Vieläkö myydään?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Ei ihan vielä ole aihetta huolestua.
Suht varmalta taholta kuulin, että Ladaa alkaisi tulla 1600 koneella sekä 8-, että 16-venttiilisenä(olisi jo maassa). Ja takapenkillä se kolmas rullavyö keskellä.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

esses kirjoitti:Ei ihan vielä ole aihetta huolestua.
Suht varmalta taholta kuulin, että Ladaa alkaisi tulla 1600 koneella sekä 8-, että 16-venttiilisenä(olisi jo maassa). Ja takapenkillä se kolmas rullavyö keskellä.
No tämä kuulostaa jo, huomattavasti, paremmalta.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oikotien uusien autojen hausta ei löytynyt Ladaa ollenkaan :(

tarttis mennä maahantuonti keskukseen vakoilemaan jos siellä näkyis 1,6:sia 110:jä.... sitten kun vielä Samara-2 tulisi Ladan halpis malliksi, jos sellainen lähtisi entisen samaran hintaan niin vois alkaa harkita uuden Ladan ostoa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Imagostaan huolehtivat (ja paskat) mediat eivät halua leimautua... :roll:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

esses kirjoitti:Ei ihan vielä ole aihetta huolestua.
Suht varmalta taholta kuulin, että Ladaa alkaisi tulla 1600 koneella sekä 8-, että 16-venttiilisenä(olisi jo maassa). Ja takapenkillä se kolmas rullavyö keskellä.
Entä eirbägit? ABSt?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Mahtaneeko noi sitten kumminkaan olla pakolliset?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Misha kirjoitti:
esses kirjoitti:Ei ihan vielä ole aihetta huolestua.
Suht varmalta taholta kuulin, että Ladaa alkaisi tulla 1600 koneella sekä 8-, että 16-venttiilisenä(olisi jo maassa). Ja takapenkillä se kolmas rullavyö keskellä.
Entä eirbägit? ABSt?
jos noi nykyään vaaditaan niin sitten ne varmasti tulee suomiautoissa olemaan, mutta jos vaan on mahdollista myydä ilman niin tuskin noita varusteita löytyy.

mietin tänään, että miksi Delta-auto ei ota hinnastoon jotain kalliimpaa varusteltua vaihtoehtoa, missä olisi mm. ilmastointi, airbag, ABS ja vaikka M-mallin korisarja? Tuskin hinta vielä nousisi aivan älyttömästi ja saattaahan aina löytyä joku joka haluaa panostaa vähän luxukseen. Kaikilla muillakin merkeillä on perusversioiden lisäksi joku ihme kaksi kertaa kalliimpi erikoismalli, joita sitten myydä 1 tai 2 vuodessa.

jokohan uusissa suomi-ladoissa olisi se euro-kojelauta, on meinaa aikapaljon paremmin kokonaisuuteen sopiva kuin se vanha 1985-Nissan-look paneeli. Ulkoapäin auto on kuitenkin lähempänä 1995 muotoilua.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Sabelli

Viesti Kirjoittaja Sabelli »

Lada on näköjään Deltassa kuin Rols-Royce aikoinaan.
<http://www.delta-auto.fi/uudetautot.asp?merkki=lada>
"Jos sinun täytyy kysyä hintaa niin sinulla ei ole siihen varaa"
Kaikki muut köyhien autot myydään siellä hintatietoineen.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lada-Jussi kirjoitti: mietin tänään, että miksi Delta-auto ei ota hinnastoon jotain kalliimpaa varusteltua vaihtoehtoa, missä olisi mm. ilmastointi, airbag, ABS ja vaikka M-mallin korisarja? Tuskin hinta vielä nousisi aivan älyttömästi ja saattaahan aina löytyä joku joka haluaa panostaa vähän luxukseen. Kaikilla muillakin merkeillä on perusversioiden lisäksi joku ihme kaksi kertaa kalliimpi erikoismalli, joita sitten myydä 1 tai 2 vuodessa.

jokohan uusissa suomi-ladoissa olisi se euro-kojelauta, on meinaa aikapaljon paremmin kokonaisuuteen sopiva kuin se vanha 1985-Nissan-look paneeli. Ulkoapäin auto on kuitenkin lähempänä 1995 muotoilua.
Pelkääköhän maahantuoja, että varusteltu Lada menee niin lähelle vähän käyteteyn muun perheauton hintaa, että ei ole markkinoita. Tai sitten valmistaja ei vaan tarjoa niitä niitä tänne.

Toisaalta, voisihan sitä varusteltua yksilöä pitää ainakin hinnastossa ja tilata sitten sellainen yksilö. Niinhän se tapahtuu muissakain autoissa. Sitäpaitsi viisi vuotta sitten, kun ostin 111:n, odotin sitä ainakin neljä viikkoa, kun haluamaani väriä ei ollut maassa. Että kyllä se on Ladankin kohdalla näin toiminut.

Mitä tulee auton muotoiluun, niin minusta se on kyllä järkevä. Tuulenvastus on alhainen. Ei kuluta paljon eikä tuulet reipottele pahemmin.

Siinä ei ole mitään jyrkkiä kulmia eikä yksityiskohtia ja peltipinnat ovat suuria yhtenäisiä lievästi kaarttuvia. Tämän johdosta se on helppo ja nopea pestä. Ja etenkin vahauksessa apu merkitsee useamman tunnin säästöä työajassa.

Kun autoa joutuu pitämään talvella ulkona ja käyttää sisätilan lämmitintä, niin lumisateella ei tule jään kerääntymiä kylkiin niin helposti, kun vedeksi sulanut lumi pääsee valumaan esteettä alas. Tai ne jäätyvät siihen kylkilistaan, mutta se on niin alhaalla, ette jäästä ei ole siinä kohtaa haittaa,
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mosse-Aksu kirjoitti:Mitä tulee auton muotoiluun, niin minusta se on kyllä järkevä. Tuulenvastus on alhainen. Ei kuluta paljon eikä tuulet reipottele pahemmin.

Siinä ei ole mitään jyrkkiä kulmia eikä yksityiskohtia ja peltipinnat ovat suuria yhtenäisiä lievästi kaarttuvia. Tämän johdosta se on helppo ja nopea pestä. Ja etenkin vahauksessa apu merkitsee useamman tunnin säästöä työajassa.
Eipä tuo Lada 110 mikään ruma olisi, jos pyörien koko olisi tuuman tai pari isompi. Luulen että alkuperäinen muotoilija suunnitteli auton samankokoisille pyörille kuin mitä useimmissa autoissa nykyään on mutta ladatehdas päätti käyttää tuota muissakin ladoissa käytettyä rengaskokoa koska se oli järkevintä.

Harmi sinäänsä. Okei, ei 110 ruma ole, mutta se voisi olla nätimpikin. Noissa ralliversioissahan on noi isommat renkaat ja auto näyttää heti paljon sopusuhtasemmalta.

Toisaalta, kivoilla vanteilla saa ihmeitä aikaseks:

Kuva

Osaakos muuten kukaan sanoa mitä lisävarusteita 110iin tarjotaan muissa maissa noin niinku varmasti? Eli onko se edes mahdollista saada sitä esmes ABSeilla, airbageilla ja ohjaustehostimella?

*EDIT*

http://www.lada.gr

Tuolta Kreikan Ladasivulta löytyy lista lisävarusteita ja sieltä selviää mm. se että 110ä saa ohjaustehostimella sekä puu- tai hiilikuitukojelauta koristeilla ja Nivaakin saa ohjaustehostimella.

Ja sitten siellä on vaihtoehtoina iso kasa hienoja vanteita yms.

Muutenkin tuolla kehutaan auto maasta taivaaseen.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noihan on kreikassa ihan edullisiakin kaikkine parempine varusteineenkin kuin suomessa.

venäläisten Lada 110 osakatalogin ja korjausoppaiden perusteella löytyy vartuita Suomessa nähtyjen lisäksi: , ohjaustehostin, kuljettajan turvatyyny, sähköpeilit (sähkösäätö/sähkölämmitys), ajotietokone, sumuvalot, ilmastointi, penkinlämmitys edessä. Lisäksi olen nähnyt tarvikeasennus sarjana ABS-jarrut 110 ja Samaraan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Misha kirjoitti:Eipä tuo Lada 110 mikään ruma olisi, jos pyörien koko olisi tuuman tai pari isompi. Luulen että alkuperäinen muotoilija suunnitteli auton samankokoisille pyörille kuin mitä useimmissa autoissa nykyään on mutta ladatehdas päätti käyttää tuota muissakin ladoissa käytettyä rengaskokoa koska se oli järkevintä.

Harmi sinäänsä. Okei, ei 110 ruma ole, mutta se voisi olla nätimpikin. Noissa ralliversioissahan on noi isommat renkaat ja auto näyttää heti paljon sopusuhtasemmalta.
Minusta kyllä tuo sedan ei ole mikään kauneudella pilattu, mutta farmari on nätti ja HB tosinätti. Värilläkin on tietysti väliä. Pyörän koosta puhut asiaa mutta tietysti pienempi rengas on halvempi hankkia. Tosin se taas kuluu nopeammin, kun sille tulee enemmän kierroksia isompaan verrattuna.

Ulkonäköasiat on tietysti maku asioita.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada-Jussi kirjoitti:noihan on kreikassa ihan edullisiakin kaikkine parempine varusteineenkin kuin suomessa.

venäläisten Lada 110 osakatalogin ja korjausoppaiden perusteella löytyy vartuita Suomessa nähtyjen lisäksi: , ohjaustehostin, kuljettajan turvatyyny, sähköpeilit (sähkösäätö/sähkölämmitys), ajotietokone, sumuvalot, ilmastointi, penkinlämmitys edessä. Lisäksi olen nähnyt tarvikeasennus sarjana ABS-jarrut 110 ja Samaraan.
lisäyksenä tähän, löysin Polad nimisen uusia Ladoja venäjällä myyvän firman sivuilta Lada 110:n ABS jarruilla, järjestelmä on Boschin valmistama ja kyseinen firma asentaa niitä lisävarusteena.

katso oheisesta linkistä kuvia aiheesta http://www.polad.ru/index.php3?page=abo ... tml&flag=1
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Hmm, pystyisköhän tän asian tiimoilta ottaan yhteyttä Deltaan ja pistää vihaista asiakaspalautetta? Siis että 110 Ladat kiinnostais laajemminkin mutta modernien lisävarusteiden puute verottaa aika rankasti.

Vai kiinnostaako niitä yhtään?

Joku yrittäjähenkinen (ts. pähkähullu) voisi pistää Ladamaahantuonnin pystyyn kunhan tuo vapautuu.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

voisi kai noita lisävarusteita lisäillä suomessakin jälkikäteen, eihän toi ABSitkaan ollut tuolla tehdasavaruste, sama menee ilmastointilaitteisiin 110:ssä (tosin löytyy tehdasmallikin ilmastoinnilla), kyllähän nyt jo lisäillään ajotietokoneitakin suomessa. pitäis perustaa Lada tuning paja, mutta mahtaisiko sillä elää, voisi olla enemmän harrastus.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin