veli samara kirjoitti:Itse voin antaa samaran 1500i koneesta huonoa "palautetta". Tyhmästi suunniteltu moottoriohjauksen tiedonkeruu, jos sattuu mittarin vaijeri menemään poikki, tai irtoamaan niin auto sammuu seuraavaan risteykseen. Kokemuksella voinen sanoa että hengenvaarallinen vika(Ei ollut kaukana rekan alle jääminen). Ja muitakin heikosti suunniteltuja yksityiskohtia koneesta (omasta mielestäni) löytyy.
Ilmeisesti ajateltu laittaa kaasarilla toimimaan? Ite ainakin laittasin, tai sitten megan kanssa. Vakio kopiop*skalla lähtisi ainakaan rakentamaan. Ahtamista taitaa jotenkuten kuitenkin kestää, jos olen oikein lukenut/katsonut ja ymmärtänyt.
No tänään kuulemani 150tkm ja 2 vuoden ajokokemuksesta kuulemani tarinat eivät sisältäneet kyllä yhtään hengenvaarallisia vikoja.. eikä kyllä muitakaan sellaisia isompia vikoja. ainoat huonot kokemukset kuulin kaverin 110 jolla se ajelee vieläkin kun siinä on sähköjen kanssa jotain ongelmaa ja jättänyt sen takia pari kertaa välille,fb:ssä monesti uhannut jonku manaajan soittaa karkottamaan ne demonit pois kun koko ajan jotaki henkimaailman vikoja

:D
Kaasariahan tähän ei tule sen jälkeen kun syksyllä otetaan vakiotekniikka pois.
Nelipisteruiskutekniikka tarkoituksena rakentaa ja jos se sen vaatii niin mega ohjaamaan konetta ja samalla kyllä siirretään paineet takakontista konehuoneeseen

Kuitenkin tavoitteena kaikinpuolin luotettava ja toimiva tekniikka ja tehot on vain plussaa,jos löytyy.
Viime kesänä oli kaverilta monesti lainassa 2002 vuoden 1500i samara koska kanttilamppu oli seisonnassa intin takia niin tykkäsin paljon autosta koska oli pikku ruokanen ja pirteä kampe,eikä siinä ollut ikinä mtn vikaa mutta meni sitten myymään ja osti ooppelin,jossa oli sitten vikoja senkin eestä

Ja tuota ahtamistakin olen kahtellut että kone kestää vakionakin mutta kyllä konetta pitää vahvistella ettei se heti ensimmäisten ajojen jälkeen hajoa..
Mutta ainakun olen ajatellut jonkun perus 1500 tai sitten 1600 tai 1700 laittoa niin aina rupee tökkimään se että muutkin ovat sen jo tehneet.. nuita etuvetoisten koneilla olevia takapotkuja ei paljon tule kylillä vastaan,onko kenties yhtäkään liikenteessä olevaa? ja se yksikin 2107 lada jossa oli ahdettu 110 kone,niin siitäkin otettiin kone pois ja tilalle oltiin sovittamassa saksalaista tekniikkaa.
Tietysti onhan se nivan 4-pisteruisku imusarja aina olemassa mutta mitä olen siitä täällä foorumilla lueskellut sovittamisesta takapotkun koneeseen niin ollut ristiriitaista tietoa että en tiiä prkl,tietää vasta varmaksi ennenkuin itse hommaa sen 1700 ja rupee siihen sovittamaan imusarjaa.. ja sitten se samaran/110 imusarjan sovituskin nii eih,menee liian äsväämiseksi ainakin kaiken aiheestani lukemani tekstin mukaan.. mutta myöskään tee-se-itse-imusarjakaan ei ole poisluettu vaihtoehto,etenkin jos suunnitteilla turbotekniikka.. semmostakin olen jo suunnitellut ja oikein piirustuksenkin kerran tein,missähän kyseisen tuherrus lieneekään
Kaverilta löytyy nimimerkin TuningVaz:in turbopaketti mikä hänellä oli 1200 koneessa,ennenkuin suunnitelmat muuttui ja vaihtoi nappikseen sen 2.0TC turbokoneen ja rupes driftailemaan.. siinä on juuri se kyseisen itsetehty imusarja ja meqasquirt 1500 koneeseen asennettuna,turbo on vaan vaihdettu isompaan,ellen väärin muista niin Garretin T3:seen..
Löysin vielä kuvankin:
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_2979.jpg
Juuri tuo turbopaketti löytyy kaverin 1500tic "mustan surman" konehuoneesta ja hyvin pelittää

kytkin vaan petti viime kesänä ja täksi kesäksi uhkasi laittaa iskuun..
Monesti myös kaveripiiri ehotellut että fiatin TC tai vastaava mutta sekään ei ole tuntunut sopivalta vaihtoehdolta..
Eli tuossa 1200s oleva kaasari on viimeinen kaasari mikä siihen laitetaan ja ruiskutekniikkaa tilalle.. Oon jo tossa budjettia tälle projektille kaavaillut ja ollaan kovastikki jo yli 1500e puolella,ja seki on tekniikkaa ajatellen vasta mietitty
Voi myös kertoa lisää tuosta samaran/110 ladan 1500i 8v koneesta jos jollakulla on enemmänkin kokemusta kyseisestä vehkeestä että kannattaako sen kanssa ruveta leikkimään,kaikki tieto on tervetullutta,tulee aina vaan viisaammaksi