Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Moi,
Katselin tuota hienoa Volga videota. Olikos tuon aikaisissa autoissa, siis esimerkiksi 60-luvulla, vilkunlasit oranssit vaiko kirkkaat läpinäkyvät?
Katselin tuota hienoa Volga videota. Olikos tuon aikaisissa autoissa, siis esimerkiksi 60-luvulla, vilkunlasit oranssit vaiko kirkkaat läpinäkyvät?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Kumpiakin oli käytössä. Tässä autossa ne on ollut allunpitäenkin kirkkaat.Jouska kirjoitti:Olikos tuon aikaisissa autoissa, siis esimerkiksi 60-luvulla, vilkunlasit oranssit vaiko kirkkaat läpinäkyvät?
Sellainenkin erikoisuus on näissä ollut että peruutusvalon linssejäkin on ollut oransseina. En ole mitenkään keksinyt sille järkevää syytä.
Tätä on tullut harrastettua. Viimesimmällä kertaa mukaan tarttui etujarrusylinterit. Olen kaksi panosta rompetorilta öljynsuodattimeen ostanut.Pavlovits kirjoitti:Jos jossain lähitienoolla sattuu olemaan rompetori, sellaisen läpikäymiseen kannattaa varata muutama tunti aikaa. Sellaisissa on monesti erilaisia loppuvarastoja ja muutenkin sellaista tavaraa, jota ei luulisi enää olevan olemassakaan ja hinnat eivät päätä hirvitä.
Ikävää kun kunnon osia ei enää valmisteta! Aikamoisia patentteja ovat näköjään rakennelleet.samarai kirjoitti:Vähän tutkailin niin venäläisten foorumien mukaan sopiva olisi myös MANN H 926/4. Valmistajan katalogin mukaan sitä ei kyllä enää valmisteta.
http://catalog.mann-filter.com/EU/eng/c ... /H%20926~4
Venäjällä näköjään jotkut harrastajat korvaavat sen karkeaputsarin veivattavan metallilevysysteemin irtoputsarilla ja jotkut on tehneet sovitteet jopa panosputsarille.
http://www.gaz69.ru/ipb/topic/109017-pe ... ntry318597
ja on tarjottu myös tätä kuorma-auton polttoaineputsaria tuon hienoputsarin tilalle:
http://www.gaz69.ru/ipb/uploads/monthly ... 458428.jpg
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Moi,
Iskä ajeli Sisu kuorma-autolla 50-60-lukujen taitteessa. Siinä kuulemma öljysuodatus hoitui lakanakankaalla jota vaihdettiin tarpeen vaatiessa.
Iskä ajeli Sisu kuorma-autolla 50-60-lukujen taitteessa. Siinä kuulemma öljysuodatus hoitui lakanakankaalla jota vaihdettiin tarpeen vaatiessa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Olikohan Leyland remontissa viikon välein?Jouska kirjoitti:Moi,
Iskä ajeli Sisu kuorma-autolla 50-60-lukujen taitteessa. Siinä kuulemma öljysuodatus hoitui lakanakankaalla jota vaihdettiin tarpeen vaatiessa.

Onko olemassa mitään fiksua tekniikkaa jolla saisi ryypynvaijerin liikkumaan? Tuntuu olevan 100% jumissa.
Ja Volgassa noita jumittuvia vaijereita on huomattavasti enempi kuin esim Ladassa. Ryypylle on omansa, käsikaasulle, syylärin kaihtimelle, konepellin avaukselle ja sateenvarjo malliselle käsijarrulle. Kaikki näistä on jumissa paitsi konepellin vaijeri.
Ja kuuluuko etuparkkien palaa yhtäaikaa ajovalojen kanssa? Joissain yksilöissä ne palaa, tässä taas ei. Kun lyhyet valot sytyttää niin parkit sammuu vain edestä. Liekö joku sähkönsäästö juttu, kun autossa on vain melko vaatimaton tasavirtalaturi?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Moi,
Ei siihen aikaan vielä tiedetty Leylandista mitään. Siinä oli jokin amerikkalainen moottori.
Ei siihen aikaan vielä tiedetty Leylandista mitään. Siinä oli jokin amerikkalainen moottori.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Olikos noiden vaijerien kuoret sellaista spiraaliksi kierrettyä metallilankaa vai muovia?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Saatko vaijereita irti autosta? Jos saat niin laitat polttoöjyyn likoamaan, viikon jälkeen voit taivutella kuorta jolloin sisus irtoaa kuoresta ja alkaa liikkumaan. Onko vaijerin sisus monisäikeinen vai vain yksi lanka?
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Spiraaliksi kierrettyä lankaa on.pressa kirjoitti:Olikos noiden vaijerien kuoret sellaista spiraaliksi kierrettyä metallilankaa vai muovia?
Yksi lanka on kuoren sisällä.pressa kirjoitti:Onko vaijerin sisus monisäikeinen vai vain yksi lanka?
Ja uskoisin saavani ne vaijerit irti autosta.
Unohdin mainita että olen joutunut tekemään tähän autoon sähkötöitä melko paljon.
Johtoja oli kojelaudan sisältä sulanut ja niitä oli revitty irti. Venäläisiltä nettisivuilta löysin värillisen ja venäjänkielisen kytkentäkaavion. Sitä tuli tutkittua useampana iltana. Ajoin sitten Ladaritarin farmille tekemään kytkentöjä ja sain ne tehtyä. Sähköt toimivat täysin! Syy joka oli aiheuttanut oikosulun oli väärin kytketty kasettisoitin... Sen syöttö oli varastettu ennen sulaketta ja sitä asennettaessa oli vahingoitettu alkuperäisiä johtoja jotka pääsivät ottamaan maihin. Tästä johtuen ne joutuivat oikosulkuun.
Tulossa on muuten uusia ja tuoreita videoita tästä autosta! Ne ovat kuvattu tänään 18.1.2015.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Hieno juttu.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tässäpä olis pieni video:
http://www.youtube.com/watch?v=LEVFcZAP ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=LEVFcZAP ... e=youtu.be
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Näyttääpä hyvältä entisöintikohteelta. Puuttuvia osia ei liene paljoakaan. Peltityöt eivät paljoa maksa. Jos puskurit joutuisi kromauttamaan, se kyllä tulisi hintoihinsa. Neukut ovat tuon homman osanneet tehdä. Penkit ovat sen verran yksinkertaiset, että niidenkin verhoiluttaminen onnistuu sopuhinnalla. Pikkuhiljaa vain edeten. Tuokin varmaan motivoi, kun on ajokunnossa eikä mitään valtavan suurta ja kallista kohdetta ole havaittu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Vähämpä ihan katteetks pistää. on pojilla hyvä peli...
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Osia ei käytännössä puutu ollenkaan. Alustassa ei ole korjattavaa, ainoat peltityöt on ulkopuolella. Ja nekin lähinnä kosmeettisia. Puskurit eivät ole parhaat mahdolliset, tosin ei suinkaan huonommaitkaan mahdolliset. Ja motivaatiota kyllä toistaiseksi on riittänyt.Pavlovits kirjoitti:Näyttääpä hyvältä entisöintikohteelta. Puuttuvia osia ei liene paljoakaan. Peltityöt eivät paljoa maksa. Jos puskurit joutuisi kromauttamaan, se kyllä tulisi hintoihinsa. Neukut ovat tuon homman osanneet tehdä. Penkit ovat sen verran yksinkertaiset, että niidenkin verhoiluttaminen onnistuu sopuhinnalla. Pikkuhiljaa vain edeten. Tuokin varmaan motivoi, kun on ajokunnossa eikä mitään valtavan suurta ja kallista kohdetta ole havaittu.
Tässä vielä kylmäkäynnistysvideo, ollut käynnistämättä reilun 2 viikkoa.
www.youtube.com/watch?v=WR8TovF4A4U
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Kyllä se noin mielestäni on, etteivät pala yhtaikaa ajovalojen kanssa. Niissähän on vilkut samassa, silloinhan ne palaisivat ajovalojen kanssa tavallaan "suorana" koko ajan?lada.h.s kirjoitti:
Ja kuuluuko etuparkkien palaa yhtäaikaa ajovalojen kanssa? Joissain yksilöissä ne palaa, tässä taas ei. Kun lyhyet valot sytyttää niin parkit sammuu vain edestä. Liekö joku sähkönsäästö juttu, kun autossa on vain melko vaatimaton tasavirtalaturi?
Se tuli mieleen, että siinä valokatkaisijan parkkiasennossa jalkakytkimellä toimii pitkät ajovalot. Tämähän on syvältä neuvostoajalta jolloin ajoneuvojen kohdatessa maantiellä pitkiltä kytkettiin suoraan parkeille vastaantulijan häikäisyn estämiseksi. Joku kertoi silloin, että kaupungeissa pimeällä ajovalojen käyttö oli kokonaan kielletty, enkä koskaan nähnytkään Leningradissa tai Tallinnassa autoissa pimeällä muuta kuin parkit päällä. Neuvostoliitossa aikoinaan matkailleet tämän "valottomuuden" varmaan muistaakin. Ajovalopolttimotkin oli defitsiittiä joten niitäkin haluttiin tietenkin säästää.
Eikä välttämättä varmaan tarvitse/kannata viimeisen päälle entisöidä. Laittaa vaan paikkoja senverran kuntoon, että menee katsastuksesta läpi. Onhan niitä jo ehkä tehty tarpeeksi, tuollainen "ratlook" on mielestäni aika

Itsellä oli sellaiset "teddykarvaiset" istuinpäälliset penkeissä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Neuvostopolttimot ovat kyllä melkoisen kestäviä... Meinasin tilata niitä netistä lisää. Tässäkin oli toinen takavalon polttimo vielä alkuperäinen ja ehjä. Koodattu vuodelle 1967samarai kirjoitti:Ajovalopolttimotkin oli defitsiittiä joten niitäkin haluttiin tietenkin säästää.

Tässä yksilössä parkkien kanssa toimii lyhyet. Kun vetää katkaisijan loppuun asti päälle niin sillon palaa joko pitkät tai lyhyet.samarai kirjoitti:Se tuli mieleen, että siinä valokatkaisijan parkkiasennossa jalkakytkimellä toimii pitkät ajovalot.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990