla. Itselläni olisi muistikuva että 1.9 imusarja käy pienellä sovituksella.

Venttiilikoot

1.9 40/37
2.0 42/37
2.2 45?/38? ei varma tieto

Lähetetty: 2.5.2005 9:54
Kirjoittaja nixon
Mullakin on toi öpelin 1,9 käyny mielessä, mutta lähinnä sen takia että siihen menee heittämällä kiinni TH-175....