Siis kyllä ihmisellä voi joskus olla vaikeaa... Tyhjäkäyntinen seosruuvi on auki hieman vajaa 2 kierrosta. Tarkistin asian kun tulin tossa töistä kotiin. Jostain kumman syystä tällä kertaa olin laskenut puolet kierrokset koko kierroksiksi. Ei voi käsittää... No kuitenkin voidaan siis sanoa että sekin arvo on liki oikeaa.
Jokari kirjoitti:HC:sta voisin sanoa että melko normaalia isopäästöistä. Muistaakseni kerran nostelin kierroksia analysaattorissa ja useita satkuja oli HC @ 2000 jotain.
Ehkä se sitten on näissä 60-luvun koneissa, niin että HC vain on isompi. Siinä surullisen kuuluisessa Ibizassa, josta täälläkin kirjoitin joskus oli HC arvo sekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä reilusti alle 150 (vm. 85, ykskurkkuinen Pierburg & original säädöillä). Myös emännän 88 1,8 GT golf 32/34 DMTL Webrulla antoi selvästi alle 200 HC lukemia sekä kierroksilla että tk:lla. Mutta jos kerran on ok, niin sitten se on ok. En mä siihen mitään sano.
Jokari kirjoitti:Nyt taas tyhmä kysymys, jos niin pitkälle menee että laittaa weberin ja puljaa suuttimien kanssa niin miksi jätetään homma aina puolitiehen tai vähintään kyseenalaistetaan kokeneempien opit ja neuvot? En minäkään v*ttuilakseni neuvo, vaan haluan vaan että kaikilla Weberit pelittää yhtä hyvin, koska se on minusta minimi vaatimustaso.
Ei meilläkään ajeta aina lappu lattiassa mutta silti seokset katotaan aina tyhjäkäynti - täydet kierrokset-väliltä, TIETENKIN, siinähän se homman suola on että vehkeet vetää aina parhaalla mahdollisella tavalla kaikilla kierrosalueilla.
Jos säädön jättää puolitiehen niin minun mielestäni on aivan turha edes laittaa weberiä.
Eräästä topicikista itseäsi lainatakseni, ei se kumin poltto snakarin kulmalla oo enää se pääasia. Tärkeintä on, että kone käy hienosti, ja sillä voi ajaa tasakaasulla sivistyneesti ilman pienintäkään nykimistä ja pikkukierroksilla kun runttaa kaasua lattii kohden niin ei nyi. Ja nyt tuo mun kotteri toimii juurikin niin se mulle riittää. jahka kyllä ite sen verran perfektionisti olen, että laitan kyllä isomman ilmasuuttimen tonne kakkoselle kun jaksan.
Jokari kirjoitti:Eikä kyllä minulla korvaan satu edes 5500-6000 satunnaisissa repäisyissä, ei tipu seuraava vaihde kovin pahasti vetoalueelta. Sääli on sairautta näiden kanssa, ei näitä kierrättämällä vielä yhtään rikki ole saatu kovasta yrityksestä huolimatta.
Isompaa konetta voi vähän kierrättääkkin, mutta pikkulohkolla se tuntuu niin turhauttavalta kun mun mielestä vaikka se olis säädetty miten, se kiihtyy niin toivottoman hitaasti...