Sivu 4/8
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 7.7.2010 14:55
Kirjoittaja THI-900
Tuolla aikaisemmin mainitsemani stereo HongKongista tuli. Ja hyvinhän tuo toimi. Ohjeet olivat tiukasti vain kiinaksi, mutta siinä oli isoliittimet niin johdotus oli vaivaton. Mukana tuli vielä se naaraspalakin, joten hintaansa nähden kaikki oli todella kohdallaan. MP3 soitin on nopea. Paljon nopeampi kuin Bilteman vastaava! Eli tähän asti ainakin suosittelen varauksetta. 27€ sis. toimituksen.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 8.7.2010 23:11
Kirjoittaja THI-900
Korjailin tuossa noita ilmenneitä vikoja. Öljysuodatimmen vaihdoin Mfilteristä Boschilaiseen. Sai pudottaa reippaasti tyhjäkäyntiä ennenkuin valo syttyi eli taas tuli todistettua että Mfilteri ei oikein oli mikään. Säädin siis tk:ta kun olin ajanut noin 20km ja kone oli lämmin.
Kuskin puolen etulaakeri tuli vaihdettua. Kyllä se oli selvä tapaus tuntui jo pientä nykimistä kun käsillä pyöritti vanhaa laakeria. Samalla ilmeni että jarruletku ainakin kuskin puolelle pitää vaihtaa pian.
Myös virtalukon käytin irti. Heh oli pantu kahdella ruuvilla kiinni. Ja vitsit kun piti kauan funtsia että miksi se ei tuu pois kun siellä oli se toinenkin ruuvi

Vika miksi välillä piti painaa johtoja startatessa oli löyhä pääsyöttökaapeli. Kiristin johdonliitoksen ja putsasin kontaktit. Nyt starttaa makiasti...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 8.8.2010 22:05
Kirjoittaja THI-900
Viikonloppuna hääautokeikka

Sitä ennen tiukka koneen ja jarruletkujen vaihto.

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 9.8.2010 19:49
Kirjoittaja lada.h.s
THI-900 kirjoitti:Viikonloppuna hääautokeikka

Sitä ennen tiukka koneen ja jarruletkujen vaihto.

Miksi tähän moottorin vaihdat? Ja mistä olet sen hankkinut?
Voisit toki "avautua" myös siitä vuoden 1977 Ladastasi!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 9.8.2010 22:12
Kirjoittaja Yogi
THI-900 kirjoitti:Tuolla aikaisemmin mainitsemani stereo HongKongista tuli. Ja hyvinhän tuo toimi. Ohjeet olivat tiukasti vain kiinaksi, mutta siinä oli isoliittimet niin johdotus oli vaivaton. Mukana tuli vielä se naaraspalakin, joten hintaansa nähden kaikki oli todella kohdallaan. MP3 soitin on nopea. Paljon nopeampi kuin Bilteman vastaava! Eli tähän asti ainakin suosittelen varauksetta. 27€ sis. toimituksen.
Jos Aasian pojilta saa tuollaisen hinnan eikä tule tullia/alvia päälle (tietty, kun alle 50€...) niin toihan olis itsellekin mielenkiintoinen oston paikka. Sopiva Lada-radio kyllä.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 9.8.2010 22:37
Kirjoittaja THI-900
Yogi kirjoitti:THI-900 kirjoitti:Tuolla aikaisemmin mainitsemani stereo HongKongista tuli. Ja hyvinhän tuo toimi. Ohjeet olivat tiukasti vain kiinaksi, mutta siinä oli isoliittimet niin johdotus oli vaivaton. Mukana tuli vielä se naaraspalakin, joten hintaansa nähden kaikki oli todella kohdallaan. MP3 soitin on nopea. Paljon nopeampi kuin Bilteman vastaava! Eli tähän asti ainakin suosittelen varauksetta. 27€ sis. toimituksen.
Jos Aasian pojilta saa tuollaisen hinnan eikä tule tullia/alvia päälle (tietty, kun alle 50€...) niin toihan olis itsellekin mielenkiintoinen oston paikka. Sopiva Lada-radio kyllä.
==>
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27987 On siellä muitakin... Toimitus oli melko pitkä (useita viikkoja) mutta order trackin toimi moitteettomasti.
lada.h.s kirjoitti:
THI-900 kirjoitti:Viikonloppuna hääautokeikka

Sitä ennen tiukka koneen ja jarruletkujen vaihto.

Miksi tähän moottorin vaihdat? Ja mistä olet sen hankkinut?
Voisit toki "avautua" myös siitä vuoden 1977 Ladastasi!
Pakko vaihtaa pata. Ei voi mitään

Se kolisee jo niin kovasti että en uskalla lähteä sillä ~600km reissulle. Alapäästä on joku väljänä. Käy niinkun riisseli tai auto GTA pelissä kun se on menossa romuksi. Kone on RedBullin vanha. Se on ainakin todistettavasti erittäin hyväkuntoinen ja kulkuinen pata. Samanlainen siis juuri kuin vanhakin. Apulaitteet laitetaan tietenkin vanhasta.
1977 on ollu ihan täälä foorumilla myynnissä ennen juhannusta. Hain pois käytänössä vain hyvien pisteosien takia, mutta kyllä itse autokin tulee jossain vaiheessa myyntiin. Se on kumminkin "päästövapaa". Mutta sitä ennen sitä tarvii vielä laittaa kovasti. Mutta kyllä se jo liikkuu omin voimin, vaikka railerilla kotiin tulikin. En kirjoittele siitä päiväkirjaa, kun auto ei kumminkaan ole jäämässä itselle. Noista mitkä jää (allekirjoituksen kolme ekaa) kirjoitten jatkossakin.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 10.8.2010 6:49
Kirjoittaja lada.h.s
THI-900 kirjoitti:Pakko vaihtaa pata. Ei voi mitään Se kolisee jo niin kovasti että en uskalla lähteä sillä ~600km reissulle. Alapäästä on joku väljänä. Käy niinkun riisseli tai auto GTA pelissä kun se on menossa romuksi. Kone on RedBullin vanha. Se on ainakin todistettavasti erittäin hyväkuntoinen ja kulkuinen pata. Samanlainen siis juuri kuin vanhakin. Apulaitteet laitetaan tietenkin vanhasta.
Olisko runkolaakeri mennyt? Kai nyt laitat tähän uuteen moottoriin sitä 100% synteettistä öljyä?
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 10.8.2010 11:26
Kirjoittaja Jokari
Pikkulohkohan kestää isältä pojalle vai miten se propaganda aina menikään mitä täällä aina suitsutetaan...

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 11.8.2010 15:11
Kirjoittaja THI-900
Jokari kirjoitti:Pikkulohkohan kestää isältä pojalle vai miten se propaganda aina menikään mitä täällä aina suitsutetaan...

Kaikkihan ne joskus hajoaa... Myös pikkukoneet, mutta kaipa ne kestävimpiä takavetoladan koneista kumminkin on.
Mutta jotain siellä on väljänä. Alakerrasta se ääni kuuluu. Koska yhtään ei ravista en usko vian olevan runkolaakerissa. Männän tappi tai kiertokangen laakeri - sinne itse vikaa paikallistaisin...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 11.8.2010 20:34
Kirjoittaja lada.h.s
No joku laakeri kuitenkin. äSSästä mielestäni kuuluu jotain ylimääräistä naksutusta. Venttiilinvälys on säädetty että tuskin johtuu siitä.
No samapa tuo remontoin sen joka tapauksessa.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 11.8.2010 21:47
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:Kaikkihan ne joskus hajoaa... Myös pikkukoneet, mutta kaipa ne kestävimpiä takavetoladan koneista kumminkin on.
Niinhän ne tarut kertoo...olihan tämäkin kestävä moottori kun jo 36-vuotiaana petti, eikös se huhupuheiden "kestävyys" lasketa vuosissa eikä kilsoissa?
lada.h.s kirjoitti:äSSästä mielestäni kuuluu jotain ylimääräistä naksutusta.
Kokeneen Ladailijan vinkki; jos jokainen Ladan koneesta kantautuva minimaalinen häiriöääni on huolenaihe, niin vaihda merkkiä. Selkeät vikaäänet on sitten erikseen ja ne nyt on helppo erottaa. Erityisesti alakerran laakeriviat.
Täysin ehjästä ja 100% viattomastakin Ladan koneesta lähtee aina sen tasoista mölyä, että kyllähän herkimmät sitä aina kummastelevat...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 12.8.2010 7:23
Kirjoittaja lada.h.s
Jokari kirjoitti:Täysin ehjästä ja 100% viattomastakin Ladan koneesta lähtee aina sen tasoista mölyä, että kyllähän herkimmät sitä aina kummastelevat...
No eihän ne hiljaisia ole. Mutta remontin teen ihan harjoitusmielessä.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 12.8.2010 7:31
Kirjoittaja pvdriver
Suosittelen. Se jos mikä on hyvä harjoitus tulevaan tutkintoosi. Ladan moottori kun on niitä yksinkertaisimpia, siinä on hyvä tutustua perusjuttuihin. Eikä osat ole kalliita.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 12.8.2010 12:32
Kirjoittaja THI-900
Jokari kirjoitti:Täysin ehjästä ja 100% viattomastakin Ladan koneesta lähtee aina sen tasoista mölyä, että kyllähän herkimmät sitä aina kummastelevat...
Tämä on kyllä niin taivaan tosi. Remmikoneesta saa pikkusen paremman, tai ainakin itse sain.
Mutta uusivanha pata on nyt keulilla ja ekat savut on otettu. Muuten meni samoilla säädöillä kaasari kuin vanhassakin, mutta vaati 60 tk suuttimen ykköselle jotta ei nykiny pikkukierroksilla. Töihin olen tänään ajellut (30km) ja illalla takaisin sitten pitää tutkia vuotaako jostain tjms.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 13.8.2010 12:54
Kirjoittaja THI-900
Eilen illalla tuli vielä ylimääräistä hommaa. Laturi temppuili, ei lähtenyt latamaan kun laittoi tulille. Vasta kaasun polkaisu sammutti latausvalon. Onneksi en ehtinyt pohjapellejä vielä asentaa, niin hiilisilta helppo ottaa pois ja siellä oli myös vika. Toinen hiili oli liki loppu. Vaihdoin paremmat tilalle, harmi kun ei ollut yhtään uusia varastossa.
Sitten könysin vielä säätämään kytkimen vapaaliikettä niin huomasin jarruletkut, jotka oli vielä vaihtamatta. No siinä aikana kun olin ärräpäitä päästellyt niin vaihdoin sitten letkut. Ikinä ei oo menny noin helposti - aikaa kului 40 minuuttia. Hyvä niin!
Myös kaikkea muuta pikkuhipostelua tuli tehtyä, kuten liimattua kuskin puolen tupakki-ikkunan lukko. Lisäksi Avasin vielä virtalukon pohjan kertaalleen, kun taas jätti kertaalleen starttaamatta. Mutta nyt on sitten auto valmiina viikonlopun koitoksiin. Toivotaan että 550km matka sujuu ongelmitta.