Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "ex-tappovehje"
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
-
larpanderi
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Ruuvaa vaa kunnolla kiinni asti nii kyllä toimii ja pysyy varmasti. Ikinä ei oo korvaan kantautunu et tuo ois pettäny. Mut ei tuo osa oo kädessä nii en tiiä sit millasta kepuli muovi systeemistä on kyse... Ainaki minisupermotossa ja miniMX ne on pysyny, ekana se hattu irtoo siittä tulpasta
Ja katukäytössä myös mopoissa tommone kierrettävä ollu, ainaki mun mielestä luotettava. Ja sit kun se hapettuu se puolan johto, nii pätkäsee vaan pois pätkän ja hattu kii nii se on kuin uus
Voihan sen varmistaa viel jollakin teipillä ja tulee niissä mukana se kuminen suoja viel joka pitää sitä vähän kiinni. Ei muuta ku kierrät hatut ja puolat kunnolla siihen johtoon kiinni ja kovaa ajoa. 
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Näin teinkin tänään ja toimii. Näillä kurakeleillä on aika kelju kruisailla vaikka mieli tekisikin. Vielä ne keskitysholkit pitäs laittaa sijoilleen.larpanderi kirjoitti:Ruuvaa vaa kunnolla kiinni asti nii kyllä toimii ja pysyy varmasti.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Uuden toisiopuolan, johdon ja hatun sekä ehkä mahdollisesti niiden keskitysholkkienkin myötävaikutuksesta peevee käynnistyy ensiyrittämällä ainakin näillä säillä. Aikasemmin lähti toisella, ja kostealla kelillä hyvin huonosti. Sopivaksi pääsuuttimeksi valikoitui samalla 97,5-kokonen. Kävin eilen kyläkierroksella ja toiminta oli mahtavaa. Maksimissaan ajoin 70 km/h, kun pitempiä suoria ei oikein ollut. Kaikki naapurikylät oli ehdottomasti kierreltävä läpi, kun pääsi jälleen ajamaan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Ihanpa Hyvän näköinen Sukisuki... Kevätkin herännyt hyvin...
-
larpanderi
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Just parasta ajella ja aiheuttaa lievää pahennusta sivukylillä ja pikkuteillä. Nätti kyll on tuo pv
Seuraavaksi joudut laittaa rm 85 koneen 
-
saquzi
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Eipä sovi 85rm kone peeveeseen, ovat vielä vesijäähyjä. RM80 1970-1981 sopivat suoraan, senjälkeen tulikin viimeinen ilmajäähy joka täysin erilainen, siitä eteenpäin vesijäähyjä.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Joskus tommonen RM80 olisi ihan kiva kokeilla. Niitä koneitakin tuntuu nykyään löytyvän vähän kaikkialta. 1977 vuoden RM80 menee suoraan PV:n lohkoihin. Kampiakseli kiertokankineen on vaihdettava kun siinä on pidempi iskunpituus. Lisäksi on pantava Rm-vauhtipyörä ja sähköt.
Pieni huomio kuitenkin ton oman PV:n tilasta: Olen ilmeisesti onnistunut kaasarin säädössä ainakin jotenkin. Toi miun PV ei ole lämpöleikannu kertaakaan ja kulkee kumminkin iloisesti. Ajettu on noin 150 km. Yleensä uusina noi leipoo ensin. Tosin malossin pytyssä on hyvin tehty välykset männän ja sylinterin suhteen, on juuri oikea välys siinä. Power+ -sylintereissä on monasti liian tiukka välys ja siksi ne leipoo herkästi uutena.
Pieni huomio kuitenkin ton oman PV:n tilasta: Olen ilmeisesti onnistunut kaasarin säädössä ainakin jotenkin. Toi miun PV ei ole lämpöleikannu kertaakaan ja kulkee kumminkin iloisesti. Ajettu on noin 150 km. Yleensä uusina noi leipoo ensin. Tosin malossin pytyssä on hyvin tehty välykset männän ja sylinterin suhteen, on juuri oikea välys siinä. Power+ -sylintereissä on monasti liian tiukka välys ja siksi ne leipoo herkästi uutena.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Täytyy kyllä viimeinkin tulla kehumaan tätä laitetta. Vaikka itse edustankin kaksipyörisissä 4-tahteja, niin hienosti olet peeveen rakentanu.
-
larpanderi
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Joo, joissaki suzukin halppis 80 on liian isot männänrenkaat ja niihin ei jää sit rakoa ollenkaa kasaan puristettuna. Sit ne napsuu poikki ja leikkaa kiinni. Vähä viilaa niitä nii on passeli.
Ja sisäänajo tietenki on tärkee.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Pääsiäisloman kunniaksi pääsin jälleen peeveen pariin. Säätelin tyhjäkäynnin seosta tarkemmin ja päädyin pienentämään tyhjäkäyntisuutinta. Tossa 22-milllisessä mikunissa om vakiona tk-suuttimena 30. Ennen joulua vaihdoin siihen 50-kokosen kun se tuntui silloin oikealta, mutta tarkemmin tunnustellen moopo röpötti pienellä kaasukahvan avauksella eli tuo 50 oli liian iso. Laitoin siten siihen 40-kokosen tk-suuttimen ja nyt aletaan olla oikealla hehtaarilla. Seosruuvilla saa tarkimman ja lopullisen säädön.
Olen jatkuvasti harkinnut 20-millisen mikunin hommaamista ja nyt asian laita on se, että hommaan sen sopivan ajan koittaessa. Ajettavuus paranee kummasti.
Olen jatkuvasti harkinnut 20-millisen mikunin hommaamista ja nyt asian laita on se, että hommaan sen sopivan ajan koittaessa. Ajettavuus paranee kummasti.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Kokeilin pääsiäisen aikaan myös peeveen huippunopeutta ensimmäisen kerran. 16-piikkisellä eturattaalla ja 32-piikkisellä takarissalla huippunopeus mittarin mukaan on 80 km/h, joka on myös ihan realistinen lukema. Vaihdoin eteen 17-piikkisen rattaan ja huiput kasvoivat 85:een. Vieläkin olisi varaa pienentää takaratasta. 28-piikkinen on pienin mitä saa ja sillä päästään luultavasti mittarilukemaan 95. Pitää ostaa moinen ja testata. Huippuja olen kokeillut ainostaan Arrowin putkella, koska Malossin tehariin ei oikein saa tällä haavaa änäriä kiinni ja on veemäistä ajella semmosella mölypesällä.
Samalla huomasin, että takarengas alkaa olla liki sileä. Pitää hommata kesällä uudet renkaat. Bridgestone voisi olla hyvä valinta merkiksi, mutta aika näyttää. Edessä oleva nastafinnspeed on vielä ihan kelvollinen, mutta vaihdetaan sekin.
Samalla huomasin, että takarengas alkaa olla liki sileä. Pitää hommata kesällä uudet renkaat. Bridgestone voisi olla hyvä valinta merkiksi, mutta aika näyttää. Edessä oleva nastafinnspeed on vielä ihan kelvollinen, mutta vaihdetaan sekin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Osatilausta mopo-sportista jälleen suoritettu. Mukaan tuli uusi alkuperäinen SGP-bensahana, kaksi malossin bensasuodatinta kaasarin letkua varten sekä 28-piikkinen takarissa. Reilut 60 euroa tuli hintaa. Tarjollahan oli ollut myös taiwanilainen tai mikälie kiinalainen tarvikehana, joka maksaa kympin. Orkkishana kustantaa 44 euroa. Syyn alkuperäishanan tilaamiselle saatte arvata itse.
Ens lauantaina luvassa taas peeveen laittelua ja uusien huippujen testailua.
Ens lauantaina luvassa taas peeveen laittelua ja uusien huippujen testailua.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Mopo-sportin paketti saapui, Toimituskulut 1,90 e noudettuna pakettiautomaatista, 700 gramman postipaketille. Hivenen edullistako?

Ensimmäinen mopoon ostamani bensansuodatin. Kerrankin jotain jota ei ole tehty Kiinassa tahi Taiwanissa tai muussakaan vinkuintiassa.

Uudet kahvakumit peeveeseen ja uudet takarattaan kiinnityspultit. Yksi vanha pultti on menettänyt kierteensä.

Bensahana. Made in Japan, alkuperäinen Suzuki-varaosa.

Bensahanan loota on ihan komea. Kaikissa Suzuki-alkuperäisosissa on tommonen samantapainen laatikko tai pussi.

Takarissa.
Peeveessähän on tankissa sekä vara-että päälinjassa oma suodattimensa, mutta niistä menee läpi skeidaa.

Ensimmäinen mopoon ostamani bensansuodatin. Kerrankin jotain jota ei ole tehty Kiinassa tahi Taiwanissa tai muussakaan vinkuintiassa.

Uudet kahvakumit peeveeseen ja uudet takarattaan kiinnityspultit. Yksi vanha pultti on menettänyt kierteensä.

Bensahana. Made in Japan, alkuperäinen Suzuki-varaosa.

Bensahanan loota on ihan komea. Kaikissa Suzuki-alkuperäisosissa on tommonen samantapainen laatikko tai pussi.

Takarissa.
Peeveessähän on tankissa sekä vara-että päälinjassa oma suodattimensa, mutta niistä menee läpi skeidaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Tilasin lisää tavaraa, mopo-sportista tietenkin. Uusi kaasukapula vanhan rikkinäisen tilalle, rataspakan kumi ja malossin "road"-tupet.
Toi kaasukapulan vieressä oleva tuppi on peeveen vakiotuppi jonka irrotin uudesta kapulasta. Oli erittäin hankala irrottaa ehjänä. Kaasukapula myydään yhtenä pakettina tupen kanssa. Tuppi on siinä liimalla kiinni ja jos sen haluaa takaisin, on se liimattava uudelleen. Tuo vakiotuppi on sen verran väljä että se ei asetu paikalleen pelkästään tiukalla sovitteella kapulan ja tupen välissä vaan se vaatii liimaa. Sen sijaan malossin tupet tuntuisi menevän tiukasti paikalleen ilman liimoja. Malossin tupet olivat myös aika hintavat, sillä hintaa niillä on 29,90/pari.
Aikaisemmin ostetut pinkit tupet saavat väistyä. Niitä asennettaessa kerkesin silpomaan vanhan tupen ja kun asettelin tuota pinkkiä tuppea rikkinäisen kaasukapulan päälle huomasin että kaasu ei enää palaudu. Ei tietenkään, koska tuppi hankaa ohjaustankoon, koska kapulan pää on rikki. Siksi jouduin vetämään puukolla tupen päästä palan pois ja sitä myöten tupet olivat pilalla. Mopolla on varmaankin kaaduttu joskus ja siinä rytäkässä kapula hajonnut.
Vanha rataspakan kumi on sen verran kulunut että klappia takanapaan nähden on jo melkein puoli senttiä. Joutaa mennä uusiksi.



Ensi lauantaina on luvassa erikoisherkkua: otan peeveen kombin kyytiin ja lähden Petäjävedelle ottamaan harrastusporukan kesken peeveen tehastekosten tehareiden dynopenkitykset tolla miun peeveen kokoonpanolla.
Toi kaasukapulan vieressä oleva tuppi on peeveen vakiotuppi jonka irrotin uudesta kapulasta. Oli erittäin hankala irrottaa ehjänä. Kaasukapula myydään yhtenä pakettina tupen kanssa. Tuppi on siinä liimalla kiinni ja jos sen haluaa takaisin, on se liimattava uudelleen. Tuo vakiotuppi on sen verran väljä että se ei asetu paikalleen pelkästään tiukalla sovitteella kapulan ja tupen välissä vaan se vaatii liimaa. Sen sijaan malossin tupet tuntuisi menevän tiukasti paikalleen ilman liimoja. Malossin tupet olivat myös aika hintavat, sillä hintaa niillä on 29,90/pari.
Aikaisemmin ostetut pinkit tupet saavat väistyä. Niitä asennettaessa kerkesin silpomaan vanhan tupen ja kun asettelin tuota pinkkiä tuppea rikkinäisen kaasukapulan päälle huomasin että kaasu ei enää palaudu. Ei tietenkään, koska tuppi hankaa ohjaustankoon, koska kapulan pää on rikki. Siksi jouduin vetämään puukolla tupen päästä palan pois ja sitä myöten tupet olivat pilalla. Mopolla on varmaankin kaaduttu joskus ja siinä rytäkässä kapula hajonnut.
Vanha rataspakan kumi on sen verran kulunut että klappia takanapaan nähden on jo melkein puoli senttiä. Joutaa mennä uusiksi.



Ensi lauantaina on luvassa erikoisherkkua: otan peeveen kombin kyytiin ja lähden Petäjävedelle ottamaan harrastusporukan kesken peeveen tehastekosten tehareiden dynopenkitykset tolla miun peeveen kokoonpanolla.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!






